İçeriğe Yönlendir

2006 Model Arabanın Fren Sistemi Hakkında


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş


Merhabalar. 2006 model bi focusumuz var fotoğraftan gördüğünüz üzere. Sıfır alındı 15 senedir 141000 kmdir kullanıyoruz. Yumuşak kullanım stili ve buralarda trafiğin olmayışı ile fren kullanımı da baya azalmış olacakki 2017 yılında(hatırladığım 100.000km civarı) ilk kez ve sadece balatalar değişti.
Ama artık hissediyorum arabanın fren performansı baya yerlerde. Özellikle çok çabuk sertleşiyor ve abs çok çabuk devreye giriyor. 100 km hızla dip fren yapıyorum ya kendimi hazırladığımdan ya da gerçekten öyle olduğu için vücudum hiç öne doğru gitmiyor. Böyle bi geçmişe sahip arabada ilk önce neleri değiştirerek başlamalı. Aklımda önce fren hidroliğini kontrol etmek, balataları değiştirmek ve disklerin durumuna bakmak geliyor. Sizin önerileriniz neler?
Teşekkür ederim
Dipnot: lastikler bu sene mart ayında alındı 2020 üretimi
 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Balatalar orjinal mi takıldı? Fren hidroliğinizi asgari 2 yılda bir değiştirin fren performansınızı doğrudan etkiler.

Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Diskler değişecek. Tabi ki diskler ile beraber balatalar da değişecek. Yeni diske eski balata olmaz!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Balatalar orjinal mi takıldı? Fren hidroliğinizi asgari 2 yılda bir değiştirin fren performansınızı doğrudan etkiler.
Kale marka takılmıştı. Hidroliği değiştirelim. Dot4 kullanıyor diye biliyorum ama ne kadar alıyor ve marka tavsiyeniz var mı?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ne marka lastik? amortisör de sönümlemez ise lastik zıplar ayrıca

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Diskler değişecek. Tabi ki diskler ile beraber balatalar da değişecek. Yeni diske eski balata olmaz!
Teşekkür ederim abi balata zaten değiştirecektim 40bin oldu :)
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
ne marka lastik? amortisör de sönümlemez ise lastik zıplar ayrıca
Hankook ventus prime 3 abi. Kendimce fren testini hava 10 derecenin üzerindeyken kuru ve düzgün asfaltta yaptım. lastik basıncım 32-34 psi arasındadır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce fren yağını değişmek lazım abs nin erkenden devreye girmesi sebebi de olabilir, fren yağı içinde ben su var ise erken yanma olursa hava kabarcığı ile pedal da sertleşir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
önce fren yağını değişmek lazım abs nin erkenden devreye girmesi sebebi de olabilir, fren yağı içinde ben su var ise erken yanma olursa hava kabarcığı ile pedal da sertleşir
Teşekkür ederim Çağlar abi. Bunu yaptırmak şart oldu.
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Görkem Karakaş yazdı:
Koray Demir yazdı:

Kale marka takılmıştı. Hidroliği değiştirelim. Dot4 kullanıyor diye biliyorum ama ne kadar alıyor ve marka tavsiyeniz var mı?

