İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Cruze Devir Dalgalanması


İlhan AKSU

Recommended Posts

İlhan AKSU

Merhaba değerli üyeler 2011 model Chevrolet Cruze 1.6 Ls 124hp otomatik aracımda araç seyir halindeki iken (70-80 km hız) rölanti ve hız göstergesi dalgalanıyor ve araç kasılıyor sonra silkeleniyor tekrar hızlanıyor ve bu tekrar ediyor aracımı arıza tespiti için bilgisayara bağlattığımda hiçbir arıza kodu vermiyor iki gündür ustam elektrik akşamını kontrol ediyor ama tespit edemiyor yardımcı olabilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlhan AKSU yazdı:

Merhaba değerli üyeler 2011 model Chevrolet Cruze 1.6 Ls 124hp otomatik aracımda araç seyir halindeki iken (70-80 km hız) rölanti ve hız göstergesi dalgalanıyor ve araç kasılıyor sonra silkeleniyor tekrar hızlanıyor ve bu tekrar ediyor aracımı arıza tespiti için bilgisayara bağlattığımda hiçbir arıza kodu vermiyor iki gündür ustam elektrik akşamını kontrol ediyor ama tespit edemiyor yardımcı olabilirmisiniz

 

Akünüzün markası modeli nedir.  Mühtemelen akü bitik, araba güç yönetimine geçiyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Büyük ihtimal bobin arızası. Bobinde silikon uçların içindeki plastikler çatlıyor ve parazit yapıyor. Başıma geldi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hız değil de devire bakın hep aynı devire gelince yapıyorsa oraya odaklanın, egr iptal edildi mi?

Yorum bağlantısı
İlhan AKSU
Ali Darbaz yazdı:

 

Akünüzün markası modeli nedir.  Mühtemelen akü bitik, araba güç yönetimine geçiyor. 

Akü yeni mutlu akü

Behlül Baş yazdı:

Lpg var mı?

Var ama benzinde de yapıyor

Metin Akbal yazdı:

Büyük ihtimal bobin arızası. Bobinde silikon uçların içindeki plastikler çatlıyor ve parazit yapıyor. Başıma geldi.

Buji yeni değişti ustam  bobin kontrol ettiğini söylemişti

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Buji yeni değişti ustam  bobin kontrol ettiğini söylemişti
Her zaman yapmaz anlık yapar. Bobin arızalanmıyor bobini sökün silikon uçların içindeki plastikleri kontrol edin. Kırık parçalar parazit yapıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlhan AKSU
Metin Akbal yazdı:
İlhan AKSU yazdı:
Buji yeni değişti ustam  bobin kontrol ettiğini söylemişti

Her zaman yapmaz anlık yapar. Bobin arızalanmıyor bobini sökün silikon uçların içindeki plastikleri kontrol edin. Kırık parçalar parazit yapıyor.

Üsdadım araç 2 haftadır yapmaya başladı ve sürekli yapıyor araç kasılıyor yavaşlıyor ayağımı gaz pedalından çekmiyorum tekrardan hızlanıyor hem benzinde hemde LPG de yapıyor

https://photos.app.goo.gl/e8PfNygdpGAzYR8W6

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Otomatik şanzıman sıkıntısı olabilirmi. Attığın videodan bakınca gaz pedalı konumu ile vites kutusu anlaşamıyor gibi. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Anlatılanlar tamamen bobin arızasına benziyor fakat illa ki arıza lambası yakardı hem de deli gibi yakardı çünkü başıma geldi biliyorum.

 

Bence yeni bir bobinle deneyin ama satın almayın sorun bobindeyse satın alırsınız ben öyle yapmıştım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Anlatılanlar tamamen bobin arızasına benziyor fakat illa ki arıza lambası yakardı hem de deli gibi yakardı çünkü başıma geldi biliyorum.
 
Bence yeni bir bobinle deneyin ama satın almayın sorun bobindeyse satın alırsınız ben öyle yapmıştım.
Bende yakmadı :)
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:

Bende yakmadı :)


Allah allah çok garip 😁 Bende hem arıza lambası sürekli yanıyordu diyelim gaza bastığımda ise arıza lambası yanıp yanıp sönüyordu bayağı belli etmişti kendini 😅🤣

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elektronik Ateşleme Sistem Diyagnozu

Diyagnoz Talimatları

    •  Bu diyagnoz prosedürünü kullanmadan önce Diyagnostik Sistem Kontrolü - Araç işlemlerini yapınız.
    •  Diyagnoz yaklaşımına genel bakış için Stratejiye Dayalı Diyagnoz 'yi gözden geçirin.
    •  Diyagnostik Prosedür Talimatları her bir diyagnoz kategorisine genel bir bakış sunar.

