İçeriğe Yönlendir

Ford Kuga Su Eksiltme?


Turgut Öztürk

Recommended Posts

Ozan Cengiz
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben her durduğumda bakarım. Yoksa siz bakmıyor musunuz. (300 kmde bir defa bakarım) 

Yola çıkmadan önce bütün kontrolleri yaparım,rutin bakımlarını zamanında aksatmam o kadar.👍

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ozan Cengiz yazdı:

Yola çıkmadan önce bütün kontrolleri yaparım,rutin bakımlarını zamanında aksatmam o kadar.👍

 

Ben hiç o kadar rahat olamadım. 

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben hiç o kadar rahat olamadım. 

Sakınılan göze çöp batarmış fazla kasmaya gerek yok hocam😀 siz içiniz rahat ediyorsa kontrollü gidiniz.

Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk

GÜNCELLEME

-Aracımın antifirizini tamamladıktan sonra Ankara-İstanbul arası yolculuk yaptım ve İstanbul'da aracımı park ettikten bir gün sonra park halindeki aracıma çarpıp kaçtılar. Aracın arka plastik tampon ve sol arka davlumbazı kırılmış/yırtılmış vaziyette iken yaptığım antifiriz kontrolünde seviyenin yine MIN yazan kısmın altına indiğini gördüm ve ufak çaplı bir cinnet geçirdim.

-Aracımı alarak Ford Otokoç İstinye yetkili servisine gittim ve tampon için fiyat aldım. Sağolsunlar tampon için 4500 TL fiyat verdiler. O sırada aracın servis geçmişini talep ettiğimde öğrendim ki aracım alındığından hemen sonra 9.000 Km'de üst kapak contası ve motor bloğunu değiştirmiş. Üstüne Su pompasını da bir süre sonra değiştirmiş. Bunun üzerine aracımı yetkili servisten alarak çekici ile Ankara'da müdavimi olduğum özel servise gönderdim. Kendisi aracımı inceleyerek bana dönüş yapacak. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Geçmiş olsun, üzücü bir durum, üst üste gelmiş hepsi de, şu ecoboostlar oturmadan piyasaya sürüldü sanırım, duratorqlardan sonra ford motorlarının oturması sannırım zaman alacak, 1.5 dizellerde nasıl durum acaba. 

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Geçmiş olsun Turgut bey, epey can sıkıcı bir çok durumu aynı anda yaşamışsınız. 4 kez Opel araç aldıktan sonra (servis bakımı dışında servise uğramamışken) 5. Aracımı Ford olarak seçmemdeki sebep Kuga olmasıydı. Ancak 5 yıl içerisinde sayısız problem yaşadığım için ford benim için bitti. Klasik koç mantığı, her servisten sonra arayıp müşteri memnuniyet anketi doldurmak, yapılan işin kalitesini arttırmıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hakan Atuğ yazdı:

Geçmiş olsun Turgut bey, epey can sıkıcı bir çok durumu aynı anda yaşamışsınız. 4 kez Opel araç aldıktan sonra (servis bakımı dışında servise uğramamışken) 5. Aracımı Ford olarak seçmemdeki sebep Kuga olmasıydı. Ancak 5 yıl içerisinde sayısız problem yaşadığım için ford benim için bitti. Klasik koç mantığı, her servisten sonra arayıp müşteri memnuniyet anketi doldurmak, yapılan işin kalitesini arttırmıyor.

Ben her seferinde öyle arayanlara "açıp bakmadım kötü birşey yaptılarsa da bir günde belli olmaz" diyorum.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben her seferinde öyle arayanlara "açıp bakmadım kötü birşey yaptılarsa da bir günde belli olmaz" diyorum.

Yağ konusunda anlaşamadık. Sağa sola yazdım. Geri dönüş yaptılar. Toyota türkiye, servislerle 0w20 anlaşması yapmış dediler. Kitapçıkta 0w16 yazıyor diyorum. Kitapçık avrupa için yazıldı diyor. Yağ konusunda 2 kriter var; motor sağlığı ve emisyon. Hadi emisyonda avrupa daha sıkı. Siz şimdi 0w20 koyarak yani kitaptan farklı koyarak motor sağlığını mı koruyorsunuz yoksa ispanya türkiye’den daha mı soğuk memleket diye soruyorum. Cevap yok. İnsanları dinleyip çözüm üretmeye başladığınız zaman anket yaparsınız deyip kapatıyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

20 daha iyi değil mi?

Kitapta 0-16 koyun diyor. Bulamazsan 0-20 koy ama ilk serviste 0-16 ile değiş diyor. İşin garibi tüm dünya forumlarında hangisinin daha doğru olacağı tartışılıp netlik kazanmamış. Hadi yazın neyse de kışın motor sıcaklığı yarım saatte ancak 70’e gelebiliyor. Misal 40 derecedeyken sürüş sırasında sürekli çalışıp duruyor. Bilemiyorum..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben her seferinde öyle arayanlara "açıp bakmadım kötü birşey yaptılarsa da bir günde belli olmaz" diyorum.

 

Otokoç istinye iyidir. Arabama bedava park sensörü takmışlardı. Komple eşantiyon. Connectlere hediye olarak. 

Mehmet Göktürk yazdı:

20 daha iyi değil mi?

 

16 ile 20 arasında %5 yakıt ekonomisi farkı var. 16 daha az yaktırıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Otokoç istinye iyidir. Arabama bedava park sensörü takmışlardı. Komple eşantiyon. Connectlere hediye olarak. 

 

16 ile 20 arasında %5 yakıt ekonomisi farkı var. 16 daha az yaktırıyor

Ben motorun en çok soğuk çalışmada yıprandığını düşünüyorum. Bu araba kışın kısa mesafelerde bu durumu sık yaşıyor. Ve 0w16 yağ daha erken motoru sıcak duruma getiriyor. Yakıt olarak tasarrufu var zaten. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben motorun en çok soğuk çalışmada yıprandığını düşünüyorum. Bu araba kışın kısa mesafelerde bu durumu sık yaşıyor. Ve 0w16 yağ daha erken motoru sıcak duruma getiriyor. Yakıt da doğrudur

 

40 derece ile 100 derece arasında kinometick viscosite farkına baktınmı. Fark az ise sorun olmaz. 

Yağın markası nedir. 

Shell 0w20 yağın kv baktım

40da 46 

100 de 8.8 çıktı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Otokoç istinye iyidir. Arabama bedava park sensörü takmışlardı. Komple eşantiyon. Connectlere hediye olarak. 

 

16 ile 20 arasında %5 yakıt ekonomisi farkı var. 16 daha az yaktırıyor

Demek ki 20 daha iyi :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

40 derece ile 100 derece arasında kinometick viscosite farkına baktınmı. Fark az ise sorun olmaz. 

Yağın markası nedir. 

O yağdan yağa değişiyor. Servis castrol 0-20 koydu.

 

bu castrol 0w20 start stop
 

5007-BF50-5-ECE-4-A29-9265-1-D9-A39-BF39

 

bu da castrol 0w16
 

287-A8-A03-D67-D-4-DB3-A47-E-6-C14-E0585

 

Motul 0w16 da bu

 

0-BD3-AE97-5209-4-B49-BC0-B-4-C96416847-

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Demek ki 20 daha iyi :)

Çok yakan motor bozulmaz mantığı mı bu hocam :) et giren eve dert girmez diyoruz biz ona :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bendeki yağa baktım. Hayvan gibi değer var. İnsan okuyunca rahatsız oluyor. 

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://uploads-ssl.webflow.com/5d513e6ea4a370b8518caba5/5fbd350b9749c2741b1b3276_LUKOIL%20GENESIS%20SPECIAL%20C3%205W-30.pdf&ved=2ahUKEwi69rm95rztAhURx4sKHf57AX4QFjADegQIDBAB&usg=AOvVaw00eThbnFeDSzTono5QGzbf

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O yağdan yağa değişiyor. Servis castrol 0-20 koydu.

