İçeriğe Yönlendir

Polo 6C 1.2 Tsi Akü Uyarısı Sorunu


Burak Yüksel

Recommended Posts

Burak Yüksel

Öncelikle herkese merhabalar. 2015 model 1.2 tsi manuel s&s aracım var. Ağustos ayında akü değişimi yaptım (benden önceki sahibi start stop a uygun olmayan bir akü takmış). Yeni aldığım akü varta marka ve 12v 60a efb olarak geçen akülerden. Aküyü aldıktan sonra araç 2-3 gün yatınca ve daha sonra kontak açıp çalıştırmak istediğimde 12v akünüz zayıf sürüş işletiminizde şarj edin şeklinde uyarı ile karşılaşıyorum. Araç günlük çalıştığında böyle bir uyarı vermezken bazen 36 saat çalışmadıktan sonra bile bu uyarıyı verebiliyor. Araçta herhangi açık bir sistem ışık far vs bırakmadım ve kontrolü sağladım.

 

Böyle bir sorunla karşılaştığımda akü bayisi elektrik kaçağı olabileceğini söyledi. Cihaz ile elektrik kaçağı olup olmadığını bir elektrikçide kontrol ettirdim ve kontrollerde kaçak olmadığını söylediler. Akü bayisi bu durumdan sonra aracın rölantide şarj değerlerini kontol edip 13.1 ve 13.3 arası gidip geliyordu şarj dinamosunun düzgün şarj etmediğini belirtti. Yetkili vw servisi ile de telefonla yaptığım görüşmede bu araçlar için normal olduğunu söylediler araçta arıza lambası yanmıyorsa sorun yoktur dediler (araçta hiç arıza ışığı yanmadı bununla ilgili bugüne kadar).

 

Akü bayisi bu durumla 2-3 kez karşılaşınca aküyü değiştirip yenisini taktılar sağolsunlar. Ama bu günlerde yukarıda belirttiğim sorun ile tekrar karşılaştım. Acaba bu durumla daha önce karşılaşan var mıdır? Tavsiyeleriniz nelerdir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu araçlarda akıllı şarj yöntemi var rölantide şarj etmiyor olabilir ediyor da olabilir değişir. elektrikçiniz şahin mi sanmış arabayı.

Arabayı kullanma profiliniz nedir? ayda kaç depo kullanıyorsunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:

Aynı araçtan vardı ve 5 sene sonra aynı aküyü taktım hiç sorun olmadı
Dedikleri gibi şarj dinamosuna baktırın

 

Son çare o olacak bu gidişle.

Mehmet Göktürk yazdı:

bu araçlarda akıllı şarj yöntemi var rölantide şarj etmiyor olabilir ediyor da olabilir değişir. elektrikçiniz şahin mi sanmış arabayı.

Arabayı kullanma profiliniz nedir? ayda kaç depo kullanıyorsunuz?

 

Arabayı genelde günlük kullanıyorum her gün işe gidip gelirken ortalama 25 30 km. Günlük kullanımda böyle bir uyarı vermiyor. Hafta sonları araç genelde otoparkta kalıyor ve pazartesi sabah kontak açtığımda belirttiğim şekilde akü uyarısı alıyorum.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:

1 hafta kullanmasam bile sorun olmazdı
Bende varta taktım 60 amper efb
Bu araçlarda fren enerjisini geri kazanım özelliği var

Aracınızda gizli özellik vs açtırdınız mı? Ben gizli özelliklerini açtırdım sinyaller alarm vs. ve bundan sonra böyle bir sorun olabilir mi diye düşünüyorum? 

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:
Burak Yüksel yazdı:
Aracınızda gizli özellik vs açtırdınız mı? Ben gizli özelliklerini açtırdım sinyaller alarm vs. ve bundan sonra böyle bir sorun olabilir mi diye düşünüyorum? 

Stok orjinal kullandım

Anladım teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Burak Yüksel yazdı:

 

Son çare o olacak bu gidişle.

 

Arabayı genelde günlük kullanıyorum her gün işe gidip gelirken ortalama 25 30 km. Günlük kullanımda böyle bir uyarı vermiyor. Hafta sonları araç genelde otoparkta kalıyor ve pazartesi sabah kontak açtığımda belirttiğim şekilde akü uyarısı alıyorum.

