İçeriğe Yönlendir

Düşük Hacim Atmosferik Sevdası


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Youtube'da video izlerken birşey dikkatimi çekti, özellikle avrupada, örnek verirsek polo yada fabia diyelim, 1.0 1.4 atmosferik motorların kullanımının mantığını anlayamadım, 1.4 atmosferik polonun şehir içi tüketim verisi 8 litre iken 1.2 tsi polonun 5.5 litre civarı. Almanya'da lpg tüketimi bizdeki kadar değil hatta 2017 yılında dünyada en çok lpg kullanan ülke olmuşuz, almanya da 10. Sıradaymış. Zaten araç fiyatları çok çok ucuz ve rakam düşük olduğu için motor farkları arasındaki makas da çok az olacaktır diye tahmin etmekteyim. Neden 1.0-1.4 atmosferik arabalar bu kadar çok tutuluyor. Şehir içinde 5 6 litrelerde gezmek varken, 8 litre yakan arabaya biniyorlar. Sıfır km fabia videosu izledim 1.0 atmosferik 3 silindir. Aynısının 1.0 greentec olanı var tsi ünite, diğerine göre çok daha az yakıyor ve daha verimli. Madem az yakmak için 1.0 arabaya biniyorsun ozaman neden daha verimlisine binmiyorsun ? Bakım masraf konusu mu sadece ? 15 bin kilometrede yakıta ödenen fiyat farkı zaten bakım parasına yakın tutmaz mı ? Bu konuya mantıklı bi cevap bulamadığım için bu konuyu forumda tartışmak istedim. Tek neden daha az karmaşık klasik motor olduğu için bakımının da ucuz olması mıdır ? Bileşenler az diye şehir içinde 8 litre benzin yakmaya değermi ? 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Alırken ucuz , bizdeki gibi yatırım aracı değil. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Alırken ucuz , bizdeki gibi yatırım aracı değil. 

 

Avrupada insanlar 10 sene bir arabaya biniyor. Alırken ucuz da binerken fazla fazla çıkıyor, bunu düşünemiyorlarmı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Almanlar radyosu olmayan, klimasız sıfır km Audi A3 listeye koymuşlar. Alan varmış demekki. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Avrupada insanlar 10 sene bir arabaya biniyor. Alırken ucuz da binerken fazla fazla çıkıyor, bunu düşünemiyorlarmı. 

Bakımı ucuz, az yakıyor, belki vergisi de az, 75 beygir yeter diyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Bence arabayı sadece A noktasindan B noktasına varmak için kullanıyorlar. Atmosferik herhalde daha dayanikli ,saglam ve bakimlarinin isciligi ucuz olarak goruluyor. Malum işçilik ücretleri avrupada yüksek.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Bakımı ucuz, az yakıyor, belki vergisi de az, 75 beygir yeter diyor. 

 

Hacim aynı abi vergisi nasıl az olacak, beygir oranlı vergi alınıyor desen tsi da 90 beygir zaten, uçuk fark yok. Az yakmıyor, tsi daha az yakıyor.

 

Ali Darbaz yazdı:

Almanlar radyosu olmayan, klimasız sıfır km Audi A3 listeye koymuşlar. Alan varmış demekki. 

 

Bizdeki cargo caddylerde bile klima var. Donanım eksikliğini bi nebze anlarım, klima çarpıyordur hiç açmayacaktır falan... g30 kasa bmw de kumaş koltuk gördüm geçen yaz. Hayvanlar katlediliyor diye bağıranlardan biridir onuda anlarım, ama aynı hacimde düşük verimli, yüksek yakıt tüketimli arabayı niye alırlar bunu anlamıyorum. 

Ali Gürbüz yazdı:

Bence arabayı sadece A noktasindan B noktasına varmak için kullanıyorlar. Atmosferik herhalde daha dayanikli ,saglam ve bakimlarinin isciligi ucuz olarak goruluyor. Malum işçilik ücretleri avrupada yüksek.

 

Bende bunu düşündüm. 250 300 bine gelmiş tsi motorlar var ilanlarda görüyoruz. Avrupada zaten 300 bini geçmiş arabaların çoğu hurdalığa atılıyor. Bu kadar eziyete katlanmanın tek sebebi 200 bine yaklaşınca turboyu değiştirmemek midir. Komik geldi bana bu durum.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

İlk aklıma gelenler;

1- Bizim kadar hesap yapmak zorunda değiller
2- İnsanoğlu her zaman mantıklı hareket etmez
3- Alışkanlıkları değiştirmek zordur
4- Yeniliğe açık değillerdir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Düşük hacimli tercih vergi içindir. Atmosferik olması ise bakım ve arıza maliyetinin düşük olmasının yanında atmosferik motor ömrünün uzun olmasıdır. Yakıt zaten alım gücüne göre makul , kanıksanması kolay oluyor. Tabi birde atmosferik aracın daha ucuz omasıda bir tercih nedeni oluyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

Bizdeki gibi yoğun bir araç kullanımları olmadığı içindir. Hafta içi işi gidip gelirken tren, tranway, bisiklet, tabanway. Araba hafta sonu veya akşam üzeri bir yere gitmek için lazım. Böyle olunca da ucuz daha mübah oluyor sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupa'da güce göre vergi var diye biliyorum, 75 ps ile 90 ps vergisi aynı değildir,. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Spritmonitöre göre 1.0 motor atmosferik polo ve fabilar 5,5 litre genel ortalama ile yürüyor.  Bence gayet az yakıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Köksal Yılmaz yazdı:

İlk aklıma gelenler;

1- Bizim kadar hesap yapmak zorunda değiller
2- İnsanoğlu her zaman mantıklı hareket etmez
3- Alışkanlıkları değiştirmek zordur
4- Yeniliğe açık değillerdir

 

En mantıklı cevap bu olmuş.

