İçeriğe Yönlendir

Fiesta Fazla Yakıt Tüketimi ve Düşük Güç


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal

Merhabalar herkese, aracı aldığımdan beri dikkatimi çeken ancak aracı çok kullanmamamdan dolayı sağlıklı ölçüm alamamam nedeniyle görmezden geldiğim bir sorun var, yakıt tüketimi.... Birde tam sorun mudur bilmiyorum güç düşüklüğü.

 

Aracım 2015 1.5 dizel fiesta, 108000 kmde 1000 km kadar önce bakımı yapıldı bakımda yakıt filtresine kadar orjinali ile değişti. İlk aldığımda triger, devirdaim değişti, baskı balata bilya değişti... Bakım yönünden eksiği yok, araçta bir arıza kodu vs yok. Partikül filtresini belirli aralıklarla rejenerasyon yapıyorum manuel olarak forscan ile. Ayrıca map sensörünü söküp temizledim, EGR hiç manuel temizlenmedi, bakımı yapan hiçbir usta yanaşmadı.

 

Otobanda 100-120 bandında kullanıyorum yakıt tüketimi yol bilgisayarında 4.6-4.8 aralığında oluyor ortalama. Pompada tam doludan yine aynı seviye doluma şeklinde saptayınca 5-5.2 litre arasında görüyorum. 90-100 gibi gidersem 4.4 oluyor bilgisayarda, pompada 4.8 civarındayım. Performansa gelirsek %5-6 eğilimli rampada 5. viteste 2000 devir civarında ise gazı köklesemde hızlanma olmuyor, devir kıpırdamıyor araç sağırlaşıyor. Yine bazen bunu düzde de hissediyorum ve birden araç ivmelenmeye başlıyor. Rampada hızlanma hiç olmuyor ama, düzde dalgalı bir durum oluyor.

 

Sizce durum normal mi yoksa gerçekten bir anormallik var mı? Araçtan beklentim de yüksek olabilir, daha önce bu güçlerde dizel veya benzinli araç kullanmadım diyebilirim. Birde forscan ile enjektörlerin öğrenilen yakıt püskürtme değerlerini sıfırlama yapma şansım var, bu sorunu çözebilir mi? Yakıtta iyileşme olur mu?

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

75hp yi 4.000 devirde veren ve dizellere göre torku düşük olan bir araçtan bahsediyoruz. 185NM tork var. Dizel deyince benim kafada 210 tork ve üstüyle başlıyor. Yakıt tüketiminde vermiş olduğunuz değerler çok normal. En az yakıt tüketimini istiyorsanız 5.vites 1850 devire sabitleyin aracı uzun yolda. 3.5 litreleri görecektir. 90-100 gibi gittiğinizde tahminen 2.500 devirlerde oluyodur araç buda dizele göre ekonomik bir devir değil. Aynı olayı %5-6 eğimli rampada 5.viteste 2.500 devirde tam gaz yap arada fark olacaktır. 2000 devirde normalde dizel gücünü ve torkunu tamamlamış olur ancak 75hp 4.000 devirde ve 185 tork yetersiz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yine bazen bunu düzde de hissediyorum ve birden araç ivmelenmeye başlıyor. Rampada hızlanma hiç olmuyor ama, düzde dalgalı bir durum oluyor.

dpf niz dolu ise sık rejenrasyon yapıyor ise bunların hepsini yapar. serviste kontrol ettrin dolmuş ise manuel rejenerasyon yaptırın. emisyon seviyesi yüksek bir motor tam gazda atak değildir ayrıca

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Yakıt tüketiminde vermiş olduğunuz değerler çok normal. En az yakıt tüketimini istiyorsanız 5.vites 1850 devire sabitleyin aracı uzun yolda. 3.5 litreleri görecektir. 90-100 gibi gittiğinizde tahminen 2.500 devirlerde oluyodur araç buda dizele göre ekonomik bir devir değil. Aynı olayı %5-6 eğimli rampada 5.viteste 2.500 devirde tam gaz yap arada fark olacaktır. 2000 devirde normalde dizel gücünü ve torkunu tamamlamış olur ancak 75hp 4.000 devirde ve 185 tork yetersiz.

