İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2006 1.4 Benzinli Hararet Problemi


Abdullah Said Ösün

Recommended Posts

Abdullah Said Ösün

Aracımda regülatör değişiminden sonra bir hararet problemi başladı üçüncü kez termostat değiştirdim hala yüksek ısi oluşuyor devirdaim değişti su deposu kapağı değişti termostat içi boşalttılar hararet giderken düşük 65 70 dereceler de fakat durunca 5 dk icinde 105 e gelip fan açıyor kış ayinda oldugumuz için termostati yenisini taktirdim 2 defa havasi alındı şimdi tekrar hararet yükseliyor yolda giderken 100 101 oluyor radyatör ve kalorifer peteği sağlam tikanma yok 

Acaba motor fazla mı ısınıyor

Bir de conta kaçak testini kendim yaptim CS motor test diye bir sıvı var onla test ettim sağlam çıkıyor tamircide baktı sağlam dedi ama problem geçmiyor

 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

ben sorunu tam anlayamadım.  105 e gelip fan açması mı?  bu sorun değil normalde olması gereken durum. 

ancak hararet yükselmesi dediğiniz gösterge değeri normalinden fazlamı gösteriyor? 

@Oğuzkan Erışık fikrin varmı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ümit Türk yazdı:

fikrin varmı? 

Bizimkiler dijital göstergeydi abi. Normal kısmının üstünde ince bir çizgi oluyordu fanı açınca normale düşüyordu benimki.

@Abdullah Said Ösün 100 101 i gördükten sonra fan açıp normale dönüyor mu? Ond ile bağlanıp kontrol etmek lazım. Gösterge yanlış mı doğru mu. Doğruysa termostat arızalı olabilir. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Dur - kalk trafikte anlattığınız durum normal. Ancak kış şartlarında hareket halinde 60 - 70 km sabit hızda 83-89 arası değişir.
Akıcı trafikte 100 derecelerde oluyorsa devirdaim kontrol edilse iyi olur.

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Ümit Türk yazdı:

ben sorunu tam anlayamadım.  105 e gelip fan açması mı?  bu sorun değil normalde olması gereken durum. 

ancak hararet yükselmesi dediğiniz gösterge değeri normalinden fazlamı gösteriyor? 

@Oğuzkan Erışık fikrin varmı? 

Gosterge orta çizginin tam altinda duruyor ama obd ile baktığım da 105 e gelmiş ama gösterge hala aynı yerde orta cizginin altinda duruyor mesele 105 de fan açması değil araç normalda hareket halindeyken 85 90 arası olmasi gerekirken 101 102 103 kadar çıkıyor ve 100 derecenin altına inmiyor 

Ali Darbaz yazdı:

Motor 80 derecede çalışıyor görünüyor 

 

 

 

Bu değerler çok iyi bana normal olan bu gibi geldi ama benimki bu şekilde degil yüksek sürekli

Oğuzkan Erışık yazdı:

Bizimkiler dijital göstergeydi abi. Normal kısmının üstünde ince bir çizgi oluyordu fanı açınca normale düşüyordu benimki.

@Abdullah Said Ösün 100 101 i gördükten sonra fan açıp normale dönüyor mu? Ond ile bağlanıp kontrol etmek lazım. Gösterge yanlış mı doğru mu. Doğruysa termostat arızalı olabilir. 

Diyelim aracı kenara çektim derece 105 e geliyor obd ile takip ediyorum fan açıyor 15 20 saniye sonra 98 97 civarı düşüyor fan kapatinca 7 8 saniyede tekrar 103 104 105 e çıkıyor

Ersen Tapan yazdı:

Dur - kalk trafikte anlattığınız durum normal. Ancak kış şartlarında hareket halinde 60 - 70 km sabit hızda 83-89 arası değişir.
Akıcı trafikte 100 derecelerde oluyorsa devirdaim kontrol edilse iyi olur.

