İçeriğe Yönlendir

Benzinli Araclar Ve Dizel Arasindaki Fark Sizce Yeterli Mi?


Galip Kul

Recommended Posts

Galip Kul

Herkese merhabalar,

Bu aralar benzinli ile dizel aracin farklarini arastiriyordum. Aklima bir sey takildi, kac km gidebilirim 1 depo benzinli ve 1 depo dizel ile? diye dusundum. Cunku eger bir arac benzinli bile olsa bir depo ile 1000 km giderse benim icin tamamdir, zaten dizel ebnzin fiyatlarida ayni gibi. Ornek olarak 2 arac ele aldim 

1 megane 

2 pejo 508

 

megane dizelde 5.2 yakarken benzinde ise 7  

pejo ise 72 llt deposu ile soyle 1.6 thp motor 7.4 litre yakiyor dizel 1.6 hdi ise 4.8 bu hesap ile bir depo benzinle yaklasik 1000 km giderken dizelde 1300 km yol gidiyoruz, megane a baktigimizdada hesap asagi yukari ayni

 

sorum su , Ben benzinli araclarin hep  en fazla 600 veya 700 km bir depo ile yapabildikleri icin sevmezdim ama dizel ile benzin fiyatlarida yakin dusunursek sanirim lpg gereksiz bir ayrinti oluyo diye dusunuyorum dogru muyum sizce ? Yani 200 300  km sizce onemli bir km araligi midir ? Benzinli alip sorunsuz binmektense sessiz ve huzurlu diyelim, bu 200 300 ekstra km sizce hala dizel almak icin yeterli bir sebebp olabilir mi?
 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Galip Kul yazdı:

Herkese merhabalar,

Bu aralar benzinli ile dizel aracin farklarini arastiriyordum. Aklima bir sey takildi, kac km gidebilirim 1 depo benzinli ve 1 depo dizel ile? diye dusundum. Cunku eger bir arac benzinli bile olsa bir depo ile 1000 km giderse benim icin tamamdir, zaten dizel ebnzin fiyatlarida ayni gibi. Ornek olarak 2 arac ele aldim 

1 megane 

2 pejo 508

 

megane dizelde 5.2 yakarken benzinde ise 7  

pejo ise 72 llt deposu ile soyle 1.6 thp motor 7.4 litre yakiyor dizel 1.6 hdi ise 4.8 bu hesap ile bir depo benzinle yaklasik 1000 km giderken dizelde 1300 km yol gidiyoruz, megane a baktigimizdada hesap asagi yukari ayni

 

sorum su , Ben benzinli araclarin hep  en fazla 600 veya 700 km bir depo ile yapabildikleri icin sevmezdim ama dizel ile benzin fiyatlarida yakin dusunursek sanirim lpg gereksiz bir ayrinti oluyo diye dusunuyorum dogru muyum sizce ? Yani 200 300  km sizce onemli bir km araligi midir ? Benzinli alip sorunsuz binmektense sessiz ve huzurlu diyelim, bu 200 300 ekstra km sizce hala dizel almak icin yeterli bir sebebp olabilir mi?
 

Çok gezilecekse dizel mantıklıdır, kısa mesafe kullanılacaksa benzinli

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Evren Erakçora yazdı:

Çok gezilecekse dizel mantıklıdır, kısa mesafe kullanılacaksa benzinli

abi coktan kasit sence ne olmalidir ? ben bi hesap yaptim bir yilda arkadasim 20 bin km yol yapmis  cok mu sence az mi yada diyelim hadi cok gezdin koy usutne 30 bin km olsam toplam sence dizel almak icin yillik min. km ne olmali abi

Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Yıllık yapılacak km belirler bu seçimi bugün bile iki yakıt arasında hala 50 krş civarında fark var.İlave borç maliyeti olmuyorsa dizel alırım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yılda 30nin yapsam dizel alırdım, ama kısa mesafe olmayacak, 2 km git stop et yok.

Yorum bağlantısı
Galip Kul
Evren Erakçora yazdı:

Yılda 30nin yapsam dizel alırdım, ama kısa mesafe olmayacak, 2 km git stop et yok.

Aslinda yeni dizelerde sessiz calaismalarda cok iyi duzeyde yalitim sorunu yok sanirim eger yeni temiz bir dizel alinabilirse evet mantikli olur ama bu gune kadar  en yuksek model dizel arac 2008 de ekullandigim dizelden yana hic gulmedim 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizelin bakımı daha da önemli, kötü yakıt , kötü bakım varsa çok masraf çıkarır.

