İçeriğe Yönlendir

Benzinli Araclar Ve Dizel Arasindaki Fark Sizce Yeterli Mi?


Galip Kul

Recommended Posts

Münir Nurettin Taşova

Dizeli alırken yüksek fiyata alıyoruz da satarken benzinli ile aynı fiyata mı satıyoruz? Yıllık 20 bin km ve üstü dizel motor mantıklı olur diyorum ben. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Keleş yazdı:


Clio 5'in benzin/dizel tüketimlerine göre şöyle bir hesaplama yapmıştım. 
Benzinli clio'yu alıp 100.000 km kullandıktan sonra benzine dizelden 7.500 lira daha fazla para ödemiş oluyordun.
Tabii ki dizel clio benzinliden en az 15.000 lira fazlaydı.
Yeni dizellerin çok da ekonomik olduğunu düşünmüyorum daha çok psikolojik rahatlık yaratıyorlar.
 

 

Sizin bu hesabınızda benzinli clio ile dizel clionun km başına yakıt farkının 0,07 kuruş olması lazım. Litre bazında eşit yaksalar, benzin ile lpg'nin litre fiyat farkından kaynaklanacak fark daha fazla. Sizin hesabınız yanlış ya da lpg ile hesap yapıp benzin diyorsunuz. 

 

Bu arada, 15 bin lira pahalı aldığınız dizel clioyu satarken de 15 bin lira pahalıya satıyorsunuz. Orda bir zararınız yok yani.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

 

Bujiler ucuz. Eski arabamda 160 binde kontrol yapılırdı. 


Buji takımı dediğin en fazla 200 lira. 100.000 km'de en fazla 2 defa değiştirirsin.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Keleş yazdı:


Buji takımı dediğin en fazla 200 lira. 100.000 km'de en fazla 2 defa değiştirirsin.

KLX kaç cc hocam? :D 

 

Boşverin bujiyi, bujinin kaçı kaç para sanki. Dizelde de kızdırma bujisi var. Üstelik çoğunlukla sökemeyip kırdıkları için uğraşıp duruyoruz...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Murat Sahın yazdı:

 

Sizin bu hesabınızda benzinli clio ile dizel clionun km başına yakıt farkının 0,07 kuruş olması lazım. Litre bazında eşit yaksalar, benzin ile lpg'nin litre fiyat farkından kaynaklanacak fark daha fazla. Sizin hesabınız yanlış ya da lpg ile hesap yapıp benzin diyorsunuz. 

 

Bu arada, 15 bin lira pahalı aldığınız dizel clioyu satarken de 15 bin lira pahalıya satıyorsunuz. Orda bir zararınız yok yani.


Hesabımda yanlış olduğunu pek sanmıyorum. İkisinin de şehir içi ortalamasını alıp hesapladım. Tabii ki 06/2020 pompa fiyatlarına göre. 
 

Murat Sahın yazdı:

KLX kaç cc hocam? :D 

 

Boşverin bujiyi, bujinin kaçı kaç para sanki. Dizelde de kızdırma bujisi var. Üstelik çoğunlukla sökemeyip kırdıkları için uğraşıp duruyoruz...


250 cc, hayırdır almaya niyetiniz mi var ? :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


Hesabımda yanlış olduğunu pek sanmıyorum. İkisinin de şehir içi ortalamasını alıp hesapladım. Tabii ki 06/2020 pompa fiyatlarına göre. 
 


250 cc, hayırdır almaya niyetiniz mi var ? :) 

Yasaklandık hocam :D Yoksa TA almaya niyetliydim 700 lük olanından ya da DL650. Ama işte evlenince yasaklandık :(

 

Bu arada Yakıt Tüketim (Şehir İçi)8.8 LT benzinli clio 1.4 için. Dizel için 5,4 litre. Hangi motoru baz aldınız ki hesabı yaparken? 1.2 atmosferikse o klasman dışı, gitmiyor o. 1.0 TCE ise ona bir şey diyemem. Onlar güzel motorlar. Clio alacak olsam tercihim TCE motorlardan olurdu...

