İçeriğe Yönlendir

VW Scirocco 1.4 TSI R Dönüşüm Projesi / Hikayesi.. Keyifli Okumalar.. :)


Anıl Ercan

Recommended Posts

Anıl Ercan

Herkese merhaba saygıdeger forum ahalisi ailenizin cılgın modifiyecisi bomba gibi döndü :)

 

Daha evvel bilindigi üzere 206 cc restorasyon ve hyundai i30 modifiye konum vardı bayagı ilgi cekmişti. Ve sizlere simdi Bi vw scirocco nasıl evrim gecirir onu paylasacagım ve keyifle tekrar tekrar okuyacagınıza eminim :)

 

İbraaam tatlısesin dedigi gibi leydısın centılmene ar yu rediiii :D Caylar kahveler cekirdekler kolalar hazırsa baslıyoruzzz :) Lütfen cocukları pistten alalım hahaha tamam kızmayın baslıyorum :)

 

Öncelikle Eski aracları bi yad edelim Hyundai i30'um :)

 

TR87cI.jpg

 

Bi aldıgımda noterden cıktıktan sonra, bide sattıgımda noterden cıktıktan sonra sevindigim 206 cabriom :D

 

TRlEws.jpg

 

evet hikayeye baslıyoruz.

 

2019 agustos ayında hyundai i30 umu sattıktan sonra yıllardır hayalim olan ve bir türlü cesaret edip alamadıgım vw scirocco almaya karar verdim. Sahibindende yattım kalktım 10larca araca baktım lakin kriterlerim su sekildeydi ; kesinlikle hatasız boyasız olacak, km si düsük olacak, makyajlı kasa olcak, cam tavan led far ve dsg olcaktı. Renk onemli degildi, satılan ilde onemli degildi yeterki istedigim kombinde olsun dedim. Ha kesinlikle 160 lık cift besleme CTH Motorlu olacaktı. Renk önemli degil pembede olurdu :)

 

3 4 Tane araca baktım maalesef hepsi hosaf apacilerin elinde mahvolmus araclardı en son bi sabah suan sahip oldugum aracım cıktı karsıma ve hemen sahibini aradım aracı aksam gittim kutsal mekan merter mc'de gordum Boyle kara kara bakıyordu ve bana al beni yanına yanına yanına yakısırız ama cok coook diyordu :) bende kaporasını verdim ertesi gün expertize soktum ve allaha sükür ne boya ne hata ne degişen ne tramer ne sorun ne sıkıntı hiç bişey cıkmadı ve aracı 2019 agustos ayında 109.500 gibi bi komik rakama aldım. KM'si 54.000 'deydi ve arac yetkili servis tamaş bakımlıydı. 

 

Ve simdi asıl olaya baslıyoruz bu arac stoktu benden evvelki sahibi sadece jantları siyaha boyamıs ve eibach spor yay takmıstı ama bu boyle olmazdı bu araba ates etmeliydi, evrim gecirmeliydi.

 

Kutsal poz :) Hayırlı olsunumuzu dedik ve aracı teslim aldık ve hemen memleketim kastamonu cideye yola cıktık deneyelim su aslanı dedik :)

 

TRlJZc.jpg

 

TRlrQR.jpg

 

 

Cideden istanbula döndük ve her arabada düstügüm tufayı bundada dusup önce ön ek, yan marspiyel, arka ek ve r cup spoiler taktırdık , 18 inc amg jant ve 225 40 18 lastik sıfır aldık taktırdık, Ön cam ve cam tavan dahil 3 numara cam filmimizi cektirdik. ilk 1 2 ay araba gözüme güzel geliyordu fakat artık gelmemeye basladı ve ondan sonra evrime basladık. Önce yaptıgımız eklerdeki halini paylasıyorum baslıyoruz :)

 

TRlC3N.jpg

 

TRlxHq.jpg

 

evet artık arac gozume hiç güzel gelmemeye basladı. Dedikki bu boyle olmayacak bu aracı ya tam yapacaz ya hiç yapmayacaz. En son bi gece sabaha kadar düsünüp aracı komple r line a cevirmeye karar verdim. 

 

Önce  Komple Makyajlı R Bodykit kit, Air süspansiyon sarttı. ve hemen r bodykit siparisimizi verdik akabinde dynamicair e aracı bırakıp 4 bagımsız cift kompresorlu airimizi yaptırdık.

 

TRlIw0.jpg

 

TRlYxv.jpg

 

Daha Sonra ic detaylara gectik direksiyonumuzu Orjinal alcantra ve deri kaplama, vites korugumuzu alcantra kaplama, air gosterge yerimizi alcantra kaplama yaptırdım. Hepsi orjinal vw alcantrasından ve derisinden yapıldı gri f1 kulakcıklarımızı taktırdık. Ve androidli double teypimizi taktırdık.