 

kaçak yok diyen akücü ne ölçtü bekleme akımını?

OBD yazılımı ile arcı kullanırken şarj voltajını izleyin derim. frene bastığınızda kaç oluyor hızlı giderken kaç oluyor bakmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mehmet Göktürk yazdı:

 

kaçak yok diyen akücü ne ölçtü bekleme akımını?

OBD yazılımı ile arcı kullanırken şarj voltajını izleyin derim. frene bastığınızda kaç oluyor hızlı giderken kaç oluyor bakmak lazım. 

Akücü değilde bir gün elektrikçiye bıraktım yaklaşık 6 7 saat araç orada kaldı. Aracın kapıları kilitledikten sonra voltmetre ile ölçümlerini yaptığını akımın 0.00 a düştüğünü söyledi. 

Akücü de ise rölantide ve klima far vs. açarak değerleri ölçtüler ve şarj dinamosunda sorun olduğunu söylediler. Açıkçası bende sanayide şarj dinamosuna baktırmak istemedim.

 

Şu an 2 soru üzerinde duruyorum

1. gizli özellikler açılırken hatalı bir şey mi yapıldı (far anahtarı 0 konumunda iken önceden gündüz farları yanıyordu şu an yanmıyor. Araç kilitlendikten belli bir süre sonra (ort. 7-8 saaat) kilidi açtığımda tavan lambası yanmıyor ( kapıyı kapatıp yeniden açtığımda yanmaya başlıyor). Kısa süreli kilitlemeler (1-2 saat) sonrasında ise kilidi açtığımda tavan lambası yanıyor acaba sorun bunlardan mı)?

2. şarj dinamosu sıkıntılı mı?

 

sırasıyla bunlara baktırmayı düşünüyorum artık

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2015 model araçta şarj dinamosu bozulması bana mantıklı gelmiyor. Olmaz diye birşey yok gerçi ama.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Gizli özellikle alakalı olmaz.

2016 model Ibiza DSG S&S olan bir arkadaşımın başına aynı mevzu geldi akü değişti yine olmadı. Servis 6 bin masraf çıkardı. Sanayiye gitti sanırım lifte kaldırdılar sarj dinamosundan bir kablo sıyrılmış diye hatırlıyorum. Güzelce izole ettiler sorun yok.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mehmet Göktürk yazdı:

2015 model araçta şarj dinamosu bozulması bana mantıklı gelmiyor. Olmaz diye birşey yok gerçi ama.

 

Metin Akbal yazdı:

Gizli özellikle alakalı olmaz.

2016 model Ibiza DSG S&S olan bir arkadaşımın başına aynı mevzu geldi akü değişti yine olmadı. Servis 6 bin masraf çıkardı. Sanayiye gitti sanırım lifte kaldırdılar sarj dinamosundan bir kablo sıyrılmış diye hatırlıyorum. Güzelce izole ettiler sorun yok.

 

Kodlama yapan kişilerle görüştüğümde de böyle bir ihtimalin olmayacağını söylediler.

Şarj dinamosunu kontrol ettirmek gerekecek artık. 

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

 

Diğer bir durumda acaba akü adaptasyon sorunu nedeniyle bu oluşuyor olabilir ni? VCDS üzerinden akünün arabaya tanıtılması gibi? Bundan önceki aküsü uygun bir akü değilmiş çünkü.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:

Akü tanıtmaya gerek yok hocam
Bende varta efb takarken sök tak yaptık o kadar ve direk start stop çalıştı

Bende de çalıştı o konuda sıkıntı yaşamadım. Fakat güç bakımından farklılık vs. gibi bir durumdan dolayı yeterli şarj vermiyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka

Wv grubunda Orjinal aküsü kaç amper ise o amperde akü takılırsa sorun yok ama daha yüksek amperli akü takıldığında akünün amperinin sisteme doğru  şarj etmesi açısından tanıtılması gerekiyormuş.Geçen gün benim aracın aküsünü değiştirdiğimde normalde golf 1,2tsi dsg lerin üzerinde çoğunda 60 amperlik akü varken benimkisi 70 çıktı ve aynı amperde takıldı.Efb veya Agm olmasına dikkat etmeniz ayrıca önemli...

