İçeriğe Yönlendir

Motosikletçi Dostlara 20 Madde'de Tavsiyeler


Murat Sahın

Recommended Posts

Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Alternatifler varsa ve x seçilmişse, genelde x iyi çıkıyor hocam. En azından yol kenarı dinlenme tesislerinden iyidir :) 

Mecburiyetten falan olabilir mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
ALİ SEYKAN yazdı:

Çok güzel yazı. Motosiklet farkındalığının artması için motosiklet sürücülerinin şeridinde gitmesi gerekiyor. Çoğu motoru, sıyırma geçmiş bir şekilde arkadan öne geçtiğini gören vatandaşın fark edecek bir şeyi kalmıyor.

Ayrıca motosiklet kornaları çok dandik. Bence fark edilmeleri için kamyon kornası taksalar daha iyi olabilir.

Özellikle arka ışıkları olmak üzere geliştirmeler yapılabilir.  

Ankara için çok tehlikeli. Çoğu yer yokuş ve buzlu. Bulvarlarda kamyonların en sol şeritten gittiği bir yerde motosiklet sürmek ciddi tehlike. Zaten pek sürende olmuyor.

Ben çalınma tehlikesi ve trafik nedeniyle alamıyorum. Yoksa müthiş bir his motosiklet sürmek.

İşte o bulvarda en sol şeritten giden kamyonların arasında kalmamak için onların gidemediği hızlarda seyretmek gerekiyor. :) 100'den sonrasında yok onlar.

Yücel Gezgin yazdı:

Yeni motor fiyatları için ne dersiniz?💀

Otomobil fiyatları gibi, balon oldu onlar da hocam. Alınası değil o fiyatlarla.

Ümit Türk yazdı:

Mecburiyetten falan olabilir mi? 

Valla bilemiyorum ki. Mesela Bolaman virajlarında (eskiden virajdı, şimdi tünel oldu sanırım) kamyoncu lokantalarına dururdum et yemek için. Güzel yaparlardı. Bolu Ankara arasında Ankara'ya gelirken yine bir kamyoncu lokantası var, onların da ızgarası güzeldir :D Konya Ankara arasında Kulu'da bir et dönerci var, çok güzel yapıyor.

Daha sayarım da neyse, niye 100 küsür kg olduğumu daha fazla anlatmayım :D 

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
Murat Sahın yazdı:

İşte o bulvarda en sol şeritten giden kamyonların arasında kalmamak için onların gidemediği hızlarda seyretmek gerekiyor. :) 100'den sonrasında yok onlar.

Yok yok :D Ankara sakat. Şehir dışından gelenler de giydiriyor Ankarada ki sürücülere. Takip mesafesini korumaya çalış anında önüne 2 araba girer üstüne arkadan selektör korna yersin :D  Birde 100 ile giderken normal aracı görmeyen adam motosikleti nasıl görecek. Önüne kırar sonra  arkadan niye çarptın diye saldırır :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
ALİ SEYKAN yazdı:

Yok yok :D Ankara sakat. Şehir dışından gelenler de giydiriyor Ankarada ki sürücülere. Takip mesafesini korumaya çalış anında önüne 2 araba girer üstüne arkadan selektör korna yersin :D  Birde 100 ile giderken normal aracı görmeyen adam motosikleti nasıl görecek. Önüne kırar sonra  arkadan niye çarptın diye saldırır :D

Her yer sakat. Antalya'da yaşadım 5 yıl. 5 yıl da bütün yaz ordaydım iş sebebiyle. Toplamda 10 yıl. Orası da farklı değil emin ol :) 

Konya'da üniversite okudum, 4 motorlu mobiletle Konya'da tanıştım. Orası da farklı değil.

Bahsettiğim 100 bin km'nin yarısı Ankara içidir bu arada. Normal trafik vb. Kimse seni görmek zorunda değil. Sen göreceksin. Adamın tamponu var, tamponunun içinde demiri var hava yastığı var. Bunlara sahip değilsen her şeyi göreceksin :D

 

Bildiğimiz bozuk 25 kuruş madeni para ebatında kola şişesi kapağı bile yerine göre motorcuyu öldürebilir. Bir kurbağa, bir pet şişe, bir taş, hepsi ölümcül sonuçlara sebep olabilir. O yüzden kurbağa dahil her şeyi göreceksin :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Murat Sahın yazdı:

Bir tur versene hocam :D 

 

Bilmeyenler için, bunun keyfi başkadır. Offroad falan tırışka, hiç bir 4 tekerin gidemeyeceği yerlere gider, çıkamayacağı yerlere çıkarsınız bununla. Öyle ki yaya bile çıkılmaz diye düşündüğünüz yerlere çıkanlar var. O kadar abartmadan, dağ bayır, patika, keçi yolu falan ne varsa keyifle gezilir. 


Aynen. Bu haliyle bile benim kapasitemin çok çok üstünde bir motor. Bazen aklım beta, gasgas, husqvarna vb. special motorlar kayıyor ama bununla ara sıra trafiğe çıkabilme ve geniş masrafsız bakım aralığı avantajları yine vazgeçiriyor. :) 
 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Keleş yazdı:


Aynen. Bu haliyle bile benim kapasitemin çok çok üstünde bir motor. Bazen aklım beta, gasgas, husqvarna vb. special motorlar kayıyor ama bununla ara sıra trafiğe çıkabilme ve geniş masrafsız bakım aralığı avantajları yine vazgeçiriyor. :) 
 

Aman abi, saatle bakıma giriyor onlar. Belirli periyotlarla piston sekman değişiyor falan. Hiç bulaşma.

 

KLX iyidir, yeter de artar bile. Sonrası için işin rengi değişiyor. Ekipman değişiyor, bakım masrafları bir kaç kat artıyor, motor trafiğe çıkamadığı için işin içine römork giriyor. Çekilmez o çile :) 

 

Ben zaten husqvarna kullanıp seleye totosu değen görmedim. Hep ayaktalar hep hoplayıp zıpladıkları için :D 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

İyi ya işte azcık da ben zıplıyım :D 

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Çok güzel bir konu olmuş, bilgilendirmeler için teşekkür ederim. Eşim karşı çıkmasa Forza 250 ile yollarda olacaktım ama olmadı. Belki daha sonra..😎

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Benim de bir scooter alasım var Xmax gibi, ya da Yamaha tricity gibi bir 3 tekerlekli scooter. Ama eşim istemiyor. Ben sadece gezinmek istiyorum, şehir içinde kısa mesafelerde gidip gelmek. Hızda ya da güçte gözüm yok.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Benim de bir scooter alasım var Xmax gibi, ya da Yamaha tricity gibi bir 3 tekerlekli scooter. Ama eşim istemiyor. Ben sadece gezinmek istiyorum, şehir içinde kısa mesafelerde gidip gelmek. Hızda ya da güçte gözüm yok.

 

3 tekerli motor olmaz hocam, onda bir anlaşalım :D

 

Xmax güzel motordur. Rahattır, yakıtı makul gücü yeterince iş görecek düzeydedir. 

Soru şu, daha önce motosiklet kullandınız mı? Motosiklet ehliyetiniz var mı?

 

Cevap hayır ise, ehliyet, ekipman, eğitim vb. motordan hariç 10 bin lira gibi bir bütçe gerekir. Bu önemli değil derseniz full ekipman ve eğitim ile, xmax hem şehiri çinde hem de kısa mesafeli uzun yollarda (yani İstanbul'dan Bolu'ya ya da söz gelimi İzmit'e rahat rahat gider gelirsiniz ama İstanbul'dan çıkıp Antalya'ya gidecekseniz kısıtlı güç sebebi ile yolda yorar) yeterince güçlüdür. İşinizi görür.

 

Gerçi siz Isparta'daymışsınız. Isparta'dan Antalya'ya kadar gider gelirsiniz biraz tecrübe ile :) 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağrı Alaf
Selçuk Keleş yazdı:


Asfalt yolda motor kullanmak keyif vermiyor bana, sürekli gerginlik rahatsızlık hali. Çoğunlukla ormanda yalnız geziyorum, stres yapmadan, daha keyifli oluyor. Tabii ki gereksiz riske girmiyorum, motosiklette artislik olmaz, parkurda bir yeri gözün kesmiyorsa, geri döneceksin. Daha önce patika vs iz oluşmamış yerlere girmiyorum. Düşme yatma sıkıntılar arada oluyor o da işin heyecanı. :)  Zaten bu duyguyu yaşarsam o geziden daha çok keyif alıyorum. :) 
Bizim dualsport motorlar pek asfalta göre değil 100'den sonrası keyifsiz. Köylü motoru işte nolcak :) 

 

IMG_8667.thumb.JPG.620a36ccb7114dc589166db729e98c0d.JPG

Tövbeler olsun bir kere verdiler de normal motor gibi gaz açtım 3 metre havaya uçtum 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Çağrı Alaf yazdı:

Tövbeler olsun bir kere verdiler de normal motor gibi gaz açtım 3 metre havaya uçtum 


Special motorlar öyle, uyarmaları gerekirdi :) 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

3 tekerli motor olmaz hocam, onda bir anlaşalım :D

Naykın var Naykın. Hemde Binlik :D 

 

Murat Sahın yazdı:

Xmax güzel motordur. Rahattır,

İnanılmaz rahat yeni başlayan dostu ve kolay  bir motor uzun süre kullandım şiddetle tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Naykın var Naykın. Hemde Binlik :D 

 

Düşme riski yoksa motosiklet değildir isterse helikopter motoru taksınlar :D Motor dediğin hata yapınca durduğu yerde bile devrilebilmeli :D 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim şu alemde sevdiğim tek motosiklet var. İşe başlayacaksam onla başlarım, yoksa başkasını istemiyorum. 

