İçeriğe Yönlendir

Jetta P10AE Hata Kodu


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu

İki hafta kadar önce, sabah işe giderken motor arıza ışığını yanıp söndüğünü bir müddet sonra sürekli yanmaya başladığını fark ettim.

Hemen sağa çekip torque ile bir tarama başlatıp arızaya baktım çıkan kod P10AE idi.

Nedir ulan bu P10AE dedim cepten google yazdım.

"P10AE - Current sensor for magnetic clutch for mechanical charger Electrical malfunction" şeklinde bir cevap aldım.

Çevirisi "Mekanik şarj cihazı için manyetik kavrama için akım sensörü Elektrik arızası"

Türkçesi manyetik devirdaimin  elektriğinde arıza var, ilk iş motor bölümündeki sigortaları cihazla kontrol ettim sağlam görünüyorlardı.

Sonrası motor bölümü sigorta kutusunun şemasını elde edip, devirdaimi kontrol eden sigortayı tespit ettim 

Bizim BLG motorlarda F14 numaralı 10a sigorta, söktüm baktım sağlam görünüyor, güvenmeyip yeni bir 10a sigorta taktım.

Tekrar VCDS ile taradım aynı hata duruyor, hatayı sildim.

Her şey düzelmiş gibi görünüyordu, ertesi sabah yine aynı yolda aynı şekil giderken aynı hatayı aldım.

Bu sefer hatayı silmedim, işyerine gelince direk vcds ye bağlayıp hatanın detaylarını görmek istedim ve yaptım 

 

Hata detayları burada.

3564 rpm devir hızında 90 km hızla giderken sıcaklık 87 derecede ve voltaj 14.224 de oluşmuş.  

image.thumb.png.c646d74847a217958730ba8ed74eb59e.png

 

Hatayı silip, ertesi gün takip etmeye başladım ve arabayı deyim yerindeyse okşayarak kullandım.

Baktım yine aynı hata ve oluşma değerleri aşağı yukarı aynı değerler.

 

Devirdaimi bundan 4 ay önceki bakımda değiştirmiştim, ilk şüpheli parça oydu tabi ama yine de elektriksel bir arıza olduğunu düşündüğümden, elektrikçiye gittim, devirdaim ile alakalı bütün sigorta, röle, kablo tesisatı incelendi kontrol edildi, test edildi fakat bir sorun görülemedi. Artık devirdaim in arızalı olduğu kanaati netleşmişti kafamızda, devirdaim söküldü, garantiden değiştirildi, yenisi takıldı, hatalar silindi.

 

Görünüşe göre hata ortadan kalktı derken, dün yine aynı hatayı verdi.

Bu arada araçta ısı artışı, soğutma problemi yok, güç kaybı yok ya da hissedilmiyor.

 

Dün tekrar aynı hatayı verdikten sonra, ECU nun sanki bir bug a düşmüş gibi davrandığını sürekli aynı hatayı verdiğini düşünerek, bir test yaptım.

F14 numaralı sigortayı çıkarttım, yeniden vcds ile tarama yaptım, bakayım hata kodu yine aynı mı olacak diye. Sigorta yerinden çıkartılıp yeniden tarama yaptığımda hata kodu değişti P10AD oldu, AD terimi devrede akım olmadığı anlamına geliyordu, yorumum demek ki ECU nun algılama problemi yoktu...

 

Araç şimdi yeniden serviste, sisteme bağlantılı olan diğer sensörler kontrol edilecek.

Başkaca tavsiyesi, yorumu olan varmıdır ?

 

 

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İnşallah bilinmezler selselesine gitmez konu. Araba alman 

Mekanik şarj cihazı için manyetik kavrama için akım sensörü Elektrik arızası"
 

bu alternatör demek değil mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

supercharger in manyetik debriyajı ile ilgili bir sorun olmalı. bence yine aynı parça bozulmuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İnşallah bilinmezler selselesine gitmez konu. Araba alman 

Mekanik şarj cihazı için manyetik kavrama için akım sensörü Elektrik arızası"
 

bu alternatör demek değil mi?

 

Şarj terimi burada kompleresör için kullanılıyor, motoru yeniden doldurma anlamında.

 

Dogan Arsiray yazdı:

supercharger in manyetik debriyajı ile ilgili bir sorun olmalı. bence yine aynı parça bozulmuş.

 

Pc ile Output Test denilen bi test yöntemi var, vcds ile yapılabiliyor, bir sorun çıkmadı yeni parçada

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Röle hatası olmasın? Araç devrine göre devirdaim hızını değiştirmeye yarayan bir mekanizmayı yöneten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Başkaca tavsiyesi, yorumu olan varmıdır

akif ile tanışman lazım istanbul da

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Röle hatası olmasın? Araç devrine göre devirdaim hızını değiştirmeye yarayan bir mekanizmayı yöneten.

 

Motor bölümünde bir röle var evet, fakat test ettik onu da, basit çalışma mantığı var zaten

 

Dogan Arsiray yazdı:

ECU nun içinde bir problem olabilir. devre kartında yani.

 

Vw ile aramızdaki münsabeti yeniden gözden geçireceğim.

Ford ile yeniden flörte başlayacağım.