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Bujiler ucuz. Eski arabamda 160 binde kontrol yapılırdı. 

mesela dedim yani. benzinle dizel arasında bakımlardaki yakıt fitresi hariç bir fark yok. o da bazı araçlarda üç bakımda bir değişiyor. 

bir de benzinli alıp lpg taktırmak var. buna ne diyoruz.benzinli aracı dizelleştirme (yakıt olarak) çabası . kullananlara saygı duyuyorum ama ben asla tercih etmem.

yine söylüyorum.mesafe sorunu olmasa ve pil işleri tam oturmuş olsa ilk tercihim elektrikli ya da hibrit olur.ama bu araçlar şu an (bence abartılı) fiyatları uçuk.

araç dediğin benzinli v8 dir. ama binemeyiz.benim için Sonuç:

 

-az kilometre yapsam turbo benzinli bir araç  alırım. ancak benim için şu an en uygun araç dizel.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Dizelde de kızdırma bujisi var. Üstelik çoğunlukla sökemeyip kırdıkları için uğraşıp duruyoruz...

eski sahiplerinin bakım hatası yüzünden o kırılanlar

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

1 depo ile çok gitme ihtyiacı neden? her uerde yakıt istasyonu var o neden önemli bir kriter?

Bı seferde 1200 km yol gitmek gerekiyorsa. Ve bı yerden sonra çok kaliteli benzinlik yok ise mesela.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bı seferde 1200 km yol gitmek gerekiyorsa. Ve bı yerden sonra çok kaliteli benzinlik yok ise mesela.

Şarjı çok giden telefon gibi morali yükseltiyor evet, kafa rahat oluyor. 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Abi lpg ile ilgili sorunlar cok oluyo mu ? 70 100 bin tl ye lpg taktirmak isime gelmiyo,
Hangi araca lpg ,motor ne? Önemli. LPG li araçlarda ben çok sorun yaşamadım. LPG ye uygun araçlar veya opel gibi sonradan uygun hale getirilen araçlar var. Sorunsuz binilebiliyor.
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG ile Erzincan a 4 defa yakıt alarak gidiyorum dizel de 1 kere 😛 ve Ankara'dan sonra hem yakıt fiyatları yükseliyor hemde istasyon kalitesi düşüyor

Evren Erakçora yazdı:

Şarjı çok giden telefon gibi morali yükseltiyor evet, kafa rahat oluyor. 

Evet belli bir km de bir yakıtı nerden alacaz derdin olmuyor

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Hocam iyi diyorsunuz, güzel diyorsunuz da o iş öyle değil. Dizelin de turbosunu tamir ediyorlar. Kaldı ki artık benzinli araçlar da turbolu. Atmosferikler de ya dünyayı yakıyor ya da insanı hayattan soğutuyor. Basit örnek, linea aracım var. Seçenekler 1.4 fire atmosferik motor, 1.4 t-jet turbo beslemeli benzinli motor, 1.3 mtj ve 1.6 mtj. 1.4 fire motor benzinliyken bile performansı vasatın altında. Bir de lpg takınca uzun yolda çok can sıkıyor. 1.4 t-jet ise, senede 20 bin km yol yapan için benzinli çok yakıyor, lpg takınca da turbo motora lpg takılması çok cazip gelmiyor. Geriye 1.3 ve 1.6 mtj kalıyor. 1.3 kalkışlarda hantal kalsa da en azından uzun yolda devir kaybetmiyor, uzuyor. 1.6 mtj'yi lineada denemedim ama doblo'dan hatırladığım sanki o performans linea için fazla.
 
Velhasıl, artık optimum performansı başarılı yakıt ekonomisi ile sunan benzinli ve verimli motorlar da turbolu. İkisi de turbo taşıyınca onarım maliyeti çok fark etmiyor.
Dizelin dezavantajı ise dpf vb. ekstradan yer alan parçalar. Bu da senede 20 bin ve üzerinde yol yapan kullanıcı için anlamını yitiriyor.
Ben dizel karşıtı değilim. Dizelede çok bindim ben yüksek km.li araçlar mantığı ile yazdım. Dizele bineceksem enfazla 3. sahibi ben olmalıyım ve km oynanmamış olduğuna güvenmeliyim. Örneğin 10 yıllık bir dizel araç 10 yıllık benzinli(yeni nesilde Tsi benzeride olabilir) araç verimliliği tamir maliyeti açısından değerlendirdim.
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

eski sahiplerinin bakım hatası yüzünden o kırılanlar

 