Hornet istiyorum. hemde 900 cc 4 silindir olanından. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Düşme riski yoksa motosiklet değildir isterse helikopter motoru taksınlar :D Motor dediğin hata yapınca durduğu yerde bile devrilebilmeli :D 

Sen nostaljiden yanasın abi benim motor boğazına kadar sensör dolu olacak kendisi sürsün isterse ben havamı basayım kask camından da havamı alayım yeter

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Benim şu alemde sevdiğim tek motosiklet var. İşe başlayacaksam onla başlarım, yoksa başkasını istemiyorum. 

Hornet istiyorum. hemde 900 cc 4 silindir olanından. 

 

Hornetle hypermiller olamazsın farkındasın değil mi Ali hocam :) 

 

Çağrı Alaf yazdı:

Sen nostaljiden yanasın abi benim motor boğazına kadar sensör dolu olacak kendisi sürsün isterse ben havamı basayım kask camından da havamı alayım yeter

 

Nostalji değil, sen olayı tamamen yanlış anlamışsın :D 

 

Motosiklet özgürlüktür. Alabildiğine özgürlük. Bir sürü sensör, bir sürü sürüş desteği ile kendi kendine giden motosikletle nasıl özgür olabilirsin ki? BMW'nin bir konsept motoru var kendi kendine gidiyor devrilmiyor falan. Risk yoksa adrenalinde yok. Adrenalin yoksa linea var motoru ne yapayım :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

 

Hornetle hypermiller olamazsın farkındasın değil mi Ali hocam :) 

 

 

Nostalji değil, sen olayı tamamen yanlış anlamışsın :D 

 

Motosiklet özgürlüktür. Alabildiğine özgürlük. Bir sürü sensör, bir sürü sürüş desteği ile kendi kendine giden motosikletle nasıl özgür olabilirsin ki? BMW'nin bir konsept motoru var kendi kendine gidiyor devrilmiyor falan. Risk yoksa adrenalinde yok. Adrenalin yoksa linea var motoru ne yapayım :)

 

Ne hiperi. Ben vu tu tu yapcam

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

 

Nostalji değil, sen olayı tamamen yanlış anlamışsın :D 

 

Motosiklet özgürlüktür. Alabildiğine özgürlük. Bir sürü sensör, bir sürü sürüş desteği ile kendi kendine giden motosikletle nasıl özgür olabilirsin ki? BMW'nin bir konsept motoru var kendi kendine gidiyor devrilmiyor falan. Risk yoksa adrenalinde yok. Adrenalin yoksa linea var motoru ne yapayım :)

Ben aydınlanmacılardanım abi yine ben özgürüm Virajı döndüm, düzlükte uzadım zannedeyim yeter bana illa Kenan gibi dönmeme gerek yok 2 teker üzerinde seni araba çekse gene özgür hissedersin zaten :D önce güvenlik  :) 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Ahmet Said Avşar
Murat Sahın yazdı:

Haddim olmayarak 100 bin km civarında motor kullanmış eski bir motorcu olarak motor kullanan ve kullanacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunacağım;

 

1- Kask koruma ekipmanlarının en kıymetlisidir. Bilindik markalardan ve full face bir kask kullanın. Çenesi açık kasklar önden alacağınız darbelerde işlevsizdir. Çene açılır kasklar ise nispeten iyi olsa da çene mekanizmaları kaza durumunda kopabilmektedir. Fullface güneş vizörlü, bolca havalandırma girişi olan kaliteli kask kullanımı öneririm.

2- Mont, eldiven, pantolon ve ayakkabı motora uygun, korumalı, kumaşı bu iş için imal edilmiş olmalı ve üzerinize tam oturmalı. Büyük beden almak koruma becerisini azaltıyor ekipmanların. Mesela dizi koruması gereken bölüm sürtünme esnasında pantolon bol ise dönüyor ve diz açıkta (sadece kumaş ile korunuyor) kalıyor. Montta ise muhakkak tam omurilik koruması bulunsun. Bir çoğunda yok, sonradan da eklenebiliyor. Eğer yoksa muhakkak ekleyin.

