Coşku Mert 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 Merhaba arkadaşlar, resimde gorunen jantlari dışında cizikler ve kenarinda uzak tefek siyriklar nedeniyle uygun fiyata aldim. Kenar kaynaklarini ve tesfiyesini, duzletmesini yaptirip lastikciye gittim. Lastigi takip balansa sokunca göbekte egiklik oldugunu, bunlari arkaya takmam gerektiğini soyledi. Gobekteki egriligin duzeltilemedigini de soyledi. Haliyle moralim de bozuldu. Haftasonu boyasini yapip takacaktim oysa ki. Sizce de göbek düzeltilmesi mümkün degil midir? Özellikle konuyla ilgili tecrübesi olanlarin fikrini merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 Ustalar daha iyi yönlendirir ama göbekte eğrilik dedikleri gibi sıfır şekilde düzelmez. Sadece ciddi olmayan bozuklukları tornada düzeltiyorlar, ondada bijon ölçülerinde bile değişiklik olabiliyor duruma göre. Yamuk olan jantı arkaya öne hiçbir yere takmayın. Araç 4 teker üzerinde gibiyor, her türlü dengesi bozuk bir şekilde yürüyecek. Zaten porya ve bilya yamukluk nedeniyle iflas eder zaman içinde. O zamanda daha ciddi masraf çıkar ki riski de cabası. 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Aralık 2020 Yazar Paylaş 23 Aralık 2020 gozle gorulecek bi yamukluk da yok nasil düzelmez aklim almiyor, ya da almak istemiyor 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 Aldığın yer sana bunu söylemediyse geri vermeye çalış.. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Aralık 2020 Yazar Paylaş 23 Aralık 2020 aldigim yer genel olarak hasarli demisti, ben de bunu bilerek aldim. ucu acik yani ne diyebilirim ki Aldığın yer sana bunu söylemediyse geri vermeye çalış.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 Coşku Mert yazdı: gozle gorulecek bi yamukluk da yok nasil düzelmez aklim almiyor, ya da almak istemiyor poryaya bağlar gibi torna cihazına göbekten bağladık diyelim, diüeltmek için baskı yapılacak olan yer çember, çember de göbekten daha zayıf, yani çember yamulur göbek aynı kalır. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Aralık 2020 Yazar Paylaş 23 Aralık 2020 abi cok mantıklı bi aciklama ama niyeyse hic hosuma gitmedi [emoji2] poryaya bağlar gibi torna cihazına göbekten bağladık diyelim, diüeltmek için baskı yapılacak olan yer çember, çember de göbekten daha zayıf, yani çember yamulur göbek aynı kalır. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 yazarken elim gitmedi ama maalesef. alevli göbek ısıtmalı çektirmeli yapan olabilir ama o zaman da malzeme kırılgan hale geçiyor Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Aralık 2020 Yazar Paylaş 23 Aralık 2020 bi kac tornaciya sorucam bakalim duruma göre hareket ederim artık, teşekkürler yazarken elim gitmedi ama maalesef. alevli göbek ısıtmalı çektirmeli yapan olabilir ama o zaman da malzeme kırılgan hale geçiyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 tornacı düzeltmez pek,sadece jant üstüne çalışan dükkanlar vardır Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Aralık 2020 Yazar Paylaş 23 Aralık 2020 esenyurt fatih sanayide bi kac yer var bildigim. onlara sorucam Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 23 Aralık 2020 Paylaş 23 Aralık 2020 Coşku Mert yazdı: esenyurt fatih sanayide bi kac yer var bildigim. onlara sorucam Farklı bir yerde tekrar ayara sokup denemekte fayda olabilir. Mesela, lastikçide değil de, rot-balans ayarı yapılan güvenilir bir yerde. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 24 Aralık 2020 Yazar Paylaş 24 Aralık 2020 evet o şekilde hareket etmek daha sağlıklı olacak Farklı bir yerde tekrar ayara sokup denemekte fayda olabilir. Mesela, lastikçide değil de, rot-balans ayarı yapılan güvenilir bir yerde. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 24 Aralık 2020 Yazar Paylaş 24 Aralık 2020 yalnızca jant tamir üzerine çalışan bi yer bulup teslim ettim. usta kolayca duzeltiriz "sıfır gibi çıkar merak etme" dedi bakalim merakla bekliyorum 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 24 Aralık 2020 Yazar Paylaş 24 Aralık 2020 jantlarin poryaya temas ettigi yuzeylerde egrilik varmis. yuzeyi duzlediler. problemi bu şekilde giderdiler. neyse ki ısıtıp janti egip bukmeden düzeltildi 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Aralık 2020 Paylaş 24 Aralık 2020 Düzelir.. daha önce yaptırmıştım.. Tornacıya yaptırmıştım ben. Ancak her tornacı yapmıyor.. Falanca tornacıya git deniyor sanayide. 2 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 24 Aralık 2020 Paylaş 24 Aralık 2020 Coşku Mert yazdı: jantlarin poryaya temas ettigi yuzeylerde egrilik varmis. yuzeyi duzlediler. problemi bu şekilde giderdiler. neyse ki ısıtıp janti egip bukmeden düzeltildi Hayırlı olsun. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 bi before/after hakkettiler [emoji4] 6 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Mondeo varken jantın biri böyleydi. Sanayiyi bilen motor ustası bacanak, bunu yapan tek yer var deyip aracı almıştı ve tertemiz teslim etmişti. Isıtmadan düzeltmişti. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 duzelmez diyen lastikci ve burdaki olumsuz yorumlari okuyunca umutsuzdum aslinda. sordugum bi kac yer cok rahat duzeltiriz gibi basite indirgeyerek konusunca boşuna evham yapmisim dedim. dogru yeri bulmak onemliymis. sirf jant duzletme isi yapan yerlere sormak lazımmış Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Ağustos 2021 Paylaş 17 Ağustos 2021 Konu kirliliği olmasın diye yeni konu açmadım buraya yazayım dedim Aracımdaki 4 janttan 3ü yamukmuş. Son zamanlarda ben de ciddi anlamda hisseder oldum giderken sanki arabada bir "atlama zıplama" söz konusu. Şimdi jantları düzelttirmek istiyorum ama kafamda soru işaretleri var. Bir iki rot balanscıya lastikçiye sordum adamlar kendi jant düzeltme makinalarında önce ısıtıp sonra makinada piston yardımıyla çektirerek düzelttiklerini söylüyorlar. Doğrusu bu şekilde midir? Isıtmak yeteri düzeyde olduktan sonra jantın mukavemetine zarar verme ihtimali var mı? Isıtmadan düzeltme yapılabiliyor mu? Bir iki yer abi küçük de olsa ısıtırken çatlama riski var dedi çatlarsa kaynak yapılır falan dedi. Biri de yok abi çatlamasına imkan yok dedi. Hoş benim her türlü bu jantların icabına bakmam lazım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos 2021 Paylaş 17 Ağustos 2021 yamuğun yerine bağlı, ısıtma dediği de pürmüz sıcaklığında ısıtma, o yüzden birşey olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 17 Ağustos 2021 Paylaş 17 Ağustos 2021 İki kere alaşım jant düzeltirdim. Jantın iç kenarı yaklaşık 0,5 cm merkeze doğru eğilmişti, ısıtılmadan presle düzeltildi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts