İçeriğe Yönlendir

İyi ki Hibrit | Suzuki Swift


Furkan Sumer

Recommended Posts

Furkan Sumer

hibrit rakiplerine gore cazip mi, degil mi? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Furkan Sumer yazdı:

hibrit rakiplerine gore cazip mi, degil mi? 

 

Mild hybrid arabalari pek hibrid gözüyle bakmamak lazım. Çünkü kayış ile motoru tahrik ediyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

acikcasi, konuyu aydinliga kavusturman adina senin icin paylastim.. 

 

Trafige takilan Burak ertem, duz yolda sabit giden sinan abiden daha az yakiyor. Cok cezbedici geldi acikcasi..

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım

Direksiyondan vites geçiş çok büyük teknoloji yalnız [emoji2359]
Bunu pazarlama malzemesi olarak kullanmak ayrı bir acizlik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İ20 yarı hibritte aynı fiyata
Ama suzuki o kadar az yalıtım kullanmış ki hibrit versiyonu 935 kg
Standart hali ise sadece 875 kg
İ20 standart 1200 hibrit ise 1250 kg
Japonlar ne yaptılarsa 300 kg daha hafif tasarlamışlar
Yeterince sağlamsa bence hafif daha iyi.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

"şerefsizim aklıma gelmişti"

ama caponlar yapmış hocam

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Darbaz yazdı:

Mild hybrid arabalari pek hibrid gözüyle bakmamak lazım. Çünkü kayış ile motoru tahrik ediyor. 

 

Sistem sorunsuz çalışıyorsa gayet güzel bence. Tek sorun fiyatların yüksek olması, o da tüm araçlar için genel bir sorun.

Yine bile donanımına göre oldukça güzel bir araç olmuş.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Direksiyondan vites geçiş çok büyük teknoloji yalnız [emoji2359]
Bunu pazarlama malzemesi olarak kullanmak ayrı bir acizlik
15 yılda ancak değişime ayak uydurdular.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Yurdaer Elay yazdı:

 

Sistem sorunsuz çalışıyorsa gayet güzel bence. Tek sorun fiyatların yüksek olması, o da tüm araçlar için genel bir sorun.

Yine bile donanımına göre oldukça güzel bir araç olmuş.

 

Mild hybridlerin kayışdan tahrik ediliyor olması beni korkutuyor. Bu motorlar, şanzımanı bağımsız çeviremediği için hiç bir espirisi yok :(  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Daha yüksek yakıt verimliliği elde etmek için SHVS (Akıllı Hibrit Sürüş Sistemi), hafif, kompakt bir ISG (entegre marş alternatörü) ile mükemmel şarj ve güç kaynağı performansına sahip 10 Ah lityum-iyon aküyle (batarya) motoru destekler. Yakıt ekonomisinin yanı sıra alan kullanımında tasarruf sağlayan mükemmel dengeyle bu sistem, kompakt otomobiller için en uygun hibrit sistemidir.

 

Otomatik motor durdurma

Motor durdurulur ve elektrikli bileşenler akülerden (batarya) beslenir, böylece yakıt tasarrufu sağlanır.

 

Yeniden çalıştırma

ISG (Entegre marş alternatörü), motoru sessiz ve sorunsuz bir şekilde yeniden çalıştırma için marş motoru olarak görev yapar.

 

Kalkış / Hızlanma

ISG (Entegre marş alternatörü), kalkış ve hızlanma sırasında motora destek vererek yakıt verimliliğini artırır.

 

Yavaşlama

ISG (Entegre marş alternatörü), elektrik üretmek ve aküleri verimli bir şekilde şarj etmek için yavaşlama enerjisini kullanır.

 

Suzuki maksimum konfor sağlar. Boyutları küçültülen batarya paketi sayesinde, otomobilin iç tasarımında herhangi bir değişiklik olmaz. Hibrit sistem, termal motora sadece 6 kg ağırlığında bir 12V elektrikli motor (ISG-Entegre Marş Alternatörü) kullanarak yardımcı olur. Bu motor lityum-iyon batarya ile çalışır. Yakıt verimliliğinin yanı sıra alan ve toplam ağırlık dengesi sunmak için tasarlanmış optimum bir hibrit sistemdir.

