İçeriğe Yönlendir

Çatıda Yatan Aküden Enerji Kaynağı Yapılır mı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Emre Demir
Servet Aydın yazdı:


Denesene bi emoji91.png

king eve geçinçe foto atayım şuan atamıyorum , benim hibrid focusu :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Akbal yazdı:

 

Kargo masrafına değmez ki. Özel değilse ne için kullanacaksın?

 

Abi benim bitane solar panel jeneratörüm vardı ya forumda konusunu açmıştım alet çantasından yaptığım. İçindeki akü 7 amperlik kuru akü, bana küçük geliyor artık, aküyü büyütmek istiyordum da ağırlığını sormuştum çantanın tutma yerini çok zorlarmı diye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Abi benim bitane solar panel jeneratörüm vardı ya forumda konusunu açmıştım alet çantasından yaptığım. İçindeki akü 7 amperlik kuru akü, bana küçük geliyor artık, aküyü büyütmek istiyordum da ağırlığını sormuştum çantanın tutma yerini çok zorlarmı diye. 
Onu zorlar. Arkadaşın 2014 Yaris var aynı akü değiştirmiştik ağırdı. Alet çantasını zorlar.

2 tane 7 amperi paralel baglasan?
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Akbal yazdı:

Onu zorlar. Arkadaşın 2014 Yaris var aynı akü değiştirmiştik ağırdı. Alet çantasını zorlar.

2 tane 7 amperi paralel baglasan?

 

Aslında öylr düşünüyordum, sonradan fikrim değişti 7 amperliği dolu şekilde saklayıp sadece aydınlatmada kullanıp diğer büyük aküyü diğer işler için kullanacaktım ama şuan ağırlıktan dolayı 7 amperlik olan daha makul geliyor. Kampta falan 85 litre çanta sırtta iken bunun ağırlığı çok dezavantaj.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
5 yada 21W ampullü seri bağlayıp şarj ediyorlar abi, gerilim bölücü olarak kullanıyorlar sanırım.
 

king eve geçinçe foto atayım şuan atamıyorum , benim hibrid focusu :)

 
Kargo masrafına değmez ki. Özel değilse ne için kullanacaksın?

Mesajda adaptör ve bağlantı var. Aradaki minnoş akım sınırlama lambası bahsi geçmemiş cicişler
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez

Ağırlık konusu problem ise Li-ion pillere bakabilirsiniz. 18650 pillerden yaptığım 12 volt 4 amper/saatlik batarya 540 gram geliyor. Ancak daha tehlikeliler, fazla şarj edilirlerse veya delinirlerse yanma riskleri var. BMS (Battery Management  System) denilen devreler ile birlikte kullanılmaları gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ayrıca multimetre patlasa ne olur. Biraz heyecan olsun. kapasitör patlat arada. Biz ledleri 220 ye sokardık kafası uçsun diye üniversitede. (siz yapmayın, ama kapasitr patlatabilirsiniz gözlük takmak şartı ile)

Bunu yapan, alışkanlık haline getirmiş bi tanıdığım var :fiuw:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

Bunu yapan, alışkanlık haline getirmiş bi tanıdığım var :fiuw:

 

O zaman dans.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Dansa farklı bir boyut katalım. Ben yeni gördüm. Yöre Nevşehir Niğde civarı üstelik :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir

abi adaptör ters yönde besleme engelleyici yok mu [emoji28]988aebdf978759fa47a1de62a6f55cc2.jpg

Benim hibrit mk1 , geçen sokağa çıkma yasağında 2 gün çalışmayınca eski olan akü bitti , 8 saat şarj ettim sabah tek marş da çalıştı ek bilgi olarak , çakmaklıktan volt ölçme aleti var onla ara ara baktım şarj da iken 13.8 in üstüne hiç çıkmadı .

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Akbal yazdı:

Dansa farklı bir boyut katalım. Ben yeni gördüm. Yöre Nevşehir Niğde civarı üstelik :)

 

 

 

Gerçek Türk dansı. Şamanizmden kalma.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
eski aküsü olmayan yeni akü satın alamaz bu teze göre [emoji3] 
Akü de sıfır arabayla geldiğine göre?!? Belki emniyete başvurusu filan vardır, akü alabilir belgesi verirler :D
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Ali Gök yazdı:

eski aküsü olmayan yeni akü satın alamaz bu teze göre :D 

Eski aküsü olan yeni aküyü 40-50 lira ucuza alır. Tez çürüdü😜

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Muhammet Ölmez yazdı:

Ağırlık konusu problem ise Li-ion pillere bakabilirsiniz. 18650 pillerden yaptığım 12 volt 4 amper/saatlik batarya 540 gram geliyor. Ancak daha tehlikeliler, fazla şarj edilirlerse veya delinirlerse yanma riskleri var. BMS (Battery Management  System) denilen devreler ile birlikte kullanılmaları gerekiyor.

BMS ile kullanıp kutuya koyduktan sonra akü den farkı kalmıyordur sanırım. Gelecek bu pillerde, çok hızlı şarj olabiliyorlar, verim yüksek (kapasite/ağırlık)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...