 

bu castrol 0w20 start stop
 

5007-BF50-5-ECE-4-A29-9265-1-D9-A39-BF39

 

bu da castrol 0w16
 

287-A8-A03-D67-D-4-DB3-A47-E-6-C14-E0585

 

Motul 0w16 da bu

 

0-BD3-AE97-5209-4-B49-BC0-B-4-C96416847-

 

 

Çok fark var. 6 7 puan fark büyük değer. Çoğu yağ 100 derecede 7 puan ile çalışıyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Kalın. Hatta neden c spek’li yağ kullanıyorsun ki? Ben total’in quartz 9000 5w30’dan çok memnundum. 5w30’lar içinde en ince yağlardan biriydi. Yakıtı da düşürürsün. Fiyatı da uygun. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kalın. Hatta neden c spek’li yağ kullanıyorsun ki? Ben total’in quartz 9000 5w30’dan çok memnundum. 5w30’lar içinde en ince yağlardan biriydi. Yakıtı da düşürürsün. Fiyatı da uygun. 

 

Benim yağın sıkıntısı Gm olmasından kaynaklı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

.

 

 

 

Çok yakan motor bozulmaz mantığı mı bu hocam :) et giren eve dert girmez diyoruz biz ona :) 

 

Ekonomi diye mahvettiler motorları arabaları. Ekonomi yapıyorsa kötüdür.

Konuya geri dönersek adamlar motora ekonomi yaptıracağız küçük yapacağız derken iki silindir arasında nerdeyse boşluk bırakmamışlar suyun hareketini bile conta ile yönlendirmişler. Sonuç ufak tefek tolerans sorunlarında su kaçağı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kalın. Hatta neden c spek’li yağ kullanıyorsun ki? Ben total’in quartz 9000 5w30’dan çok memnundum. 5w30’lar içinde en ince yağlardan biriydi. Yakıtı da düşürürsün. Fiyatı da uygun. 

 

yahu en pahalı shell ect yağ bile neredeyse aynı verilere sahip. Demekki c3 klasmanı böyle olmalı. 

Benim motor 105 derecede çalışıyor. Sendeki 75 derece zor görüyor. 0w20 yağ koysam su gibi olur demekki. 

Spor arabadalarda kullanılan yağ bildiğin zift gibi. Castrol 10w60

40 derecede 160 

100 derecede 22 puanı var.  

Demekki devir çevirecek isen kalın olmalı. Devir yoksa sidik gibi olacak. 

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/2DADB0A91FD940A480257E040041E23B/%24File/BPXE-9UZGX7.pdf&ved=2ahUKEwiUiImN67ztAhVmo4sKHZr0Ah8QFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3lEvewBpo-e_fVHEehbWF2

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu en pahalı shell ect yağ bile neredeyse aynı verilere sahip. Demekki c3 klasmanı böyle olmalı. 

Benim motor 105 derecede çalışıyor. Sendeki 75 derece zor görüyor. 0w20 yağ koysam su gibi olur demekki. 

Mazda’yı diyorum. 86-95 derecede çalışıyordu. Ben çok fazla soğuk marş yaptığım için ince yağ seviyorum. Bir de sanki sürtünme az gibiydi. Çok akıcı hızlanıyordu araba. 10 derece farkta bir şey olmaz. Ama yine de c spek dizeller için. Sana gerek yok diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mazda’yı diyorum. 86-95 derecede çalışıyordu. Ben çok fazla soğuk marş yaptığım için ince yağ seviyorum. Bir de sanki sürtünme az gibiydi. Çok akıcı hızlanıyordu araba. 10 derece farkta bir şey olmaz. Ama yine de c spek dizeller için. Sana gerek yok diye düşünüyorum 

 

Motor ilginç. Normal araba pistonu 3 segmantlı olur. Bunun 4 segmantı var. El kitabı a3 ve a5 için günah diyor.  Patlarsın hesabı. 

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu en pahalı shell ect yağ bile neredeyse aynı verilere sahip. Demekki c3 klasmanı böyle olmalı. 

Benim motor 105 derecede çalışıyor. Sendeki 75 derece zor görüyor. 0w20 yağ koysam su gibi olur demekki. 

Spor arabadalarda kullanılan yağ bildiğin zift gibi. Castrol 10w60

40 derecede 160 

100 derecede 22 puanı var.  

Demekki devir çevirecek isen kalın olmalı. Devir yoksa sidik gibi olacak. 

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/2DADB0A91FD940A480257E040041E23B/%24File/BPXE-9UZGX7.pdf&ved=2ahUKEwiUiImN67ztAhVmo4sKHZr0Ah8QFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3lEvewBpo-e_fVHEehbWF2

Mobil 5/30 esp yada süper 3000 ful sentetik yağı koyar kafam rahat giderim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...