Yorum bağlantısı
Murat Karahan

Start-stop sistemli arabalarda şarjı frenden yapıyorsa EFB akü olmaz diye biliyorum. AGM akü takılması gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Karahan
Laravel
Blog

 

EFB ve AGM Akü Arasındaki Fark Nedir?

Yakıt tasarrufuna imkan tanıyan, çevreye daha az karbon salınımı yapan, ekonomik araçların kullanımı önem kazanmıştır. Bu kapsamda elde edilen teknolojik imkanlar sayesinde tüm bu özellikleri karşılayacak şekilde araçlar tasarlanmaktadır. Yoğun şehir yaşamının bir gereği olarak sürekli dur-kalk yapılan trafik herkesin sıkıntı yaşadığı bir durum halini almıştır. Sürekli olarak yapılan dur-kalklar sebebiyle araç daha fazla yakıt tüketmekte, bütçeye olan yük artmakta ve çevreye daha fazla zarar verilmektedir. Bu olumsuz durumun engellenmesi adına start-stop teknolojili araçlar üretilmektedir. Bu araçlar ile uyumlu olacak şekilde start-stop akülerin de geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. EFM ve EGM olmak üzere iki farklı türde start-stop akü bulunur. EFB akü geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir. AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamındadır. Söz konusu iki akü çeşidi de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olan kendi arasında ayrışan bir yapıya sahiptir.

Start Stop Akü Nedir?

Gelişen teknolojiyle birlikte ekonomik yönü ağır basan, daha az yakıt tüketiminin hedeflendiği, çevre dostu taşıtlar geliştirilmiştir. Bu amaçla üretilen bir teknoloji de start-stop teknolojisidir. Start-stop özelliğine sahip taşıtlar sayesinde dur-kalk halinde ilerleyen bir trafikte araç durduğunda motor da otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bu sayede yakıt tüketimi azaltılır ve çevreye daha az zarar verilmiş olur. Bu teknolojiye sahip olan taşıtlar diğerlerine kıyasla daha farklı özellikleri olan akülere ihtiyaç duyar. Start-stop özellikli aküler sayesinde aracın ihtiyacı olan kesintisiz enerji elde edilir. Start-stop aküler diğer akü türlerine kıyasla daha hızlı şarj edilir ve daha uzun ömürlüdür. AGM akü ve EFB akü olmak üzere iki farklı çeşitte start-stop akü bulunur.

EFB Akü Nedir?

EFB akü İngilizce Enhanced Flooded Battery kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmaya sahiptir. Türkçe olarak da geliştirilmiş ıslak tip akü anlamına gelmektedir. Start-stop teknolojisi ile üretilen araçlarda EFB tipi akü bulunur. EFB aküler AGM akülerden daha gelişmiş bir yapıya sahiptir. AGM akülere kıyaslandığında daha az maliyetli olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır.

EFB akülerin alternatör tarafından sürekli şarj edilmesine gerek bulunmaz. Akü doluluğa ulaştığında alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir. Akünün enerjisi azaldığında alternatör tekrar devreye girerek akünün şarj edilmesini sağlar. Böylece motor üzerindeki alternatör yükü hafifletilmiş olur ve tüketim oranı azaltılır.

EFB aküler daha dayanıklı bir yapıya sahiptir. Bunun nedeni ise araç durduğunda alternatör desteğine gerek kalmadan start-stop sistemiyle aracın çalışmasını sağlamasıdır. Ayrıca sürekli dolup boşaldığı içinde dayanıklılığı artar. EFB aküler oldukça uzun bir kullanım ömrüne sahiptir. Yaklaşık olarak 90.000 adet çalıştırmaya kadar EFB aküler yüksek verimlilikle kullanılabilir.

AGM Akü Nedir?

AGM İngilizce Absorbed GLass Mat kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçesi ise emdirilmiş cam elyaf demektir. Kuru akü türüne dahildir. Yüksek güvenlik ve performansa sahip olması sayesinde yoğun olarak kullanılan bir akü cinsidir. Cam elyaf mat kullanılarak üretilmesi sayesinde akünün pilinin dökülmesi engellenir. Bu da güvenlik yönünden kullanıcılara önemli bir avantaj sunar.

