İçeriğe Yönlendir

Ford Kuga Su Eksiltme?


Turgut Öztürk

Recommended Posts

Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk yazdı:

recall ile bu göstergeyi takmışlar sizinkini de kapsıyor

 

https://www.ford.co.za/about-ford/newsroom/2017/ford-commences-with-phase-2-of-Kuga-1-6-safety-recall/

 

E bizi ne arayan oldu ne soran oldu çok ilginç, sıfır almadım aracı gerçi ama yine de son sahibine ulaşmaları gerekmez miydi? Aracımın çağrılıp çağrılmadığını nasıl anlayabilirim ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk

şimdi blokla ilgili sorun var tasarımsal. sanırım çok yakın su hattı. gittiği kadar gider numarası çekiyorlar ya da conta değiştiriyorlar.

Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk yazdı:

şimdi blokla ilgili sorun var tasarımsal. sanırım çok yakın su hattı. gittiği kadar gider numarası çekiyorlar ya da conta değiştiriyorlar.

E ne yapacağız hocam?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

anladığım kadarı ile yapılması gereken şu:

 

1- gittiği kadar gidecek su eksiliyor mu takip edilecek. bunun için gerekirse sensör takılacak (temin edilebilir sanırım yahut yapılır basit)

2- uygun kafadar bir servis olursa ve su eksilmesi olmaya başladıysa basınç testi yapılacak. kaçak tolere edilemez boyutta ise basınç düşmesi varsa motor kapağı kaldırılacak su kanalları incelenecek conta bi kalın modelle değiştirilecek motor sıkılacak.

3- alüminyum olduğu için müdahale kolay olmaz ama çukur veya çatlak varsa kaynakla doldurulabilir mi bilemiyorum. sanmıyorum. ancak belki taşlama?

4- çıkma blok ile hararet yapmış motorunuz değişecek. tabi çıkma blok da kaçırıyor olabilir.

5- araçtan bıkılacak satılacak.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ
Buna katılıyorum. Özellikle benzinli motorla birlikte bu sınıfın en iyi arabası bana göre de. Şu su meselesini de bir çözdürürsem herhangi bir sıkıntım yok muhtemelen 5-10 sene binerim ben bu arabaya.

Bir de 182 bg, sadece bu rakam bile insana gazı kökleme isteğini körüklüyor [emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk yazdı:

anladığım kadarı ile yapılması gereken şu:

 

1- gittiği kadar gidecek su eksiliyor mu takip edilecek. bunun için gerekirse sensör takılacak (temin edilebilir sanırım yahut yapılır basit)

2- uygun kafadar bir servis olursa ve su eksilmesi olmaya başladıysa basınç testi yapılacak. kaçak tolere edilemez boyutta ise basınç düşmesi varsa motor kapağı kaldırılacak su kanalları incelenecek conta bi kalın modelle değiştirilecek motor sıkılacak.

3- alüminyum olduğu için müdahale kolay olmaz ama çukur veya çatlak varsa kaynakla doldurulabilir mi bilemiyorum. sanmıyorum. ancak belki taşlama?

4- çıkma blok ile hararet yapmış motorunuz değişecek. tabi çıkma blok da kaçırıyor olabilir.

5- araçtan bıkılacak satılacak.

Anksiyetem azdı şu an. İnşallah sorun burada anlatılanlardan kaynaklanmıyordur. 1.6 Ecoboostları hortum takıp çözüyorlardı. Bunun durumu daha kötüymüş o zaman.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

alüminyum olduğu için müdahale kolay olmaz ama çukur veya çatlak varsa kaynakla doldurulabilir mi bilemiyorum. sanmıyorum. ancak belki taşlama?

vesile ile kuga için değil ama Euro5 ve sonrası motorlarda rektifiyeciler işlem yapmamaya başladı detayını bilmiyorum ancak ekonomik açıdan iyi haber değil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile kuga için değil ama Euro5 ve sonrası motorlarda rektifiyeciler işlem yapmamaya başladı detayını bilmiyorum ancak ekonomik açıdan iyi haber değil

Zaten hasarlı blok onarıldığı zaman da kimseye hayır etmiyor. Böyle bir durumda sandık motor koydurmak bence en iyisi bile olabilir hatta. Lakin şu an ekonomik durumum böyle bir şeyi kaldırmaz açıkçası umuyorum bu bahsedilenlerden hiçbiri olmamıştır ve sorun çok daha basittir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile kuga için değil ama Euro5 ve sonrası motorlarda rektifiyeciler işlem yapmamaya başladı detayını bilmiyorum ancak ekonomik açıdan iyi haber değil

 

elektrifikasyona yeni adaylar

Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk

Ben bu işi nasıl çözeceğim dostlar feci daraldım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Öztürk yazdı:

Ben bu işi nasıl çözeceğim dostlar feci daraldım.