 

5. viteste 100 km de 2000 devir civarında, 2500 devirde 120 km civarında oluyor. 90 km ile dahi 3.5 litreleri görmüyorum diyebilirim. Zaten şüphelenmemin en temel sebebi de bu aslında.

Çağlar Bayur yazdı:

dpf niz dolu ise sık rejenrasyon yapıyor ise bunların hepsini yapar. serviste kontrol ettrin dolmuş ise manuel rejenerasyon yaptırın. emisyon seviyesi yüksek bir motor tam gazda atak değildir ayrıca

DPF yi kendim de rejenerasyon yaptırıyorum programla, doluluk oranı da düşük. Kendi haline bıraksam dahi ayda 1 kere dahi başlamıyor kendisi. Manuel yaptırdığımda da normalde doluluk fazla ise uzun sürer, benim araçta ortalama 20-25 dk sürüyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

5. viteste 100 km de 2000 devir civarında, 2500 devirde 120 km civarında oluyor. 90 km ile dahi 3.5 litreleri görmüyorum diyebilirim. Zaten şüphelenmemin en temel sebebi de bu aslında.

DPF yi kendim de rejenerasyon yaptırıyorum programla, doluluk oranı da düşük. Kendi haline bıraksam dahi ayda 1 kere dahi başlamıyor kendisi. Manuel yaptırdığımda da normalde doluluk fazla ise uzun sürer, benim araçta ortalama 20-25 dk sürüyor.

ids mi var? kül kaç gr?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

ids mi var? kül kaç gr?

ids ile değil forscan ile yapıyorum, kül miktarına dikkat etmedim işlem sırasında % değeri veriyor doluluk için 30-40 civarında oluyor 3 ay kadar yapmamış isem. Ancak kül miktarına da bakarım bağladığımda. Kritik seviyede olsa hata kodu çıkardı diye düşünüyorum, arkadaşın aracında manuel denediğimizde aşırı dolu tamamlanamadı şeklinde de hata vermişti mesela.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

işlem sırasında % değeri veriyor doluluk

o partikül, önemli olan kül miktarı, o sınıra ulaşır ise dpf değişime gider. temizlenen partikül, temizlik onsrası kalan kül dür. o kalıcıdır forscan de manuel rejenerasyon çoğu vakada yapıldı sanılsa da blarısız olabiliyor. ids li servise başvurun, dpf pahalı

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

O eğimdeki Rampada tam gazda o aracın rahat rahat hızlanması gerekli. Kaldı ki ben yüklü iken bile hızlanıyordum.Pozantı rampasında hızlanarak çıktığımı bilirim eğer önüme araç çıkıp da yavaşlamazsam. Bu konuda sıkıntı var belli ki.Tüketim değerleri konusunda fiestam varken Shell de yüzde 10 opette yüzde 5 sapma yaşıyordum.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

o partikül, önemli olan kül miktarı, o sınıra ulaşır ise dpf değişime gider. temizlenen partikül, temizlik onsrası kalan kül dür. o kalıcıdır forscan de manuel rejenerasyon çoğu vakada yapıldı sanılsa da blarısız olabiliyor. ids li servise başvurun, dpf pahalı

Bir kontrol edeyim bakalım ne gösterecek

Metin Taşcı yazdı:

maf-map sensörlerini yağsız kontak spreyi ile temizlemenizi tavsiye ederim.

baskı-balatanız ne durumda ?

 

Hava filtresi üzerindeki sensörü temizledim, baskı balata bilya da yeni değişti. 

Çağatay Kılınç yazdı:

O eğimdeki Rampada tam gazda o aracın rahat rahat hızlanması gerekli. Kaldı ki ben yüklü iken bile hızlanıyordum.Pozantı rampasında hızlanarak çıktığımı bilirim eğer önüme araç çıkıp da yavaşlamazsam. Bu konuda sıkıntı var belli ki.Tüketim değerleri konusunda fiestam varken Shell de yüzde 10 opette yüzde 5 sapma yaşıyordum.

