Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Arabama lpg dönüşümü yapmak istiyorum, Atikerin Atikfast 4 silindir OBD2 Kit modeli fiyat olarak bütçeme uygun, ama bu atikerin kırmızı enjektörleri hiç sevilmiyor, Atikfast Obd2 kitin içerisinde kırmızı enjektör var, ben sistem olarak Atikfast takıp, enjektörleri Gold kitin siyah enjektöründen taksam, sistem olarak uyumsuzluk yada herhangi bir problem olurmu ? Yani sorum şu, bileşenleri kendim seçebileceğim bi lpg kiti oluşturup arabama taktırabilirmiyim ? Bununla alakalı bilgi bulamadım, forumda konu açıyorum bilgi sahibi olmak isteyen kişilere (ben dahil) yardımcı olması için. Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Değiştirebilirsin ben enjektörlerim kırmızı atiker enjektör yeni değiştirdim ama sistemin tartarini enjektör sevilmeme meselesi aracın benzin enjeksiyon zamanı ile alakalı birşey eğer aracının lpg enjektörleri normal enjektörlerine göre daha yavaş kalıyorsa performans kaybı olur benim aracıma uygun olduğu için tercih ettim Yorum bağlantısı
Ali Gök 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 benim jeepte atiker fast vardı sanırım. 3.7 litre araba lpg yüzünden hiç sorunyaşamadım çok kurcalama bence enjektörleri vs araba ne istiyorsa vereni takarlar üstüne Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 İstanbul da ikamet ediyorsan candan mühendislik var ben kendisini youtube takip ediyorum montaj kaliteleri iyi oradan da takip edebilirsin aracına göre uygun kiti seçiyorlar üçel otogaz da aynı şekilde kaliteli Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: benim jeepte atiker fast vardı sanırım. 3.7 litre araba lpg yüzünden hiç sorunyaşamadım çok kurcalama bence enjektörleri vs araba ne istiyorsa vereni takarlar üstüne Abi sendeki enjektörler kırmızımıydı, @Ali Darbaz abi kırmızı enjektör takma diyor, kafamı kurcalıyor, yakıtın atomize olması çok önemli, uygun fiyatlı daha verimli bi kit takmak istiyorum. Yakup Kocaağa yazdı: İstanbul da ikamet ediyorsan candan mühendislik var ben kendisini youtube takip ediyorum montaj kaliteleri iyi oradan da takip edebilirsin aracına göre uygun kiti seçiyorlar üçel otogaz da aynı şekilde kaliteli Samsundayım ben Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Samsundayım benAtiker graund da tekli enjektörler var emme manifolduna yakın montaj yapılıyor Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: İlk 10 dakikası yetti, mavi Atiker Elit enjektör diğerine göre ciddi muazzam çalışıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Maksat ekonominin dibini görmek ise lpg mpi sistem yapılacak. Her enjektör direk emme manifolduna çakılacak. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Aha böyle çakıcaksın enjektörü. Uzatma boru olmadan. 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Maksat ekonominin dibini görmek ise lpg mpi sistem yapılacak. Her enjektör direk emme manifolduna çakılacak. bu işten ağzım yandı bana göre markadan önce en önemlisi işçilik üç kuruş fazla olsun ama sağlam olsun 1- manifolt üsten delinmemelidir bazıları işin kolayına kaçıp motoru üstten deliyor araç çekişten düşüyor normali alttan delinmesidir 2-enjektörlerle manifoltta delinen yer arasındaki hortum 15 cm galiba olmalı fazla olmamalıdır buda aradı çekişten düşürür ve teklemesine sebebiyet verebilir Forumda şöyle bir yazı okudum, ne derecede doğrudur ? Bide lpg'ye geçince benzin pompasını devreden çıkaran sistemi takmak istiyorum. Boşa yakıt basıp pompaya zarar vermesin. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Gereksiz bir uygulama. Prins vsi2 turbo kit de kullandim BRC my serisi de Atiker fast de. Yarisin öyle çok deli bir yakıt ihtiyacı yok. E zaten hiper yapacam diyorsun yani performans beklentisi de yok. Yani senin yüksek devirde milisn kasacak bir enjektör ihtiyacin yok . Yapacağın şey Atiker fast tarzı bobin bozması enjektör ve doğru nozul ile. Belli bir devire kadar sürüş ile yapılan güzel bir kalibrasyon. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Aha böyle çakıcaksın enjektörü. Uzatma boru olmadan. Montaj yapılırken göstereceğim, fotoğrafı kaydettim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 komşu vardı lpgci, her türlü beyne her türlü enjektörü şamandırayı bağlardı. birlikte bir montaj yapmıştık, lpg tespitte lpg sistemini bulamadılar motorda. mak.müh. den fırça yedik, önce montaj yapın sonra teste gelin diye 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Gereksiz bir uygulama. Prins vsi2 turbo kit de kullandim BRC my serisi de Atiker fast de. Yarisin öyle çok deli bir yakıt ihtiyacı yok. E zaten hiper yapacam diyorsun yani performans beklentisi de yok. Yani senin yüksek devirde milisn kasacak bir enjektör ihtiyacin yok . Yapacağın şey Atiker fast tarzı bobin bozması enjektör ve doğru nozul ile. Belli bir devire kadar sürüş ile yapılan güzel bir kalibrasyon. Çok deli ihtiyaç yok ama 4kişi+bagaj ile o rampayı çıkarken 4 bin deviri belki geçeceğim, enjektörüm performansını izledim 4 5 bin devir civarında açılıp kapanma işlemi saçmalıyor. Çağlar Bayur yazdı: komşu vardı lpgci, her türlü beyne her türlü enjektörü şamandırayı bağlardı. birlikte bir montaj yapmıştık, lpg tespitte lpg sistemini bulamadılar motorda. mak.müh. den fırça yedik, önce montaj yapın sonra teste gelin diye Ahh keşke samsunda öyle usta olsa Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Enjektör hortumlarini da manifolta yakın tut. Pipo işine girme ( ki ben BRC de girdim) benzinli kullanımda o uygulama sıkıntı çok fark olmasada. Bir de LPG bujisi vs şimdi reklamı dönüyor. O da yalan dolan. Onun yerine her bakım orjinal buji al tak. Çok onermesemde sen sanayidesin. Bujiyi bozmadan tırnak aralığını bı tık ( o tık işini işte ayarlamak sıkıntı ) daralt. Ki ben yaptırmadım 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ateşlemeyi kolaylaştırmak için yakıtı atomize hale getiriyoruz. Bunun için enjektör iğne hızı yüksek olmalı. Enjektör mpi tarzı yanma odasına çok yakın olucak. Benzindeki ateşleme sekansına yakın olmalı. Ateşleme zamanı geldiğinde yakıt borularda geziyor olmamalı. Böylece en az 2 litre daha az lpg yakarsın. Performansında düşmez. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: benim jeepte atiker fast vardı sanırım. 3.7 litre araba lpg yüzünden hiç sorunyaşamadım çok kurcalama bence enjektörleri vs araba ne istiyorsa vereni takarlar üstüne Normal kullanımda iyi de bir vsi2 değil bakma 😛 da olayi yüksek hız ve hizalanma olmadığı için iş yapıyordu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ebrar Tüfek yazdı: Ahh keşke samsunda öyle usta olsa burda da yok, sonra ambulans şoförü oldu 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Ateşlemeyi kolaylaştırmak için yakıtı atomize hale getiriyoruz. Bunun için enjektör iğne hızı yüksek olmalı. Enjektör mpi tarzı yanma odasına çok yakın olucak. Benzindeki ateşleme sekansına yakın olmalı. Ateşleme zamanı geldiğinde yakıt borularda geziyor olmamalı. Böylece en az 2 litre daha az lpg yakarsın. Performansında düşmez. 2 litre az yakmayı oran olarak açarsak. Yüzde kaç? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: 2 litre az yakmayı oran olarak açarsak. Yüzde kaç? Spritmonitör verisi. Normal lpg takanlar 8 litre civarı Prins vsi 2 takan adam 6 litre yakıyor. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Aralık 2020 Yazar Paylaş 10 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Enjektör hortumlarini da manifolta yakın tut. Pipo işine girme ( ki ben BRC de girdim) benzinli kullanımda o uygulama sıkıntı çok fark olmasada. Bir de LPG bujisi vs şimdi reklamı dönüyor. O da yalan dolan. Onun yerine her bakım orjinal buji al tak. Çok onermesemde sen sanayidesin. Bujiyi bozmadan tırnak aralığını bı tık ( o tık işini işte ayarlamak sıkıntı ) daralt. Ki ben yaptırmadım Lpg bujisi işine girmeyeceğim, orjinal buji ile lpg enjektörünü manifolda en yakın şekilde takmalarını isteyeceğim, zaten 5 bin km sonra bakım var, bi sorun olmasa da bujileri de değiştiricem ozaman. Bujiye müdahale işine güvenemiyorum, kendim riskini alamam, alacak ustaya da güvenemem malesef. Ali Darbaz yazdı: Spritmonitör verisi. Normal lpg takanlar 8 litre civarı Prins vsi 2 takan adam 6 litre yakıyor. Oda çok pahalı yahu, lüks bi araba olsa neyse de. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: 2 litre az yakmayı oran olarak açarsak. Yüzde kaç? 10 kişi yazılalım spritmonitöre, tüik ten beter ederiz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 İşte yüksek iğne hızının etkisi. Dandik atiker fast gibi pırt pırt gaz atmıyor. Ebrar Tüfek yazdı: Lpg bujisi işine girmeyeceğim, orjinal buji ile lpg enjektörünü manifolda en yakın şekilde takmalarını isteyeceğim, zaten 5 bin km sonra bakım var, bi sorun olmasa da bujileri de değiştiricem ozaman. Bujiye müdahale işine güvenemiyorum, kendim riskini alamam, alacak ustaya da güvenemem malesef. Oda çok pahalı yahu, lüks bi araba olsa neyse de. Sana alternatif melez bişey önerdim. İlla vsi 2 al demiyom. Enjektör hızına örnek veriyorum. Bana kalsa benzinde devam ederdim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Aralık 2020 Paylaş 10 Aralık 2020 Ebrar Tüfek yazdı: Çok deli ihtiyaç yok ama 4kişi+bagaj ile o rampayı çıkarken 4 bin deviri belki geçeceğim, enjektörüm performansını izledim 4 5 bin devir civarında açılıp kapanma işlemi saçmalıyor. Ahh keşke samsunda öyle usta olsa Doğru nozul doğru regülatör basıncı ile saçmalama az. Sonuçta 30 dk 5000 dd de sürmeyeceksen sıkıntı. Değil. Ha otobanda 260 260 gidecek bir ciğer ve imkan varsa o zaman alacaksın bir vsi2 ama o zamanda lpgyle yapacağın tasarruf için verdiğin parayı çıkarmak ile uğraşacaksin. Obd li felan geyiği de yalan dolan. Adamlar O2 sensör verisini baglamazken ( sensörler eski diye hata veriyormuş mus) obdden veri alıp kalibre yapıyor diyor. Bı kere saçmalık şu. LPG ecusu benzin ecusune referans ile çalışıyor yani onun enjektör milisaniyesine bakıp kendisi bir çarpan etkisi ile LPG de yakıt haritası oluşturup LPG enjektörune milisaniye bilgisi veriyor. Senin sistemin eğer aracın ihtiyacı olanı karışmayacak nozul ve regülatör basıncı ile donatıldı ise, önce aracın benzin milisaniyesi bozulacak. O da belli bir çarpan ile LPG kalibreni bozacak. Sonra obdden LPG yine benzin haritası bilgisini alıp yine bir çarpanla kendini sözde düzeltme verecek. Sonra bu düzeltme ile benzin haritası tekrar bozulacak. Bidaha düzeltme verecek. Kısır döngü. Teori de güzel bişi de pratikte onu yapacak kapasitede ECU ve çok milimetrik bir montaj yapılması lazım. Ha bu arada bu ihtiyaci aslında arada bı 100 km benzinli kullanım ile kendin daha sağlıklı çozebilirsin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts