İçeriğe Yönlendir

Ford Escort İçin Fiber Kaput Yapılır Mı?


Ramazan Alptekin

Recommended Posts

Ramazan Alptekin

abilerim selamlar,saygılar,sevgiler hayırlı akşamlar. Kaput 15KG söküp yerine fiber yaptırmak istiyorum. Böyle bir şey mümkünmüdür ?

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin

abi fiber derken carbon fiber değil. fiberciye gidip yaptıracam. bütçe en fazla 2 bin tl.

amaç hafiflik kazanmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Çalışan

Abi bi dur ya . biz arabamızı çalıştıramıyoruz .sen estetik peşindesin.:). 

Şaka bi yana değişiklik iyidir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karbon u zaten yapamazalar fırın vakum vs lazım. var olan kaputtan kalıp çıkarıp sonra ona fiber sıvayacak veya dökecek. hazır kaliteki tamponlar 1000TL den satılırken kalıbı henüz olmayan kaput o paraya çıkmaz. asıl maliyet kalıpta, 3-5 kişi birleşip yaptırmalı en az.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Diyelim kaputu söktünüz ve hiç kaput takmadınız. 15 kg yükten kurtuldunuz. Peki sonra ne olacak? Yani 1100 küsür kg ağırlığa sahip bir araçta 15 kg'den edeceğiniz ağırlık tasarrufu ile ne elde etmeyi planlıyorsunuz, açıkçası anlamadım.

 

Sorunuza gelince, yaparlar, ama iyi bir şey çıksın ortaya derseniz 2000 lira için yapmazlar. Zaten o da çok daha hafif olmaz. Yani sanayide fibercinin sıfırdan yapacağı kaput 15 dk olmazsa 10 kg olur. 5 kg kar elde edersiniz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

haflikte karbon olmadıkça, fiber kaput daha ağır bile olabilir hatta. tamponlarda plastikten daha ağır geliyor fiber tamponlar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

haflikte karbon olmadıkça, fiber kaput daha ağır bile olabilir hatta. tamponlarda plastikten daha ağır geliyor fiber tamponlar

Çağlar hocam, gençliğim Antalya'da su sporlarında geçti. Orada bir çok malzemenin tamirinde kullanırdık fiber. Dediğiniz gibi, orjinal parçadan ağır gelir. Her şeyden önce, mukavemet için üst üste bir çok kat fiber yapacaklar. Menteşe ve kilit kısımları için muhakkak fiberi destekleyici bir materyal kullanılmak durumunda. Muhtemelen kaputun bütünlüğünün muhafazası için de bir şeyler düşünülecek. Yok, şimdi düşününce, o kadar fiber ve reçinenin orjinal kaputtan hafif olma ihtimali yok.

Deniz bisikletlerinin ağırlığını düşündüm de bir an, mümkün değil hafif olması :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin

murat abi araçta şöför koltuğu hariç hepsini söktüm. 1 ton şuan. drag yapanlarda görüyorum kaputu sökü yerine fiber yağıyorlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ramazan Alptekin yazdı:

drag yapanlarda görüyorum kaputu sökü yerine fiber yağıyorlar.

500 mt idarelik olarak tek kat fiberden yapılır, üstünde kedi zıplarsa kırlır ama, gündelik kullanıma uymaz onların yaptığı işlemler, manifoldu da bez ile sararlar mesela, ama yola giderseniz o araba tutuşur alev albailir mesela, yani her değişim her yolda her kullanıma uygun demek değildir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mümkün tabiki , estetiğe takılınmaz ise kendiniz bile yaparsınız, menteşesiz, sök tak tarzı olur. amaç /hedef önemli, kalıpsız imalat olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin
Çağlar Bayur yazdı:

mümkün tabiki , estetiğe takılınmaz ise kendiniz bile yaparsınız, menteşesiz, sök tak tarzı olur. amaç /hedef önemli, kalıpsız imalat olur

Abi peki kendim nasıl hangi malzemeden yapabilirim ? Saygılar

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

haflikte karbon olmadıkça, fiber kaput daha ağır bile olabilir hatta. tamponlarda plastikten daha ağır geliyor fiber tamponlar

 

Dumanlı pololar drag yarışına çıkınca polyesterden bagaj kapağı yapıp içerden iple bağlıyorlar, normal fiberden daha hafif oluyor galiba ama gofret gibi kırılır o. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abi peki kendim nasıl hangi malzemeden yapabilirim ? Saygılar

Kaput üstüne kalıp ayırıcı sürüp üstüne cam elyaf ve reçine sürülür kat arasına su hortumu döşenerek elden geldiğince mukavemet kazanılır
Kuruyunca kaput gibi bir görünüm elde edilir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Ramazan bey kardeşim, ben sana nasıl yapacağın konusunda da yardımcı olmaya çalışırım lakin önce amacını öğrenmek isterim :) Yani escort = escort. Ne elde etmeye çalışıyoruz bunları yaparak? Kaputta ağırlıktan kurtulmanın fiberden daha kısa ve daha makul çözümleri var. 

Çağlar Bayur yazdı:


Kaput üstüne kalıp ayırıcı sürüp üstüne cam elyaf ve reçine sürülür kat arasına su hortumu döşenerek elden geldiğince mukavemet kazanılır
Kuruyunca kaput gibi bir görünüm elde edilir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çağlar hocam bu şekilde elde edeceğimiz kaput 15 kg'den az olur mu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Çağlar hocam bu şekilde elde edeceğimiz kaput 15 kg'den az olur mu?

olur. ama gündelik kullanımda çocuğun biri gelip alıp gidebilir kırabilir. hedefimiz ekonomik hafif kaput o kadar. dayanma veya kozmetiğe bakmıyoruz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Tarihe nott... 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tarihe nott... 

 

 

koca yılı evde geçirdin , bol not al :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin
Murat Sahın yazdı:

Ramazan bey kardeşim, ben sana nasıl yapacağın konusunda da yardımcı olmaya çalışırım lakin önce amacını öğrenmek isterim :) Yani escort = escort. Ne elde etmeye çalışıyoruz bunları yaparak? Kaputta ağırlıktan kurtulmanın fiberden daha kısa ve daha makul çözümleri var. 

Çağlar hocam bu şekilde elde edeceğimiz kaput 15 kg'den az olur mu?

Abi ağar olması hoşuma gitmiyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ramazan Alptekin yazdı:

Abi ağar olması hoşuma gitmiyor.

4 köşeye 4 pim, kaput yerine pleksiglass panel. Oldu bitti. Totalde 2 kg gelmez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

4 köşeye 4 pim, kaput yerine pleksiglass panel. Oldu bitti. Totalde 2 kg gelmez. 

büyük bir fırın olsa, 150 C lik kaputun üstüne pleksi koyup şekil verilebilirse olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

büyük bir fırın olsa, 150 C lik kaputun üstüne pleksi koyup şekil verilebilirse olur.

Esasen bulunabilir 150 C'lik fırın. Esasen bir metodu vardı onun, fırınsız ısıtıp şekil veriyorlardı. Bence amaç ağırlıktan kurtulmak ama kaputsuz binmemekse en iyi, en hafif çözüm pleksiglass uygulaması olacaktır. Üstelik fiber gibi kırılgan da değil. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...