Devre/Sistem Açıklaması

Bu ateşleme sistemi her bir silindir için ayrı Ateşleme Bobini grubu kullanır. Motor kumanda modülü (ECM) kontak kontrol devreleri üzerindeki kumanda zamanı sinyallerini ateşleme bobini birimlerine tek tek ateşleme sırasına göre ileterek kıvılcım olaylarını kontrol eder. Her bir ateşleme bobini aşağıdaki devrelere sahiptir:

    •  Bir ateşleme voltajı devresi
    •  Şasi devresi
    •  Ateşleme kontrol devresi

Diyagnoz Yardımları

    •  Bu test prosedürü araç aküsünün bir yükleme testinden geçmiş ve tamamen dolu olması şartını gerektirir.
    •  Yakıt deposu içinde yeterli yakıt beslemesi var.
    •  Elektrikli bağlantı parçalarını ya da sigortaları ve röleleri sigorta bloğundan ayırır ya da çıkartırken, her zaman temas eden elektrikli terminallerin ikisini de çürüme ve terminal gevşemesi için kontrol edin.
    •  Kaporta altı sigorta bloğu terminallerinin, bileşen kablo tesisatı terminalleri veya ECM kablo demeti terminallerinin incelenmesini gerektiren tüm testlerde EL 35616-E Terminal Test Kitini kullanın.
    •  Ateşleme gerilim devresi içindeki hafiften ortaya kadar direnç hatalı ateşleme koşulu ya da marş/marşa basmama sorununa yol açabilir.
    •  Uzayan motor çalışma süresi, bujileri fazla yakıtla dolduracak ve krank/çalışmama durumuna neden olacaktır.

Referans Bilgileri

Şematik Referans

Motor Kontrolleri Şeması

Bağlayıcı Ucu Görünümü Referansı

Komponent Bağlantı Parçasının Önden Görünüşleri

Açıklama ve Çalışma

Elektronik Ateşleme Sistem Açıklaması

Elektriksel Bilgiler Referansı

 

    •  Devre Testi
    •  Kablo Onarımları

 

Tarama Aleti Referansı

Tarama aleti bilgileri için Kontrol Modülü Referansları

Özel takim

 

    •  EL- 26792 Buji Test Cihazı
    •  EL 35616-E Terminal Test Kiti

 

Denk bölgesel aletler için, bkz. tarama aleti bilgisi için Özel takim

Devre/Sistem Teyidi

Not: Bu diyagnostikle devam etmeden önce motorun mekanik koşulunun iyi olduğunu doğrulayın.

Ateşleme modülü/bobinleri için motor kontrol şemalarını izleyin ve aşağıdaki sorunları doğrulamak için ateşleme sistemi talimatlarını gözden geçirin:

    •  Ateşleme modülleri/bobinleri doğru tellenmiş ve bağlanmış.
    •  Doğru buji tipi, bkz. Bujinin İncelenmesi.
    •  Düzgün buji ağız boşluğu ve sıkma torku.
    •  Buji kabloları için doğru Ω değerleri.

Devre/Sistemin Testi

Not: Ateşleme sigortası F3UA açık, birleşen ateşleme devrelerini ve parçalarını şasiye kısa için test etmek gerekecektir.

Sigorta F3UA açıksa, T8 Ateşleme Bobinine giden bütün ateşleme gerilimi devrelerini şasiye kısa için test edin.
Sigorta F3UA; T8 Ateşleme Bobinini bağlarken açılıyorsa, T8 Ateşleme Bobinini değiştirin.
Test lambası yanmıyorsa, T8 Ateşleme Bobinini Ateşleme Gerilim Devresini açık/yüksek direnç veya şasiye kısa devre için test edin.
Test lambası yanmıyorsa, T8 Ateşleme Bobinini Şasi Devresini açık/yüksek direnç için test edin.

Not: Ateşleme kontrol modülüne giden düşük referans devresi üzerindeki açık/yüksek direnç hatalı ateşlemeye yol açabilir.

