İçeriğe Yönlendir

Motosikletçi Dostlara 20 Madde'de Tavsiyeler


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Haddim olmayarak 100 bin km civarında motor kullanmış eski bir motorcu olarak motor kullanan ve kullanacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunacağım;

 

1- Kask koruma ekipmanlarının en kıymetlisidir. Bilindik markalardan ve full face bir kask kullanın. Çenesi açık kasklar önden alacağınız darbelerde işlevsizdir. Çene açılır kasklar ise nispeten iyi olsa da çene mekanizmaları kaza durumunda kopabilmektedir. Fullface güneş vizörlü, bolca havalandırma girişi olan kaliteli kask kullanımı öneririm.

2- Mont, eldiven, pantolon ve ayakkabı motora uygun, korumalı, kumaşı bu iş için imal edilmiş olmalı ve üzerinize tam oturmalı. Büyük beden almak koruma becerisini azaltıyor ekipmanların. Mesela dizi koruması gereken bölüm sürtünme esnasında pantolon bol ise dönüyor ve diz açıkta (sadece kumaş ile korunuyor) kalıyor. Montta ise muhakkak tam omurilik koruması bulunsun. Bir çoğunda yok, sonradan da eklenebiliyor. Eğer yoksa muhakkak ekleyin.

3- Lastikler. 2 lastik olunca söz konusu olan, otomobile göre durum çok farklı. En ufak olumsuzluktan etkilenmeye meyilli. İlk motorumla 3 kez düştüm, üçünde de arka tekerim düz yolda tutunmayı bıraktığı için toparlayamamıştım. Tabi zamanla toplarmayı öğreniyorsunuz :D Sonraki motorlarımla hiç düşmedim, devrilmedim, kaza yapmadım.

4- Muhakkak kamera kullanın. Motosiklet tek kişilik araç (çoğu zaman) olduğundan şahidinizi taşımış olursunuz kamera kullanarak. Araçlar sizi vasıtadan saymayacağı için ihtiyaç olabilir.

5- Özellikle şehir dışında yol yapacaksanız birilerine whatsapp üzerinden canlı konum gönderin. En azından başınıza bir şey gelirse nerede olduğunuzu bilirler.

6- Zincir dişli setine dikkat. Güzelce temizleyin, güzelce yağlayın. Yıpranmışsa değiştirin. Yolda giderken koparsa arka tekeri kitleyebiliyor arka maşa ile arka dişli arasına girerek. 

7- Güvenliğiniz için trafikten %10 hızlı seyredin. Sağ şeritten manzara izleyerek giderken arkadan gelen birinin size çarpması çok olası.

8- Güvenliğiniz için kırmızı ışıkta beklerken ayaklığı açmayın, motoru stop etmeyin, vitesi boşa atmayın. Ayna kontrolü yapın. 1 kez AS950 kamyondan 1 kez de büyük aracın arkasından birden çıkan ve beni son anda gören otomobilden kaçtım bu şekilde. AS950'den kaçmasaydım kesin ölmüştüm. (R1100RT BMW ile yanlayarak kaçtım :D )

9- Sırt çantası kullanmamaya çalışın, mecburen kullanıyorsanız içinde sert cisimler taşımayın. Kaza esnasında çok zarar verir.

 

10- Kaskı balaklava ile kullanın. Yoksa kaskın içi çok çabuk kirlenir.

11- Motorda yangın söndürme tüpü taşıyın. Yer bulun, topcase içi olur, koruma demiri olur, artık nereyi beğeniyorsanız, muhakkak ufakta olsa bir yangın söndürücünüz olsun yanınızda. Sinek ilacı kadar olanları da satılıyor, düzgün bir marka olmak kaydı ile alınır, iş görür.

12- Asla ama asla motorun üzerinde otururken yakıt almayın. Yakıt alacaksanız motor stop edilmiş, viteste ve ayaklıkta olsun. Siz de motordan 50 cm kadar uzakta durun. Çoğu motorun deposundaki tahliye motor hareket halinde ya da virajdayken taşan yakıtı akıtmak üzere konumlandırıldığı için yerinizde sabit dururken çoğu kez egzoza akıtıyor. Bu da yangın riskini artırıyor. Özellikle motorun üzerinde otururken birden parlayan benzinin telaşı ile o motordan inip uzaklaşana kadar baya yanmış oluyor kişi.