Galip Kul yazdı:

Aslinda yeni dizelerde sessiz calaismalarda cok iyi duzeyde yalitim sorunu yok sanirim eger yeni temiz bir dizel alinabilirse evet mantikli olur ama bu gune kadar  en yuksek model dizel arac 2008 de ekullandigim dizelden yana hic gulmedim 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Kısa mesafe kullanım var ise dizel kesinlikle alınmamalı. Soğuk motor ile 3-5 km git stop et. 2-3 saat sonra geri dön vb. kullanımda bile en sağlam dediğiniz dizel motorun turbosu enjektörü egzostu şanzumanı sorun çıkarır, tekler, ses yapar, dağılır. Tecrübe ile sabittir.    

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Benzinli aracın yarım motor tamiri dizelin bir turbosu ediyor. Bence Türkiye'de en mantıklısı LPG ,km azda olsa çokta olsa mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Fedai Özoğlu yazdı:

Benzinli aracın yarım motor tamiri dizelin bir turbosu ediyor. Bence Türkiye'de en mantıklısı LPG ,km azda olsa çokta olsa mantıklı.

Abi lpg ile ilgili sorunlar cok oluyo mu ? 70 100 bin tl ye lpg taktirmak isime gelmiyo,

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Yılda 30nin yapsam dizel alırdım, ama kısa mesafe olmayacak, 2 km git stop et yok.

2 km gidilecekse bisikelt en iyisi.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Bu konuda bir depo ile yapabildiği km olarak incelemek hata olur. Çünkü depoların hacimleri aynı olsa da dolum maliyetleri farklı hocam.

 

Bakın birlikte  508 için hesap yapalım. (Paylaşacağım değerler internetten araştırılmıştır)

 

508;

1.6 e-hdi : 72 litre depo kapasitesi - yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim değeri ile 1 depoda 1300 km çeviriyor.

Yaşadığınız şehir için motorin litre fiyatı (opet) 6,65 tl x 72 = 478,8 tl'ye depoyu doldurup 1300 km yol yapabiliyor. 37 kuruş/km eder tüketim değerinin lira karşılığı.

 

 

1.6 thp : 72 litre depo kapasitesi - yaklaşık 7,5 litre ortalama tüketim değeri ile 1 depoda 960 km çeviriyor.

Yaşadığınız şehir için benzin litre fiyatı (opet) 7,25 tl x 72 = 522 tl'ye depoyu doldurup 960 km yol yapabiliyor. 54 kuruş/km eder tüketim değerinin lira karşılığı.

 

İkisini hesaplayınca, km'de 17 kuruş kar etmiş oluyorsunuz dizelde. Senede 10 bin km yaptığınızı var sayarsak 1700 tl oluyor yıllık kazancınız. Bunu da gidip aracın bakımında ıvır zıvırında harcıyorsunuz ekstra olarak, size bir şey kalmıyor :D Ama daha fazla yol yapan kişi için karlı olacaktır.

 

Not: Bu hesabı mesela megane 2 için yaparsanız makas açılır. Atmosferik motor thp kadar verimli olmaz. Dolayısı ile km'de 17 kuruştan fazla fark olur megane 2'de benzinli ile dizel arasında (benzinliyi 1.6 16v olarak düşünerek yazıyorum)

 

Buraya kadar okuduysanız, dizel çok yol yapan için mantıklı. Şehir içi kısa mesafede dur kalk senede 10 bin km yol yapınca benzinliye göre külli zarar. Ama mesela benim linea'da son 2000 km'de yakıt ortalamam 5,1 litre ki performanslı kullanıyorum, istediğimde 4 litreye düşürebiliyorum ama sıkılıyorum. Arkadaşım benzinlisine biniyor 1,4 atmosferik, benzinle aynı rotada dikkat etmesine rağmen ortalama yakıt tüketimi 7 litre. Aradaki 2 litre güzel fark. Benim performans avantajım da cabası. Onun arabasını ben kullandığımda 10 litre yakıyor :D

 

Senede 15-20 bin km yolum kesin. Eğer 15 bin km'nin altında yol yapıyor olsam, 1.4 t-jet linea'ya benzinle biniyor olurdum.

 

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Dogan Arsiray yazdı:

2 km gidilecekse bisikelt en iyisi.

Hava limanında çalışıyorum, Çubukta oturuyordum. İş yerimizin girişi Çubuk yolu Güldarpı tarafında yer alan E Kapısı Genel Havacılık Terminali girişinden. 