AGM aküler esasen 1980’li yıllarda orduda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Oldukça dayanıklı ve yüksek verimliliktedir. AGM aküler cam elyaftan oluşan süngere benzer yapılı bir maddeden meydana gelir. Bu sünger sayesinde akünün içindeki asit kolayca emilir ve asit kuru bir hale gelir. AGM akü EFB aküden farklı olarak start-stop sistemine sahip olmayan fren enerjisi geri kazanım sistemi dahilindeki araçlarda da kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir. Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir. AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer. Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur. Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir. Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.

EFB Akü ile AGM Akü Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ortak bir özellik olarak AGM aküler ile EFB aküler start-stop sistemine sahip olan taşıtlarda kullanılmak üzere oluşturulmuştur. EFB akü yani geliştirilmiş sulu akü ile AGM akü yani emdirilmiş cam elyaf akü aynı türdeki araçlar için geliştirilmiş olsa da farklı özelliklere sahiptir.

  • EFB aküler sulu tip aküler sınıfına dahildir. Oldukça yüksek performans ile işlev gösterir. Start-stop araçlarda kullanılmasının yanı sıra standart sulu akülerin yerine de tercih edilebilir.

  • AGM aküler ise kuru akü sınıfına aittir. AGM akünün içerisinde bulunan elektrolit seperatörlere emdirilmiş şekilde üretilir. Günümüzdeki akü teknolojisinin en gelişmiş ve son halini AGM aküler temsil etmektedir. Oldukça yüksek performansa sahiptir. Diğer akülerle kıyaslandığında da daha uzun ömürlüdür.

  • AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır. Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.

  • Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.

  • Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.

  • EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.

  •  

En aşağıda madde madde yazmışlar. Ben de citroen aracıma daha ucuz diye efb akü alacaktım. Satıcı uyardı sizin araç frenden kazanımlı olduğundan Agm almalısınız dedi.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
(düzenlendi)
Tuluhan Şıpka yazdı:

Wv grubunda Orjinal aküsü kaç amper ise o amperde akü takılırsa sorun yok ama daha yüksek amperli akü takıldığında akünün amperinin sisteme doğru  şarj etmesi açısından tanıtılması gerekiyormuş.Geçen gün benim aracın aküsünü değiştirdiğimde normalde golf 1,2tsi dsg lerin üzerinde çoğunda 60 amperlik akü varken benimkisi 70 çıktı ve aynı amperde takıldı.Efb veya Agm olmasına dikkat etmeniz ayrıca önemli...

Açıkçası benden önceki akünün değerini hatırlamıyorum. Bildiğim efb akü olmadığı ve standart bir akü takıldığı ve bu yüzden 2 yıl gibi kısa sürede bitti (benden önceki sahibi taktırmış). Ben şu anda servisin de önerdiği birebir aynı 60 amper efb varta akü aldım ve yukarıda belirrttiğim sorun ile karşılaşmaya başladığım. Akü takıldıktan sonra da herhangi kodlama vs bir şey yapılmadı start stop  devreye giriyor ama 2 3 gün yatan araç zayıf akü uyarısı veriyor malesef.

Murat Karahan yazdı:

Start-stop sistemli arabalarda şarjı frenden yapıyorsa EFB akü olmaz diye biliyorum. AGM akü takılması gerekiyor. 

Açıkçası aküyü almadan önce vw servisi arayarak hangi akü kaç amper özellikleri nelerdir şeklinde görüşüp bilgi aldıktan sonra (59 amper efb akü ve markası da varta) bu aküyü aldım ve taktım. Dışarda takmamın sebebi de yaklaşık 350-400 lira civarlarında bir fark söyledi servis dışarıya göre aynı akü için. 

Murat Karahan yazdı:
Laravel
 
Blog

 

EFB ve AGM Akü Arasındaki Fark Nedir?

