İçeriğe Yönlendir

Corolla Aks boşluğu


Burak Uzel

Recommended Posts

Haluk Şentürk

burç olmazsa burç bozulmaz.Toyota işi çözmüş 😀

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)
Burak Uzel yazdı:


Toyota Formunda genel olarak insanlar şöyle düşünüyor; japon araçların süspansiyon sistemi sade ve basit. Bu yüzden zorlu koşullarda bile senelerce bozulmuyor. Ama buna karşın yoldaki hemen herşeyi hissettiriyor.
Hatta birkaç kişi corollada traversin şaseye burçsuz bağlandığını bu yüzden tüm yol titreşimini içeri verdiğini söylüyordu. Biraz inceledim öyle hakkaten.

Benim bir düşüncem de; eski aracım Boradaki amortisör takozu epey kalın kavçuk bir malzemeydi, bence süspansiyon darbesinin kasaya iletmesimi engelliyordu, ama bu corolladaki amortisör takozu ince birşey. Bundan dolayı yoldaki bozuklukları sönümlemiyor, vuruntu ve titreşim olarak kasaya iletiyor diye düşünüyorum.

Tabi kasaya bu sorunlar helezon yayı ve amortisör kaynaklı da iletiliyor olabilir.
Yay ve amortisör değişimi bu sorunu çözer mi bilmiyorum. Kafamda deli sorular... :s

Bence alt takımda orjinal yapıyı bozmayın, konfor arıyorsanız konfor konusunda iyi markalara yönelin veya D sınıfı otomobil alın. 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Burak Uzel yazdı:


İstanbulda bir akscı ile telefonda konuştum, iç aks yani diferansiyele bağlı taraf bozuk olursa titreme sallama yapar, dış aks başı yani tekere bağlı taraf bozuk olursa dönüşlerde takur tukur eder dedi.
İç aksım bozuk olsa diye dua ettim resmen ama sağlam diyorlar. Corolla böyleymiş deyip sineye çekecez anlaşılan. Bu arada hissetiklerimi sadece araçtan iyi anlayan çok hassas kişiler hissediyor. Çoğu kişi hissetmiyor bile.

 

Lastik değişmedim desen lastikten derdim.. 

Aynısını sıfır lastikle yaşadım. 

Eski lastikleri geri takarak ispat edebilmiştim lastikçiye. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...