İçeriğe Yönlendir

Mercedes Benz 200E W124 2.0 Otomatik 90Kw Motordaki Tuhaflık


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

18 yıldır sahibinin kullandığı bu arabada, çok değişik bir şey dikkatimi çekti. 

LPGli arabanın emme manifolduna giden boru, dış hava emme ağzından sökülmüş. 

Bantla agzının yarısı kapatılmış. Kücük bir boru ek yapılmış. 

Küçük boru havayı motor odasından çekiyor. 

 

Lpg dönüşümünden dolayı bu şekilde yapıldığını söylemişler. Bunun mantıklı açıklaması nedir. 

 

ACtC-3eDOyXVADb4-sj8AVwRY1WDnJbA_6HnqO_5ACtC-3cYg-IrzITA-K9Wic2Bs2U4nU9FXdIm3t4UACtC-3cCuqWcsp6w8cYn8FplHC0GdlFv7yZwDJhf

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

18 yıldır sahibinin kullandığı bu arabada, çok değişik bir şey dikkatimi çekti. 

LPGli arabanın emme manifolduna giden boru, dış hava emme ağzından sökülmüş. 

Bantla agzının yarısı kapatılmış. Kücük bir boru ek yapılmış. 

Küçük boru havayı motor odasından çekiyor. 

 

Lpg dönüşümünden dolayı bu şekilde yapıldığını söylemişler. Bunun mantıklı açıklaması nedir. 

 

ACtC-3eDOyXVADb4-sj8AVwRY1WDnJbA_6HnqO_5ACtC-3cYg-IrzITA-K9Wic2Bs2U4nU9FXdIm3t4UACtC-3cCuqWcsp6w8cYn8FplHC0GdlFv7yZwDJhf

İlk aracım rover aracımda hava hortumuna bez sokup havayı azaltan bir sistem gördüğümden dolayı bunu görünce şaşırmadım. Kendilerince sistem kurmuşlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

İlk aracım rover aracımda hava hortumuna bez sokup havayı azaltan bir sistem gördüğümden dolayı bunu görünce şaşırmadım. Kendilerince sistem kurmuşlar. 

 

Sahibi , benzinden sürmek istediğinde araba ne olcak. Ayrıca benim kafama yatmadı. Şimdi bu 115 beygirlik araba benzinde 14,7:1 afr ile çalışıyor. Ona göre hava emiş ağzı yapılmış. 

Ama lpg 15,5:1 afr ile çalışan bir yakıt. Yani motorun daha fazla hava çekmesi gerekiyor. 

 

Benim mühendislik bilgim bu arabanın hava emiş sisteminin yarı yarıya daraltılmasındaki nedeni çöezemedi. 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Furkan Avcı yazdı:

Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim

 

Peki motor benzinde çalıştığında işler yolunda gidecekmi 

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Araç muhtemelen benzin de çalışsa dahi randıman vermeyecektir.

Aynısını zamanında 1982 CJ-8 Aracımda da yapmışlardı. Sebebi ise deforme olmuş körüğe 400 TL verip sıfırını almamak. Körük alınca her şey normal şekilde çalışmaya devam etti. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG ayarını tam becerememisler. Büyük ihtimalle başka yerden de hava alıyor diye girişi daraltmislar. Çekiş vs berbattir onda şuan

18 yıldır böyle kullandi ise kurcalamasin

 

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Eski bir arkadaşımda yanlış olmasın 86 model Mercedes vardı. Karbüratör hava girişini bantlamıştı epey daraltmıştı girişi. Neden dediğimde aşırı tüketim oluyor ondan demişti.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG ayarını tam becerememisler. Büyük ihtimalle başka yerden de hava alıyor diye girişi daraltmislar. Çekiş vs berbattir onda şuan

18 yıldır böyle kullandi ise kurcalamasin

 

 

 

Bu Araba bende olsa , fabrika dışı parçaların alayını söker atardım. Eksilen parçalarında Oem yada orjinal bir şekilde peyder pey tamamlar , yola devam ederdim :( Bu arabayı her gördüğümde üzülüyorum. Tipi çok hoşuma gidiyor 

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ersen şahin yazdı:

Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile

 

Ne büyük talihsizlik :( Üzüldüm acıkcası. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ersen şahin yazdı:

Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile

O doğru bilinen bir yanlış.  Gaz ayarını tutturamayan ustaların  hilesi

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu Araba bende olsa , fabrika dışı parçaların alayını söker atardım. Eksilen parçalarında Oem yada orjinal bir şekilde peyder pey tamamlar , yola devam ederdim :( Bu arabayı her gördüğümde üzülüyorum. Tipi çok hoşuma gidiyor 

Sen hypermansın. O araç sende olsa her gün sinir krizi geçirir sonunda kendini yakardın :)

Furkan Avcı yazdı:

Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim

Patlamanın haricinde bizim biladerin torosta başıma gelmişti. Elle hava emişini daraltınca araba daha düzgün çalışıyordu. Karışım oranını tutturamıyor bir sebepten. Sanayide usta aynı böyle bant sarmış sonradan :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Yıldız 1 yazdı:

Sen hypermansın. O araç sende olsa her gün sinir krizi geçirir sonunda kendini yakardın :)

Patlamanın haricinde bizim biladerin torosta başıma gelmişti. Elle hava emişini daraltınca araba daha düzgün çalışıyordu. Karışım oranını tutturamıyor bir sebepten. Sanayide usta aynı böyle bant sarmış sonradan :)

 

Ben Cruze sahibiyim ama :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

lpg mikserini karbüratör ağzına belli bir yükseklikten bağlaması lazım, onu sağlayamaz ise hava girişi daraltılır. tempra karbüratöründe bir parça vardı, onu çok kullandılar bir ara, artık o parça da yok , lpg kit fiyatına satarlardı, bir de bu motor değişken venturili karbüratöre sahip ise, ayarını kimse yapamaz. 1000 de 1 usta belki bulunur artık

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

lpg mikserini karbüratör ağzına belli bir yükseklikten bağlaması lazım, onu sağlayamaz ise hava girişi daraltılır. tempra karbüratöründe bir parça vardı, onu çok kullandılar bir ara, artık o parça da yok , lpg kit fiyatına satarlardı, bir de bu motor değişken venturili karbüratöre sahip ise, ayarını kimse yapamaz. 1000 de 1 usta belki bulunur artık

 

ABi bu araba, otomatik, adam ayağını gazdan çekince havayı rahat ememez ise kompresyonuda artmaz mı. Araba rahat süzülmez. yakıt tüketimi gene artar gibime geliyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

18 yıllık otomatik merso sürerekn son bakılacak şey tüketim, stop etmeden , su kaynatmadan dur kalk yapabilmesi tek aranan özellik tir gerisi teferruat, sıfır gibi olsun lpg de olsun dersen, sadece lpg sistemine 1000 avro bütçe ayırırsan olur, yurt dışından parça getirip takarız. işçilik hariç. montaj da 2 gün sürecek, 2 gün de test ve ayar. manifoldalrı sökülecek vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Motor m102 mekanik enjeksiyon LPG de randıman çok zor. Birde karaduzen takılmış. Sadece yürür o araba. Bendeki m111 sıralı LPG manuel idi. O bile performans olarak cansız idi. Heleki kompressor motorlardan sonra beklentim yoktu o konuda. 

 

Yakıt olarak zaten fabrika verisi bile yüksek . Genel kondisyonu güzel olanlarin sahibi zaten yakıtti performans di çok aramaz.

 

300 dizel de sürdüm otomatik hemde om606. Turbosuz idi. O da m111 e200 manuel kadar performans gösteriyordu. Ama atmosferik dizel olmasına rağmen çekiş tabiki bu tık daha iyi .

 

Turbo moda bu aralar. Bı kaç YouTube işi bu w124 leri prim yaptırdı. Ama hakkıyla binmek için ikinci araç olmalı. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Motor m102 mekanik enjeksiyon

kapa ört kaç.. lpg de çalışabilmesini sağlandı ise kaputu kapa bir daha açma

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

kapa ört kaç.. lpg de çalışabilmesini sağlandı ise kaputu kapa bir daha açma

85 model karbüratörlu 190 vardi bı tane baktım gitmiş şimdi 😛 Mercedes bayisinden alınma ama çok para diyordu 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gulkokan yazdı:

lpgli ve ilk sahibi olduğumuz focus 1 aracın hava filtresi kutusunu söktüğümde motora giden hortumun içine tıkılmış bez parçası ile karşılaşmıştım

 

lpg ustalarının kafasının iyi çalışmadığını düşünürüm hep 

ama rölanti saat gibi miydi?

Mustafa Tüfekçi yazdı:

karbüratörlu 190

onların üstüne oynuyorlar 4-5 aydır, bulamassın, seneye 250 den çıkarlar piyasaya

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

ama rölanti saat gibi miydi?

onların üstüne oynuyorlar 4-5 aydır, bulamassın, seneye 250 den çıkarlar piyasaya

Tofaş a yöneldim ordan başlayayım diye nar çiçeği şahin 90 model  civarı bı kaç tane gidip baktım hatta rakam da hiç esnemiyorlar diye kaldı şimdilik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tadilat tamiratta lambo’nun karbüratör ayarı için özel tekniker çağırmıştı edd china gibi adam. Zor işler bu ayar tutturma işleri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar, 

Araba 21 litre gaz yakıyor. Sizce sorun nedir. Benzinde sürse daha ekonomik olacakmış gibi duruyor. 

Normali nedir lpgde. Arabada ne sorun vardır. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...