13- Boş alanda düşük hızlardan başlayarak sert manevra (kaçınma manevrası) ve sert fren denemeleri yapın. Kendinizi bu ikisinde geliştirin. Hayat kurtarır.

14- Eğitim alın. Bu en önemli madde aslında. Profesyonel eğitim alın.

15- Motosiklet kullanmayı bilmeyen birini asla artçı almayın. Mecbursanız ara yollardan ve yavaş sürün. Ana yollarda özellikle viraj dönerken yattığınızda düşme tedirginliği ile dengenizi bozacaktır. En azından bisiklet kullanmış olsun.

16- Ekipmansız birini kısa mesafe de olsa artçı almayın. Olası bir kazada başınızın çoook ağrıyacak olmasının yanında vicdanınız da ağrıyabilir.

17- Fark edilmek önemlidir. Otomobilin aksine, kornayı daha çok kullanın. Özellikle iyi aydınlatılmış yollarda gece sürüşlerinde sollama yaparken fark edilmeyebilirsiniz. Aracı sollamaya çıkarken kısacık bir korna ve selektör ile "ben buradayım, solluyorum" mesajı verin ki orada olduğunuzu fark etsin araç sürücüsü.

18- Önünüzü görmüyorsanız gaza değil frene basın. Durmaya hazır olun. Eğer yolda ilerlerken trafik akışında bir anormallik görüyorsanız (anlamsız bir sıkışma, araçların bir şeridi boşaltmaya çalışması gibi) bilin ki orada tehlike var. Bu bir hayvan ölüsü olabilir, bir araç parçası olabilir, siz de konumunuzu buna göre ayarlayın. Otomobil ile çarptığınızda/ezdiğinizde tamponda bir kaç çiziğe sebep olacak bir lastik kaplaması motosikletliyi düşürür. 

19- Motosikletlerde stepne yoktur. Uzun yola çıkacaksanız yanınızda lastik tamir spreyi olsun. Bir çok lastikçi motosiklet lastiğini ya hiç sökmez, ya da çok para ister. 

20- Kimse sizi görmeyecek, bu yüzden siz herkesi ve her şeyi görün.

 

İyi sürüşler :) 

  • Beğen 12
  • Teşekkür 6
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

20- Kimse sizi görmeyecek, bu yüzden siz herkesi ve her şeyi görün.

Ben diyordum ne zaman böyle bir cümle çıkacak son maddede sağolasın Murat Hocam. Cümleyi görmedikçe okudukça gerilmiştim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Belgrad ormanında yalnız takılan bir motorcu. Motorundan düşüp ağaç dallarına saplanmış. 3 gün can çekişmiş ve maalesef ölmüş. 10 gün sonra bulmuşlardı. Yani demem oki bu da benim tavsiyem. Dağa bayıra tek başınıza çıkmayın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Belgrad ormanında yalnız takılan bir motorcu. Motorundan düşüp ağaç dallarına saplanmış. 3 gün can çekişmiş ve maalesef ölmüş. 10 gün sonra bulmuşlardı. Yani demem oki bu da benim tavsiyem. Dağa bayıra tek başınıza çıkmayın. 

yazın cide-sinop karayolunda dünyanın motorcusu geçiyor grup halinde gidende var tek gidende geneli rus. çok büyük cesaret. ben yapamazdım sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Belgrad ormanında yalnız takılan bir motorcu. Motorundan düşüp ağaç dallarına saplanmış. 3 gün can çekişmiş ve maalesef ölmüş. 10 gün sonra bulmuşlardı. Yani demem oki bu da benim tavsiyem. Dağa bayıra tek başınıza çıkmayın. 

Madde 5 Ali hocam. Mesela ben çok tek sürüş yapardım dağlarda, yaylada falan. Yola çıkarken güvendiğim birini arar, söyler ve hareketli konum atardım :) Böylece başıma bir şey gelirse telefonun gönderdiği son konum ilgili birimlere aktarılacak falan. Aslında teknoloji bir çok konuda yardımımıza koşuyor. 

