İçeriğe Yönlendir

Ford Focus Mk1 Sport Trend 2.0


Ömer Faruk Arabacı

Recommended Posts

Ömer Faruk Arabacı

          herkese merhaba aracım başlıktan da anlaşılacağı gibi 2000 model 2.0  zetec motor sport trend 

formlarda ilgili sorunu aradım bulamadım lakin illaki konuşulmuştur.hem bilgi tazeleme hemde yeni edinilen bilgiler dahilinde sorunu ustalarımın ve kullanıcıların çözeceğinden eminim.

 

         Arabamın sorunu: vites boşta iken kendi kendine gaz vermesi devir saatinin 3000 lere 4000 lere bazende 2000lere gelmesi araç hareket halinde iken ışıklara yaklaştığın da vitesi boşa attığımda kendi kendime gaz veriyor,tekerler hareketi kestiğinde tam olarak  durduğumda devir saati bir anda değilde önce 1100-1200 civarına iniyor sonra normal rolanti ye dönüyor. rolanti de herhangi bir sorun yok. 

        

         sorunu çözmek için  yaptıklarım: boğaz kelebeğini hava akış metresini hava filtresinin borusunu yağsız balata spreyi ile güzelce temizledim.potasiyon metreyi (gaz kelebek sensörü)nü yeni aldım taktım.aracım akü kutup başını cıkarıp,takıp beyine sensörlere reset attım.boğaz kelebeği böylelikle adaptasyon sağladı diye ümit ediyorum. ama hala sorun cözülmedi. şimdi sizin sorunun rolanti valfinde yada km hız sensöründe   dediğinizi duyar gibiyim. :) peki bunu biliyosun da buraya niye yazdın kardeşim demeyin ben batman hasankeyf de kamu personeliyim malum burda bu araca bu motora usta bulmak cok zor cünkü burda yüksek segment arabalara biniyorlar.ve burda ki ustaların işleri cok kolay bence.benim elim anahtar tutuyor çok şükür ve en kısa zaman da o rolanti valfini önce temizleyeceğim,olmazsa yenisini sipariş edeceğim.gene olmaz sa km hız sensörüne el atacağım. sizce  benim arabanın kendi kendine gaz verme olayı nasıl cözülür.sıralamam nasıl olmalı ne yapmalıyım. şimdiden herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

adaptasyon aküyle olmaz yazılımla yapılıyor. Arıza kodu bakıldı mı? Keşke bunlar yazılsaydı

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Arabacı
Murat Sahın yazdı:

Selamlar, araçta lpg var mı?

var usta

Ü.Emre Kartal yazdı:

adaptasyon aküyle olmaz yazılımla yapılıyor. Arıza kodu bakıldı mı? Keşke bunlar yazılsaydı

aracı burda arıza tespit yaptıracak yer bulamadığım için internetten emsal video izleyerek reset yaptım kontağı ilk cevirdiğimde selamlama filan geldi sanırım  sıfırladı.resetledi

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Focusta adaptasyon olmuyor gaz kelebeği için. Motor biryerden hava alıyor olabilir siz karter havalandırma subabı ve hortumunu da kontrol edin. Bir de rölanti valfi temizlemeyle düzelmiyor genelde yenisi gerekiyor ama şansınızı deneyin yine de. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Adaptasyona gerek yok.
Rolanti valfinin fişini çekip kullanın bakalım ne yapacak.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bende aynı sorunu yaşamıştım zamanında lpg enjektörlerini çıkarıp benzinde kullandığımda rolanti sorun olmuyordu. Araç kendi kendine gaz veriyordu. Sorunun çözümünü bulamamıştım. Forumda aynı probleme benzer konular olacaktı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Bende Lpg regülatörünün değişmesi ile çözüm bulmuştum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Emme manifolttuda T hortum ve karter havalandırma subabi var mı 2.0 da emin değilim ona da bakın. 1.6 da ondan yapardı

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Arabacı
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Emme manifolttuda T hortum ve karter havalandırma subabi var mı 2.0 da emin değilim ona da bakın. 1.6 da ondan yapardı

Bende varmı bilmiyorum bakacağım saolun

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ömer Faruk Arabacı yazdı:

Bende varmı bilmiyorum bakacağım saolun

Burdan yerine bakabilirsiniz biraz gıcık biryerde maalesef.

 

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Arabacı

cok saol ustat yerini biliyorum yarın ilk işim onu temizlemek olacak

 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Karter havalandirmayi hic temizlemekle ugrasmayip yenisi ile degistirmen daha saglikli t hortum ile. Icindeki plastik aksam islevini yitiriyor zamanla

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ömer Faruk Arabacı yazdı:

cok saol ustat yerini biliyorum yarın ilk işim onu temizlemek olacak

 

Temizlemeyin yenisi daha sağlıklı olur. Benim 1.6 focus vardı 2004 model hortumla subabı değiştirdim. Subap içindeki yay işlevsizleşmiş tıkır tıkır sallanıyordu içinde çürümeye başlamıştı. 2000 model sizdeki değişmemişse o da aynıdır.

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Arabacı
Çağatay Kılınç yazdı:

Temizlemeyin yenisi daha sağlıklı olur. Benim 1.6 focus vardı 2004 model hortumla subabı değiştirdim. Subap içindeki yay işlevsizleşmiş tıkır tıkır sallanıyordu içinde çürümeye başlamıştı. 2000 model sizdeki değişmemişse o da aynıdır.

haklısın usta temizlemekle uğraşmaya hiç değmez yenisini alayım.yeterki bu sorundankurtulayım.

Sinan Akgöl yazdı:

Karter havalandirmayi hic temizlemekle ugrasmayip yenisi ile degistirmen daha saglikli t hortum ile. Icindeki plastik aksam islevini yitiriyor zamanla

ben bu karter subabını yerini biliyorum dediğiniz gibi temizlemeyim direk değiştiriyim lakin 2.0 motorda bu t hortumvar mı varsa neresinde onu bulamadım

 

Yorum bağlantısı
Mahir CAN

büyük sıkıntı bu bende de aynı problemi yarattı ve halen devam ediyor elimizde kalacak motor

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Arabacı

İlgilenen herkese teşekkür ederim.sorunu çözdüm. Arızalı parça KM hız sensörü imiş.simdi onun fişini söktüm araç düzeldi.yenisi takılınca da km saatim çalışacak sorun kalmadı.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...