Neyse uzatmayayım, bir ara bisiklet aldım. Mesafe 10 km ama yol düz. İlk sabah çıktım yola, sağdan aheste aheste gidiyorum, keyifler gıcırında. Akşam uçak gecikti, bende geç çıktım. Saat 20:00 falan. Bindim bisiklete, Güldarpı'yı geçtim, köpekler saldırdı. Kendimi benzinliğe zor attım :D Oradan arkadaşı aradım gel beni al diye. Bisikleti bagaja koyduk Çubuğa döndük. O oldu bir daha binmedim bisiklete. Sonra evlenince Pursaklar'a taşındım. Her yer yokuş zaten, yürümek bile yoruyor. Sattım bisikleti, gitti :D

 

Bir daha motor olarak beni kullanan bir araca binmeyi de düşünmüyorum :) Hayır eskiden de motor kullanırdım da onda açıyosun gazı, uzuyo, bisiklet öyle de değil... Paçayı zor kurtarmıştım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Fedai Özoğlu yazdı:

Benzinli aracın yarım motor tamiri dizelin bir turbosu ediyor. Bence Türkiye'de en mantıklısı LPG ,km azda olsa çokta olsa mantıklı.

Hocam iyi diyorsunuz, güzel diyorsunuz da o iş öyle değil. Dizelin de turbosunu tamir ediyorlar. Kaldı ki artık benzinli araçlar da turbolu. Atmosferikler de ya dünyayı yakıyor ya da insanı hayattan soğutuyor. Basit örnek, linea aracım var. Seçenekler 1.4 fire atmosferik motor, 1.4 t-jet turbo beslemeli benzinli motor, 1.3 mtj ve 1.6 mtj. 1.4 fire motor benzinliyken bile performansı vasatın altında. Bir de lpg takınca uzun yolda çok can sıkıyor. 1.4 t-jet ise, senede 20 bin km yol yapan için benzinli çok yakıyor, lpg takınca da turbo motora lpg takılması çok cazip gelmiyor. Geriye 1.3 ve 1.6 mtj kalıyor. 1.3 kalkışlarda hantal kalsa da en azından uzun yolda devir kaybetmiyor, uzuyor. 1.6 mtj'yi lineada denemedim ama doblo'dan hatırladığım sanki o performans linea için fazla.

 

Velhasıl, artık optimum performansı başarılı yakıt ekonomisi ile sunan benzinli ve verimli motorlar da turbolu. İkisi de turbo taşıyınca onarım maliyeti çok fark etmiyor.

Dizelin dezavantajı ise dpf vb. ekstradan yer alan parçalar. Bu da senede 20 bin ve üzerinde yol yapan kullanıcı için anlamını yitiriyor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bol uzun yol varsa dizel, sürekli 5 10  km kontak kapanıyorsa benzin yada lpg.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

son üç aracım da dizel  tercih ettim. senede 15 bin 20 bin kilometre yol yapıyordum. ama pandemi başladığından beri 6 bin kilometre yol yapamadım. hayat hep böyle olsa benzinli araç alırdım. dizel  araç benzinliye göre pahalı olur ama satarken de durum böyledir. para varsa ve 20 bin km falan yol yapılıyorsa dizel   mantıklı ve candır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1 depo ile çok gitme ihtyiacı neden? her uerde yakıt istasyonu var o neden önemli bir kriter?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Abi lpg ile ilgili sorunlar cok oluyo mu ? 70 100 bin tl ye lpg taktirmak isime gelmiyo,
Duzgun montajli lpg ye ne olsun yahu :) Eski aracımda 41500 de taktırdım 125 binde sattım. Lpg etken mi bilmem 70 ve 80 bin km lerde bir hararet müşiri bir bobin değişti.

Yeni aracımda 17 binde taktırdım şu an 94 binde. Bobini metal değil uçları silikon 54 bin km de bobin değişti. Onda da plastik olduğu için çatlama yapmış parazit yapıyordu yoksa bobin yine sağlam. Dezavantajı 300 400 km de bir lpg almak :) 1000 km giden bir tank var mı bilmiyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Örnek alınan peugeot 508 1.6 tph çok yakıyormuş. Passat 1.4 felan olsa koklar. 

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Menzili bende önemsiyorum. Bir depo ile 1200 km gidiyorum, lpg de 4 kere yakit almam gerekirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Galip Kul yazdı:

Herkese merhabalar,

Bu aralar benzinli ile dizel aracin farklarini arastiriyordum. Aklima bir sey takildi, kac km gidebilirim 1 depo benzinli ve 1 depo dizel ile? diye dusundum. Cunku eger bir arac benzinli bile olsa bir depo ile 1000 km giderse benim icin tamamdir, zaten dizel ebnzin fiyatlarida ayni gibi. Ornek olarak 2 arac ele aldim 

1 megane 

2 pejo 508

 

megane dizelde 5.2 yakarken benzinde ise 7  

pejo ise 72 llt deposu ile soyle 1.6 thp motor 7.4 litre yakiyor dizel 1.6 hdi ise 4.8 bu hesap ile bir depo benzinle yaklasik 1000 km giderken dizelde 1300 km yol gidiyoruz, megane a baktigimizdada hesap asagi yukari ayni

 

sorum su , Ben benzinli araclarin hep  en fazla 600 veya 700 km bir depo ile yapabildikleri icin sevmezdim ama dizel ile benzin fiyatlarida yakin dusunursek sanirim lpg gereksiz bir ayrinti oluyo diye dusunuyorum dogru muyum sizce ? Yani 200 300  km sizce onemli bir km araligi midir ? Benzinli alip sorunsuz binmektense sessiz ve huzurlu diyelim, bu 200 300 ekstra km sizce hala dizel almak icin yeterli bir sebebp olabilir mi?
 