Ümit Türk yazdı:

yazın cide-sinop karayolunda dünyanın motorcusu geçiyor grup halinde gidende var tek gidende geneli rus. çok büyük cesaret. ben yapamazdım sanırım. 

Uygun motorum ve fırsatım olsa, dünyayı dolaşırdım motorla. Uygun motor konusu kolay, 650'lik bir transalp yeter de artar, ama fırsat konusuna henüz çözüm geliştiremedim :D  

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Murat Sahın Google maps konum paylaşımı aktif edilirse sevdikleriniz sizi her zaman her yerde takip eder. Benim tüm ailem paylaşımda. Bakıyorum Babam nerde görüyorum. Eşim evdemi iştemi takip edebiliyorum. Şimdi baktım, eşim işte, annem ve babam evde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

10- Kaskı "baklava" ile kullanın. Yoksa kaskın içi çok çabuk kirlenir.

 

"baklava ne alaka, herhalde tatlıcının dağıtım motoru" diyecektimki... başlığı da yanlış okuduğumu fark ettim. :)

 

özür. iyi uyku şart.

 

güzel paylaşım olmuş. CUB motor ile bu dünyaya adım atıp, CUB motor ile giderken bomboş yolda yandan önüme atlayan taksicinin yarattığı etki sonucunda o dünyadan çıkan birisi olarak faydalı bir paylaşım olmuş diye düşünüyorum. motorsiklet şeytan işi mottosunu benimseyip mümkün olan en büyük 4 tekerli araç ile yola devam seçeneğimi kullanmak istiyorum.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Sıkışık trafikte motorların araçların arasından geçip gitmesi normal mi? Yoksa arabalar gibi sırayla mı gitmeliler?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mais Jannataliyev yazdı:

Sıkışık trafikte motorların araçların arasından geçip gitmesi normal mi? Yoksa arabalar gibi sırayla mı gitmeliler?

Efendi gibi gitsinlerde nasıl giderse gitsinler sürekli hareket yaparlarsa şoförlerin görmesini beklemesinler ben görmüyorum. (adam gibi kullanmaz ise) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

@Murat Sahın Google maps konum paylaşımı aktif edilirse sevdikleriniz sizi her zaman her yerde takip eder. Benim tüm ailem paylaşımda. Bakıyorum Babam nerde görüyorum. Eşim evdemi iştemi takip edebiliyorum. Şimdi baktım, eşim işte, annem ve babam evde 

İşte öyle olunca 3 gün can çekişip ölmüyor insan @Ali Darbaz

 

  

Dogan Arsiray yazdı:

10- Kaskı "baklava" ile kullanın. Yoksa kaskın içi çok çabuk kirlenir.

 

"baklava ne alaka, herhalde tatlıcının dağıtım motoru" diyecektimki... başlığı da yanlış okuduğumu fark ettim. :)

 

özür. iyi uyku şart.

 

güzel paylaşım olmuş. CUB motor ile bu dünyaya adım atıp, CUB motor ile giderken bomboş yolda yandan önüme atlayan taksicinin yarattığı etki sonucunda o dünyadan çıkan birisi olarak faydalı bir paylaşım olmuş diye düşünüyorum. motorsiklet şeytan işi mottosunu benimseyip mümkün olan en büyük 4 tekerli araç ile yola devam seçeneğimi kullanmak istiyorum.

Doğan hocam selamlar. İşte öyle durumlarda uygulanacak motto şudur; orada bir araç varsa muhakkak çıkar önümüze. Demek ki neymiş? Biz ya çarpmamaya hazır olacağız, ya da çarpışmaya hazır olacağız ki ilki tercihtir :D 

 

Bir de aynı otomobil camiası gibi, ne kadar büyük, o kadar saygı. Sizin cipe gösterilen saygı benim lineaya nasıl gösterilmiyorsa, 600lük bir motora gösterilen saygı da cuplara gösterilmiyor. Pizzacı muamelesi yapılıyor (pizzacılarla sorunum yok ama her aradan her dereden yırtık dondan çıkar gibi çıkmaları beni bile sinir ediyor) 

R1100RT BMW ile ilk fark ettiğim detay çok saygı gördüğüydü motorun. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mais Jannataliyev yazdı:

Sıkışık trafikte motorların araçların arasından geçip gitmesi normal mi? Yoksa arabalar gibi sırayla mı gitmeliler?

