İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2006 1.4 Benzinli Hararet Problemi


Abdullah Said Ösün

Recommended Posts

Abdullah Said Ösün

Abilerim radyatör alicam kale marka iyi midir

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Abdullah Said Ösün yazdı:

Kapağın orjinal olup olmadığını nasıl anlayacağız peki bide aslinda riske girmemek lazim en iyi yeni radyatör alayım denedim herhangi bi sızdırma olmuyo ama patlama ihtimali olabilir radyatör ömrünü tamamlamis ki çatladı

Kapak güvenilir satıcıdan alınacak ve motorcraft  marka olacak.

Abdullah Said Ösün yazdı:

Abilerim radyatör alicam kale marka iyi midir

İyidir. Tavsiye edilen de odur.

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Selçuk Bakış yazdı:

İyidir, sorun yaşatmaz genelde.

 

Ersin Gökdemir yazdı:

Kapak güvenilir satıcıdan alınacak ve motorcraft  marka olacak.

İyidir. Tavsiye edilen de odur.

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim ondan alicam o zaman teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yasin Kocaman
(düzenlendi)

Bende 2010 fiesta var  kalorifer isitmiyor diye lpg yi seri baglatim , simdide  ust ince dönüş hortumu  baloncuk lu atıyor suyu , radyatör alt hortumu soguk hararet 100 de olsada tetmostat arasita acmiyor  sorun ne olabilir termostat yeni degisti

tarihinde Yasin Kocaman tarafından düzenlendi
Eksik
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yasin Kocaman yazdı:

kalorifer isitmiyor diye lpg yi seri baglatim

bu değişimi yapan usta birşey demedi mi?

kaç km dir bu şekilde çalışıyor motor?

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Herkese iyi günler iyi yıllar fiesta 2002-2008 arası araclar için tamir klavuzunu indirdim ve türkçeye çevirip word dosyasına yazdım faydalanmak isteyen arkadaşlar varsa bakabilir.

 link ==> https://we.tl/t-SRpylm9ht3

Gönderdiğim yazida motor suyu sicaklik değerinin olması gereken aralık ve hava alma işlemi yazıyor ben daha denemedim az önce bitirdim çeviriyi. Deneme yaparsam ve olursa paylaşıcam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Yasin Kocaman yazdı:

Bende 2010 fiesta var  kalorifer isitmiyor diye lpg yi seri baglatim , simdide  ust ince dönüş hortumu  baloncuk lu atıyor suyu , radyatör alt hortumu soguk hararet 100 de olsada tetmostat arasita acmiyor  sorun ne olabilir termostat yeni degisti

Aynı durum bende de mevcut radyatör alt hortum soğuk, üst hava alma hortumu baloncuklu, termostat açmıyor yada bazen açıyor 3. Termostat takıldı hala aynı hava alma işlemi yeterince iyi yapılamıyor sanırım bu yüzden 

Yorum bağlantısı
İbrahim Hakkı Çağlayan

Büyük ihtimalle hava yapmış aracınız,

* kalorifer konumunu sıcağa getirin

* fan derecesini açın (suyun petekte tahliye olması için)

*su deposuna giren tahliye borusunu çıkarın başka bir kaba tutun ucunu, havayla karışık gelen tahliye olan su o kaba dökülsün yani, sonra aracınıza gaz vererek en az 3 kez fan açmasını sağlayın, depodaki su eksildikçe tahliyeden kaba dolan sudan tekrar depoya boşaltın. 

 

ben yaklaşık 10 gün önce radyatör su değişimini kendim yaptım , tecrübesiz olmama rağmen havasını bu şekilde aldırabildim , geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
İbrahim Hakkı Çağlayan yazdı:

Büyük ihtimalle hava yapmış aracınız,

* kalorifer konumunu sıcağa getirin

* fan derecesini açın (suyun petekte tahliye olması için)

*su deposuna giren tahliye borusunu çıkarın başka bir kaba tutun ucunu, havayla karışık gelen tahliye olan su o kaba dökülsün yani, sonra aracınıza gaz vererek en az 3 kez fan açmasını sağlayın, depodaki su eksildikçe tahliyeden kaba dolan sudan tekrar depoya boşaltın. 

 

ben yaklaşık 10 gün önce radyatör su değişimini kendim yaptım , tecrübesiz olmama rağmen havasını bu şekilde aldırabildim , geçmiş olsun

Hala uğraşıyorum hava işini cözemedim. Aracın önünü kaldırarak hava alma işlemi yapılıyormuş nasıl oluyor acaba bunun bı izahı var mı?

Bir de araç rölantide kaloriferi ılık üflüyor gaza basınca ateş gibi nasıl çözeceğim bu işi anlamadim gitti

Yorum bağlantısı
İbrahim Hakkı Çağlayan
Abdullah Said Ösün yazdı:

Hala uğraşıyorum hava işini cözemedim. Aracın önünü kaldırarak hava alma işlemi yapılıyormuş nasıl oluyor acaba bunun bı izahı var mı?

