İçeriğe Yönlendir

180.000 Deki Transit Neden Yatak Sarar


Mücahit Erdem

Recommended Posts

Mücahit Erdem

Herkese iyi günler. Geçtiğimiz çarşamba iş yerinin aracıyla Muş tan Konya'ya gitmek için yola çıktık. 50 km falan gittik ışıklarda durunca arabanın sesi değisti vuruntulu çalışmaya başladı. Kaloriferi kapatıp açtım arabayı stop edip tekrar çalıştırdım kalorifer soğuk üflemeye başladı. Zorlamadan Bingöl'e kadar gidip servise gösterdik krepaj gitmiş motor inecek dediler krepajin ne olduğunu bilmediğim için güvenemedim bir kaç ustaya daha gösterdik aynı şeyi söylediler en son Konyadaki ustamida görüntülü arayıp gösterdim oda aynı şeyi söyledi. yavaş yavaş Muş'a döndük aracı tamire bıraktık şimdi motor yapılıyor.

Araç 2012 de sıfır alınmış servis bakımlı yola çıkmadan bir gün önce de yağı filtreleri değişti. Bu km deki transitin motor yemesinin sebebi ne olabilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağlama problemi ile alakalıdır bu arıza, veya evvelden yağa su veya mazot karışması ile, kartere darbe almış ise süzgeci tıkaması, yan sanayi yağ filtresi kullanılması, hatalı veya bilmeden sahte yağ kullanımı gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Mücahit Erdem yazdı:

Bu km deki transitin motor yemesinin sebebi ne olabilir

 

Motorun soğutma sistemindeki bir arıza ve sorundan dolayı piston ve gömlek arasındaki boşluk azalır. Alüminyum piston gri dökme demire göre 2 kat daha fazla genleşeceğinden dolayı aşırı zorlamalarda ve ısınmalarda sarma arızası yani krepaj meydana gelmektedir.

Şayet teşhis doğruysa soğutma sisteminin arıza yapmasına neden olan etkenler şunlardan biri veya birkaçı olabilir:
- Su pompası arızalıdır.
- Kayış kopmuş veya kayış kaçırmaktadır.

- Termostat arızalıdır.

- Soğutma su seviyesi çok düşüktür.
- Hava tahliyesi arızalıdır.
- Motor soğutma suyunun havası yeterli miktarda alınmamıştır.

Yağlama sisteminden kaynaklı krepaj bakımından Çağlar bey yazmış gerekli bilgileri. Geçmiş olsun. 

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilave: başlık ile yazıdaki  tarif farklı. grapaj denen blokta çizik, piston/ seegman sorunu, yatak sarma dökme başka hadise. motor açılsın sonuç çıksın uzaktan daha net fikir yütüebiliriz. blokta grpaj var ise, enjektör sorunu da olabilir sadece yağ ile ilgisi kalmaz

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
ilave: başlık ile yazıdaki  tarif farklı. grapaj denen blokta çizik, piston/ seegman sorunu, yatak sarma dökme başka hadise. motor açılsın sonuç çıksın uzaktan daha net fikir yütüebiliriz. blokta grpaj var ise, enjektör sorunu da olabilir sadece yağ ile ilgisi kalmaz
Abi grepaj tabirini ilk defa duydum o yüzden ne anlama geldiğini bilmeden yanlış ifade kullanmış olabilirim kusura bakmayın. Üç ustaya gösterdik biri grepaj dedi biri biri yatak sesi var dedi diğeri enjektör vuruyor dedi. Bıraktık bakalım aracı ne çıkacak. Fiyat olarak 9 10 binden başlar demişler. Bir gün önceki yağ değişimini sanayide yaptırmışlar filtreler fil filterdi. Öncesinde sorun olmayıp yağ değişiminden sonra sıkıntı çıkınca bende yağdan ve filtrelerden şüphelendim
Motorun soğutma sistemindeki bir arıza ve sorundan dolayı piston ve gömlek arasındaki boşluk azalır. Alüminyum piston gri dökme demire göre 2 kat daha fazla genleşeceğinden dolayı aşırı zorlamalarda ve ısınmalarda sarma arızası yani krepaj meydana gelmektedir.
Şayet teşhis doğruysa soğutma sisteminin arıza yapmasına neden olan etkenler şunlardan biri veya birkaçı olabilir:
- Su pompası arızalıdır.
- Kayış kopmuş veya kayış kaçırmaktadır.
- Termostat arızalıdır.
- Soğutma su seviyesi çok düşüktür.
- Hava tahliyesi arızalıdır.
- Motor soğutma suyunun havası yeterli miktarda alınmamıştır.
Yağlama sisteminden kaynaklı krepaj bakımından Çağlar bey yazmış gerekli bilgileri. Geçmiş olsun. 
Durup baktığımızda genleşme kapından epeyce bi su atmıştı ancak hararet göstergesi sabit 90 dı yükselmedi hiç
Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Fordların dizellerinde böle arızalar oluyor malesef kaba tabirle genelde enjektör işemesinden sebeb 1.8 connectlerdede olur 2 sefer bana denk gelmişliği vardır.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hararet muşurunu da değiştirmeyi unutmayın su kaynamış fan açmamış duruyor vaziyet. Kalorifer soğuk üfleyince suyun bittiğinden şüphelenip hemen motoru kapatsaydınız belki daha ucuz atlatırdınız

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...