 

Devir daim yeni değişti depo kapağı yeni termostat yeni 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Benim merak ettiğim konu şu 1.kaloriferden gelen hortumun icindeki su hortumu sıkınca icindeki su sesini duyabiliyorum bu normal mi 

2.regulator kalorifer peteğinin su çıkışına seri bağlanmış acaba bu bağlantı su akış hızını etkiler mi veya regülatör su hattına paralel mi bağlanması lazım

 

 

 

Forumu sabahtan beri geziyorum fiestalarda hareretle alakalı olanlara bakmaya çalıştım hala bakiyorum genelde su sisteminin hava yapmasindan dolayı çok problem yaşayanlar var acaba böyle bişey varsa havasını nasil almak lazim internette çok sey araştırdım ama 1.4 benzinli fiestanin havası nasıl alınır pek bilgi bulamadım yada net bisey yok

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Abdullah Said Ösün yazdı:

su hortumu sıkınca icindeki su sesini duyabiliyorum bu normal mi

İçinde hava var.

Su deposunun kapağı açılacak ve 3 4 kez fan açması sağlanacak hava dışarı atılacak.

Hava alındıktan sonra yine sorun devam ederse sırasıyla termostat ve devir daim kontrol edilecek.

Ya havadan hararet yükseliyor ya termostat biraz kapalı kalıyor ya devir daim yetiştiremiyor.

Değişen parçalar orjinal değilse orjinali ile değişmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Oğuzkan Erışık yazdı:

İçinde hava var.

Su deposunun kapağı açılacak ve 3 4 kez fan açması sağlanacak hava dışarı atılacak.

Hava alındıktan sonra yine sorun devam ederse sırasıyla termostat ve devir daim kontrol edilecek.

Ya havadan hararet yükseliyor ya termostat biraz kapalı kalıyor ya devir daim yetiştiremiyor.

Değişen parçalar orjinal değilse orjinali ile değişmeli.

Su deposunun kapağıni açarak hava aliyorum ama şöyle birşey oluyor araç belli bi ısıya gelince yani fan acmaya yakın su deposundan su taşıyor bu neden olur

Abdullah Said Ösün yazdı:

Su deposunun kapağıni açarak hava aliyorum ama şöyle birşey oluyor araç belli bi ısıya gelince yani fan acmaya yakın su deposundan su taşıyor bu neden olur

Termostat orjinal kendim aldım fomoco marka devir daimin markasini bilmiyorum takan adam orjinal malzeme kullanıyor genelde

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Abdullah Said Ösün yazdı:

fan acmaya yakın su deposundan su taşıyor bu neden olur

Bilgim yok bu konu ile ilgili. Büyüklerimize sormak lazım.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Abdullah Said Ösün yazdı:

85 90 arası olmasi gerekirken 101 102 103 kadar çıkıyor ve 100 derecenin altına inmiyor 

Ali Darbaz yazdı:

Kaç km hızla giderken bu değerleri görüyorsunuz ?
Benzin ile kullanırken de aynısı oluyormu ?

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Ersen Tapan yazdı:

Kaç km hızla giderken bu değerleri görüyorsunuz ?
Benzin ile kullanırken de aynısı oluyormu ?

Evet benzin ile giderken de denedim ayni sorun var hız önemli değil her hizda ayni problem var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Said Ösün yazdı:

Diyelim aracı kenara çektim derece 105 e geliyor obd ile takip ediyorum fan açıyor 15 20 saniye sonra 98 97 civarı düşüyor fan kapatinca 7 8 saniyede tekrar 103 104 105 e çıkıyor

hava var. veya radyatörün bir bölümü tıkalı. yeni antfiriz konmuşmuydu bu olmadan önce

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Çağlar Bayur yazdı:

hava var. veya radyatörün bir bölümü tıkalı. yeni antfiriz konmuşmuydu bu olmadan önce

Evet yeni antifiriz konmuştu radyatörün bi kismi tıkalı olursa çıkışı isinir mı yine de çünkü termostat sökülü halde 1 ay kadar kullandım radyatör alt hortumu sicak oluyordu 

Birsey daha sormak istiyorum bazı araclarda kalorifer petek çıkış hortumunun orada bir hava alma vanası bulunuyor oraya bir tane hava alma vanası koysam sıkıntı olur mu acaba icerdeki havayı kapak acik bir şekilde gaz verirken açsam cikmaz mi hava resim aticam vanayla alakalı

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Resim atamıyorum bulamadim nasil atacağımı hava alma T rekoru diye geçiyor ama

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Herkese iyi akşamlar iş dönüşü arabaya hava alma işlemi yaptım şöyle önce arabayı çalıştırdım depo kapağını açtım 50 dereceye kadar cikmasini bekledim sonra 3000 3500 devre kadar boşta çıkardım yaklaşık bi 15 saniye kadar tuttum yüksek devirde daha sonra rolantide bekledim 75 dereceye kadar sonra tekrar gaz verip 15 saniye yüksek devirde tuttum depoya giren ince hortumu kontrol ettim kesintisiz su geliyordu ve sonra depo kapağını kapattım yola çıktım hızlandım derece 90 oldu sonra 99 100 kadar geldi ondan sonra düşmeye başladı 90 93 arası gezdi 17 km kadar böyle oldu sonra sokak aralarında gezerken 2. Viteste dur kalklar yaptim 102 ye kadar çıktı durdugumda fan açtı 105 de 10 sn icinde 95 oldu daha sonra 5 dk icinde tekrar 105 oldu fan açtı bu sekilde devam ediyor normale gelmis midir acaba

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Abdullah Said Ösün yazdı:

Herkese iyi akşamlar iş dönüşü arabaya hava alma işlemi yaptım şöyle önce arabayı çalıştırdım depo kapağını açtım 50 dereceye kadar cikmasini bekledim sonra 3000 3500 devre kadar boşta çıkardım yaklaşık bi 15 saniye kadar tuttum yüksek devirde daha sonra rolantide bekledim 75 dereceye kadar sonra tekrar gaz verip 15 saniye yüksek devirde tuttum depoya giren ince hortumu kontrol ettim kesintisiz su geliyordu ve sonra depo kapağını kapattım yola çıktım hızlandım derece 90 oldu sonra 99 100 kadar geldi ondan sonra düşmeye başladı 90 93 arası gezdi 17 km kadar böyle oldu sonra sokak aralarında gezerken 2. Viteste dur kalklar yaptim 102 ye kadar çıktı durdugumda fan açtı 105 de 10 sn icinde 95 oldu daha sonra 5 dk icinde tekrar 105 oldu fan açtı bu sekilde devam ediyor normale gelmis midir acaba

Düzelmiş gibi görünüyor. 

Zaten, genleşme kabı ve kapağı orjinal ve sağlam ise sistemdeki havayı kapaktan kendisi atar. Depo kapağını gevşek bırakmamak lazım. İyice sıkmak gerekir.

10 yıldan beri focus 1 kullanıyorum, daha hiç havasını almam gerekmedi. 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Aracım bugün yine hararet yapti sorun radyatör üst hortumunun bağlandığı yer çatlak acaba radyatör değişmeden sadece o bağlantı yeri değişiyor mu 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Abdullah Said Ösün yazdı:

Aracım bugün yine hararet yapti sorun radyatör üst hortumunun bağlandığı yer çatlak acaba radyatör değişmeden sadece o bağlantı yeri değişiyor mu 

Yanılmıyorsam o kısım plastiktir. Komple radyatör değişimi gerekir. 

İlave olarak; genleşme kabı kapağını da orjinal olarak değiştirmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Ersin Gökdemir yazdı:

Yanılmıyorsam o kısım plastiktir. Komple radyatör değişimi gerekir. 

İlave olarak; genleşme kabı kapağını da orjinal olarak değiştirmenizi tavsiye ederim.

Evet plastik bugün radyatörü söktüm ufak bi çatlak oluşmuş havya ile orayı eritip birlestirdim üzerini zimpara yaptıktan sonra celik macunla sıvadım inşallah işe yarar olmazsa yeni radyatör alicam genleşme kabının kapağını yeni değiştirdim orjinal aldim ama ford malzemesi satan yerden orjinal olduğunu söyledi 75 tl ye aldım

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Abdullah Said Ösün yazdı:

Evet plastik bugün radyatörü söktüm ufak bi çatlak oluşmuş havya ile orayı eritip birlestirdim üzerini zimpara yaptıktan sonra celik macunla sıvadım inşallah işe yarar olmazsa yeni radyatör alicam genleşme kabının kapağını yeni değiştirdim orjinal aldim ama ford malzemesi satan yerden orjinal olduğunu söyledi 75 tl ye aldım

Pek sağlıklı olacağını sanmıyorum ama denenmiş olur. Çünkü içersin de basınç oluyor. Kapağı da bu yüzden söylemiştim. Takip edilsin bakalım ne olacak.