 

Çağlar Bayur yazdı:

akif ile tanışman lazım istanbul da

 

İrtibat bilgilerini alayım abi.

Ben İstanbul'a gelirsem şehir komple alarma geçer :D 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

 

Vw ile aramızdaki münsabeti yeniden gözden geçireceğim.

 

 

Ağustos ayında tiguana yol vererek yaptığım hareketin benzeri. citroen al :)

 

VW bence bir dönem çok hatalı iş yapmış. birşeyler düzgün değil mühendisliğinde. yoksa araçlar harika sessiz ergonomik az yakıyor vs. bir de araçların mekanik olarak ömrünü nasıl belirledilerse, herşey 10. seneden sonra ortaya çıkıyor. Herhalde kullanılan materyal kalitesi ile ilgili.

 

Bizim jetta var bir tane, hitler motor, 2007 herhalde, o araba 15 bin km deyken ve garantisi henüz bitmişken oksijen sensörü bozuldu, taktık düzelmedi. meğerse ecu gitmiş. ama sadece o bölümü gitmiş iyimi. bir tane ustası var bunların Ankarada sadece VW ecu işi yapıyor, düşün aralardaki potansiyeli yani. tamir etti. araç hala sağlam. Adam demişti ki "bu jenerasyonda sürekli bunlar oluyor, en iyi arabalar Passat B5.5 dönemindekilerdir."

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İrtibat bilgilerini alayım abi.

vw si olup akif i tanımayan kalmasın: 05055829385 A6 konusundaki meşhur akif bu arkadaş. tsi lara fısıldayan adam, quatroların da kitabını yazdı falan

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Motor bölümünde bir röle var evet, fakat test ettik onu da, basit çalışma mantığı var zaten. 

Bence onu bir değiştirip deneyin, basit ucuz ama etkilir bir bileşen. Belki bir noktada sıkıntı yapıyor ise oluyordur elektronik olunca konu mümkün

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

ilk arabam vw idi, kapı siviçleri bozulunca ve tamir sırasında arızayı görünce prestijim yıkıldı )

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci

Turbo ve supercharger arası geçişleri yöneten n75 valfi var. Sorun onda görünüyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bence onu bir değiştirip deneyin, basit ucuz ama etkilir bir bileşen. Belki bir noktada sıkıntı yapıyor ise oluyordur elektronik olunca konu mümkün

 

Kontrol etmekde fayda var değiştireceğim.

 

Mustafa Yanar yazdı:

 

Suparcharger kavraması diyor, masraflı bir arıza değildir umarım

 

 

Dogan Arsiray yazdı:

bu sanırım devirdaim ile birlikte satılıyor zaten. 640 tl idi 1.5 sene önce.

 

Şuan fiyat 1200-1500 arası orjinal parçada,

Aslında sökülen parça da da gözle görünür bir sorun yoktu, parçacı hatır gönül işi yaparak yenisini verdi. 

 

Emre Sirkeci yazdı:

Turbo ve supercharger arası geçişleri yöneten n75 valfi var. Sorun onda görünüyor.

 

N75 valfinin ilk belirtisi, güç düşmesi olması gerekiyor veya kompresör ile turbo arası geçişde tıkanma yapması gerekiyor.

Bunlar yok bizde 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Vw ile aramızdaki münsabeti yeniden gözden geçireceğim.

Ford ile yeniden flörte başlayacağım

Ford? 2015’i su eksilten ford mu bu :) yav bu çekik gözlüler size etti gardaşım 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ford? 2015’i su eksilten ford mu bu :) yav bu çekik gözlüler size etti gardaşım 😁

 

Ford öze dönüş diyelim :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi, neden devir daim olduğunu düşündün. 

Diyorki, arabanın kompresörünü devreye alan elektrikli debriyaj arızalı. 

arabanın düşük devirde tork sağlayan kompresör (süperşarj) onun debriyajı bozulmuş. 

Hayda süperşarjın kavraması, su pompasının üstüne yapışıkmış :(

 

12.jpg

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Darbaz yazdı:

Abi, neden devir daim olduğunu düşündün. 

Diyorki, arabanın kompresörünü devreye alan elektrikli debriyaj arızalı. 

arabanın düşük devirde tork sağlayan kompresör (süperşarj) onun debriyajı bozulmuş. 

 

Çünkü kompresörün debriyajı ile devirdaim aynı parça da ondan dolayı Ali.

Yani SuperCharger in ayrı bir debriyajı yok.

 

image.png.7d996c644a4ba59c4c952e743facd876.png

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Hayda süperşarjın kavraması, su pompasının üstüne yapışıkmış :(

 

 

bir başka VW fantazisi daha işte...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Mustafa Yanar yazdı:

 

Suparcharger kavraması diyor, masraflı bir arıza değildir umarım

Youtubede ilk sırada çıkıyor zaten hata kodunu yazınca, bununla geçmiş olsun, 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mustafa Yanar yazdı:

Youtubede ilk sırada çıkıyor zaten hata kodunu yazınca, bununla geçmiş olsun, 

 

Bunu izledim hem de bir kaç kere, bizim hatanın bunla ilgisi yok, bu arıza mekanik devirdaim komple kilitlenmiş.

Devirdaimi değiştirip, adaptasyonunu yapıp yeniden takıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...