Abi, bir videoda izlemiştim. Adam aracın kızdırma bujilerine wd40 benzeri bir şey sıkıyor. O şekilde bekletiyor. Sonra yine sıkıyor, yine bekletiyor falan. Sonuç olarak kızdırma bujileri kolayca çıkıyor. Aslında, hazır ücretsiz izindeyim, araba garajda yatıyor, acaba diyorum gidip sıksam mı? :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

 

Abi, bir videoda izlemiştim. Adam aracın kızdırma bujilerine wd40 benzeri bir şey sıkıyor. O şekilde bekletiyor. Sonra yine sıkıyor, yine bekletiyor falan. Sonuç olarak kızdırma bujileri kolayca çıkıyor. Aslında, hazır ücretsiz izindeyim, araba garajda yatıyor, acaba diyorum gidip sıksam mı? :)

işe yarar yumuşatır, ancak bir yere kadar işe yarar.

km ler boyunca hiç ellenmedi ise çevresi katranlamışsa yapacak birşey yok, enjektörü mengeneye kıstırıp(enjektöler gözden çıkarılmıştı) kapaktan sökmeye çalışıldı , o derece kaynamış sökülmedi, matkapla çürütülerek çıkartıldı, daha ötesi bir sökme gücü yoktu yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

işe yarar yumuşatır, ancak bir yere kadar işe yarar.

km ler boyunca hiç ellenmedi ise çevresi katranlamışsa yapacak birşey yok, enjektörü mengeneye kıstırıp(enjektöler gözden çıkarılmıştı) kapaktan sökmeye çalışıldı , o derece kaynamış sökülmedi, matkapla çürütülerek çıkartıldı, daha ötesi bir sökme gücü yoktu yani.

Ben ilk bakımda kızdırmaları değiştireyim bari. Peki abi, önereceğin değişim aralığı nedir? Enjektörler içinde bir şey düşünmek gerek, haklısın. Gerçi enjektörlere bakım yaptıracaktım, orada sökecekler nasıl olsa.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Murat Sahın yazdı:

Yasaklandık hocam :D Yoksa TA almaya niyetliydim 700 lük olanından ya da DL650. Ama işte evlenince yasaklandık :(

 

Bu arada Yakıt Tüketim (Şehir İçi)8.8 LT benzinli clio 1.4 için. Dizel için 5,4 litre. Hangi motoru baz aldınız ki hesabı yaparken? 1.2 atmosferikse o klasman dışı, gitmiyor o. 1.0 TCE ise ona bir şey diyemem. Onlar güzel motorlar. Clio alacak olsam tercihim TCE motorlardan olurdu...


Her zaman derim bekarlık erkeğin, evlilik kadının sultanlığıdır diye :)  Yasaklamayı dinlemeyin, kadın kontrol edemediği erkeğe hayranlık duyar.

Ben clio 5'i baz aldım, 1.0 Tce motor (5.6 lt) ile 1.5 (4.4 lt) dizeli karşılaştırmıştım galiba.
1 Haziran 2020'de 100.000 km sonunda :

1.0 Tce motor 5600 litre benzin yakıyor : 5.82 x 5600 = 32.000 TL
1.5 Dci motor 4400 litre motorin yakıyor : 5.46 x 4400 = 24.000 TL


O zamanki akaryakıt fiyatları arasında bugünkü fazla makas aralığı yokmuş. 
Bugünkü fiyatlara göre hesapladığında 12.000 lira fark çıkıyor. Otomatik benzinli motoru baz alırsan fark daha da fazla oluyor dediğin gibi. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

işe yarar yumuşatır, ancak bir yere kadar işe yarar.

km ler boyunca hiç ellenmedi ise çevresi katranlamışsa yapacak birşey yok, enjektörü mengeneye kıstırıp(enjektöler gözden çıkarılmıştı) kapaktan sökmeye çalışıldı , o derece kaynamış sökülmedi, matkapla çürütülerek çıkartıldı, daha ötesi bir sökme gücü yoktu yani.

O zaman belli aralıklarla söküp kontrol edip, temizleyip tekrar mı takmak lazım. Bunun için de usta bulmak lazım tabi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...