İçeriğe Yönlendir

Soğuk Hava Performansı


Ozkan çoban

Recommended Posts

Ozkan çoban

Değerli büyüklerim bir aracın soğuk havalarda veya düşük sıcaklıklarda daha performanslı çalışması vs ne ile bağlantılı olabilir ?

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Değerli büyüklerim bir aracın soğuk havalarda veya düşük sıcaklıklarda daha performanslı çalışması vs ne ile bağlantılı olabilir ?
Havada ki oksijen yoğunluğu ile alakalı.Soğuk hava da oksijen miktarı fazladır ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Map maf sensörü eksoz bir de oksijen sensörüyle de alakalı olabilir belki de 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Birim karedeki oksijen miktarı soğuk havada daha fazla. Fazla oksijen fazla güç.

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Furkan Bakırel yazdı:
Ozkan çoban yazdı:
Değerli büyüklerim bir aracın soğuk havalarda veya düşük sıcaklıklarda daha performanslı çalışması vs ne ile bağlantılı olabilir ?

Havada ki oksijen yoğunluğu ile alakalı.Soğuk hava da oksijen miktarı fazladır ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma

Araç atmosferik olsa dediğiniz doğru ancak bu teoremi turbo beslemeli ünitelerde nasıl yorumlayabiliriz ?

Ebrar Tüfek yazdı:

Birim karedeki oksijen miktarı soğuk havada daha fazla. Fazla oksijen fazla güç.

Araç atmosferik olsa dediğiniz doğru ancak bu teoremi turbo beslemeli ünitelerde nasıl yorumlayabiliriz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ebrar Tüfek yazdı:

Birim karedeki oksijen miktarı soğuk havada daha fazla. Fazla oksijen fazla güç.

Bu yüzden yakıt tüketimi de bir miktar artar.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ozkan çoban yazdı:

Araç atmosferik olsa dediğiniz doğru ancak bu teoremi turbo beslemeli ünitelerde nasıl yorumlayabiliriz ?

Araç atmosferik olsa dediğiniz doğru ancak bu teoremi turbo beslemeli ünitelerde nasıl yorumlayabiliriz ?

Turbo beslemeli ünitelerdeki intercooler ne işe yarıyor sizce? :) 

Soğuk havada birim miktarda oksijen aracınız atmosferikde olsa turbo da olsa artacaktır. 1 atmosfer basınç ile hava alan atmosferik aracın alacağı birim hava miktarı x ise, hava soğudukça bunun içindeki oksijen fazlalaşıyor. Sizin turbo beslemeli ünitede atıyorum çalışma basıncı 3 atmosfer ise, 3x hava aldığını var sayalım, yine doğru orantılı olarak oksijen miktarı artıyor. Araç aynı havayı alsa da daha fazla oksijen alıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Murat Sahın yazdı:

Turbo beslemeli ünitelerdeki intercooler ne işe yarıyor sizce? :) 

Soğuk havada birim miktarda oksijen aracınız atmosferikde olsa turbo da olsa artacaktır. 1 atmosfer basınç ile hava alan atmosferik aracın alacağı birim hava miktarı x ise, hava soğudukça bunun içindeki oksijen fazlalaşıyor. Sizin turbo beslemeli ünitede atıyorum çalışma basıncı 3 atmosfer ise, 3x hava aldığını var sayalım, yine doğru orantılı olarak oksijen miktarı artıyor. Araç aynı havayı alsa da daha fazla oksijen alıyor.

Bu durumda daha büyük bir intercooler takılması mantıklı geliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ozkan çoban yazdı:

Bu durumda daha büyük bir intercooler takılması mantıklı geliyor.

Aracınızdaki ecu doğru hava/yakıt karışımını sağlamak için daha fazla yakıt püskürtülmesini sağlıyor. Daha fazla performans elde edersiniz ancak aracınız daha çok yakar. Üstelik ilk yapım maliyeti de ucuz değildir. Düzgün bir yazılım daha ucuza bu işi halledecektir.

 

Bütün bunları bir kenara koyarsak, evet, daha büyük bir intercooler kağıt üzerinde işe yarar. Ancak tam performans alabilmek için emme, egzoz, turbo, yazılım ve daha bir çok bileşenle oynamak gerekir. Yaparsanız olur. Performans odaklı araçları incelerseniz kocaman intercooler'ler görürsünüz. Ama forged piston, forged piston kolu, eksantrik mili, turbo, yazılım, egzoz, emme manifoldu, hava filtresi diye uzar gider liste. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ozkan çoban yazdı:

Araç atmosferik olsa dediğiniz doğru ancak bu teoremi turbo beslemeli ünitelerde nasıl yorumlayabiliriz ?