 

Ali Darbaz yazdı:

Belki söylendiği kadar çok yakmıyordur. Adamlarda İstanbul trafiği yoktur. 

 

Adamların hayalleri başka. Atlantiği geçmek felan

 

 

Teknik verilere baktım, 100 km de 2.5 litre yakıt farkı var. Tsi 5.7, atmosferik 8 litre şehir içi.

Ali Darbaz yazdı:

Spritmonitöre göre 1.0 motor atmosferik polo ve fabilar 5,5 litre genel ortalama ile yürüyor.  Bence gayet az yakıyorlar. 

 

Abi oraya bakma, yaris ile 2 3 litre yakıyor adamlar. Onlar normal insan gibi araba sürenler değil. Normal kullanımda da 1.0 atmosferiğin 5.5 yaktığı yerde 1.0 tsi daha da az yakacaktır. Turbo = Yakıt verimi.

Evren Erakçora yazdı:

Avrupa'da güce göre vergi var diye biliyorum, 75 ps ile 90 ps vergisi aynı değildir,. 

 

Doğrudur, haklısınız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vergi ve sigorta sistemleri değişik, araba onlarda araç, bizde amaç , başka bir alem diyelim, lastik tabanı incelten var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

vergi ve sigorta sistemleri değişik, araba onlarda araç, bizde amaç , başka bir alem diyelim, lastik tabanı incelten var

 

Avrupada yakıt maliyetinin bu kadar düşük olmasına rağmen oradakilerin bize göre ekstra tüketim kasarak yol alması çok güzel birşey aslında. Yarisde o işi beceremedim eve çıkan rampalar yüzünden..

 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Hypermilciler atmosferiği daha çok seviyor olabilir mi ? Sitedeki genel amaç hipermil yapıp millete tüketimini göstermek zaten ? Bu yüzden spritmonitör verilerini dikkate almıyorum, 400 bin kilometreyi 2 küsür litre ortalama ile gitmiş adam.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Avrupada yakıt maliyetinin bu kadar düşük olmasına rağmen oradakilerin bize göre ekstra tüketim kasarak yol alması çok güzel birşey aslında. Yarisde o işi beceremedim eve çıkan rampalar yüzünden..

 

 

 

Hypermilciler atmosferiği daha çok seviyor olabilir mi ? Sitedeki genel amaç hipermil yapıp millete tüketimini göstermek zaten ? Bu yüzden spritmonitör verilerini dikkate almıyorum, 400 bin kilometreyi 2 küsür litre ortalama ile gitmiş adam.

 

Spritmonitör hipermilci mekanı değil. Spritmonitör Almanların otomobil masraflarını raporlaryıp ay sonunda hesapladıkları bir log sayfası. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Spritmonitör hipermilci mekanı değil. Spritmonitör Almanların otomobil masraflarını raporlaryıp ay sonunda hesapladıkları bir log sayfası. 

 

Ali abi yine de aynı hacimde atmosferik arabanın turbolu olana göre daha az yakmasını benim mantığım almıyor. Bu gerçek olsa neden turbo ünite icat edilsin ? İnsanlar verimliliği arttırmak için elektrikli turbo bile takıyor...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ali abi yine de aynı hacimde atmosferik arabanın turbolu olana göre daha az yakmasını benim mantığım almıyor. Bu gerçek olsa neden turbo ünite icat edilsin ? İnsanlar verimliliği arttırmak için elektrikli turbo bile takıyor...

turbo daha çok torku arttırıyor, mpi75ps yavaş gidersen tsiden az yakabilir. 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Konuyu cevabı bilmem ancak söyleyeceğim tek şey Almanya da bizdeki gibi arabaya düşkünlük yok hemde o araç fiyatlarına ve yakıt fiyatlarına rağmen.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.4 80ps golf en çok satan versiyondu önceki kasalarda, Almanya'da. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

turbo daha çok torku arttırıyor, mpi75ps yavaş gidersen tsiden az yakabilir. 

 

İki tane vw caddy olsun siz 2.0sdi olanını alın bende 2.0 tdi olanını alayım hangimiz daha az yakarız ?

Turbo dizel passat otobanda 4 5 litrelerde geziyor. Aynı arabada atmosferik dizel motor olsaydı 4.5 litre yakabilecekmiydi? 

Evren Erakçora yazdı:

1.4 80ps golf en çok satan versiyondu önceki kasalarda, Almanya'da. 

 

Aynen öyle, orda insanlar bisikletten bozma tek kişilik arabaları bile kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

 

İki tane vw caddy olsun siz 2.0sdi olanını alın bende 2.0 tdi olanını alayım hangimiz daha az yakarız ?

Turbo dizel passat otobanda 4 5 litrelerde geziyor. Aynı arabada atmosferik dizel motor olsaydı 4.5 litre yakabilecekmiydi? 

benzinli benim dediklerim : )

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Almanya'da insanlar otomobillere çok kolay şekilde ulaşabiliyor. Buda çok çabuk sıkılmalarına sebep oluyor. Bu durum ülkemizdede böyle. Bir şeye çok kolay sahip olursam pek kıymetini bilemiyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...