4 viteste öyle değil, turbo 1750 devirde devrede ancak 2000 devirde 5 viteste o şekilde davranıyor devir sabit kalıyor hızlanma yok. Yakıt tüketimi yükseliyor bir miktar

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

4 viteste öyle değil, turbo 1750 devirde devrede ancak 2000 devirde 5 viteste o şekilde davranıyor devir sabit kalıyor hızlanma yok. Yakıt tüketimi yükseliyor bir miktar

Şöyle açıklayayım uzun ve eğimi yüzde10 üstü rampalarda tek de değilsem 5. Vites 2000 devirde iken gazı köklesem de hız sabit güç yetmiyor. Ama birazcık eğim azalsın Torku hissediyorum hızlanıyor. Maf sensörü değerleri normal mi peki? Sürüş halinde turbo basıncı ne durumda bunları takip edebiliyor musunuz? Tabi herşeyden ayrı kül birikimi de olabilir. Tek tek kontrol etmeye çalışın bilgisayarla sanırım yeterli alet var elinizde 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağatay Kılınç yazdı:

Şöyle açıklayayım uzun ve eğimi yüzde10 üstü rampalarda tek de değilsem 5. Vites 2000 devirde iken gazı köklesem de hız sabit güç yetmiyor. Ama birazcık eğim azalsın Torku hissediyorum hızlanıyor. Maf sensörü değerleri normal mi peki? Sürüş halinde turbo basıncı ne durumda bunları takip edebiliyor musunuz? Tabi herşeyden ayrı kül birikimi de olabilir. Tek tek kontrol etmeye çalışın bilgisayarla sanırım yeterli alet var elinizde 

 

Metin Taşcı yazdı:

peki başlarda istekli olup sonradan mı cansızlaşıyor yoksa hep bi cansızlık mı var? 

 

 

Şöyleki mesela 3 ve 4 viteste 1800 2000 devirlerde gazı bıraktığımda hafif öne yığılma gaza dokunduğumda kafa kaldırma hissediliyor düz yolda. Yine 2500 devir bandında aynı şekilde atiklik var fakat 5 viteste rampada ve bazende düzde gaza duyarsızlık seziyorum. 4 vitese çekip 2500 3000 devir yaparsamda öyle aman aman akmıyor rampada ama az az hızlanıyor. 

 

Yakıt konusu ise yazdığım gibi otobanda 100 120 aralığında iken bana fazla yakıyor gibi geliyor. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

şunun için sormuştum araçlarımızda intercooler olmadığı için aracı sıkıştırınca güçten düşmeye başlıyor acaba bununla ilgili mi diye sormuştum

 

ekleme: ayda 1-2 kere ankara-alanya yapan birisi olarak intercooler olmayışını net birşekilde hissediyorum, intercooler yeri mevcut ancak klima peteğinin parçası engel oluyor ford courier klima peteği değiştirmek lazım

Olabilir, ancak intercooler takmak biraz tuzlu olur bence ☹️

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

herşeyiyle orjinal gibi olsun derseniz 2bin lirayı bulur (intercooler  yan sanayi)

2000 lira çok ciddi bir rakam değil işleve bakınca, 1 far parası. Ancak bunu yaptırmak için hem fazlaca parça aramak lazım hem de yaptıracak bir usta lazım. 

 

Aracın gücü malum, gücü artırmadıktan sonra ciddi bir fayda sağlar mı bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

stage 1 yazılım ile 100beygir oluyor, üzerine bi intercooler ile 105-110bg civarı güç verir gibime geliyor.

parçalar zaten ford yedekparçacılarda mevcut, sadece işçilik kalıyor.

courier klima peteği
courier intercooler
courier intercooler hortumları gibi.

en sıkıntılı kısmı klima petek boru kaynak işleri diyebiliriz

Bakmak lazım detayına, bütün sistemi etkileyecek bir şey sonuçta. Bunların haricinde sensör ve tesisatta gerekiyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...