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Ersin Gökdemir yazdı:

Pek sağlıklı olacağını sanmıyorum ama denenmiş olur. Çünkü içersin de basınç oluyor. Kapağı da bu yüzden söylemiştim. Takip edilsin bakalım ne olacak.

Kapağın orjinal olup olmadığını nasıl anlayacağız peki bide aslinda riske girmemek lazim en iyi yeni radyatör alayım denedim herhangi bi sızdırma olmuyo ama patlama ihtimali olabilir radyatör ömrünü tamamlamis ki çatladı

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Benim merak ettiğim bir soru var cok soru soruyorum ama 

Şimdi radyatöre antifiriz koyuyoruz normal su 100 derecede kaynıyor antifirizin kaynama sıcaklığı 120 falan diyorlar ben 1 litre koydum sormak istediğim antifiriz az olduğu için acaba sistemin havasını bu yüzden mi alamıyorum çünkü soğutma sıvısı araç 100 ü geçince kaynıyor yani motor bloğunda gaz fazına gecmeye başlıyor kapak açık olduğu içinde sistemin içinde hava yapıyor buda sıvının depodan taşmasına neden oluyor diye düşünüyorum yani antifirizi %50 oranında koyarsam hava alma işlemi daha sağlıklı olabilir diye düşünüyorum çünkü termostat, sıvı 100 dereceye ulaştığında tamamen açmış olacak böylece radyatör içindeki havayı da tam anlamiyla atmış olacak su kaynamadan da hava alma işlemini bitirmiş olurum diye düşünüyorum acaba bu şekilde mi olması lazım

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

Havanın alınmasıyla antifriz oranının bir bağlantısı olacağını sanmıyorum ancak antifriz miktarını artırırsanız kaynama noktasını da yükseltebilirsiniz. %50 antifriz ile 108 C, %60 antifriz ile de 110 C civarına çıkar. Antifrizi %66'dan fazla eklemeniz durumunda ise donma noktası yükselir, ideal durumdan çıkar. Kaynama sıcaklıkları muhtemelen normal basınç altındaki değerlerdir. Kapalı sistemdeki basınçtan dolayı bu değerler biraz daha artacaktır.

 

Yaz ve kışı normal yerler için %50 antifriz-su; yazı çok sıcak/kışı çok soğuk yerler için %60 antifriz-%40 su ideal karışım oranıdır.

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Kaan Karakaya yazdı:

Havanın alınmasıyla antifriz oranının bir bağlantısı olacağını sanmıyorum ancak antifriz miktarını artırırsanız kaynama noktasını da yükseltebilirsiniz. %50 antifriz ile 108 C, %60 antifriz ile de 110 C civarına çıkar. Antifrizi %66'dan fazla eklemeniz durumunda ise donma noktası yükselir, ideal durumdan çıkar. Kaynama sıcaklıkları muhtemelen normal basınç altındaki değerlerdir. Kapalı sistemdeki basınçtan dolayı bu değerler biraz daha artacaktır.

 

Yaz ve kışı normal yerler için %50 antifriz-su; yazı çok sıcak/kışı çok soğuk yerler için %60 antifriz-%40 su ideal karışım oranıdır.

Bilgi için teşekkür ederim izmirde yaşıyorum %50 yeterli olur diye düşünüyorum

Fordun tavsiyesi de %50 kullanim kılavuzundan baktım

Antifirizi hava almaya şöyle bağlandım kaynama noktasıni yukselttigi için suyu buharlastirip hava yapmasini önlediğini düşündüm o yüzden 

Suyun 100 105 C de buharlasmasini önlüyor yani tam ifade edemedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...