İçeriğe Yönlendir

Tükenmez Kalem Krizi


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Yetkili servisi yönetiyoruz, sorumlu ama yetki miz olmadan :)

Türkiye Ford servislerinde başlayacak olan yeni bir form ile  servis içi takip projesinde kobay çalışan olarak atandık, Otosan dan ilgili ve bilgili müdürler geldi toplantılar yapıldı, şube temsilcileri ile odalara kapandık, çaylar kahveler öğle yemekleri, akşam üstü pastaları, otoparkta şirket arabaları.... diğer şehirlerden ilgili şube temsilcileri , ortalık müdürden geçilmiyor. Fax lar mailler excell tabloları fotokopiler, akıyoruz yani....

3. gün falan oldu, dedim bizim şubede bir sorun var, otosan bölge müdürü sordu? nedir?

dedim bizde kalem yok...

nasıl yok?

izah ettim: satın alma prosedürünün kırtasiye bölümü İK dan geçiyor, oradan ana muhasebe onaylıyor, onay İK ye dönüyor, ordan bana cevap geliyor, alım listesine koyarak kalem alım yapılınca bana zimmetlenecek ama bu 3 ay gibi bir süre alıyor, Gider 2 dakk da 100 adet kalem alıp gelirim ama şirket prosedürünü çiğnemem, zaten yetklili bilgisiz müdürler peşimde :)

 

çözümü buldum, bölge müdürü de onayladı... 3 gün içinde gerekli sayıda tükenmez kalemlerimiz geldi, ben kopacak fırtınayı bekliyorum, akşamına koptu kıyamet.....

ilgili yetkili müdürler odalarına çağırdılar beni, nedir bu rezalet diye... tabii benim çözüm prosdüre uygun.... ardından birşey çıkamadı.

 

Çözüm şu idi: servis yedek parça otosan a kalem siparişi verdi, yedek parça kodu var sistemde, depo da siparişi gönderdi, bunlar parça olarak bayiye giriş yaptı, daha sonra bölge müdürü garanti onay kodu ile bu parçaları garantiye aktardı, ben de sağdan soldan bulduğum eski kalem gövderilini o kod ile otosan garantiye geri yolladım. Püf noktası bölge onay kodu ile giden parçanın sorgusuz kabul edilmesi gerekliliği idi.

Otosan hayatında ilk defa kalem kodunu sipariş kabul edip, üstüne bir de kalem leri geri almış oldu :seytan:

 

Bi ton laf yemiştik tabii ama formları dolduracak kalemlere de ulaştık.....

 

 

 

  • Beğen 11
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 25
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

Yetkili servisi yönetiyoruz, sorumlu ama yetki miz olmadan :)

Türkiye Ford servislerinde başlayacak olan yeni bir form ile  servis içi takip projesinde kobay çalışan olarak atandık, Otosan dan ilgili ve bilgili müdürler geldi toplantılar yapıldı, şube temsilcileri ile odalara kapandık, çaylar kahveler öğle yemekleri, akşam üstü pastaları, otoparkta şirket arabaları.... diğer şehirlerden ilgili şube temsilcileri , ortalık müdürden geçilmiyor. Fax lar mailler excell tabloları fotokopiler, akıyoruz yani....

3. gün falan oldu, dedim bizim şubede bir sorun var, otosan bölge müdürü sordu? nedir?

dedim bizde kalem yok...

nasıl yok?

izah ettim: satın alma prosedürünün kırtasiye bölümü İK dan geçiyor, oradan ana muhasebe onaylıyor, onay İK ye dönüyor, ordan bana cevap geliyor, alım listesine koyarak kalem alım yapılınca bana zimmetlenecek ama bu 3 ay gibi bir süre alıyor, Gider 2 dakk da 100 adet kalem alıp gelirim ama şirket prosedürünü çiğnemem, zaten yetklili bilgisiz müdürler peşimde :)

 

çözümü buldum, bölge müdürü de onayladı... 3 gün içinde gerekli sayıda tükenmez kalemlerimiz geldi, ben kopacak fırtınayı bekliyorum, akşamına koptu kıyamet.....

ilgili yetkili müdürler odalarına çağırdılar beni, nedir bu rezalet diye... tabii benim çözüm prosdüre uygun.... ardından birşey çıkamadı.

 

Çözüm şu idi: servis yedek parça otosan a kalem siparişi verdi, yedek parça kodu var sistemde, depo da siparişi gönderdi, bunlar parça olarak bayiye giriş yaptı, daha sonra bölge müdürü garanti onay kodu ile bu parçaları garantiye aktardı, ben de sağdan soldan bulduğum eski kalem gövderilini o kod ile otosan garantiye geri yolladım. Püf noktası bölge onay kodu ile giden parçanın sorgusuz kabul edilmesi gerekliliği idi.

Otosan hayatında ilk defa kalem kodunu sipariş kabul edip, üstüne bir de kalem leri geri almış oldu :seytan:

 

Bi ton laf yemiştik tabii ama formları dolduracak kalemlere de ulaştık.....

 

 

 

 

Hayret, kullanıcı hatası diye geri göndermemişler eski kalemleri. :D 

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Hayret, kullanıcı hatası diye geri göndermemişler eski kalemleri. :D 

özel onay kodu vardı, bende de 1 adet bulunurdu, komple motoru alırdım o kod ile hiç kullanmadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

bu işte boya var

koç grubunun ilk defa faydasını Mehmet abi kasko keserken gördüm. 1000 liradan fazla indirim yaptı sanırım 😍

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

İlginç bizde işler Zer ile çözülüyor. 

o kısmı yazamam, 2026 da yazabilirim :sandalye:

Ali Gök yazdı:

bu işte boya var

koç grubunun ilk defa faydasını Mehmet abi kasko keserken gördüm. 1000 liradan fazla indirim yaptı sanırım 😍

çin deyişi var: koçta çalışma koçla çalış.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağlar Bayur yazdı:

Yetkili servisi yönetiyoruz, sorumlu ama yetki miz olmadan :)

Türkiye Ford servislerinde başlayacak olan yeni bir form ile  servis içi takip projesinde kobay çalışan olarak atandık, Otosan dan ilgili ve bilgili müdürler geldi toplantılar yapıldı, şube temsilcileri ile odalara kapandık, çaylar kahveler öğle yemekleri, akşam üstü pastaları, otoparkta şirket arabaları.... diğer şehirlerden ilgili şube temsilcileri , ortalık müdürden geçilmiyor. Fax lar mailler excell tabloları fotokopiler, akıyoruz yani....

3. gün falan oldu, dedim bizim şubede bir sorun var, otosan bölge müdürü sordu? nedir?

dedim bizde kalem yok...

nasıl yok?

izah ettim: satın alma prosedürünün kırtasiye bölümü İK dan geçiyor, oradan ana muhasebe onaylıyor, onay İK ye dönüyor, ordan bana cevap geliyor, alım listesine koyarak kalem alım yapılınca bana zimmetlenecek ama bu 3 ay gibi bir süre alıyor, Gider 2 dakk da 100 adet kalem alıp gelirim ama şirket prosedürünü çiğnemem, zaten yetklili bilgisiz müdürler peşimde :)

 

çözümü buldum, bölge müdürü de onayladı... 3 gün içinde gerekli sayıda tükenmez kalemlerimiz geldi, ben kopacak fırtınayı bekliyorum, akşamına koptu kıyamet.....

ilgili yetkili müdürler odalarına çağırdılar beni, nedir bu rezalet diye... tabii benim çözüm prosdüre uygun.... ardından birşey çıkamadı.

 

Çözüm şu idi: servis yedek parça otosan a kalem siparişi verdi, yedek parça kodu var sistemde, depo da siparişi gönderdi, bunlar parça olarak bayiye giriş yaptı, daha sonra bölge müdürü garanti onay kodu ile bu parçaları garantiye aktardı, ben de sağdan soldan bulduğum eski kalem gövderilini o kod ile otosan garantiye geri yolladım. Püf noktası bölge onay kodu ile giden parçanın sorgusuz kabul edilmesi gerekliliği idi.

Otosan hayatında ilk defa kalem kodunu sipariş kabul edip, üstüne bir de kalem leri geri almış oldu :seytan:

 

Bi ton laf yemiştik tabii ama formları dolduracak kalemlere de ulaştık.....

 

 

 

Çağlar abi okurken yorumdum sen izah ederken yorulmadınmı? Ofisde kasa benim ne lazımsa takadana gider alırım. Bukadar bürokrasi beni ince hastalığa yakalatır. Gerildim valla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Servet Aydın yazdı:

Sonra niye Ford foruma kalem pıramasyon olarak vermiyor. Ahanda müsebibi

Neden versin ki... 

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Kurumsal firmalarda böyledir.Kurumsal firmada 27 yıl çalıştım, iyi bilirim.

Çok yorar insanı ama istismara yol açmamak için konulmuştur tüm bu kurallar. 

 

Aktif iş hayatımda ben de çok çektim ceremesini ama 5-10 senede bir öyle bir olay yaşanırdı ki anlardık neden bu bürokrasi var.

Ufak tefek işlerde etrafından dolaştım ama büyük işlerde asla kuraldan şaşmadım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:

 

Hayret, kullanıcı hatası diye geri göndermemişler eski kalemleri. :D 

 

Yeminle bunu yazmak için iniyordum.. :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Ders niteliğinde bir girişim olmuş. Yazılım şirketini hackleyen iyi niyetli hackerlar gibi. Bence ödüllendirilmeli bu hareket. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

İyi ki bir kalemde silip çalakalem işten çıkartmamışlar.

ben 8-10 defa istifa ettim, onlar 2-3 defa kovdu falan onlar ayrı maceralar :rofl: kumpaslar, bubi tuzakları... amazon ormanı gibi hergün ayrı macera...

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Çağlar abi sen hangi şübedeydin. 

Bu arada hepsi beni tanır ve adımla hitap eder. 

 

http://www.autoparts.com.tr/WebAdmin/Upload/NEWS.UPLOAD_IMAGEnew.0471c8ec-f999-4333-9091-f3233d8976dd.jpg

istinye

Servet Aydın yazdı:

Sonra niye Ford foruma kalem pıramasyon olarak vermiyor. Ahanda müsebibi

taam eskişehir motor farbikasından parça çalmış olabilirm ne var mi bunda, bak yine ne getridin aklıma....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

istinye

taam eskişehir motor farbikasından parça çalmış olabilirm ne var mi bunda, bak yine ne getridin aklıma....

 

Çağlar abi 2009 da servisdeki bilgisayarların ramleri yükseltmeye gelmiştim. Belki karşılaşmışızdır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi 2009 da servisdeki bilgisayarların ramleri yükseltmeye gelmiştim. Belki karşılaşmışızdır. 

yok o zamanlar özel sektörde restorasyondaydım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...