Hibrit ürün yelpazesinden SWIFT, düşük emisyon ve düşük yakıt tüketimi sunar. 
Ortalama tüketim döngüsü: 4,1 l/100 km (ilgili NEDC) 
CO2 emisyonu: 94 g/km (ilgili NEDC)

 

SUZUKI HİBRİT ALMAK İÇİN 5 NEDEN

 

DAHA DÜŞÜK MALİYET

Resmi NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Çevirimi) şehir içi ortalama yakıt tüketimi rakamlarına göre, HİBRİT yakıt ekonomisini tutarlı olarak %22 iyileştirir. *Nasıl mı? HİBRİT sistemi, belli şartlarda benzinli motora elektrik yardımı sağlar, bu nedenle daha az yakıt gerektirir. HİBRİT batarya, frenleme ve yavaşlama sırasında normalde kaybedilecek olan enerjiyi depolar, böylece bu enerji tekrar kullanılabilir.

*Hibrit olmayan Suzuki benzinli modellere kıyasla.

2.png?v=1.27

DÜŞÜK CO2 EMİSYONU

HİBRİT otomobiller gittikçe daha popüler hale geliyor. Bunun en büyük nedenlerinden biride HİBRİT otomobillerin karbondioksit emisyonunun az olması. Otomobilde sürüşün bir kısmını gerçekleştiren ve dolayısı ile benzinli motorun yükünü azaltan bir elektrik takviyesinin bulunması, daha fazla verimlilik ve daha az CO2 anlamına geliyor.

3.png?v=1.27

ŞARJ ETME DERDİ YOK

Şarj konusunda endişeleriniz mi var? Endişeye hiç gerek yok. Suzuki HİBRİT şarj gerektirmez. Araç, frenleme ve yavaşlama sırasında normalde kaybedilecek olan enerjiyi geri kazanarak ve bunu ikinci bir bataryada yedekleyerek bataryasını şarj eder. Bu yüzden şarjı düşünmenize gerek yok.

4.png?v=1.27

SESSİZ BİR SÜRÜŞ DENEYİMİ

Sistem, motor otomatik olarak durduğunda (örneğin trafik ışıklarında) marş motoru görevi gören entegre bir marş alternatörü (ISG) içerir. Motorun yeniden çalıştırılması, geleneksel marş motorlu araçlara göre daha yumuşak ve sessizdir.

5.png?v=1.27

SÜRÜŞ ŞEKLİNİZİ DEĞİŞTİRMENİZE GEREK YOK

HİBRİT bileşenleri son derece kompakt ve hafiftir. Bu da Suzuki’nin hibrit sisteminden ödün vermeden kullanışlı iç tasarımını, hafif ve eğlenceli sürüş tarzını koruduğu anlamına gelir.

 

 Kaynak

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Gulkokan yazdı:

İ20 yarı hibritte aynı fiyata
Ama suzuki o kadar az yalıtım kullanmış ki hibrit versiyonu 935 kg
Standart hali ise sadece 875 kg

İ20 standart 1200 hibrit ise 1250 kg
Japonlar ne yaptılarsa 300 kg daha hafif tasarlamışlar

Tam hibrit olmadığı için böyle bi kilo farkı olabilir.

6KG'lık motor, 10ah'lik akü ile nereden baksan zaten 200kilo kârda olmalılar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mild hybrid kötü değil, ama o paraya çıkınca insan yerli fabrikasında üretilen Corolla neden almıyayım diyor. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Mild hybrid kötü değil, ama o paraya çıkınca insan yerli fabrikasında üretilen Corolla neden almıyayım diyor. 

O para, dediğiniz, 100binTL fark var? Corolla 305bin'den başlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

O para, dediğiniz, 100binTL fark var? Corolla 305bin'den başlıyor.

her hafta bilgi güncellemsi geliyor artık , bayağı uçuştayız

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

Hybrid teknolojisi aküsünü doldurabilirken aynı mantık elektrikli araçlarda neden çalışmıyor?  fenamı olurdu sarj derdin olmasın kendi kendine doldursun aküsünü...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

O para, dediğiniz, 100binTL fark var? Corolla 305bin'den başlıyor.

 

Arabada büyük ve gerçekten hybrid. Paralel hibridin ta kendisini alıyorsun.  10 yıl bozulmadan çalışıyor. Kayışlı sistemin ömrü muallak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabada büyük ve gerçekten hybrid. Paralel hibridin ta kendisini alıyorsun.  10 yıl bozulmadan çalışıyor. Kayışlı sistemin ömrü muallak. 

O zaman, bunu alacağıma onu alırım demeyin :)

Bu paraya bunu haketmiyor deyin mesela, corolla o paraya hakediyor deyin.

Bu arada elma ile armutu karşılaştırıyorsunuz bence. O yüzden Swift'in 230bin ken, corolla'nın 300bin'in üstünde olması normal.

Kayışlı sistemi başka kimler kullanıyor, biliyor musunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...