Bir de araç rölantide kaloriferi ılık üflüyor gaza basınca ateş gibi nasıl çözeceğim bu işi anlamadim gitti


bunu ilk kez duydum nasıl olduğunu bilmiyorum, bence en kötü ihtimalle bildiğiniz bi ustaya gidip havasını aldırın en fazla 20-30 liraya çözülür  tabi eğer havadansa. Hava yapan aracın kaloriferleri bi sıcak üfler bi ılık üfler bu sistemde havanın dolaştığının işaretidir

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Abdullah Said Ösün yazdı:

 

 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
İbrahim Hakkı Çağlayan yazdı:


bunu ilk kez duydum nasıl olduğunu bilmiyorum, bence en kötü ihtimalle bildiğiniz bi ustaya gidip havasını aldırın en fazla 20-30 liraya çözülür  tabi eğer havadansa. Hava yapan aracın kaloriferleri bi sıcak üfler bi ılık üfler bu sistemde havanın dolaştığının işaretidir

Büyük ihtimalle bende öyle düşünüyorum zaten 3 defa tamircim havasını aldı güya ama değişen bişey olmadı en sonunda pahalı bile olsa ford servisine gideceğim sanırım. Kendim çözmeye çalışıyorum yapamazsam gidicem 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Devirdaim değişti demişsiniz ama gaza basınca sıcak hava rölantide ılık hava gelmesi devirdaimin göstergesi gibi geldi orijinal miydi parça ?

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Çağatay Kılınç yazdı:

Devirdaim değişti demişsiniz ama gaza basınca sıcak hava rölantide ılık hava gelmesi devirdaimin göstergesi gibi geldi orijinal miydi parça ?

 

Parça orjinal zaten 1070 lira para verdim devir daim değişti termostat değişti bir kaç işlem daha yapıldı boşuna verdim tamircide devir daim dedi anlattım olayı değiştirdi eski devir daime baktım çok hafif zor dönüyor sadece o kadar o da sağlam boşuna değişti yani. Benim fikrim usta olan insan önce arabayı kendi test etmesi lazım sadece müşteriye sorup karar vermemeli zaten bu yüzden kendim uğraşıyorum doğru tamirci bulmak cidden zor. Araba debriyaj fren yapınca stop ediyordu bunun için baska bi tamirciye gitmiştim o da regülatörden deyip değiştirdi o zaman hava aldı büyük ihtimal bunlarda havasını alamadi tabi son gittiğim tamircide devirdaim ve diğer işlemleri yaptı meğer kartel havalandirma hortumu yırtıkmiş stop etmeler ondandı büyük ihtimal bı dünya masrafa girdim son tamirci de termostati degistirirken farketmiş

Yorum bağlantısı
İbrahim Hakkı Çağlayan
Abdullah Said Ösün yazdı:

Parça orjinal zaten 1070 lira para verdim devir daim değişti termostat değişti bir kaç işlem daha yapıldı boşuna verdim tamircide devir daim dedi anlattım olayı değiştirdi eski devir daime baktım çok hafif zor dönüyor sadece o kadar o da sağlam boşuna değişti yani. Benim fikrim usta olan insan önce arabayı kendi test etmesi lazım sadece müşteriye sorup karar vermemeli zaten bu yüzden kendim uğraşıyorum doğru tamirci bulmak cidden zor. Araba debriyaj fren yapınca stop ediyordu bunun için baska bi tamirciye gitmiştim o da regülatörden deyip değiştirdi o zaman hava aldı büyük ihtimal bunlarda havasını alamadi tabi son gittiğim tamircide devirdaim ve diğer işlemleri yaptı meğer kartel havalandirma hortumu yırtıkmiş stop etmeler ondandı büyük ihtimal bı dünya masrafa girdim son tamirci de termostati degistirirken farketmiş


sorunun kaynağı belli oldu yani ?

 

benzer bi durum benimde başıma gelmişti, araç saçma bi şekilde kendi kendine stop ediyordu, sanayide 2,3 ustaya gösterdim gaz kelebeği değişecek tamamen dediler ozamanda fiyatı 1500 falandı. Bi yakınımın tavsiyesiyle başka bi ustaya gittim gaz kelebeğini söktü, meğer gaz kelebeğinin borusu çatlamış... 70 tl ye halletmiştim, ne yazık ki sanayilerde gerçek ustalara rastlamak çok zor artık adamlar bakıyor A parçası düzgün çalışmıyor, tamamen parçayı değiştirmeye kalkıyorlar halbuki parçayı şöyle hafif tutup kenara çekse veya parçanın diğer hortumlarına vs baksa sorun hallolacak. Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
İbrahim Hakkı Çağlayan yazdı:


sorunun kaynağı belli oldu yani ?

 

benzer bi durum benimde başıma gelmişti, araç saçma bi şekilde kendi kendine stop ediyordu, sanayide 2,3 ustaya gösterdim gaz kelebeği değişecek tamamen dediler ozamanda fiyatı 1500 falandı. Bi yakınımın tavsiyesiyle başka bi ustaya gittim gaz kelebeğini söktü, meğer gaz kelebeğinin borusu çatlamış... 70 tl ye halletmiştim, ne yazık ki sanayilerde gerçek ustalara rastlamak çok zor artık adamlar bakıyor A parçası düzgün çalışmıyor, tamamen parçayı değiştirmeye kalkıyorlar halbuki parçayı şöyle hafif tutup kenara çekse veya parçanın diğer hortumlarına vs baksa sorun hallolacak. Geçmiş olsun

Stop etme sorunu çözüldü fakat bu sorun nedeniyle gittim hararet problemi başladı herkes aynı şeyden şikayetçi zaten ustalar birşeyi yapıyor başka bir şeyi bozuyor hata bizde işin ehli olan kişilere götürmek lazim araç markası ne olursa o işle uğraşana gitmek lazım şu anda çözülemeyen hararet sorunu. Bu arada dün akşam farkettim motor normal çalıyor ama rölantide arada bi tekleme yapıyor gibi yani motor çalışırken sanki bi anlığına bujilerden biri ateşlemeyi kesiyor sonra devam ediyor gibi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdullah Said Ösün

Herkese merhaba aracımın deforme olmuş bütün hortumlarını degistirdim radyatör kale marka taktım aracım su eksiltme yapıyordu şu anda bu sorunda bitti bu sabah işe arabayla geldim aracı dijital göstergeden takip ediyordum 17 km yol geldim 96-101 arası gidip geldi sonra durmaya yakın 105 e geldi fan açtı durdum rölantide baktım 110 kadar çıktı fan hala çalışıyor fakat derece düşmedi radyatör alt hortumu soğuktu termostat açmamış. Öğlen aracı tekrar denedim aracı rolantide 94 ü geçmiyor test sürüşü yaptim 104 e geliyor durunca hızlanınca 97 falan oluyor sonra durdum tekrar rolantide bekledim 99 dan 97 ye düştü kaldı orda tesmostat açmış bu sefer alt hortum sıcaktı neden oluyor bu 

Birde acaba dijital beni yanıltıyor mu ibre yerinden hiç oynamıyor çünkü. Sabah 110 derecede bakmadım tabi.

 

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

1. Termostat değişti (orjinal)

2. Devirdaim değişti (orjinal)

3. Yedek su deposu kapağı değişti (orjinal)

4. Radyatör değişti (kale marka)

5. Eski hortumlar değişti

6. CS motor Kaçak testi yapıldı sonuç iyi 

7. Yağda su, su da yağ karışması yok, duman atma yok.

 

Sorun ne olabilir hala hava mi var acaba üst ince dönüş hortumundan su çok güzel geri dönüyor akışı iyi

Şunu da belirteyim araçta lpg regülatörü de yeni hani gaz karışma ihtimali düşünenler için zaten su deposunda herhangi bi gaz kokusu yok

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Aracım iş dönüşü hararet yaptı yine termostat yine açmıyor ben anlamadım hala araçla 4.viteste 70 km hizla 13 km kadar 99 derecede gittim 5. Vitese atinca ısınmaya başladı ve 110 unu görünce cektim kenara baktim soğumuyor kapattım yardım edebilecek olan yok mu bana bir fikir verin hava olayı bu kadar zor mu hava varsa termostati açmaya nasil engel oluyor

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Egzoz susturucuyu kontrol ettirin bir de içi çürüyüp dağılmış olabilir bu da hararet yapar bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün

Evet aklıma geldi haklı olabilirsiniz çünkü egzoz sesi değişik çıkıyor baktırma şansım olmadı

Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün
Çağatay Kılınç yazdı:

Egzoz susturucuyu kontrol ettirin bir de içi çürüyüp dağılmış olabilir bu da hararet yapar bilginiz olsun.

Egzozda tıkanıklık olunca kalkışta problem oluru acaba 1 ve 2. Viteslerde pırrrrr diye ses yapıyor gaza yüklenince

Yorum bağlantısı
Emre Biçer
Abdullah Said Ösün yazdı:

Aracım iş dönüşü hararet yaptı yine termostat yine açmıyor ben anlamadım hala araçla 4.viteste 70 km hizla 13 km kadar 99 derecede gittim 5. Vitese atinca ısınmaya başladı ve 110 unu görünce cektim kenara baktim soğumuyor kapattım yardım edebilecek olan yok mu bana bir fikir verin hava olayı bu kadar zor mu hava varsa termostati açmaya nasil engel oluyor

Daha once benimde termostatim kapali kalıyordu değiştirdikten sonra düzeldi bence tekrar bir baktırın 

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...