İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta / Triger&V Kayış Değişim


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba,

 

2004 Fiesta 1.4 benzin&LPG 

Araç 110 binde triger değiştirmiş. V kayışı değişmiş mi bilmiyorum. Şuan 180 e yaklaştı. Değiştirmeyi istiyorum. 

 

Öncelikle kesinlikle orjinal mi almalıyım? 

En azından trigeri orjinal al V kayışı şu marka olabilir vs. gibi öneriniz olur mu?  

 

Triger seti - Devirdaim - V kayışı seti.gibi toplu paketler var. Devirdaim den kasıt termostat mı? Eğer o ise şuan sorunsuz çalışıyor. Yinede değiştireyim mi? Sorunsuz çalışan şeyi yenisiyle bile değiştikten sonra çalışmama ihtimali gibi bir şey olur mu?

 

Bu gergi bilyaları vs. Ekstra alınan bir şey mi yoksa triger seti V kayışı yada devirdaim denilen şeye dahil olan şeyler mi? Onlar ses yapıp yıpranıp bir şeyler olabiliyormuş. Kayış taraflarından özellikle soğuk motor ilk çalıştırmada ses geliyor bir süre. Daha sonra ise hafiften devam edebiliyor. Bundan dolayı soruyorum. 

 

Hazır trigeri kayışı değişeceksin kardeşim, şunu da değiştir, şuna da baktır (durumuna, yıpranma vs. Var mı gibisinden) diyeceğiniz bir şey olur mu? Teşekkürler.

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Triger setinde triger kayışı ve gergi rulmanları olur. Ekstra olarak rulman vidası olanlar da var.

 

V kayışı ise sarş dinamosu ve devirdaime bağlıdır (günümüz araçları için devirdaim V kayışına bağlı, 2004 Bora aracımda trigere bağlı idi sökülmüşken değişelim denmişti, 2014 Astra J aracımda V kayışına bağlı ve değişimi kolay).

 

Şimdi parça seçiminde önemli olan şu. Kendi aracımı ele alıyorum. Opel GM marka yedek parça orijinal ama Ina, Gates, Dayco, Delphi vs bunlar da orijinal yedek parça üreticileri. Trigeri Dayco ile değiştirmiştik. Forda hangi markalar üretim yapıyor bilmiyorum. İlla Ford marka olması şart değil, parçanın orijinal yedek parça üreticisi olması daha sağlıklı olur. Triger koparsa atıyorum 500 e yan sanayi ile yaptığın değişim 5000 e yan sanayi ile motor toplamana sebep olabilir :)  5000 e yan sanayi ile topladığın motor 15 bine yeni motor isteyebilir. Zincir birbiri ile bağlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

orjinal olmalı şakaya ihmale yan sanayiye gelmez. 

V kayışı devirdaim mecbur değişmeli. 

devirdaim pompası ile termostat farklı şeyler. 

yani triger değişirken devirdaim pompasınıda değiştiriyorlar genelde ustalar genellikle söylerler. benzinlinin triger değişimi işçiliği zahmetlidir.  dizel gibi kolay değil. 

triger açılmışken devirdaim pompasını değiştir. niye dersen yarın bir gün devirdaimle ilgili bir sıkıntı çıkarsa mecburen işçilik vereceksin artı parça. uğraşmaya değmez. toplu temizlik iyidir.  

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Yıllardır benzeri konularda yazarım, yine yazayım. 

 

120.000 de trigeri değiştirdim, 140.000 de devirdaim yüzünden motor yaptırdım. 

 

Devirdaim gidince motor da gidiyor büyük olasılıkla. Ben yandım siz yanmayın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Öncelikle kesinlikle orjinal mi almalıyım? 

evet.

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Devirdaim den kasıt termostat mı?

Hayır. Devirdaim, suyun motor içinde ve radyatörde gezinmesini sağlayan, gücünü triger kayışından alan parçadır.

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Sorunsuz çalışan şeyi yenisiyle bile değiştikten sonra çalışmama ihtimali gibi bir şey olur mu?

Bu ihtimal her zaman vardır. İkinci kez işçilik ödememek için her zaman parçaları ustaya aldırmak daha mantıklı geliyor bana.

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bu gergi bilyaları vs. Ekstra alınan bir şey mi

Triger seti olarak alırsanız içinden çıkar.

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hazır trigeri kayışı değişeceksin kardeşim, şunu da değiştir,

Devirdaimi değiştirmek mantıklıdır yukarıda yazdığım sebepten. Zira değiştirmediniz ama bin km sonra devirdaim kaçırdı, tekrar triger işçiliği ödersiniz. Su kayışa gelirse, kayış da değişmek zorunda kalır.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Orijinal veya kaliteli bir marka işinizi görür. Mesela ben triger setini gates marka ile değiştirmiştim oldukça kaliteli.

 

V kayışı aldım ama daha değişmedim onu da continental marka aldım orijinal marka ile yarı yarıya idi niye almayım ki şimdi böyle kaliteli bir markayı.