Bu dediğinize filtreleme diyoruz :) Aslında duruma göre değişen bir cevabı var. Ben aralardan gidenlerdendim.

 

Şöyle aktarayım, motosiklette kullanan ekipmanlar hareket halinde hava alır. Dururken pişer sürücü içinde. Motor bloğunun iki bacağın arasında yer alıyor olması ve onun ürettiği sıcaklıkta cabası. İlk sebep bu. Otomobilimizde klimayı açıp yayıla yayıla giderken ve termos kupadan kahvemizi yudumlarken motosikletteki arkadaşlar dururken ya da çok yavaş giderken pişiyor hocam. 

İkinci bir sebep ise, dur kalkın motosiklette daha zor ve yorucu olması. Durdukça motoru taşımak gerekiyor çünkü. Üstelik hız düştükçe denge zorlaşır (tecrübe varsa sorun teşkil etmez) ve bu da söz gelimi 10-20 km hızla akan trafikte motosikletin trafiğe uymasını zorlaştırır.

Trafikte gördüğünüz 10 motorun 8 i paketçi. Mecburlar hızlı gitmeye. Paketi soğumadan teslim edecek, geri dönüp yenisini alıp yeni siparişi götürecek falan bu da bir etken. 30 dk'da pizza kapında diyor ya reklam, hiç düşündünüz mü nasıl geliyor diye :) 

Hava soğutmalı motosikletler çok yoğun trafikte otomobillere uyduğunda şişer. Bu yüzden özellikle onlar hareket etmeye çalışır.

Bir başka durum; mesela siz kırmızıda en önde durdunuz, bende motosikletle geldim, şeridin ortasına sizin arkanıza durdum. Ya benim arkamdan gelen duramazsa? Arada tost olurum. Bu yüzden mesela ben hep öndeki iki aracın arasına girerdim lambalarda. 

 

Açıkçası, 40 ile akan trafikte 80 ile filtrelemeye karşıyım, ama söz gelimi trafik 20 ile gidiyor, duruyor, gidiyor, duruyor. 30 ile aralardan geçmek gerekiyor o durumda. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Motosiklet kullanıcısı daima defansif olmalı ben yoldayken diğer araçları hep tartarak her an üzerime kıracak şekilde kullanırdım.25 yıl öncesine oranla güvenli sürüş daha bir ön plana çıkıyor.

Motorcunun kaportası bedenidir Koruma ekipmanı çok önemli özellikle kask , yere düşen kask bile özelliğini yitirebiliyor.

Kaza yapmamış motorcu yoktur henüz kaza yapmamış motorcu vardır derler.

Herkese kazasız belasız sürüşler.

Murat Sahın yazdı:

Bu dediğinize filtreleme diyoruz :) Aslında duruma göre değişen bir cevabı var. Ben aralardan gidenlerdendim.

 

Şöyle aktarayım, motosiklette kullanan ekipmanlar hareket halinde hava alır. Dururken pişer sürücü içinde. Motor bloğunun iki bacağın arasında yer alıyor olması ve onun ürettiği sıcaklıkta cabası. İlk sebep bu. Otomobilimizde klimayı açıp yayıla yayıla giderken ve termos kupadan kahvemizi yudumlarken motosikletteki arkadaşlar dururken ya da çok yavaş giderken pişiyor hocam. 

İkinci bir sebep ise, dur kalkın motosiklette daha zor ve yorucu olması. Durdukça motoru taşımak gerekiyor çünkü. Üstelik hız düştükçe denge zorlaşır (tecrübe varsa sorun teşkil etmez) ve bu da söz gelimi 10-20 km hızla akan trafikte motosikletin trafiğe uymasını zorlaştırır.

Trafikte gördüğünüz 10 motorun 8 i paketçi. Mecburlar hızlı gitmeye. Paketi soğumadan teslim edecek, geri dönüp yenisini alıp yeni siparişi götürecek falan bu da bir etken. 30 dk'da pizza kapında diyor ya reklam, hiç düşündünüz mü nasıl geliyor diye :) 

Hava soğutmalı motosikletler çok yoğun trafikte otomobillere uyduğunda şişer. Bu yüzden özellikle onlar hareket etmeye çalışır.

Bir başka durum; mesela siz kırmızıda en önde durdunuz, bende motosikletle geldim, şeridin ortasına sizin arkanıza durdum. Ya benim arkamdan gelen duramazsa? Arada tost olurum. Bu yüzden mesela ben hep öndeki iki aracın arasına girerdim lambalarda. 

 

Açıkçası, 40 ile akan trafikte 80 ile filtrelemeye karşıyım, ama söz gelimi trafik 20 ile gidiyor, duruyor, gidiyor, duruyor. 30 ile aralardan geçmek gerekiyor o durumda. 

Bu sipariş zaman limiti nedeni ile acele eden bir çok kurye ve paketçi arkadaşımızı kaybettik buna bir son verilmeli.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Aytac Sakal yazdı:

Motosiklet kullanıcısı daima defansif olmalı ben yoldayken diğer araçları hep tartarak her an üzerime kıracak şekilde kullanırdım.25 yıl öncesine oranla güvenli sürüş daha bir ön plana çıkıyor.

Motorcunun kaportası bedenidir Koruma ekipmanı çok önemli özellikle kask , yere düşen kask bile özelliğini yitirebiliyor.

Kaza yapmamış motorcu yoktur henüz kaza yapmamış motorcu vardır derler.

Herkese kazasız belasız sürüşler.

Bu sipariş zaman limiti nedeni ile acele eden bir çok kurye ve paketçi arkadaşımızı kaybettik buna bir son verilmeli.

Abi talep oldukça son vermezler. Mesele, halk olarak bilinçlenip, bu tarz kampanyalardan sipariş vermemek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Güzel bir yazı teşekkürler. 

Her gün Çapa Şehremini ara sokaklara giriyorum, her köşe başından ters yön düz yön kaldırım yol farketmez bir motorcu fırlıyor, sokaklar zaten dar, 5 metrelik arabayla akrobasi yaparak zor çıkıyorum. Ben arabayla duruyorum motora çarpmayayım diye, motor tersten tam gaz yalpalaya yalpalaya geçiyor. Motor dediklerim de motosiklet demeye bin şahit, ağızda sigara, elde telefon slalom yapıyorlar. Eskiden sinirleniyordum, artık bana bulaşmasın diye kenara çekiliyorum.

 

Yolda da motosiklet kültürüne uygun giden motorculara her zaman yol açarım, solumdan geliyorsa sağa yanaşırım ki rahat geçsin.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Selim Bilgin yazdı:

Güzel bir yazı teşekkürler. 

Her gün Çapa Şehremini ara sokaklara giriyorum, her köşe başından ters yön düz yön kaldırım yol farketmez bir motorcu fırlıyor, sokaklar zaten dar, 5 metrelik arabayla akrobasi yaparak zor çıkıyorum. Ben arabayla duruyorum motora çarpmayayım diye, motor tersten tam gaz yalpalaya yalpalaya geçiyor. Motor dediklerim de motosiklet demeye bin şahit, ağızda sigara, elde telefon slalom yapıyorlar. Eskiden sinirleniyordum, artık bana bulaşmasın diye kenara çekiliyorum.

 

Yolda da motosiklet kültürüne uygun giden motorculara her zaman yol açarım, solumdan geliyorsa sağa yanaşırım ki rahat geçsin.

Yalnız değilsin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

Güzel bir yazı teşekkürler. 

Her gün Çapa Şehremini ara sokaklara giriyorum, her köşe başından ters yön düz yön kaldırım yol farketmez bir motorcu fırlıyor, sokaklar zaten dar, 5 metrelik arabayla akrobasi yaparak zor çıkıyorum. Ben arabayla duruyorum motora çarpmayayım diye, motor tersten tam gaz yalpalaya yalpalaya geçiyor. Motor dediklerim de motosiklet demeye bin şahit, ağızda sigara, elde telefon slalom yapıyorlar. Eskiden sinirleniyordum, artık bana bulaşmasın diye kenara çekiliyorum.

 

Yolda da motosiklet kültürüne uygun giden motorculara her zaman yol açarım, solumdan geliyorsa sağa yanaşırım ki rahat geçsin.

Hocam sizin araba fazla büyük :D Sorun sizin arabada bence. Onu ortadan bölsek iki tane aile otomobili çıkar :D 

 

Şaka bir yana, maalesef çoğu genç, kullandığı aletin risklerinden haberdar değil. Saçım bozulacak diye kask takmazlar. Ben çok iyi çok usta sürücüyüm diye akıl ile izah edilemeyecek tarzda sürüyorlar. Kim uğraşacak diye mont falan kullanmıyorlar. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Murat Sahın yazdı:

Abi talep oldukça son vermezler. Mesele, halk olarak bilinçlenip, bu tarz kampanyalardan sipariş 

 

Önce bizler motorcular bilinçlenmeliyiz , motosikleti ego aracı olarak gören o kadar çok motorcu varki , Motosiklet taşıt aracıdır bunu anlamalıyız.Işıklarda durduğumda camı açıp abi kaç basıyor bu diyen insanlar vardı.Etki tepki meselesi sen topluma ne veriyorsan onu algılıyor.Malesef genel bir ön yargı mevcut.Bir kısım insan yollarda motosikleti görmezden geliyor önemsemiyor buna hazırlıklı olmalıyız.

Ben eski bir motorcuyum aslında motorcuydum diyelim.Motosiklet edindikten sonra Ehliyetimi aldım kaskomu sigortamı yaptırdım öyle kullandım makinemi.Şimdiki kafam olsa motosikletten önce sürüş eğitimi alırdım görüyorum artık öyle yapıyor insanlar.

Karşılıklı bilinç arttıkça saygıda artacaktır.

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Aytac Sakal yazdı:

 

Önce bizler motorcular bilinçlenmeliyiz , motosikleti ego aracı olarak gören o kadar çok motorcu varki , Motosiklet taşıt aracıdır bunu anlamalıyız.Işıklarda durduğumda camı açıp abi kaç basıyor bu diyen insanlar vardı.Etki tepki meselesi sen topluma ne veriyorsan onu algılıyor.Malesef genel bir ön yargı mevcut.Bir kısım insan yollarda motosikleti görmezden geliyor önemsemiyor buna hazırlıklı olmalıyız.

Ben eski bir motorcuyum aslında motorcuydum diyelim.Motosiklet edindikten sonra Ehliyetimi aldım kaskomu sigortamı yaptırdım öyle kullandım makinemi.Şimdiki kafam olsa motosikletten önce sürüş eğitimi alırdım görüyorum artık öyle yapıyor insanlar.

Karşılıklı bilinç arttıkça saygıda artacaktır.

 

Abi bizde bisikletliye, yayaya, yaşlıya, hamileye bile saygı yok ki motosikletliye saygı olsun.

 

Öte yandan sana katılıyorum. Eski bir motorcu olarak, trafikte mümkün olduğunda motorları korurum, ama bazen beni bile çileden çıkartıyor. Vermişim sinyalimi, sağa dönecem, arkamdan gelen motorcu sağımdan geçiyor. Bir de 125 cc motora egzoz takmış, ara gaz veriyor fark edeyim diye. Lan sol şerit boş, defolup oradan geçsene adam gibi... Apaçi kardeşliği yoğunlukta. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Motorcu görünmediği bilmeli, aynadan gelen motoru görmek zor ,hele hızlıysa çok zor, gece zaten intihar gibi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben bundan epey süre önce muğla civarında bir mart günü, kimsenin olmadığı bir dağ geçişinde, tali yoldan çıkarken son anda yıldırım gibi gelen bir supersport motorcuyu salise ile kurtarmıştım. yani trafikte herkes kurala uyacak. adama dokunsam parçalarına ayrılırdı. gördüm durdum adam kayboldu geçip. o derce hızlıydı. ben diyeyim 200 sen de 250 kms.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Dogan Arsiray yazdı:

200 sen de 250 kms.

