Mahmud Kotan 21 Kasım 2020 Paylaş 21 Kasım 2020 (düzenlendi) Yeni aldığım Escort aracı muayeneye götürmeden önce genel kontrollerini yaparken şase numarasının tamamen paslı ve tamamen okunamaz olduğunu farkettim. Kime sorduysam sakın dokunma başına iş alırsın dedi. Tekrar şasi numarası çaktıracaksın, emniyete gidiceksin, üniversiteye gideceksin, şu kadar para yatıracaksın... Tam başıma bela aldığımı düşünürken bu süreci anlatan bir kişi "aracını üniversiteye götürdüğünü, oradaki görevlinin şasi numarasının üzerine bir solüsyon döktüğünü ve numaranın okunur hale geldiğini" yazmış. Dedim, ya nasip yaparız bir şeyler artık. Şase numarasının üstüne baata sipreyi sıkıp mikrofiber bezle iyice temizledim. Ardından bol bol wd 40 sıkıp diş fırçasıyla fırçaladım. Temizleyip tekrar üzerinde kalacak şekilde wd40 sıktım ve 24 saat beklettim. Elde ettiğim sonuç bu, hiç seçilemeyen harfler seçilir hale geldi.(İlk halinin fotoğrafını çekmedim.) WD40 yeterli çözücülüğü sağlamasada etkili oldu ve porçöz kullanmam için bana cesarat verdi. Ertesi gün yavaşça porçöz döküp diş fırçasıyla fırçaladım, korktuğumun aksine metalde hiç bir aşınma olmadı. Sonra rahatça porçöz düküp pirinç fırçayla fırçaladım. İnce uçlu pir tornavida yardımıyla şasi numarasının üstünden geçerek içinde biriken pas ve kiri temizledim. Sonuç bu; Vakit darlığından idareten bu şekilde bıraktım ve muayenesini yaptırdım. Sonrasında paslı yerleri tamamen çıkarmak için matkap ucuna takılan pirinç fırça aldım ve güzelce fırçaladım, 1500 kum su zımparasıyla fırçaladım ve temizledim. Numaraların içini temizlerken kablosu kopmuş bi voltmetre ucu kullandım. Ucu tam yazıların genişliğinde olduğu için çok işe yaradı. Sonra sprey akrilik astarla ilk katı boyadım, 5 sn kadar saç kurutma makinesiyle sıcak hava sıkıp tam kurumadan yazıların üzerinden geçtim. İkinci kattada aynısını yaptım. Sonuç; Son katı uzaktan sıktım ve kurumaya bıraktım ve mutlu son 21 Kasım 2020 tarihinde Mahmud Kotan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2020 Paylaş 21 Kasım 2020 fotoğraflar yok ancak keşke boya işi yapmasaydınız. şase nolar çıplak saç üstünde vernik kaplanabilir. umarım 2 yıl sonra sorun çıkmaz Yorum bağlantısı
Mahmud Kotan 21 Kasım 2020 Yazar Paylaş 21 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: fotoğraflar yok ancak keşke boya işi yapmasaydınız. şase nolar çıplak saç üstünde vernik kaplanabilir. umarım 2 yıl sonra sorun çıkmaz Fotoğrafları düzelttim. Boya muayenede mi sıkıntı oluyor? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 ben de ayni sekilde astar üzerine vernik uygulayarak duzeltip muayeneye bu şekilde girmiştim. bir sorun olmadi Yorum bağlantısı
Tahir Ak 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 elinize sağlık.yanlız ben mi saçma gördüm ama şasi numaranız klavye tuşlarına rastgele basan birinin harfleri gibiymiş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Mahmud Kotan yazdı: Fotoğrafları düzelttim. Boya muayenede mi sıkıntı oluyor? üstü boyanınca altındaki saçta kaynak var mı yok mu şüphesi doğar, orjinal şase no boyasız saçtadır hep. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Paslı fotoğrafı saklayın. İTÜ şase tespitte, fotoyu bırak seni bile almıyorlar içeri. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Şasi numarası bir yerde mi yazıyor? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Şasi numarası bir yerde mi yazıyor? tek yerde yazıyor da, böyle okunmaz hale gelmişse bir kısmı kayıp ise testipe gidiyorsun 22 Kasım 2020 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmud Kotan 22 Kasım 2020 Yazar Paylaş 22 Kasım 2020 üstü boyanınca altındaki saçta kaynak var mı yok mu şüphesi doğar, orjinal şase no boyasız saçtadır hep.Boya sökücüler boyayı komple kaldırıyor, kullanırsam alttaki metal görünür daha çok sırıtır diye düşündüm. Orijinal şase numarası parlak metal üstünde mi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Mahmud Kotan yazdı: Çağlar Bayur yazdı: üstü boyanınca altındaki saçta kaynak var mı yok mu şüphesi doğar, orjinal şase no boyasız saçtadır hep. Boya sökücüler boyayı komple kaldırıyor, kullanırsam alttaki metal görünür daha çok sırıtır diye düşündüm. Orijinal şase numarası parlak metal üstünde mi. fordlarda o şekilde, sonradan boyama vs olunca inceleme gereği hiseedilebilir, kaynak yaptım mesela diyelim, boya ile kapattın mı sorusu soraulabilir? Yorum bağlantısı
Mahmud Kotan 22 Kasım 2020 Yazar Paylaş 22 Kasım 2020 O zaman boya sökücü kullanıp vernik atayım 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Mahmud Kotan yazdı: O zaman boya sökücü kullanıp vernik atayım Bence kurcalamayın artık. Kurcaladıkça karışır bu işler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts