İçeriğe Yönlendir

Cruze - Değiştirilmiş Vites Oranları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Bir arkadaşımız 4 ncü vitesde cırtlama sorunu ile kartal sanayi yolunu tutar. Şanzımancı vatandaş, "Şanzıman çok kötü durumda , tüm dişlileri değişcem. ELimde bu arabanın parçaları yok. Stokdaki farklı dişlileri kullanıcam" demiş. Adamın şanzımanın dağıtıp toplamış. Her ne maksatla yapıldığını bilemedim. 5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. 

 

ACtC-3fuBKYspKIQDN38XbGiknecImi8daJwWmgR

 

Resimde görüldüğü gibi 5 nci vitesi kaynaklamış. Bu resimde baktığım tüm parçalar orjinal. Ama şöyle bir durum var. 

Araba 2800 devirde 120 km/h yapıyor. Gps ile ölçüldü. gerçektende 2800 devirde  120 km hız yapıyor. 

Benim arabam 3000 devirde 105 km hız yapıyor. Arac sahibi neler yapıldığı hakkında fikri yok. 

4ncü vitesde ise 3600 devirde 120 km hız yapıyor. 

 

Ben açıkcası anlam veemedim. Bu gün kendime bunu çözmekle oyalayacam. Varmı fikirleriniz :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kurcalanmış Cruze vites devirleri 

5nci vites 2800 devirde 120 km/h yapıyor 

4ncü vites 3600 devirde 120 km/h yapıyor

 

Orjinal Cruze

 

5nci vitesde 3450 devirde 120 km/h yapıyor

4ncü vites 4300 devirde 120 km/h yapıyor 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Buldum. Adama Cruze 2.0 dizel motorun 3.09 oranlı son dişlisini takmışlar. F40-6 numaralı şanzıman parçası takılmış. 

f40-6 difransiyel oranlarını yapılan hızlarla jıyaslayınca verilen değerler tutuyor. :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor

SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Onur Doğan yazdı:

Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor

SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Düz yolda sağlayabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Onur Doğan yazdı:

Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor
SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Bu motorun rampada torka ihtiyacı var. Arkadaşımız rampayı 4 ve 5 ile çıkması pek mümkün görünmüyor. Bizim 8 uzun yolumuz var. Mevcut vites oranları "sivas" yolunu ancak karşılıyor. 

Tüketim elbet düşücek ama, performansıda çok düşücek. Bu aracın sahibi performanslı sürmek için 2 nci vitesi bitirmek zorunda kalıyor.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2800 devire göre arabanın yaptığı hız varkları . Mavi  orjinal yeşil değiştirilmiş difransiyel 

 

ACtC-3c2XWuxtSuv-KHCG8z-5eF3kfoDbzyfKAi-

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Hızlanma gerektiği zaman 5ten 3e alman gerekir.

 

Araba devamlı %100 motor yüküne maruz kalıyor. Bu tüketimi düşürecek ama , motoru yıpratacak. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düz yolda klima kapalı, lastikler şişkin niye 100de 100 olsun yük anlamadım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Düz yolda klima kapalı, lastikler şişkin niye 100de 100 olsun yük anlamadım.

 

yahu daha fazla %100 görür. Normalden daha fazla %100 görür. Ben şu anki haliyle obd ile takip ederim. Sık sık %100 motor yükünü görürüm. 3.09 oranla sıklık sıradan hale gelir. 

3.09 oranı benim arabaya taksam 70 km hızla giderken 1650 devir ceviriyor olacağım. 

Orjinal oran 3.944, araba 70 ile giderken 2100 devir ceviriyor 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Daha önce atmıştım Passat B5.5 1.6 araca 1.8T 5. vites dişlisi takıldığını. 100 'le giden araba aynı devirde 120 ile gidiyordu ve tüketim 0.5 oranında düşmüştü. Performansta ne değişti hatırlamıyorum. Araba zaten kaç rampa görecek te 5 ten 4 e düşecek. Şanzıman dağıtan araba için mantıklı değişim olur yoksa başka türlü çalışan bir şanzımana ellemem.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bir arkadaşımız 4 ncü vitesde cırtlama sorunu ile kartal sanayi yolunu tutar. Şanzımancı vatandaş, "Şanzıman çok kötü durumda , tüm dişlileri değişcem. ELimde bu arabanın parçaları yok. Stokdaki farklı dişlileri kullanıcam" demiş. Adamın şanzımanın dağıtıp toplamış. Her ne maksatla yapıldığını bilemedim. 5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. 

 

ACtC-3fuBKYspKIQDN38XbGiknecImi8daJwWmgR

 

Resimde görüldüğü gibi 5 nci vitesi kaynaklamış. Bu resimde baktığım tüm parçalar orjinal. Ama şöyle bir durum var. 

Araba 2800 devirde 120 km/h yapıyor. Gps ile ölçüldü. gerçektende 2800 devirde  120 km hız yapıyor. 

Benim arabam 3000 devirde 105 km hız yapıyor. Arac sahibi neler yapıldığı hakkında fikri yok. 

4ncü vitesde ise 3600 devirde 120 km hız yapıyor. 

 

Ben açıkcası anlam veemedim. Bu gün kendime bunu çözmekle oyalayacam. Varmı fikirleriniz :) 

 

 

son karşılıklı iki dişli bulamadığı için 30-50 yerine örneğin 20-60 ile dişleri tutturmuş takmıştır. aradaki şaft uzaklık mesafesi aynı kalmıştır. Oran değişmiştir.

Ali Darbaz yazdı:

 

Bu motorun rampada torka ihtiyacı var. Arkadaşımız rampayı 4 ve 5 ile çıkması pek mümkün görünmüyor. Bizim 8 uzun yolumuz var. Mevcut vites oranları "sivas" yolunu ancak karşılıyor. 

Tüketim elbet düşücek ama, performansıda çok düşücek. Bu aracın sahibi performanslı sürmek için 2 nci vitesi bitirmek zorunda kalıyor.  

 

En önemli soru 1. vitestir. 1. viteste oran yine bozuk ise (ki bozuktur) otopark çıkışlarında yokuşlarda kalkışta zorlanır.

geri kalan vitesler pilotajla halledilir.

Yorum bağlantısı

parçacılarda şanzıman parçalarımı yokmuş istanbulda da böyle bişe yapmışlar

 

mardinde desen orda bile bulunur. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
parçacılarda şanzıman parçalarımı yokmuş istanbulda da böyle bişe yapmışlar
 
mardinde desen orda bile bulunur. 
Dayıoğlumun 1.6 124 hp olan Cruze araçta başımıza geldi. 5. vites dişlisi bulamadık 1.5 ay Amerika dan parça bekledik. Olmayınca olmuyor. Sene 2018.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bizim vites kutusu Getrat f20 modeli. Daewoo da adı D16 olmuş. D16 okadar çok revaşta bir şanzımanki türlü türlü oranlarda satılmış. Kutu aynı kutu fakat 7 8 kombinasyon ile vitesleri dizebilmek mümkün. 

Vectra astra bilimum bu opel bu kutudan nasiplenmiş. M32 veya f40 olmadığı sürece d20 ve d16 için parça bulmak zor olmaması gerekirdi. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Birde şu açıdan bakmak lazım 1,6 tdci motoru  ve aynı vites oranlı 6 ileri manuel şanzıman kullanan mondeo mk4 ve mk5  araçlarını rle alalım.  Mk4 1560 kg 190 km/h son hız, hızlanma 11,9 sn,  mk5 1650 kg 192 km/h hız, hızlanma 12,1 sn. Mk5 yakıt tüketimi mk4 den 0,5 lt az. Aradaki tek fark son dişli oranı. Eğer iyi hesap yapılırsa son dişli oranı iyi şeylere sebep oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. 

ne zamandır kullanıyor bu şanzımanı

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Şanzıman dişlisine kaynak yapacak bir ustayı (usta diyorum, siz anladınız) nereden bulmuş ki arkadaşınız? 

 

Sahiden, neden kimse buraya takılmamış? Yarın öbür gün o kaynaklı dişli bozulursa ne olacak? Bu memlekette arabayı tamirciye verince başında beklemek, her şeye müdahale etmek gerek, anlaşıldı...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bence 1.6 benzinli arabada 5. Vites dişlisi ile oynanabilir. Torkun yetmediği yerde 4’e geçilir. Düz yolda 5 ile ekonomi yapılır. 4-5 olayı daha fazla ekonomi sağlayabilir. Özellikle düz memlekette yaşayanlar için

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...