 

Turbodan geçen hava intercooler da soğuyarak motora gider, soğuk hava intercoolera geldikte, cooler daha soğuk olur. İçinden geçen hava da normale oranla daha soğuk olur. 

Mehmet Yeter yazdı:

Bu yüzden yakıt tüketimi de bir miktar artar.

 

Aynen öyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Turbodan geçen hava intercooler da soğuyarak motora gider, soğuk hava intercoolera geldikte, cooler daha soğuk olur. İçinden geçen hava da normale oranla daha soğuk olur. 

İntercoolerı olmayan araçlar içinde performans kaybıdır. Örneğin 1.4 tdci fiesta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Bu yüzden yakıt tüketimi de bir miktar artar.

Esasında tam sıcak motorda düşüyor abi,soğuk çalışma çok olduğu için ortalama artıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Yeter yazdı:

İntercoolerı olmayan araçlar içinde performans kaybıdır. Örneğin 1.4 tdci fiesta. 

 

Evet, şuan onlara da sonradan intercooler takılıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Metin Taşcı yazdı:

tam tersi olmazı gerekmiyor mu ? 
benim fiesta kışın baya atik oluyor

Olsa bile hocam intercooler kadar olmaz yazın daha kötü oluyor bende 5 sene fiesta kullandım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Soğuk havada benim bile performansım artıyor. 12x10lt su çıkardım eve. Normalde yorulurdum. 1 derece çıkarınca 4’er 4’er çıkardım bana mısın demedi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:


Esasında tam sıcak motorda düşüyor abi,soğuk çalışma çok olduğu için ortalama artıyor.

Motor tam sıcak olsa bile, emdiği hava soğuk olduğundan daha çok oksijen emecek sistem. Bunu okuyan oksijen sensörü ecuya bilgi aktaracak, ecu optimum karışım için daha fazla benzin ya da mazot püskürtülmesini talimat verecek, enjektör daha çok püskürterek daha çok yakıt sarf edecek. Yani kağıt üzerinde, motor sıcak bile olsa aracın -10 derecede yakacağı miktar 20 derecede yakacağı miktardan fazla olacaktır. Atmosferik olsa da böyle. 

Tabi ki kış lastiğinin yakıta etkisini de göz ardı etmemek gerek. Sonuçta ekstra tutunma = ekstra yakıt. Yuvarlanma direnci hesaba girecek. Bir de benim gibi karlı buzlu biniyorsanız (aracın üzerinde 1 karış kar var) ekstra ağırlık ta söz konusu :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Soğuk havada benim bile performansım artıyor. 12x10lt su çıkardım eve. Normalde yorulurdum. 1 derece çıkarınca 4’er 4’er çıkardım bana mısın demedi :) 

 

Sen bence protienli bişiler yemişsin. Makarna yersem koltuktan kalkamıyorum. Ama protein (et) yediğimde uçuşa geçiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Sen bence protienli bişiler yemişsin. Makarna yersem koltuktan kalkamıyorum. Ama protein (et) yediğimde uçuşa geçiyorum. 

Pekmez-tahin-ceviz olabilir :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

turbo benzinli berlingo 1.2 de motor iyice ısındıktan sonra -12 derecede alt devirlerde biraz daha canlı gibi geldi. üst devirde pek bir numara yok. daha önceden kullandığım dizel PD140 VW motorlu dodge journey de -10 derecenin altında, üst devirlerde epey bir çekişte artış oluyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

turbo benzinli berlingo 1.2 de motor iyice ısındıktan sonra -12 derecede alt devirlerde biraz daha canlı gibi geldi. üst devirde pek bir numara yok. daha önceden kullandığım dizel PD140 VW motorlu dodge journey de -10 derecenin altında, üst devirlerde epey bir çekişte artış oluyordu.

Üst devirde numara istiyor sen? O zaman alacak atmosferik 😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

1.5 atkinsonotoyota? 0 100  12 sn?

Cansız mı doğmuş, ölmüş mü? :) 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pekmez-tahin-ceviz olabilir :)

 

Onu yesem om606ya dönüşürüm heralde :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...