Clio 5'in benzin/dizel tüketimlerine göre şöyle bir hesaplama yapmıştım. 
Benzinli clio'yu alıp 100.000 km kullandıktan sonra benzine dizelden 7.500 lira daha fazla para ödemiş oluyordun.
Tabii ki dizel clio benzinliden en az 15.000 lira fazlaydı.
Yeni dizellerin çok da ekonomik olduğunu düşünmüyorum daha çok psikolojik rahatlık yaratıyorlar.
 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Clio 5'in benzin/dizel tüketimlerine göre şöyle bir hesaplama yapmıştım. 
Benzinli clio'yu alıp 100.000 km kullandıktan sonra benzine dizelden 7.500 lira daha fazla para ödemiş oluyordun.
Tabii ki dizel clio benzinliden en az 15.000 lira fazlaydı.
Yeni dizellerin çok da ekonomik olduğunu düşünmüyorum daha çok psikolojik rahatlık yaratıyorlar.
 
Bu hesap bence yanlış. Eğer başta dizel alsaydın o 7500 cepte kalırdı. Bir tek bakimlardaki yakıt filtren pahallı olurdu onu da benzinlide değiştireceğin bujilere sayarsın . Aracı alırken pahalı alıyorsun ama satarken de pahalı satıyorsun. Çok kilometre yapan parası olan dizel alsın.
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Haluk Şentürk yazdı:
Selçuk Keleş yazdı:

Clio 5'in benzin/dizel tüketimlerine göre şöyle bir hesaplama yapmıştım. 
Benzinli clio'yu alıp 100.000 km kullandıktan sonra benzine dizelden 7.500 lira daha fazla para ödemiş oluyordun.
Tabii ki dizel clio benzinliden en az 15.000 lira fazlaydı.
Yeni dizellerin çok da ekonomik olduğunu düşünmüyorum daha çok psikolojik rahatlık yaratıyorlar.
 

Bu hesap bence yanlış. Eğer başta dizel alsaydın o 7500 cepte kalırdı. Bir tek bakimlardaki yakıt filtren pahallı olurdu onu da benzinlide değiştireceğin bujilere sayarsın . Aracı alırken pahalı alıyorsun ama satarken de pahalı satıyorsun. Çok kilometre yapan parası olan dizel alsın.

 

Bujiler ucuz. Eski arabamda 160 binde kontrol yapılırdı. 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Bu hesaplar uzun yıllardır yapılıyor ama gerçek hayatta tutmaz.

Benzinli için 7 lt görünüyor ama sabah işe giderken o 7lt olmuyor. 

Bunun yazı var kışı var, motorun soğuk hali var sıcak hali var.

Kağıt üzerinde 50 kuruş olan fark gerçek hayata döndüğünüzde 1 tl nin üzerine çıkıyor.

belli bir hızda giderken bile birazcık gaza dokunduğunuzda benzinli araç yakıtını %60 artırarak hızlanırken dizel araç %30 artırarak hızlanıyor.

Binlerce kez bunu yapacağınızı düşünürseniz benzinli almanın bir avantajı olmadığını göreceksiniz.

Büyük konuşmak gibi olmasın ama dizel varolduğu sürece benzinli araç almayı düşünmüyorum. Elektrik ya da hybrid olabilir ama sadece benzin ya da benzin+lpg düşünmüyorum.

Bunu 2 yıl benzinli + 6 yıl lpg li araç kullandıktan sonra kesinleştirdim.

 

Bu arada mesajları tekrar okudum da yukarıda yazılan bazı hatalı noktalar var.

Benim evim ile işim arası 1.5 km. Yani dizel aracımla motor ısınmadan kontağı kapatıyorum. Bu hem sabah gidişte hem de akşam dönüşte böyle.

Bu şekilde kullanımla benim 5.5 lt ortalamam var dizelde.

Daha önce benzinli aracım varken bu ortalamam 9-10 lt civarıydı.

Yani benzinli araç kısa mesafe sürüşlerde çok daha can yakıyor bilginiz olsun.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...