İçeriğe Yönlendir

Focus 3 Ecoboost 1.0 Turbo Lip Moda Giriyor


Ali Özyürek

Recommended Posts

Ali Özyürek

Merhabalar, aranıza yeni katıldım.

Aracım 2014 Focus 1.0 Ecoboost, aracımda normal hızda giderken bir sıkıntı yok aniden gaza yüklendiğimde, (kış aylarında daha da arttı) aniden güç kesilmesi oluyor ve turbo devre dışı kalıp kontağı açıp kapatana kadar durum bu şekilde devam ediyor. Araştırmalarım neticesinde Turbo Selenoid Valfinden kaynaklı bir sorun olduğunu öğrencim Hata Kodu: P132B bu konuda sıkıntı yaşayan oldu mu ve nasıl düzeldi acaba? Ayrıca yabancı forumlarda bu parçanın motorun arka kısmına doğru olduğu gösteriliyor ama benimkisi motorun hemen sağ kısmında yer alıyor parça kodu da : CM5G-9F490-AA bu belirttiğim parça mıdır acaba turbo selenoid valfi denilen şey bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

Mesajın linki
Çağlar Bayur

egr arka kısımdadır selenoid turbonun oradadır, ehil bir ford ustası 2 saniye test ile bu seleniod arızalı mı değil mi anlar. değişimi de basittir

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Özyürek
Çağlar Bayur yazdı:

egr arka kısımdadır selenoid turbonun oradadır, ehil bir ford ustası 2 saniye test ile bu seleniod arızalı mı değil mi anlar. değişimi de basittir

Peki hocam sizce egr den mi kaynaklıdır bu sorun selenoid den mi motorun çekişinde sıkıntı yok, sadece turbo devre dışı kalıyor oda kendini korumaya aldığından.

Mesajın linki
Çağlar Bayur

turbo devre dışı kalmaz, devreye de girmez. basınç valfi arızasında devamlı yüksek basınçta kalabilir motor çekmez yürümez.

limp mod denen şey de vw beyinlerinin kapalı çevrime geçip yolda kalmadan servise gidilecek ayarda motoru çalıştırmasıdır.

Mesajın linki
Ali Özyürek
Çağlar Bayur yazdı:

turbo devre dışı kalmaz, devreye de girmez. basınç valfi arızasında devamlı yüksek basınçta kalabilir motor çekmez yürümez.

limp mod denen şey de vw beyinlerinin kapalı çevrime geçip yolda kalmadan servise gidilecek ayarda motoru çalıştırmasıdır.

Ama bende devre dışı kalıyor hocam, şimdi çocuğu almaktan geldim yolda bastım gelirken devre dışı kalmadı, bazen devre dışı kalıyor bazen kalmıyor araçta çok kişi oldu mu kesin devre dışı kalıyor ama P132B hata kodu veriyor o zaman da sorgulamamda bunu da selenoid demişler ama EGR mi yoksa turbonun yanındaki selenoid mi bilemedim.

Mesajın linki
Çağlar Bayur

çekiş düşüyor, devre dışı demek turbo parçalandı demek teknik olarak allah korusun. selenoid de turbo basınç selenoidi , ehil bir usta 2 saniyede göz ile teşhi koyar araç başında

Mesajın linki
Ali Özyürek
Çağlar Bayur yazdı:

çekiş düşüyor, devre dışı demek turbo parçalandı demek teknik olarak allah korusun. selenoid de turbo basınç selenoidi , ehil bir usta 2 saniyede göz ile teşhi koyar araç başında

Şu şekilde anlatabilirsem daha doğru üstadım, şimdi araç çalıştı açıyorum kaputu gazı veriyorum turbo çalışıyor, sonra yola çıkıyorum o hatayı verince çekiyorum kenarıya gazı veriyorum bakıyorum ki turboda hiç bir tepki yok, yani turbo o hatadan sonra çalışmayı kesiyor. Kontağı kapatıp açtığımda eski çalışa seviyesi geri geliyor, İnşallah Aydın'da iyi bir ford ustasu bulurum da şu sorunu halletiririm, servisi aradığımda turbo selenoid parçasının 1800TL+ işçilik olduğunu söylediler, parçacılarda bu parçanın orjinali 350-450TL arası geziyor hatta yan sanayisi olmadığını bile söylediler. 