 

TRlNQp.jpg

 

TRlj3M.jpg

 

TRlcoh.jpg

 

aracımızın r kiti takıldı ufak tefek incik boncuk yapıldı, ama hala icimde bi burukluk eksiklik vardı arac hala istedigim gibi asırı dikkat cekici haşin gaddar boyun kıran cinsten olmuyordu sebebi belliydi rengi. Rengi siyah oldugu icin araba ne yaparsak yapalım kendini göstermiyordu cunku siyah cok agır ve mafyavari bi renkti. Yolda dikkat cekiyordu lakin ben asırı bir sekilde dikkat cekmesini istiyordum ve benim begenmem gerekiyordu. En son gene uzun bi düsünme süresi gecirdim ve aracı cafcaflı bi renge kaplatmaya karar verdim. 

 

Aklımda 3 renk vardı, ya nardo gri, ya Mat Krom mor, yada Elma şekeri kırmızı bir cok arkadastan fikir aldım ve Herzamanki gibi kırmızı sevdam agır bastı ve aracı elma sekeri kırmızına kaplatmaya karar verdim. Bir cok firmayla gorustum fiyat aldım yaptıkları aracları inceledim ve en sonunda FOLYOMAX Firmasıyla irtibata gecip aracı kendilerine bıraktım. Sagolsunlar muhtesem bir işcilikle aracımı kapladılar ruhsatada yeni rengini işletip aracı teslim ettiler aracı teslim aldıgımda önünde diz coktum ve sevinc goz yası doktum :) İşte arac tam bir boyun kıran olmustu. 

 

TRlgLn.jpg

 

TRlB5o.jpg

 

TRlDbH.jpg

 

evet artık arac istedigim gibi olmustu, bi bakanın bidaha baktıgı muhtesem bir arac olmustu. renk efsane derecede dikkat cekiyordu. Simdi dedik bu araca cok iyi bi bakım yapalım ve memleketim kastamonu cideye gidelim artık piyasaya cıkartalım aracı dedik. Normalde her 5000 de yada 6 ayda bir bakım yaptırırım hangisi evvel gelirse. Önce bakım listemizi hazırladık ve malzemeleri tedarik ettik Ve esenyurt otoportta bulunan bakımdayiz.com a goturduk. Kendisi arkadasımın yeridir kesinlikle ordan baska yere gitmem. Malzeme listemiz sunlar ; 

 

* Motul 5w30 8100 XClean Motor Yag (Tavsiye etmiyorum Daha sonra Liqui Molyle degiştirdim)

* Motul Motor İç Temizleyici Engine Flush

* Hengst Yag,Hava,Benzin ve Polen filtresi

* Motul G13 Antifriz

* Motul Dot 5.1 Fren hidroligi

* Hella Pagid Ön Disk, Ön Balata, Arka Disk, Arka Balata

* Castrol Edge Motor Yag (Engine Flush Durulama İçin) + Yan sanayi Yag Filtresi

* Beru R8 Bobinler ve NGK BKR7 Bujiler 

* Continental V Kayısı 

 

Önce motor iç temizleyici yaptık , Eski yagın icine engine flush sıvısını doktuk aracı calıstırdık 15 dk sonra stop edip yagını bosaltıp yag filtresini soktuk, Daha sonra Yan sanayi yag filtresini ve Castrol motor yagını koyup bi 15 dk daha calıstırıp iyice motor icindeki kurumu pisligi devirdaim yaptırtıp tekrar bu yagı ve filtreyide bosaltıp asıl yagımız motulu ve hengs filtremizi taktık. Daha sonra diger degişim işlemlerine gecildi ve arac zımba gibi oldu rot balans ayarınıda yaptırıp memleketimize dogru yola cıktık. 

 

Bakımdan 1 gun evvel stage 1 chip tuning yazılımıda yapıldı arac 160 ps den 210 psye cıkartıldı. 

 

TRlU0b.jpg

 

TRlvg1.jpg

 

TRlKof.jpg

 

TRl8bt.jpg

 

TRlM8e.jpg

 

TRl4NP.jpg

 

TRl0Gv.jpg

 

TRl74x.jpg

 

Korona dolayısıyla evden calısıyorduk dedimki ne gerek var istanbulda durmaya yazda geldi zaten gideyim memleketime. bakımımız bitti ve topladım bilgisayarı vs yola zımbı gibi cıktım memleketim olan kastamonu cideye geldim Haziran ayında. yaklasık 2.5 3 ay yaz ayı boyunca korona dolayısıyla evden calıstıgımız icin cideden calıstım hem tatil yaptım hem memleketimden calıstım. Memleketimden bir kac poz :)

 

TRtPhp.jpg

 

TRtRNh.jpg

 

TRtV2n.jpg

 

TRtn78.jpg

 

Evet memleketimizde 3 aya yakın zaman gecirip istanbula eylülde döndük (2020 eylül) Hemen aracımıza tekrar bakım yaptırdık ve filtrelerin hepsini mahle marka, Motor yagınızda Liqui Moly Toptec 4200 LL 5W30 Yag ile degiştirdim. Bir daha Liqui Molyden baska yag asla kullanmam. 

 

İstanbula döndük ve dedikki bu araca güzel bir egzoz sistemi yaptıralım yeri gögü yırtsın. Bayrampasa gözde egzoza gittim ve araca Downpipe, Orta ve Son Susturucu İptali, Ortaya Kumandalı Warex Egzoz uygulattım. Daha sonra Yazılımı yaptırdıgım Gforce Motorsportsa gidip yazılımı Stage 2 ye güncellettirdim. 210 Psden 230 Ps'ye Cıkarttık. Araba Roket oldu. Ayrıca saglı sollu 120 lik egzoz kafalarımızda r tampona cok yakıstı.

 

Bu arada arkadaslar yazılımdan önce aracın kavramasını keyfi olarak degiştirttip Orjinal Almanyadan Luk'tan yeni tip kavrama getirtip taktırdım Aracın DSG sinde vites gecislerinde En ufak sapma yok tak tak tak diye atıyor vites araba.

 

TRtQIj.jpg

 

TRtrmo.jpg

 

Egzoz sistemimiz yapıldı, Arac felaket bagırıyor yeri gögü yırtıyor desem yeridir, Özellikle r8 bobin ve bkr7 bujiler oldugu için vites gecislerindeki pırtlamalar, silah gibi patlıyor. Popcorn efecktini orjinalde yazılımsız yapıyor arac. Gaza basmak hiç bu kadar zevkli olmamıstı :)

 

Ve simdi asıl degişmesi gereken jant lastike geldi sıra, kafamda sürekli 19 inc savannah jant modeli vardı lakin replikası olmamasından mütevellit fiyatıda asırı pahalı oldugundan dolayı bi türlü alamamıstım ve en sonunda replikasının üretildigini görünce hemen bi takım sıfır savannah jant 1 takımda sıfır 225 35 19 lastik takımı alıp taktırdım ve aracın kaderi degişti :)

 

TRty4U.jpg

 

TRtSyH.jpg

 

Jant lastik işimiz bitti ve aklımda acık hava filtresi ve sesli tip dumpwalve adaptör taktırmak vardı gazladıgımda Tıslama pıslama catırtı patırtı gürültü kıyamet koparsın araba istedim ve carpediem garajın yolunu tuttum. Araca KN'nin acık hava filtresini ve sesli dumpwalve adaptorunu taktırdık.

 

TRtTNf.jpg

 

TRtLIb.jpg

 

TRtXyt.jpg

 

evet aracım hem daha iyi nefes alıyor hemde catırtı patırtı kıyamet kopartıyordu lakin sizinde göreceginiz gibi acık hava filtresi maalesef motor sıcaklıgında kalmıstı. Ne yapalım ne edelim nasıl bir ısı kalkanı yapalım diye düsünürken Aklıma fiberden yaptırma fikri geldi, aradım hemen daha evvel i30 un modifiyesini yaptırdıgım bursa polsan dizaynı dedim abi boyle boyle yapabilirmisin arabayı getir buraya yapalım dedi. Bastım gittim bursaya hem gezdim hemde Koruma kalkanını yaptırdım.

 

Önce mukavvadan kalıp aldık ve fibere döktük daha sonra bana kargoyla yolladı ve ben ısı yalıtıp malzemesiyle icini ve dısını kapladım. Simdi hiç sıcak cekmiyor ve hissedilir derecede performans artısı var.

 

TRtiRe.jpg

 

TRtpAq.jpg

 

TRtGTY.jpg

 

TRtmm0.jpg

 

TRt1Cx.jpg

 

 

Evet bu islemimizide halledip arabamıza cok daha iyi nefes aldırdık ve hikayemizin sonuna geldik. Aracım gercekten cok güzel oldu keyifle biniyorum yapılması gereken hersey yapıldı ve gazlama keyfi bambaska bişey. 