Yakıt tasarrufuna imkan tanıyan, çevreye daha az karbon salınımı yapan, ekonomik araçların kullanımı önem kazanmıştır. Bu kapsamda elde edilen teknolojik imkanlar sayesinde tüm bu özellikleri karşılayacak şekilde araçlar tasarlanmaktadır. Yoğun şehir yaşamının bir gereği olarak sürekli dur-kalk yapılan trafik herkesin sıkıntı yaşadığı bir durum halini almıştır. Sürekli olarak yapılan dur-kalklar sebebiyle araç daha fazla yakıt tüketmekte, bütçeye olan yük artmakta ve çevreye daha fazla zarar verilmektedir. Bu olumsuz durumun engellenmesi adına start-stop teknolojili araçlar üretilmektedir. Bu araçlar ile uyumlu olacak şekilde start-stop akülerin de geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. EFM ve EGM olmak üzere iki farklı türde start-stop akü bulunur. EFB akü geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir. AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamındadır. Söz konusu iki akü çeşidi de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olan kendi arasında ayrışan bir yapıya sahiptir.

Start Stop Akü Nedir?

Gelişen teknolojiyle birlikte ekonomik yönü ağır basan, daha az yakıt tüketiminin hedeflendiği, çevre dostu taşıtlar geliştirilmiştir. Bu amaçla üretilen bir teknoloji de start-stop teknolojisidir. Start-stop özelliğine sahip taşıtlar sayesinde dur-kalk halinde ilerleyen bir trafikte araç durduğunda motor da otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bu sayede yakıt tüketimi azaltılır ve çevreye daha az zarar verilmiş olur. Bu teknolojiye sahip olan taşıtlar diğerlerine kıyasla daha farklı özellikleri olan akülere ihtiyaç duyar. Start-stop özellikli aküler sayesinde aracın ihtiyacı olan kesintisiz enerji elde edilir. Start-stop aküler diğer akü türlerine kıyasla daha hızlı şarj edilir ve daha uzun ömürlüdür. AGM akü ve EFB akü olmak üzere iki farklı çeşitte start-stop akü bulunur.

EFB Akü Nedir?

EFB akü İngilizce Enhanced Flooded Battery kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmaya sahiptir. Türkçe olarak da geliştirilmiş ıslak tip akü anlamına gelmektedir. Start-stop teknolojisi ile üretilen araçlarda EFB tipi akü bulunur. EFB aküler AGM akülerden daha gelişmiş bir yapıya sahiptir. AGM akülere kıyaslandığında daha az maliyetli olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır.

EFB akülerin alternatör tarafından sürekli şarj edilmesine gerek bulunmaz. Akü doluluğa ulaştığında alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir. Akünün enerjisi azaldığında alternatör tekrar devreye girerek akünün şarj edilmesini sağlar. Böylece motor üzerindeki alternatör yükü hafifletilmiş olur ve tüketim oranı azaltılır.

EFB aküler daha dayanıklı bir yapıya sahiptir. Bunun nedeni ise araç durduğunda alternatör desteğine gerek kalmadan start-stop sistemiyle aracın çalışmasını sağlamasıdır. Ayrıca sürekli dolup boşaldığı içinde dayanıklılığı artar. EFB aküler oldukça uzun bir kullanım ömrüne sahiptir. Yaklaşık olarak 90.000 adet çalıştırmaya kadar EFB aküler yüksek verimlilikle kullanılabilir.

AGM Akü Nedir?

AGM İngilizce Absorbed GLass Mat kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçesi ise emdirilmiş cam elyaf demektir. Kuru akü türüne dahildir. Yüksek güvenlik ve performansa sahip olması sayesinde yoğun olarak kullanılan bir akü cinsidir. Cam elyaf mat kullanılarak üretilmesi sayesinde akünün pilinin dökülmesi engellenir. Bu da güvenlik yönünden kullanıcılara önemli bir avantaj sunar.

AGM aküler esasen 1980’li yıllarda orduda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Oldukça dayanıklı ve yüksek verimliliktedir. AGM aküler cam elyaftan oluşan süngere benzer yapılı bir maddeden meydana gelir. Bu sünger sayesinde akünün içindeki asit kolayca emilir ve asit kuru bir hale gelir. AGM akü EFB aküden farklı olarak start-stop sistemine sahip olmayan fren enerjisi geri kazanım sistemi dahilindeki araçlarda da kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir. Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir. AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer. Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur. Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir. Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.

EFB Akü ile AGM Akü Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ortak bir özellik olarak AGM aküler ile EFB aküler start-stop sistemine sahip olan taşıtlarda kullanılmak üzere oluşturulmuştur. EFB akü yani geliştirilmiş sulu akü ile AGM akü yani emdirilmiş cam elyaf akü aynı türdeki araçlar için geliştirilmiş olsa da farklı özelliklere sahiptir.

  • EFB aküler sulu tip aküler sınıfına dahildir. Oldukça yüksek performans ile işlev gösterir. Start-stop araçlarda kullanılmasının yanı sıra standart sulu akülerin yerine de tercih edilebilir.

  • AGM aküler ise kuru akü sınıfına aittir. AGM akünün içerisinde bulunan elektrolit seperatörlere emdirilmiş şekilde üretilir. Günümüzdeki akü teknolojisinin en gelişmiş ve son halini AGM aküler temsil etmektedir. Oldukça yüksek performansa sahiptir. Diğer akülerle kıyaslandığında da daha uzun ömürlüdür.

  • AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır. Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.

  • Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.

  • Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.

  • EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.

  •  

En aşağıda madde madde yazmışlar. Ben de citroen aracıma daha ucuz diye efb akü alacaktım. Satıcı uyardı sizin araç frenden kazanımlı olduğundan Agm almalısınız dedi.

Durum böyle ise yetkili varta akü bayisi neden efb akü uygundur deyip bu aküyü taktı?

tarihinde Burak Yüksel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Hayır öyle birşey yok
Pololarda efb golflerde agm var ve iki aracında fren enerjisi kazanımı mevcutPolo orjinal aküsü 59 efb dir
Burak beyde benim gibi varta 60 amper efb taktırmış
Ekstra bir tanıtıma gerek yok
Sorun başka yerde

Sorun olarak söylemedim zaten...bazen tanıtmak gerektiğini belirttim.Buarada Golf benzinlilerde Efb dizellerde agm çıkıyor çoğunlukla.

tarihinde Tuluhan Şıpka tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Karahan

2014 yılında aküm bittiğinde sıradan sulu akü taktı usta!!! 3-5 gün sonra haliyle akü şarj olmadığı için boşaldı. Yolda kaldım.işi bilen başka bir usta AGM akü olayını anlatınca çaktım. Mutlu AGM akü aldım. Sorunum tamamen bitti. Geçen ay akümde problem olmamasına rağmen ( start -stop çalışmamaya başladı) internette de kampanya yı gördüm. 1100 TL ye varta agm akü aldım. Start stop hemen devreye girdi tekrar.

 

Başıma bu olay geldiği için bilgi verdim. Yoksa teknik bilgim fazla yok.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel

Sırayla hepsini denemeyi ve kontrol ettirmeyi düşünüyorum müsait bir zamanda. Çözüme kavuşturulduğunda durumu paylaşacağım.

Herkese yorumları için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka
Burak Yüksel yazdı:

Açıkçası benden önceki akünün değerini hatırlamıyorum. Bildiğim efb akü olmadığı ve standart bir akü takıldığı ve bu yüzden 2 yıl gibi kısa sürede bitti (benden önceki sahibi taktırmış). Ben şu anda servisin de önerdiği birebir aynı 60 amper efb varta akü aldım ve yukarıda belirrttiğim sorun ile karşılaşmaya başladığım. Akü takıldıktan sonra da herhangi kodlama vs bir şey yapılmadı start stop  devreye giriyor ama 2 3 gün yatan araç zayıf akü uyarısı veriyor malesef.

Açıkçası aküyü almadan önce vw servisi arayarak hangi akü kaç amper özellikleri nelerdir şeklinde görüşüp bilgi aldıktan sonra (59 amper efb akü ve markası da varta) bu aküyü aldım ve taktım. Dışarda takmamın sebebi de yaklaşık 350-400 lira civarlarında bir fark söyledi servis dışarıya göre aynı akü için. 

Durum böyle ise yetkili varta akü bayisi neden efb akü uygundur deyip bu aküyü taktı?