Çözülecek bir durum yok. Arabanıza binin. haftada bir de kontrol edin benzin aldıkça felan. zaten yapılması gereken hararet yapınca arabayı zorlamamak yürütmemek. başka birşeye gerek yok. Beyninde mermi ile 100 sene yaşıyor adam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk yazdı:

Çözülecek bir durum yok. Arabanıza binin. haftada bir de kontrol edin benzin aldıkça felan. zaten yapılması gereken hararet yapınca arabayı zorlamamak yürütmemek. başka birşeye gerek yok. Beyninde mermi ile 100 sene yaşıyor adam.

Hararet artmıyor zaten hocam, hararet yapması neticesinde farketmedim durumu esasında. Su ekleyip bineceğiz yani? 

Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Dogan Arsiray yazdı:

nasıl yani, araba sürekli su mu eksiltiyor? bunu tamiri yokmu yahu?

Arabanın su eksiltme durumunu tam idrak edemedim açıkçası. Ama ilk aldığımdan bu yana baya bi eksiltmiş olduğunu tahmin ediyorum. Çözümü var mı yok mu ben de anlamadım. Dehşetle okudum yukarıda yazılanları ;(

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sorunlu tahliye borusu vs gibi bir şey vardı bu jenerasyondaki araçlarda. fordcular bundan bahsederler görünce.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Öztürk yazdı:

Hararet artmıyor zaten hocam, hararet yapması neticesinde farketmedim durumu esasında. Su ekleyip bineceğiz yani? 

Biliyorum okudum. Yaparsa dedim. hiç bir zaman "eve kadar idare edeyim" denmez.

Dogan Arsiray yazdı:

sorunlu tahliye borusu vs gibi bir şey vardı bu jenerasyondaki araçlarda. fordcular bundan bahsederler görünce.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10148741-9999.pdf

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Turgut Öztürk yazdı:

Hocam araba resmen sıfır gibi bir şeydi ben aldığımda nokta hata yok falan, o rahatlıkla bindim baya bi. Acaba sert kasiste veya arazide hortum falan mı delindi kılcal onu düşünüyorum şimdi de.

 

Sİz arabanın el kitabını okumadınız heralde. Orda her 500 km de tüm sıvıları kontrol edin der. 

Arabalarımız çok pahalı ve milli servet statüsüne sahip. Biraz içinden gelen kitapcıkları okuyalım lütfen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Sİz arabanın el kitabını okumadınız heralde. Orda her 500 km de tüm sıvıları kontrol edin der. 

Arabalarımız çok pahalı ve milli servet statüsüne sahip. Biraz içinden gelen kitapcıkları okuyalım lütfen. 

Okumadım maalesef ikinci el aldığım için kitapçığını vermediklerinden okuyamadım ancak bu sözünüzün üstüne internetten açıp okuyacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Sİz arabanın el kitabını okumadınız heralde. Orda her 500 km de tüm sıvıları kontrol edin der. 

Arabalarımız çok pahalı ve milli servet statüsüne sahip. Biraz içinden gelen kitapcıkları okuyalım lütfen. 

 

Ali. nerde yazıyor o? Biz arabaya binince 1000 km gidiyoruz gaz kesmeden?

 

500 km de ben rıfkıyı bile kontrol etmiyorum. 

passatta bir kez coolant uyarısı almıştım. yahut tiguanda. sonra bir daha almadım. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ali. nerde yazıyor o? Biz arabaya binince 1000 km gidiyoruz gaz kesmeden?

 

500 km de ben rıfkıyı bile kontrol etmiyorum. 

passatta bir kez coolant uyarısı almıştım. yahut tiguanda. sonra bir daha almadım. 

 

Hyundai i10da haftada 1 arabanın tüm sıvılarını kontrol edin diyor. ,

Cruze da aynı şekilde 500 kmde bir kontrol edilmesi gibisinden yazı var. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Hyundai i10da haftada 1 arabanın tüm sıvılarını kontrol edin diyor. ,

Cruze da aynı şekilde 500 kmde bir kontrol edilmesi gibisinden yazı var. 

Enteresan. Çok mantıksız çok. coolant alarmı yok mu sende? i10 da belki olmaz da?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Enteresan. Çok mantıksız çok. coolant alarmı yok mu sende? i10 da belki olmaz da?

 

Hiç bir arabamda sensör olmadı . 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...