o kadar hızı neyine güvenip yapmış aklım almıyor :(

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

böyle birşey görmedim hayatımda. böyle bir şursuzluk. aklıma gelince tüylerim diken diken oldu şimdi. azıcık daha hızlı çıksam, 1 sn geç baksam, ne bileyim acele etsem tampona sürtse yok olur giderdi. zaten ses falan duymadım, anlık farını gördüm zup.... diye geçti gitti. canlandırabilirsiniz. yol da 1 gidiş 1 geliş ormanlı dağ geçişi idi. şimdi bölünmüş yol yapıldı oralara. geçen sene bitti.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)

Senelerdir Motosiklet ehliyeti veren ve tahmini 20 senedir de kullanan biri olarak bir kaç madde de haddim olmayarak izninle ekliyorum Murat hocam..

*** Kesinlikle motorun atikliğine ve aralardan geçme kabiliyetine güvenip sık trafikte akrobasi hareketleri yapmayın zira bir araba bile santim oynasa kendinizi yerde bulabilirsiniz.

*** İlk başlayanlar mümkünse scooter ile başlasın daha sonra vitesli 125 lik- 150 lik , daha sonra büyük motora geçsin. Önce küçük motor ile vites geçişleri , sürüş kabiliyeti kesinlikle geliştirilmeli. ( scooter olmasa da küçük motor vitesli ile başlanabilir)

*** Gidonu ne çok sıkı ne de çok serbest ama hakimin siz olduğunu bildirecek şekilde tutun. Özellikle güçlü motorlar serbestliği pek kaldırmaz kendinizi yerde, motoru 100m ileride bulabilirsiniz..

*** ESKİLER ŞEYTAN ALETİ DERDİ 2 TEKER OLMASI SEBEPLİ. ŞAHSEN BU SÖZÜ HİÇ BİR ZAMAN AKLIMDAN ÇIKARMADAN KULLANIRIM :)

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

o kadar hızı neyine güvenip yapmış aklım almıyor :(

Yol müsaitse basılır. Bende 200'lü süratler ile çok gezdim. Ama çevre yolu gibi, otoyol gibi tali yol bağlantısı olmayan yerlerde olur o süratler o da kısa süreliğine olur. Sürekli 200 ve üzeri süratle gitmek riski kabul edilse bile stres ve yorgunluk sebebi. Damla pozisyonunu hiç bozmamak gerekiyor o süratlerle. O da insanı yoruyor. 

Yoksa hemen hepimiz bindiğimiz aracın top speedini biliyoruz. Ama sürekli öyle gezmiyoruz :) Mesela linea 160'tan sonra tamam diyor, sabrederseniz 170'de tamamen ivmelenmeyi kesiyor. Son 2500 km'de anlık bile olsa gördüğüm en yüksek hız ise 130 km/h. 

Motosiklette biraz daha farklı oluyor bu durum. Ama eğer bir yola tali yol bağlantısı varsa yol 15 şeritli bile olsa o riske girilip o kadar basılmaz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

Belgrad ormanında yalnız takılan bir motorcu. Motorundan düşüp ağaç dallarına saplanmış. 3 gün can çekişmiş ve maalesef ölmüş. 10 gün sonra bulmuşlardı. Yani demem oki bu da benim tavsiyem. Dağa bayıra tek başınıza çıkmayın. 


Asfalt yolda motor kullanmak keyif vermiyor bana, sürekli gerginlik rahatsızlık hali. Çoğunlukla ormanda yalnız geziyorum, stres yapmadan, daha keyifli oluyor. Tabii ki gereksiz riske girmiyorum, motosiklette artislik olmaz, parkurda bir yeri gözün kesmiyorsa, geri döneceksin. Daha önce patika vs iz oluşmamış yerlere girmiyorum. Düşme yatma sıkıntılar arada oluyor o da işin heyecanı. :)  Zaten bu duyguyu yaşarsam o geziden daha çok keyif alıyorum. :) 
Bizim dualsport motorlar pek asfalta göre değil 100'den sonrası keyifsiz. Köylü motoru işte nolcak :) 

 

IMG_8667.thumb.JPG.620a36ccb7114dc589166db729e98c0d.JPG

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...