Evet fren hidroliğiniz Dot 4. Tüm sistemi yenilemek için 1 litre yeterli gelir az bir miktar artıyor. Mobil ya da Castrol iyidir. Bunun dışında Kale vasat bir ürün. Orjinal balata daha stabil fren hissiyatı sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Evet fren hidroliğiniz Dot 4. Tüm sistemi yenilemek için 1 litre yeterli gelir az bir miktar artıyor. Mobil ya da Castrol iyidir. Bunun dışında Kale vasat bir ürün. Orjinal balata daha stabil fren hissiyatı sağlıyor.
O zaman için araştırıp hatta yanlış hatırlamıyorsam foruma sorduğumda balata için kaleye iyi denmişti. Bu yaza kadar da iyiydi. Ama orijinal istiyeyim bu kez belki eski kalitesi yoktur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Görkem bey yuksek hızda sert fren yaptıgınızda dreksiyonda titreme yoksa disk degiştirmenize gerek yok. Aracınızda ilk olarak fren hidroligini degistirin. Ancak bu işlemi makine ile değişim yapan bosch car servis gibi kurumsal bir yerde yaptırın. Fren hidroligi olarak Ate ürünleri kullanmanizi tavsiye ederim. Afyonda bulamam diyorsaniz mercedes parcasi satan yerlerde bulunuyor. Ben Ate fren hidroligini koca Bursada bir tek mercedes yedek parcasi satan yerde bulmuştum. Fren balatalarınızı degistirmek gerekiyorsa balata olarak motorcraft yada Ate alın. Fren icin harciyacaginiz fazladan 200 300 tl size 8000 10000 tl olarak geri donecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Görkem bey yuksek hızda sert fren yaptıgınızda dreksiyonda titreme yoksa disk degiştirmenize gerek yok. Aracınızda ilk olarak fren hidroligini degistirin. Ancak bu işlemi makine ile değişim yapan bosch car servis gibi kurumsal bir yerde yaptırın. Fren hidroligi olarak Ate ürünleri kullanmanizi tavsiye ederim. Afyonda bulamam diyorsaniz mercedes parcasi satan yerlerde bulunuyor. Ben Ate fren hidroligini koca Bursada bir tek mercedes yedek parcasi satan yerde bulmuştum. Fren balatalarınızı degistirmek gerekiyorsa balata olarak motorcraft yada Ate alın. Fren icin harciyacaginiz fazladan 200 300 tl size 8000 10000 tl olarak geri donecektir. 
Malzeme konusunda,internetten ürün tedariğiyle ilgili sorun yaşamam fakat makineyle değişim konusunda aklımda soru işaretleri var. Denizliye yakınım ben. Yani böyle bir şey olduğunda Denizliye gidiyorum. Var mı Denizli'de önerebileceğiniz bi firma ya da kurumsal bi şirket?
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Diskler,balatalar,fren sıvısı değiştiğinde bütün sorunlar çözülecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mustafa Erkan yazdı:

Fren hidroligi olarak Ate ürünleri kullanmanizi tavsiye ederim. Afyonda bulamam diyorsaniz mercedes parcasi satan yerlerde bulunuyor. Ben Ate fren hidroligini koca Bursada bir tek mercedes yedek parcasi satan yerde bulmuştum. 

Otosupermarket isimli sitede Ate fren ekipman ve ürünleri her zaman bulunabiliyor. Burası aynı zamanda Ate’nin Türkiye distribütörü.

https://www.otosupermarket.com/urun/ate-dot-4-fren-hidrolik-yagi-orijinal-tip-standart-araclar-icin-500-ml

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Dot 4 yerine hazır degişiyorken Dot 5.1 koyulsa daha iyi olmazmı ? Bende fren performansından memnun değilim. 2 kutu Motul Dot 5.1 aldım. Bosch disk ve balata bu hafta degişimi yapıcam.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Onur Bulut yazdı:

Dot 4 yerine hazır degişiyorken Dot 5.1 koyulsa daha iyi olmazmı ? Bende fren performansından memnun değilim. 2 kutu Motul Dot 5.1 aldım. Bosch disk ve balata bu hafta degişimi yapıcam.

bildigim kadariyla konulamiyor.. 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bence hidroliği değiştirmen yeterli olacak. Disklerde bir sorun olacağını zannetmiyorum. Daha ilk balatalarsa diskler büyük bir ihtimalle iyi durumdadır. Kaçak veya havada olabilir diye aklıma geliyor.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Alpay Sumer yazdı:

bildigim kadariyla konulamiyor.. 

Yanlış biliyorsunuz konuluyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Onur Bulut yazdı:

Yanlış biliyorsunuz konuluyor. 

Konu var. Buraya ekleyeyim. Bende bakayım. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Alpay Sumer yazdı:

Konu var. Buraya ekleyeyim. Bende bakayım. 

 

 

Koyuluyor abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Alpay Sumer yazdı:

Konu var. Buraya ekleyeyim. Bende bakayım. 

 

Dot 4 den Dot 5 e geçmek olmaz zaten farklı yağlar. Dot 4 ve Dot 5.1 sadece ısı dereceleri farklı silikon temelli bir yağ. Değişince konudan devam ederim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

5 in silikon bazli olduguna dair bilgiler var.. Tam emin olamadim. ben de olmuyor diye hatirliyorum.. Karar sizin.. Ben net olamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abs devreye giriyorsa fren işini yapıyor demektir.. 

Ha sertleşiyorsa sorunlu olabilir ancak tutuyordur.. 

 

1- Lastikler mevsime uygun olmayabilir.. ölçüleri doğru olmayabilir, basınçları doğru olmayabilir. 

2- Amortisörler bozuk olabilir. 

 

Sertleşme ile ilgili olarak, westinghouse subaplarında kaçak olabilir. basınç kaybı olabilir.. Balata, disk sorunlu olabilir. fren merkezleri bozuk olabilir.. 

Hidrolik bozuktur.. zaten iki yılda bir değişimi ön görülüyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...