Mesajın linki
Hacı Şenyurt

Ali bey çok beklemeyin. Turboda sorun büyürse motor yapılmadan kurtaramazsınız. Değil 1800 18000 e çıkarmayabilirsiniz.

Mesajın linki
Ali Özyürek
Hacı Şenyurt yazdı:

Ali bey çok beklemeyin. Turboda sorun büyürse motor yapılmadan kurtaramazsınız. Değil 1800 18000 e çıkarmayabilirsiniz.

Çok haklısınız, işte tam da bu durumlar paranın olmadığı zamanlarda başıma geliyor, yoksa 150 bin liralık araba binerken 1800 liralık masraf mantık olarak %1'lik bir değer ama maddi durumun el vermemesi sıkıyor insanı.

Mesajın linki
Hacı Şenyurt

O zaman kullanmayın. Olmaz mı? Tamire veremiyorsanız aracı kullanmayarak, imkanlar el verince devam edersiniz. Daha önce çokça kullanan arkadaşımızın başına geldi. Zorladılar 2 ilk masraf 10 oldu. O zaman daha kötü olacak. Önce sakin kafayla bu işin sonundaki ödenecek bedel hesaplanıp şimdi yapılıp yapılmayacağına karar verilir. Kendinizi strese sokmadan sadece mantıkla ilerlerseniz ruhunuzda daralmaz. Belki beklentinin çok altında bir rakama çözeceksiniz.

  • Beğen 3
Mesajın linki
Dogan Arsiray
Çağlar Bayur yazdı:

turbo devre dışı kalmaz, devreye de girmez. basınç valfi arızasında devamlı yüksek basınçta kalabilir motor çekmez yürümez.

limp mod denen şey de vw beyinlerinin kapalı çevrime geçip yolda kalmadan servise gidilecek ayarda motoru çalıştırmasıdır.

turbo bypass valfi acik durumda kaliyor ki basinc birtaraflari patlatmasin. tiguan da vakum hortumunu cikartiyordum denene icin.  basana kadar sorun olmuyordu azicik devirlendirince turbo iptal oluyor araba hic yurumuyordu.

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

turbo bypass valfi acik durumda kaliyor ki basinc birtaraflari patlatmasin. tiguan da vakum hortumunu cikartiyordum denene icin.  basana kadar sorun olmuyordu azicik devirlendirince turbo iptal oluyor araba hic yurumuyordu.

o değil piyasada turbo iptal diye bir söz yerleşti, tükkana girenin turbosunu söküp cüzdan boşaltıyorlar, yanına da bir selenid değişiyor, sorun düzelmiş oluyor ama 2500-3500ü lüplüyorlar.

Mesajın linki
Dogan Arsiray

turbo iptali mi? 🙂

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

turbo iptali mi? 🙂

3 liralık parçada arıza olunca usta usta turbo iptal olmuş devreden çıkmış falan diyor, piyasa da bunu yiyor. sık rastlanıyor.. kapının kilidi bozulmuş , kapı devreden çıkmış demek gibi bir şey.

Mesajın linki
Dogan Arsiray

yepyeni boxer panelvanımızın turbosunda arıza çıkmış sözde. komple yeni turbo taktılar. araba 48 bin kmde. yetkili servislerin yedek parça kotası vardı eskiden kesin bir boru, bir kesme valfi arızası vardı da garantide diye söküp attılar yeni parçayı geçirdiler pejo dağıtıcısına.

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...