İçeriğe Yönlendir

Cruze - Motor Yağı Sorunu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba dostlar. 

Arabayı +47 derecede ve 0 derecede olmak üzere her koşulda kullandım. Son günlerde olumlu bazı değişiklikler oluştu. Bu da motor yağından şüphe duymama sebep olmakta. Araba yaz aylarında kontak açıldığında varyatörler tak tak vururdu. Yaklaşık 1 saniye kadar bu şekilde , ilk marş anında bu gürültüyü çıkarır. Havalar soğudu, sıcaklık 10 derece altına indiği günlerde kesinlikle bu sesi yapmıyor. Varyatörler nizami çalışıyor. Arabanın gaz pedalı tepkileri iyileşiyor. 

Geçtiğimiz günlerde akü şarj olması için, eve vardıktan sonra sıcak motorda bir süre çalışır bekliyordum. O sırada yağ harareti el kitabından okuduğum kadarı ile 80 dereceye düşüyormuş. Hava sıcaklığının 15 derece altına düşmediği bu dönemde, 2 dakika rölantiye bekleyip kontak kapatıyorum. Sabah kontak açınca yine arabanın varyatör sesi çıkarmadan çalıştığını gördüm. 

Son olarak Cruze düşük devir bandında (2000 rpm)  yüksek yağ hararet ile çalıştığından , kulbitör kapağında aşırı ısınmanın neticesinde sızmaya başladı. Bu da yağın aşırı incelip yeni contaya rağmen sızmasına sebep oluyor.

 

Arabada 5 litresi 150 tlden satılan Gm 5w30 motor yağı var. 

 

Bu yağın aşırı sıcakta özelliğini kaybettiğini düşünüyorum. Bir an evvel yağı değiştirmek istiyorum. Fakat bu belirtiler ışığında hangi vizikozitede yağ alacağıma karar veremedim. Bu koşullarda motor yağını kalınlaştırmak için dexos 2 onaylı 10w 40 tercih etmelimiyim. Yoksa kaliteli 0w30 motor yağınamı terfi etmeliyim. 

 

Sürüş profilim gereği düşük devirde (2000 - 2500 rpm) hızlarda araba kullanıyorum. Bu hızlarda sürünce bariz şekilde külbütördeki terleme epey artıyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

aşırı sıcak veya aşırı soğukta tuhaflıklar olabilir. çünkü kullandığımız yağlar ortalama yağlar

 

Katarda misal kullanıyor olsak net olarak sıcak iklim yağı koyardık burda araba 0 de görüyor 50 de  dediğin gibi

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

10w40 daha kalın olduğundan aşınma daha fazla olmayacak mı Ali abi ?

Kitapçıkta da yazmıyorsa bence kullanmamalısın 10w40 ı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

10w40 daha kalın olduğundan aşınma daha fazla olmayacak mı Ali abi ?

Kitapçıkta da yazmıyorsa bence kullanmamalısın 10w40 ı

 

10w40 listeden çıkardım. Ama bana buharlaşmayan ve 100 derece düzgün çalışan motor yağı lazım. Bu yağ dandik, külbütörden sızacak kadar inceliyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Piyasada Castrol MAGNATEC Professional C3 5W-30 arıyorum ama bulamadım. Hiç bir yerde satılmıyor . 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yağ inceliyor ne demek? Her yerde görüyorum bunu ama teknik bir açıklamasını yapar mısınız.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Contan bozuk belki de 

 

 

Contadan çok daha önemli şu varyatör sesinin kesilmesi abi. Motor yağı sıcakken yağlamayı beceremiyormuş gibi bir intiba bıraktı bende. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Conta özelliğini yitişmiş olamaz mı yağdan ziyade ?

Montaj hatası veya üretim hatası olabilir. Normal şartlarda yeni contadan yağ sızmaması gerekiyor ne kadar ince de olsa dandik de olsa.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Yağ inceliyor ne demek? Her yerde görüyorum bunu ama teknik bir açıklamasını yapar mısınız.

 

Balı düşün. Balın soğukken yavaş akar, ama sıcak çay kaşığını sokup kaldırınca eriyip akar. 

 

Resimdeki grafik Castrol magnatech 5w30 c3 modeline ait.  -20 dereceden +40 dereceye doğru akışkanlığı artıyor.  105 derecede çalışan motorumun yağıda su gibi olduğundan yüzeye tutunamıyor. Arabada yağ basıncı ile çalışan kısımlar var. Varyatörlerim gibi. 

 

ACtC-3cnXaSn0thLmHknuXd1kWXV7SuZZWoCcTm4

Oğuzkan Erışık yazdı:

Conta özelliğini yitişmiş olamaz mı yağdan ziyade ?

Montaj hatası veya üretim hatası olabilir. Normal şartlarda yeni contadan yağ sızmaması gerekiyor ne kadar ince de olsa dandik de olsa.

 

 

Contadan buharlaşması çokda sıkıntı etmiyorum. Motorun sağlığını korumak istiyorum. Anlaşılan +80 dereceden sonra motor yağının zemin tutuşu azalıyor. 

Yorum bağlantısı

yağ sızıntısı bendede var hafif.motorun tepesinde yağ buharını mı ne geri yoğunlaştırıp sistememi veriomuş bişe yapıyormuş çevreyle ilgili

 

geçen bakımda temizlediler bi bakacaklardı olmadı değişirim yine yağ vermişse 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben olsam 0W30 veya 5W30 harici düşünmem. 0w30 da araca bu kmlere kadar kullanılmamış, bir ihtimal kaçak terleme vs olabilir. 

 

Motul veya Mobil kullanılabilir, yağ kaçağının sebebi eskiyen conta. 2015 fiestada terleme oluyordu belli belirsiz, bende değiştirdim. Yağda eksilme vs olmuyordu, tamamen ilerlemeden önlem amaçlı değişim yaptım. Orjinal conta olması ve motor soğukken yapılması elzem. Sıvı conta ile destekleme vs yapılmasın, sıkılırken tork değerleriyle sıkılsın. Aksi durumda kapak yamuluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Arkadaşımda 2010 cruze var. Contada ki yağ sızıntısından dolayı bujiler yağ ile dolmuştu sabah çalışırken sıkıntı yapıyordu. Sizin araçta da yağ sızıntısı artarsa böyle bir sorun baş verebilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar, 

 

Liqui Moly Toptec 4600 Dexos2 sipariş edeceğim. adamla anlaştık. Bir diyeceğiniz varsa şimdi söyleyin :) 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

Dostlar, 

 

Liqui Moly Toptec 4600 Dexos2 sipariş edeceğim. adamla anlaştık. Bir diyeceğiniz varsa şimdi söyleyin :) 

 

O yağı kullanmadım. Benim gözümde en iyisi şuan mobil1 esp :biggrin: Ki testlerde birçok konuda liqui'den daha iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Daha önce ben de konu açmıştım farklı viskoziteye geçsem mi diye ki dexos2 onaylı 5w40 mantıklı gelmişti fakat forumu dikkate alarak geçmedim. Ama yine de aklımda 200.000 kmden sonra onu mu kullanmaya başlasam diye

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Daha önce ben de konu açmıştım farklı viskoziteye geçsem mi diye ki dexos2 onaylı 5w40 mantıklı gelmişti fakat forumu dikkate alarak geçmedim. Ama yine de aklımda 200.000 kmden sonra onu mu kullanmaya başlasam diye

 

Ben lki miki yağı aldım gitti. Yanında rotiller felanda aldım. gitti 500 kaat . Ama 6 taksit :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

Balı düşün. Balın soğukken yavaş akar, ama sıcak çay kaşığını sokup kaldırınca eriyip akar. 

 

Resimdeki grafik Castrol magnatech 5w30 c3 modeline ait.  -20 dereceden +40 dereceye doğru akışkanlığı artıyor.  105 derecede çalışan motorumun yağıda su gibi olduğundan yüzeye tutunamıyor. Arabada yağ basıncı ile çalışan kısımlar var. Varyatörlerim gibi. 

 

ACtC-3cnXaSn0thLmHknuXd1kWXV7SuZZWoCcTm4

 

Contadan buharlaşması çokda sıkıntı etmiyorum. Motorun sağlığını korumak istiyorum. Anlaşılan +80 dereceden sonra motor yağının zemin tutuşu azalıyor. 

Viskozite tarifi istememiştim, yağın incelmesi ne demek onu soruyorum. Mesela ev boyarken boya incelsin diye su bazlı ise su katılır, yoksa sentetik tiner katılır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Viskozite tarifi istememiştim, yağın incelmesi ne demek onu soruyorum. Mesela ev boyarken boya incelsin diye su bazlı ise su katılır, yoksa sentetik tiner katılır. 

 

Yağlanma sırasında film oluşuyorya. işte o inceliyor. kalın olsa. daha iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

sorunu buldum AKÜ :D

 

10 gün akü konuştuk, ama ben ne yaptım 30 dakikada Yağda bahane bulup 479 tl yağ aldım. 

 

yahu de get, 10000 km odu yağın hali berbat.  

ACtC-3fSLpFFb4wEBsPU5dY4aDJVikEH6fGGICUh

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

479 liraya ne yağı aldın yahu altın kaplamamı yoksa

 

Yağa bahanesi ile 3 5 şey daha aldım. Yağ 315 tl 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...