Hatalı ateşleme ya da krank/marşa basmama çözülürse, T8 Ateşleme Bobini/modül ünitesini değiştirin.
Hatalı ateşleme şüpheli T8 Ateşleme Bobinini ile transfer olmazsa, ateşleme kontrol devresinin direncini ölçün. Kontak kontrol devresinin ölçümü, 5 Ω değerinin altında olmalıdır. Devre testleri normalse, K20 Motor Kumanda Modülünü değiştirin.
  1. Kontağı KAPALI duruma getirin.
  2. Ateşleme modülü/bobinlerine ateşleme gerilimi veren sigortayı kontrol edin.
  3. T8 Ateşleme Bobini bağlantı parçasını sökün.
  4. Açık sigorta F3UA'yı yeni bir sigorta ile değiştirin.
  5. Kontak Açık, motor kapalı.
  6. T8 Ateşleme Bobini bağlantı parçasını yeniden takın.
  7. Kontak KAPALI, T8 Ateşleme Bobinini elektrikli bağlantısını çıkartın.
  8. Kontak AÇIK iken test lambasının ateşleme voltaj devresi terminali A ile şasi arasında yandığını teyit edin.
  9. T8 Ateşleme Bobini Şasi Devresi terminali B ile B+ arasında test lambasının yandığını doğrulayın.
  10. Etkilenen T8 Ateşleme Bobini ünitesini bilinen iyi bir ünite ile değiştirin.
  11. Motora marş basın ve rölantide çalıştırın. Tarama aleti üzerindeki hatalı ateşleme sayaçlarını izleyin.

Bileşen Testi

Statik Test

    •  Bujilerin bütünlüğünü teyit etmek için buji kontrol cihazını kullanın. Gerekirse bujiyi değiştirin.

 

        Not: Hatalı veya zayıf bir kıvılcım kıvılcım yok durumu olarak kabul edilir.

 

    •  T8 Ateşleme Bobininin çıktısını doğrulamak için EL 26792 HEI Kıvılcım Testi Cihazını kullanın. Buji test cihazının ağız boşluğu üzerinde kıvılcım saptanmazsa, T8 Ateşleme Bobini ünitesini değiştirin.

Onarım Talimatları

Diyagnoz prosedürünü tamamladıktan sonra Diyagnoz Onarımı Teyidi 'yi yapınız.

    •  Bujinin Değiştirilmesi
    •  Kontrol Modülü Referansları - değiştirme, kurulum ve programlama için
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Allah allah çok garip [emoji16] Bende hem arıza lambası sürekli yanıyordu diyelim gaza bastığımda ise arıza lambası yanıp yanıp sönüyordu bayağı belli etmişti kendini [emoji28][emoji1787]
Ama o ince detayı anlattım. Bobin patlarsa arıza ışığı yanar, silikon uçların içerisindeki plastikler çatlarsa ateşlemede parazit yapar. Buji ile bobin arasındaki akım anlık kesilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Elektronik Ateşleme Sistem Diyagnozu

bobin değişimi için ne işçilik öderdin müşteri gözü ile?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bobin değişimi için ne işçilik öderdin müşteri gözü ile?

 

Abi çok kolay sökmesi. Kendim söker takardım. İşcilik vermezdim. Hatta ürünün kodu ve orjinali nette ucuza satılıyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

bobin değişimi için ne işçilik öderdin müşteri gözü ile?

Max. 10 dakika sürmez, Ama iscilik adı üstünde 😂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Abi çok kolay sökmesi. Kendim söker takardım. İşcilik vermezdim

copy paste yaptığın diagnozu yapmadan ezbere parça değişen ustaya ne derdin? çok çelişiyor? diagnozu ne yapacağız peki?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

copy paste yaptığın diagnozu yapmadan ezbere parça değişen ustaya ne derdin? çok çelişiyor? diagnozu ne yapacağız peki?

 

Abi şimdiye kadar çözememiş ustası. Bende ateşle diagnozunu buldum attım. Sorun bulunur belki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlhan AKSU
İlhan AKSU yazdı:

Merhaba değerli üyeler 2011 model Chevrolet Cruze 1.6 Ls 124hp otomatik aracımda araç seyir halindeki iken (70-80 km hız) rölanti ve hız göstergesi dalgalanıyor ve araç kasılıyor sonra silkeleniyor tekrar hızlanıyor ve bu tekrar ediyor aracımı arıza tespiti için bilgisayara bağlattığımda hiçbir arıza kodu vermiyor iki gündür ustam elektrik akşamını kontrol ediyor ama tespit edemiyor yardımcı olabilirmisiniz

Arıza şanzıman beyninde ne yazıkki 😡😡

En azından arızayı biliyorum artık araç yüksek vites de iken birden Küçük vitese geçiyor o yüzden araç kasılıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlhan AKSU yazdı:

Arıza şanzıman beyninde ne yazıkki 😡😡

En azından arızayı biliyorum artık araç yüksek vites de iken birden Küçük vitese geçiyor o yüzden araç kasılıyor 

 

yahu ben dedim otomatik şanzıman sıkıntılı gibi. Sen şu gaz pedalı konum  sensörünü değiştirsene. EN ucuz ve kolay parça odur. Çözüme en yakın parca . 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...