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Tuluhan Şıpka yazdı:

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

Umarım çözülür artık can sıkmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Tuluhan Şıpka yazdı:

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

 

Bu çok yanlış araç üzerinde şarj regülatörü var isterseniz normal akü takın gidip kodlarsanız sıkıntı yok.

AGM, EFB yada normal akü takılabilir. Tek şart araca kodlanması gerekmekte. Regülatör uygun olan voltaj skalasında şarj etmeye devam eder.

Aynı şekilde amper değiştirilir ise amper bilgisi vendor bilgisi isteğe bağlı seri numarasıda kodlanmalıdır.

 

Burak Yüksel yazdı:

Umarım çözülür artık can sıkmaya başladı.

 

Sizin sorununuza gelir isek. araca sonradan eklenen bir donanım varmı yada gizli özellikleri ile oynandı mı?

sonradan eklenen bir donanım montajı düzgün yapılmadı ise araç uykuya geçmeyecektir.

Aynı şekilde bu araçların far kanalları ile bir çok kodlamacı arkadaşım doğru yanlış birşeyler yaparak kodlama açıyor.

Eğer burdaki kodlamada bir yanlışlık varsa yine uykuya geçmeyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka
(düzenlendi)
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bu çok yanlış araç üzerinde şarj regülatörü var isterseniz normal akü takın gidip kodlarsanız sıkıntı yok.

AGM, EFB yada normal akü takılabilir. Tek şart araca kodlanması gerekmekte. Regülatör uygun olan voltaj skalasında şarj etmeye devam eder.

Aynı şekilde amper değiştirilir ise amper bilgisi vendor bilgisi isteğe bağlı seri numarasıda kodlanmalıdır.

 

 

Sizin sorununuza gelir isek. araca sonradan eklenen bir donanım varmı yada gizli özellikleri ile oynandı mı?

sonradan eklenen bir donanım montajı düzgün yapılmadı ise araç uykuya geçmeyecektir.

Aynı şekilde bu araçların far kanalları ile bir çok kodlamacı arkadaşım doğru yanlış birşeyler yaparak kodlama açıyor.

Eğer burdaki kodlamada bir yanlışlık varsa yine uykuya geçmeyecektir.

Teşekkürler bilgi için...öz fikrim ne tip ise üzerindeki aynı tipten almak en doğrusu... düşüncesindeyim.

tarihinde Tuluhan Şıpka tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Barış AÇIL

Arkadaslar merhaba
Akü başlığı altında olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm, başka uygun başlık bulamadım.Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu dagitmak gibi bir amacım yok.

Amcamın aracı 2015 model passat 1.4 tsı benzinli. Aracın üzerinde orijinal akusu var.
Ve çok kullanılmayan bir araç km si 18000 demek üzere.

Sivas 'ta kış geldi. Artık sabahları araç uyarı veriyor akü voltajı 12 v şarj edin diye.

Aku şarjı hic yapilmadi daha doğrusu araç serviste bir kazadan dolayı 4,5 ay yatti ve orda teslim edilirken 3 saat kadar şarj edildi. I zaman degismeniz lazım dediler ama ben serviste uzun süre yattigindan dolayi pek oralı olmadım.

15 Ekimde aracı servisten teslim aldım Kayseri'den Sivas a getirdim yaklaşık 200km ve şehir icindede 100 km kullanılmamıştır.

Akünün göstergesi dolu görünüyor. Bu şartlar altında aküyü 24 saat şarja koyup şansımı deneyeyim mi yoksa direk değişim mi yapayım?


fc24f5df7d8d5f2b83062208a2b782d1.jpg

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Teşekkür ederim Mert bey

dönüşte varta akü satan bir yere uğradım ama bırakmışlar Sivas 'ta servisi yok diye ( ! )

Sarj ihtimalini bir araştırayım ama muhtemelen haftaya Varta bulup takacağım

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Stilo aracımda 2006 model fabrika çıkışı varta vardı. Ben 2008 de aldım alır almaz da LPG taktım. 2014 yılında kadar da sıkıntı yapmadı. 2014 te artık kışa girerken keyfe degistirmistim. Voltajda zayiflama vardı biraz. 8 sene rahat gitmişti. Sonrasında yine Varta aldım onuda iki sene kullanıp sattıydım aracı.

Memnun olduğum için macera aramayım dedim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...