İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion 1.6 TDCI 60.000 km Neden Conta Yakar?


Timuçin Ermiş

Recommended Posts

Timuçin Ermiş

İyi günler ford fusion 1.6 tdci lux aracımı 2 sene önce motor suyu eksiltiyordu.motoru komple rektefiye yaptırmıştım.km 242.000 km idi.geçen hafta izmire gittim.yol çok yağmurlu idi.aracın şuan km 302.000 140  150 km ile istanbul tan 18:00 da çiktim varış noktama 23:00 da ulaştım.araç hiçbir hararet sorunu filan çikarmadı.yalnız 3 gün sonra dönüş esnasında aracım 4 kişi ayrıca bagaj full çakılı pandizot dahil kemalpaşaya yaklaşirken hararet çubuğu yükseldi hemen sağa çektim araç hararet yapmış motor suyu deposu boş soğuk su hortumu yerinden çikmiş buhar çikiyordu.soğumasını bekledim.hortumu yeniden taktim araç soğuduktan sonra her 50 km bir su ilave ederek klimayıda ac modunda açarak istanbula gelebildim.sizce bu arıza neden olabilir.biraz aracı çok sert süratli kullanıyorum ayrıca tam yüklü iken 2000 devirde 5 viteste 100 km ile seyir halindeyken bu sorun başima geldi.yani hiç sıkıştırmadım.radyatör fanınıda yeni değiştirmiştim.aracım ford özel serviste motor komple sökülecek rektefiyeci 1.300 tl istedi.tamircimde 2.500 tl işçilik alirim dedi.yedek parçalar ne kadar tutacak bilmiyorum.bu fiyatlar şuan normalmi?tecrübelerinize dayanarak ford fusion 1.6 tdci lux motorun 60.000 km motor yemesi neden olur bir daha böyle sorun yaşamamak için hangi parçaları değiştirmem gerekiyor?radyatör hararet müşürü termostat su deposu su hortumu basınç boruları devirdaim hepsi değişecek sizce bu conta yakmada rektefiyecinin hatasımı tamirci hatasımı kullanıcı hatasımı var ?bunu öğrenmek istiyorum.değerli yorumlarınızı bekliyorum ilave olarak değiştirmemi istediğiniz parça var ise mutlaka yazın.teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Su pompası kaçırır. Araç hararet uyarısı vermiyor mu? Bizim fusion 150 bindeyken su pompasından su kaçırdı hararet yükselme uyarısı verdi hiç zorlamadık durduk. Su ekledik bekledik, ac modu değil ısıtma modunda eve kadar geldik. Ondan sonra 200 bin km daha kullandık, demem o ki bence bu kullanıcı hatası. Hararet yükselince zorlamamak lazım. Buhar çıkıyordu ne demek? Uyarı vermedi mi hiç?

Su eksiltiyordu motor yaptırdım demişsisniz, motor su eksiliyor diye yapılmaz ki? Sorun neydi?

Sert hızlı kullanıyorsanız tabi bunlara katlanılacakfır bazen.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

60 bin km önce rektifiye ile 60 bindeki motor ayrı şeyler.

ben olsam ilk olarak motor açılınca saplamaların uzunluğunu sıfırı saplama ile karşılaştırıdım onlar uzamış olabilir. bunun dışında soğumta sisteminde fan/termostat/müşür/sensör kontrolü yapılacak , oz aman sebeb anlaşılır

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bence normal değil kullanıcı da sert kullandı diye conta yakmaz bir araba. Bir yerlerde bir bozukluk vardır

Yorum bağlantısı
Timuçin Ermiş

Motor komple söküldü.çok sert kullansamda bu şekilde sorun çıkartmaması gerekirdi bence soğutma sistemindeki sorun var motor suyu deposunda zaten fmy antifiriz doluydu.hararet yükselince zaten hemen sağa çekmiştim. sizce kalorifer peteğini ve klima radyatörünü değiştirmeye gerek var mı?saplamaların uzunluğunu ustaya sorucam çağlar abi uzman görüşlerini bekliyorum turboya da baktırmama gerek varmı motor sökülmüşken teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

radyatör lerin durmuna bakılır ezbere birşey söykemek hata, hala orjinali ise bu km de değişse iyi olur mu? olur tabii. turbo palleri sağlam ise göbekte boşluk yok ise sağlam demektir zaten

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Bu olay benim başıma mondeo da gelmişti aracı aldıktan bir kaç sonra kışlık bakımları nı yapıp antifiriz koydum yolda giderken hortum lardan kaçırmaya başlamış farketmedim birde baktımki hararet sona yaklaşmış durdum su ekleyerek yoluna devam ettim sonrada Arabada ki bütün hortumları değiştirdim

Yorum bağlantısı
Timuçin Ermiş

km orjinal çağlar abi oynama yok kesinlikle araç ümraniye yetkili ford bayisi nuray otodan alınma 2006 yılında ayrıca şanzıman sökülmüşken vites geçişlerinde bazen 2nci ve 4 üncü vites takılıyordu.sence şanzımancıya baktırmama gerek varmı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vites mekanizmasına bakılmalı önce 2ve 4 denince , şanzıman içi değil dışı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...