İçeriğe Yönlendir

Polo 6C 1.2 Tsi Akü Uyarısı Sorunu


Burak Yüksel

Recommended Posts

Burak Yüksel

Sorunun kaynağını bulduk. BCM ünitesi çökmüş. Yeniden tüm ayarları yapıldı ve yüklendi. Aracı 3-4 gün kadar da yatırdım. Artık uyarı vermiyor. Herkese önerileri için teşekkür ederim.

Barış AÇIL yazdı:

Arkadaslar merhaba
Akü başlığı altında olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm, başka uygun başlık bulamadım.Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu dagitmak gibi bir amacım yok.

Amcamın aracı 2015 model passat 1.4 tsı benzinli. Aracın üzerinde orijinal akusu var.
Ve çok kullanılmayan bir araç km si 18000 demek üzere.

Sivas 'ta kış geldi. Artık sabahları araç uyarı veriyor akü voltajı 12 v şarj edin diye.

Aku şarjı hic yapilmadi daha doğrusu araç serviste bir kazadan dolayı 4,5 ay yatti ve orda teslim edilirken 3 saat kadar şarj edildi. I zaman degismeniz lazım dediler ama ben serviste uzun süre yattigindan dolayi pek oralı olmadım.

15 Ekimde aracı servisten teslim aldım Kayseri'den Sivas a getirdim yaklaşık 200km ve şehir icindede 100 km kullanılmamıştır.

Akünün göstergesi dolu görünüyor. Bu şartlar altında aküyü 24 saat şarja koyup şansımı deneyeyim mi yoksa direk değişim mi yapayım?


fc24f5df7d8d5f2b83062208a2b782d1.jpg

Estağfurullah. Konuyu açmam aküyle ilgili bir sorundu. Sizin sorununuz da akü ile ilgili. Umarım kısa sürede çözüme kavuşturursunuz. Orjinal akü ve 5 yıl sonra artık bitmiş olabilir diye düşünüyorum.

Benim nacizane tavsiyem ilk başta akünüzün şarj durumunu kontrol etmeniz daha sonra aracınızın şarj dinamosunun kontrolünü yapmanız. Eğer bunlardan yana sıkıntı yok ise kaçak kontrolü yapmanızda fayda olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

@Erdem DertsizBenim Aracin aküsü yıldan dolayı bitince ayni ozellikte agm aldım. Uzerindeki fabrika aküsü efb idi. Ama kodlama vs yapmadım. İlla kodlanmasi gerekir mi? 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

 

Alpay Sumer yazdı:

@Erdem DertsizBenim Aracin aküsü yıldan dolayı bitince ayni ozellikte agm aldım. Uzerindeki fabrika aküsü efb idi. Ama kodlama vs yapmadım. İlla kodlanmasi gerekir mi? 

 

efb ile agmnin şarj değerleri yakın ama efb yerine agm aldıysan kodlanması daha iyi olacaktır.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Erdem Dertsiz yazdı:

 

 

efb ile agmnin şarj değerleri yakın ama efb yerine agm aldıysan kodlanması daha iyi olacaktır.

agm aldım vallaha 😎

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Tekrar merhaba, bugün yukarıda bahsettiğim aküyü degistirdim.
Önce olcturdum 680 A veren akü 128 A verdi.
Şarj olmaz bitmiş kışın marş basmaz dediler. Zaten niyetim degistirmekti.

Mutlu 625 TL, bosch 725 TL, varta 850 TL dediler. Bosch 'ta karar kıldım.

70 ah 720 A (EN) akü.

Aşağıda da eski akü ile ilk mars basarken verdiği uyarı, eski akü ve yeni akü fotoları var.

Yanlız start stop calismadi, ama bir müddet aracı sürmek gerekli herhalde, birde hava 6-7derece idi.

Herkese yardımları için teşekkür ederim cf9e606287242f6d27428fe5104e0831.jpgda69f9330340fb672576f0179bd23c3e.jpgf4cdc579d6d1327f6821e380c37f2bce.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Mert bey bende takildim s5 serisi akü EFB olarak sitesinde veriyor. Ama akü üzerinde ki etikette EFB ibaresi var, start stop var .
Hepsiburada da isimlendirmeye baktim.

Normal akülerde S3, S4 den sonraki gelen rakam önünde herhangi bir harf yok.

EFB lerde E kodu kullanmışlar, AGM lerde ise A kodu var.


Yorum bağlantısı
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:

S4 serisi efb ya da agm değil ki düz akü
Start stop devreye giremez zaten

Mert bey, valla benim poloda benden önceki sahibi normal sıradan bir inci akü taktırmıştı fakat start stop çalışıyordu :) Tabi akü 2 yılda bitti orası ayrı bir konu :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...