 

Bir de triger değişimine iyi bir yere gidin. Halen senteyi düzgün yapamayan ustalar var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

evet.

Hayır. Devirdaim, suyun motor içinde ve radyatörde gezinmesini sağlayan, gücünü triger kayışından alan parçadır.

 

Bu ihtimal her zaman vardır. İkinci kez işçilik ödememek için her zaman parçaları ustaya aldırmak daha mantıklı geliyor bana.

 

Triger seti olarak alırsanız içinden çıkar.

 

Devirdaimi değiştirmek mantıklıdır yukarıda yazdığım sebepten. Zira değiştirmediniz ama bin km sonra devirdaim kaçırdı, tekrar triger işçiliği ödersiniz. Su kayışa gelirse, kayış da değişmek zorunda kalır.

Sani hocam continental alsam V kayışını. Trigeri orjinal alsam. Continental üzer mi bizi

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Triger setlerinde Gates, İna ve Dayco üçlüsünden şaşmamak lazım. Genelde bu firmalar, araçlara oem üretim de yapıyorlar. Yani resmi sevislerin kullandığı ürünler bunlar oluyor çoğunlukla. V kayışı Continental takılır, alanında kendini ispatlamış bir marka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
M. Asım Kahraman yazdı:

Triger setlerinde Gates, İna ve Dayco üçlüsünden şaşmamak lazım. Genelde bu firmalar, araçlara oem üretim de yapıyorlar. Yani resmi sevislerin kullandığı ürünler bunlar oluyor çoğunlukla. V kayışı Continental takılır, alanında kendini ispatlamış bir marka.

Ben Asım bey'e katılıyorum. Ben olsam Dayco almaya çalışırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

triger sokulmusken o tarafta varsa su tapalari ve keçeler kontrol edilebilir. iyi bir usta siz soylemeden kendisi de gerekeni yapar zaten. bu parcalar 20 liralik parcalar ama iscilgi zor parcalardir, acilmisken kontrolde yarar var.



Hazır trigeri kayışı değişeceksin kardeşim, şunu da değiştir, şuna da baktır (durumuna, yıpranma vs. Var mı gibisinden) diyeceğiniz bir şey olur mu? Teşekkürler.
 
 


Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Değerli forumdaşlar,

V kayışı Orjinal üretim 325₺  // Dayco - continental 125₺  lll Arada 200₺ ciddi bir fark var. ( Stok durumuna göre Dayco veya continental gönderiliyor )

 

Triger seti Orjinal 375₺ 

Triger seti Dayco 290₺ (Triger/Dayco  - Gergi Bilyası/Dayco) 

 

V kayışı Orjinal 325₺ 

V kayışı Dayco-Continental 125₺ 

V kayışı GATES 105₺

 

Devirdaim Orjinal 350₺

Devirdaim Bugatti 185₺

 

Bulduğum fiyatlar bunlar. V kayışı ile birlikte de V kayışının bilyasıdır contasıdır farklı bir şeyidir almam gereken bir şey var mı? 

 

Triger + Gergi bilyası + V kayışı(2li) + Devirdaim alınacak

V kayışı sadece kayış olarak satılıyor. Set olarak trigerin gergi bilyası gibi bir şeyleri var mı? Alınması gerekir mi? 

 

Triger Orjinal alsam / V kayışı Dayco veya conti alsam / Devirdaim Bugatti alsam 700₺ yapıyor.  350₺ de en uygun aldığım işçilik fiyatı. 1050₺ ye denk geliyor. Tabii V kayışında alınması gereken bilye misket conta farklı bir şey yok ise :)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yetkili serviste life kart indirimi olabilir, fiyat almakta fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Devirdaim Bugatti alsam

Şiddetle orjinalden şaşmamanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Mert kardeşim hayati parçaları orjinal al. triger seti ve devirdaim.  mümkünse V kayışınıda al. 

Ciddi rakamlarda olsa ilerde bunlar yüzünden Allah muhafaza motor yaptırmak zorunda kalırsın. o zaman ciddi rakamlar ödemiş olursun. 

 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Benden size tavsiye 3 yıl 2003 fiesta kullandım geçen sene kendileriyle yollarımızı ayırdık. 

 

Triger seti değiştirilecek orjinal ile ve öyle normal ustaya yaptırmayın mutlaka sente sabitleme anahtarı olsun bazıları normal düz anahtar sıkıştırıyor o esnada sente atlaybiliyor.

Devirdaim mutlaka değiştirin orjinal olması iyidir bunlar önemli ekipmanlardır.

V kayışı ve direksiyon kayışı (klima kayışı da deniyor) bunları da değiştirin orjinal olmasada olur ama saçma markalar almayın.

