İçeriğe Yönlendir

Motor Yükü Değeri Nedir?


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar Arkadaşlar, 

2003 fiesta benzinli aracimda obd2 cihazıyla kontrol ettiğimde "Motor yük değeri" %50 lerde seyrediyor. Erinmedim  Aynı havada aynı motor ısısında arkadaşlarımın accent 1.3 benzinli ve astra 1.4 atmosferik motorlarda da kontrol ettiğimde onlarda ise %4-%6 çıktı. Bundan yola çıkarak arada çok fark var. Bu farkın sebebi ne olabilir motor ömrü ile alakalı mi bu değer? Aydinlatirsaniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu senin motorun Güç Tork grafiği. Motor yükü, Tork çizgisinin sıfırdan çizgiye olan kesime kadar olan kısmın yüzdelik oranıdır. 

 

2000 devirde %80 motor yükü demek motorun 100 newton ürettiği anlamına gelir. 100 newtonda 2000 dvirde 28 beygir üretiyor demektir. 

 

1 numaralı çizgi beygiri,

2 numaralı çizgi torku gösterir

ACtC-3f-FEZrnzpvCl1NQ_agDMBlI40psmMMjkTH

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Ali Darbaz yazdı:

Bu senin motorun Güç Tork grafiği. Motor yükü, Tork çizgisinin sıfırdan çizgiye olan kesime kadar olan kısmın yüzdelik oranıdır. 

 

2000 devirde %80 motor yükü demek motorun 100 newton ürettiği anlamına gelir. 100 newtonda 2000 dvirde 28 beygir üretiyor demektir. 

 

1 numaralı çizgi beygiri,

2 numaralı çizgi torku gösterir

ACtC-3f-FEZrnzpvCl1NQ_agDMBlI40psmMMjkTH

Grafiği şayet doğru yorumladıysam normal şartlarda motor yük değeri %30 normal olması gereken doğru muyum ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Gökhan DOĞAN yazdı:

Grafiği şayet doğru yorumladıysam normal şartlarda motor yük değeri %30 normal olması gereken doğru muyum ?

 

Valla kardeş, araba eski, üzerinde bir sürü direnç var. 

Motor yağın dandik olabilir. 

Akü bitik olabilir. 

Kayışlar , bunların bağlı olduğu rulmanlar, yataklar aşınmış olabilir. 

ELektrik tüketimin yüksek olabilir. 

 

Bunlar hep etken. %30 değeri sıcak motorda alıyorsun yeterli bir değer. 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Ali Darbaz yazdı:

 

Valla kardeş, araba eski, üzerinde bir sürü direnç var. 

Motor yağın dandik olabilir. 

Akü bitik olabilir. 

Kayışlar , bunların bağlı olduğu rulmanlar, yataklar aşınmış olabilir. 

ELektrik tüketimin yüksek olabilir. 

 

Bunlar hep etken. %30 değeri sıcak motorda alıyorsun yeterli bir değer. 

Olması gereken değer %30 ise benzinde %30 u yakalıyorum lgpde %50 lere çıkıyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Gökhan DOĞAN yazdı:

Olması gereken değer %30 ise benzinde %30 u yakalıyorum lgpde %50 lere çıkıyor 

 

Motorun beyni Lpgnin hesaplamasını yapamıyordur. Benzinden daha düşük enerji ürettiğinden motorun %20 motor gücü düşmüş olabilir. %20 motor gücü düşmesi nendeniyle , beyin %50 daha yorgun çalıştığını ölçümlemiştir. 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Ali Darbaz yazdı:

 

Motorun beyni Lpgnin hesaplamasını yapamıyordur. Benzinden daha düşük enerji ürettiğinden motorun %20 motor gücü düşmüş olabilir. %20 motor gücü düşmesi nendeniyle , beyin %50 daha yorgun çalıştığını ölçümlemiştir. 

Yani grafiğe göre bu motorun rölantideki motor yük değeri %30 mudur 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Gökhan DOĞAN yazdı:

Merhabalar Arkadaşlar, 

2003 fiesta benzinli aracimda obd2 cihazıyla kontrol ettiğimde "Motor yük değeri" %50 lerde seyrediyor. Erinmedim  Aynı havada aynı motor ısısında arkadaşlarımın accent 1.3 benzinli ve astra 1.4 atmosferik motorlarda da kontrol ettiğimde onlarda ise %4-%6 çıktı. Bundan yola çıkarak arada çok fark var. Bu farkın sebebi ne olabilir motor ömrü ile alakalı mi bu değer? Aydinlatirsaniz sevinirim.

Katalitik konvektör iptal bu bir sebep olabilir mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Gökhan DOĞAN yazdı:

Katalitik konvektör iptal bu bir sebep olabilir mi

 

Ben Cruze kullanıcısyım, Fiesta benzinli kullanmadım. Tecrubem olmadığı için yorum yapamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Motor yükü yüzde 5-6 eksik mi sizinkinden yoksa direkt 5-6 mı? Çünkü yüzde 5-6 motor yükü rolantide olamaz. En düşük gördüğüm yüzde 25. Benim aracımınki yüzde 34-35 civarı motor ısınınca

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Behlül Baş yazdı:

Motor yükü yüzde 5-6 eksik mi sizinkinden yoksa direkt 5-6 mı? Çünkü yüzde 5-6 motor yükü rolantide olamaz. En düşük gördüğüm yüzde 25. Benim aracımınki yüzde 34-35 civarı motor ısınınca

Accent 1.3 motor %3.92 astra 1.4 %5.49 çıktı bizzat ben bağladım cihazı 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Gökhan DOĞAN yazdı:

Accent 1.3 motor %3.92 astra 1.4 %5.49 çıktı bizzat ben bağladım cihazı 

 

Çok garip teorik olarak çok mantıksız bence.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Behlül Baş yazdı:

 

Çok garip teorik olarak çok mantıksız bence.

Bana da tuhaf geldi açıkçası o yüzden konuyu buraya taşıdım. Kendi Aracim da mi problem var yoksa test ettiğim araçlarda mi? Aman aman bir fark yok esasında.. accent 1.3 12v soch motor astra 1.4 16v klasik motor ve kendi aracim 1.4 16v. Model olarak çok yakın teknolojik bariz fark yok.. kafa karıştırıcı bir durum...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

2000 devirde %80 motor yükü demek motorun 100 newton ürettiği anlamına gelir. 100 newtonda 2000 dvirde 28 beygir üretiyor demektir. 

değil

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Ben Cruze kullanıcısyım, Fiesta benzinli kullanmadım. Tecrubem olmadığı için yorum yapamıyorum. 

obd den okunan load ferraride de aynı mantıkır audide de, marka model fark etmez

 

Gökhan DOĞAN yazdı:

2003 fiesta benzinli aracimda obd2 cihazıyla kontrol ettiğimde "Motor yük değeri" %50 lerde seyrediyor

hangi devirde?

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

değil

 

obd den okunan load ferraride de aynı mantıkır audide de, marka model fark etmez

 

hangi devirde?

Rölantide ve lpg de.. benzinde 30 a kadar düşüyor abi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

Rölantide ve lpg de.. benzinde 30 a kadar düşüyor abi

obd den okunan load değeri değişkendir, yani her devirde belli bir rakam değildir, aynı devirde yokuş yukarı farklı aşağı doğru farklı bir yüzde oluşur. rölantide 30 olması fazla, sebebi nokta atışı bulunmaz, maf doğru çalışıyormu grafiğine bakmalı, vakum hortumlarında hava kaçağı  var mı? vb. karter havalandırma tıkanıklığı bile bir etkendir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...