 

Aracımıza turtle waxın cilasınıda yaptık ve artık kışa hazırız :)

 

TRtqtp.jpg

 

TRtWOM.jpg

 

TRteUh.jpg

 

 

Konumun sonuna geldik, umarım keyifle okumusunuzdur. Araca bir cok ıvır zıvırda yapıldı fakat onların fotolarını vs almaya gerek duymadım. Begenen begenmeyen herkese cok teşekkür ederim saygı ve sevgi cercevesinde her türlü yoruma acıgım :)

Keyifli forumlar.. 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Anıl Ercan
(düzenlendi)

Arkadaslar resimlerde sıkıntı oldu yeniden yükledim keyifli okumalar :)

tarihinde Anıl Ercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: siyahtan kurtulunması iyi olmuş detay parçalar görülebilir olmuş. yeni tip Luk kavramanın farkı nasıl

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Fena🔥🔥

Anıl Ercan yazdı:

Arkadaslar resimlerde sıkıntı oldu yeniden yükledim keyifli okumalar :)

Hala vardı. ufak dokunuş yapıldı 😎

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Herşeyi severek yaptırdığınız belli. Güle güle kullanın. Araç çok güzel görünüyor. Aman meskun mahalde bağırtmayın.:)) Tekrar güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Yapılan işlemler profesyonelce olmuş, elinize sağlık. 

Ama ben beğenmedim. Çok radikal değişiklikler bana göre değil. Ama önemli olan sizin beğenmeniz.👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Anıl Ercan yazdı:

Egzoz sistemimiz yapıldı, Arac felaket bagırıyor yeri gögü yırtıyor desem yeridir,

 

Bu iyi bir şey mi? :) 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Bu iyi bir şey mi? :) 

modifiye suç değil yaşam biçimidir akrapoviç var audiye

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

modifiye suç değil yaşam biçimidir akrapoviç var audiye

 

Audi'de V6 var, sesi doğuştan güzel. Hem de kahve içip sohbet ederek 200 ile gidebiliyorsun.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Hem de kahve içip sohbet ederek 200 ile

sen bir de redbluu akropoviçle 80 de gör zevki

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

modifiye suç değil yaşam biçimidir akrapoviç var audiye

Modifiye kesinlikle suç değil ama çevreyide rahatsız etmemek lazım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Eline sağlık kardeşim, çok güzel olmuş. Renk efsane. 
Ben olsam napardım bunun üstüne diye kendime sordum, cevap jant içlerini araç rengine kaplatmak olurdu 🤩

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Hayırlı olsun, amg jantı Mercedes harici bir araçta sevemedim değiştirmeniz isabet olmuş.Neden Motul’e kırıldınız? Neden liqui moly ile yakınlaştınız ?
Motul yağın bir eksisini göremedim ben henüz.

[emoji3478]

Yorum bağlantısı
Anıl Ercan

Begenen begenmeyen herkese cok teşekkür ederim.

 

Motul yag asırı ısınma yapıyordu gazlamadıgım zaman bile 118 119 dereceleri goruyordu, lakin liqui moly ne kadar gazlarsam gazliyim 100 u gecmiyor. ve kesinlikle performans ve motor sesi olarak motulle arasında fark var. 

 

Liqui molyden baska yag kullanmam tsi ın canı resmen. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Anıl Ercan yazdı:

Begenen begenmeyen herkese cok teşekkür ederim.

 

Motul yag asırı ısınma yapıyordu gazlamadıgım zaman bile 118 119 dereceleri goruyordu, lakin liqui moly ne kadar gazlarsam gazliyim 100 u gecmiyor. ve kesinlikle performans ve motor sesi olarak motulle arasında fark var. 

 

Liqui molyden baska yag kullanmam tsi ın canı resmen. 

İkisi de aynı tip yağ mı? vw 505 vs

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Araba tam oturup izlemelik olmuş. Yani boyun kıran cinsten 😁

40 yanak lastik hiç kullanmadım ama zordur herhalde Türkiye’de.

Renk değişimi tammm isabet. Gerçekten çok fark etmiş. Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Anıl Ercan yazdı:

Liqui molyden baska yag kullanmam tsi ın canı resmen. 

Ben de bunu kullanıyorum. Gazlama mazlamam yok ama arıştırmalarımda sonuç güzel olduğu idi. 

 

Emre Şimşek yazdı:

40 yanak lastik hiç kullanmadım ama zordur herhalde Türkiye’de.

295*30*22 kullandım 3 sene boyunca :) 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Hakan Tarım yazdı:

295*30*22 kullandım 3 sene boyunca :) 

Uf 😃 40 r17 ile 30 r22 sanırım aynı kalınlıkta falandır hesaplatmadım ama:)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Anıl Ercan

Herkese cok teşekkürler yanlız suan 225 35 19 lastik kullanıyorum :)

 

35 yanak konforu cok etkiliyor lakin olsun goruntu ugruna katlanıyoruz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...