Ayrıca ben çok yaşadığım problemi söyleyeyim sizlere su borularının tamamını değiştirmenizi tavsiye ederim. Hortumlar çürüme yapıyor sürekli sıcak soğuktan dolayı bu sebepten dolayı basınçlanma esnasında hortumda patlama meydana getiriyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Selçuk Bakış yazdı:

Yetkili serviste life kart indirimi olabilir, fiyat almakta fayda var

Triger seti, V kayışı ve Devirdaim işçilikle 3000₺ fiyat aldım şimdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Kadosan sanayi sitesindeki Beyaz Ford Yedek parçacıdan 

Triger seti orjinal 250₺

Devirdaim orjinal 250₺

V kayışı DAYCO 60₺ (Benim araçta V kayışı 2 li oluyor galiba. Bu tam anlayamadı galiba o olayı tek fiyatı mı verdi çözemedim)

 

Böyle bir fiyat aldım. Fiyat çok uygun. Özelliklede sordum orjinal diye alıp farklı bir şey olur mu falan diye ama yetkili servis ürünü dedi. 600₺ gibi bir rakama orjinal triger seti Dayco V kayışı ve orjinal devirdaim alıyorum galiba. 

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Arif Aykın yazdı:

Benden size tavsiye 3 yıl 2003 fiesta kullandım geçen sene kendileriyle yollarımızı ayırdık. 

 

Triger seti değiştirilecek orjinal ile ve öyle normal ustaya yaptırmayın mutlaka sente sabitleme anahtarı olsun bazıları normal düz anahtar sıkıştırıyor o esnada sente atlaybiliyor.

Devirdaim mutlaka değiştirin orjinal olması iyidir bunlar önemli ekipmanlardır.

V kayışı ve direksiyon kayışı (klima kayışı da deniyor) bunları da değiştirin orjinal olmasada olur ama saçma markalar almayın.

Ayrıca ben çok yaşadığım problemi söyleyeyim sizlere su borularının tamamını değiştirmenizi tavsiye ederim. Hortumlar çürüme yapıyor sürekli sıcak soğuktan dolayı bu sebepten dolayı basınçlanma esnasında hortumda patlama meydana getiriyor. 

1  ay önce hortum patlamıştı yolda kalmıştım. bu konuda sonuna kadar katılıyorum. 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Kadosan sanayi sitesindeki Beyaz Ford Yedek parçacıdan 

Triger seti orjinal 250₺

Devirdaim orjinal 250₺

V kayışı DAYCO 60₺ (Benim araçta V kayışı 2 li oluyor galiba. Bu tam anlayamadı galiba o olayı tek fiyatı mı verdi çözemedim)

 

Böyle bir fiyat aldım. Fiyat çok uygun. Özelliklede sordum orjinal diye alıp farklı bir şey olur mu falan diye ama yetkili servis ürünü dedi. 600₺ gibi bir rakama orjinal triger seti orjinal V kayışı ve orjinal devirdaim alıyorum galiba. 

çok inandırıcı gelmedi bana daha geçen sene 400 TL orjinal aldım.  bence yanıltmaca var.  orjinal 250 mümkün değil. mutlaka birşey var mutlaka. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

2004 hocam benimki. Fiyatları farklı olabilir belki.

Ümit Türk yazdı:

1  ay önce hortum patlamıştı yolda kalmıştım. bu konuda sonuna kadar katılıyorum. 

çok inandırıcı gelmedi bana daha geçen sene 400 TL orjinal aldım.  bence yanıltmaca var.  orjinal 250 mümkün değil. mutlaka birşey var mutlaka. 

Orjinal triger setinin içinden ina marka çıkıyormuş galiba. İna için farklı bir yerden 320₺ almıştım. Aslında 320 ile 250 arasında aşırıda bir şey yok gibi. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

2004 hocam benimki. Fiyatları farklı olabilir belki.

Linkin içinde sizin aracınız için olduğu yazıyor. Parça aynıdır motor aynı olduğu için.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Linkin içinde sizin aracınız için olduğu yazıyor. Parça aynıdır motor aynı olduğu için.

Triger seti 350₺ orjinali. Çoğu yerde bu fiyata bulunabiliyor. Arada 100₺ fark imkansız bir fark mı? Özellikle sordum. Ford ürünü sen gel gösteririm dedi 😁

Devirdaim de 350₺ orjinali. 250₺ dedi. Yine 100₺ var arada. Bu arada kayış seti dediği set ne oluyor? 2 li V kayışının yanında V kayışı ile alakalı bilya conta bir şey falan mı?

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Arif Aykın yazdı:

Ayrıca ben çok yaşadığım problemi söyleyeyim sizlere su borularının tamamını değiştirmenizi tavsiye ederim. Hortumlar çürüme yapıyor sürekli sıcak soğuktan dolayı bu sebepten dolayı basınçlanma esnasında hortumda patlama meydana getiriyor. 

 

Bu konu da önemli. Siz yazınca aklıma geldi. Bir defa kalorifer hortumu bir defa da radyatör üst hortumu patladı. Çıkanlar 15 yıllık orijinal Motorcraft markaydı.

Şehir içinde olmasam yolda bırakırdı kesinlikle.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...