3- Lastikler. 2 lastik olunca söz konusu olan, otomobile göre durum çok farklı. En ufak olumsuzluktan etkilenmeye meyilli. İlk motorumla 3 kez düştüm, üçünde de arka tekerim düz yolda tutunmayı bıraktığı için toparlayamamıştım. Tabi zamanla toplarmayı öğreniyorsunuz :D Sonraki motorlarımla hiç düşmedim, devrilmedim, kaza yapmadım.

4- Muhakkak kamera kullanın. Motosiklet tek kişilik araç (çoğu zaman) olduğundan şahidinizi taşımış olursunuz kamera kullanarak. Araçlar sizi vasıtadan saymayacağı için ihtiyaç olabilir.

5- Özellikle şehir dışında yol yapacaksanız birilerine whatsapp üzerinden canlı konum gönderin. En azından başınıza bir şey gelirse nerede olduğunuzu bilirler.

6- Zincir dişli setine dikkat. Güzelce temizleyin, güzelce yağlayın. Yıpranmışsa değiştirin. Yolda giderken koparsa arka tekeri kitleyebiliyor arka maşa ile arka dişli arasına girerek. 

7- Güvenliğiniz için trafikten %10 hızlı seyredin. Sağ şeritten manzara izleyerek giderken arkadan gelen birinin size çarpması çok olası.

8- Güvenliğiniz için kırmızı ışıkta beklerken ayaklığı açmayın, motoru stop etmeyin, vitesi boşa atmayın. Ayna kontrolü yapın. 1 kez AS950 kamyondan 1 kez de büyük aracın arkasından birden çıkan ve beni son anda gören otomobilden kaçtım bu şekilde. AS950'den kaçmasaydım kesin ölmüştüm. (R1100RT BMW ile yanlayarak kaçtım :D )

9- Sırt çantası kullanmamaya çalışın, mecburen kullanıyorsanız içinde sert cisimler taşımayın. Kaza esnasında çok zarar verir.

 

10- Kaskı balaklava ile kullanın. Yoksa kaskın içi çok çabuk kirlenir.

11- Motorda yangın söndürme tüpü taşıyın. Yer bulun, topcase içi olur, koruma demiri olur, artık nereyi beğeniyorsanız, muhakkak ufakta olsa bir yangın söndürücünüz olsun yanınızda. Sinek ilacı kadar olanları da satılıyor, düzgün bir marka olmak kaydı ile alınır, iş görür.

12- Asla ama asla motorun üzerinde otururken yakıt almayın. Yakıt alacaksanız motor stop edilmiş, viteste ve ayaklıkta olsun. Siz de motordan 50 cm kadar uzakta durun. Çoğu motorun deposundaki tahliye motor hareket halinde ya da virajdayken taşan yakıtı akıtmak üzere konumlandırıldığı için yerinizde sabit dururken çoğu kez egzoza akıtıyor. Bu da yangın riskini artırıyor. Özellikle motorun üzerinde otururken birden parlayan benzinin telaşı ile o motordan inip uzaklaşana kadar baya yanmış oluyor kişi.

13- Boş alanda düşük hızlardan başlayarak sert manevra (kaçınma manevrası) ve sert fren denemeleri yapın. Kendinizi bu ikisinde geliştirin. Hayat kurtarır.

14- Eğitim alın. Bu en önemli madde aslında. Profesyonel eğitim alın.

15- Motosiklet kullanmayı bilmeyen birini asla artçı almayın. Mecbursanız ara yollardan ve yavaş sürün. Ana yollarda özellikle viraj dönerken yattığınızda düşme tedirginliği ile dengenizi bozacaktır. En azından bisiklet kullanmış olsun.

16- Ekipmansız birini kısa mesafe de olsa artçı almayın. Olası bir kazada başınızın çoook ağrıyacak olmasının yanında vicdanınız da ağrıyabilir.

17- Fark edilmek önemlidir. Otomobilin aksine, kornayı daha çok kullanın. Özellikle iyi aydınlatılmış yollarda gece sürüşlerinde sollama yaparken fark edilmeyebilirsiniz. Aracı sollamaya çıkarken kısacık bir korna ve selektör ile "ben buradayım, solluyorum" mesajı verin ki orada olduğunuzu fark etsin araç sürücüsü.

18- Önünüzü görmüyorsanız gaza değil frene basın. Durmaya hazır olun. Eğer yolda ilerlerken trafik akışında bir anormallik görüyorsanız (anlamsız bir sıkışma, araçların bir şeridi boşaltmaya çalışması gibi) bilin ki orada tehlike var. Bu bir hayvan ölüsü olabilir, bir araç parçası olabilir, siz de konumunuzu buna göre ayarlayın. Otomobil ile çarptığınızda/ezdiğinizde tamponda bir kaç çiziğe sebep olacak bir lastik kaplaması motosikletliyi düşürür. 

19- Motosikletlerde stepne yoktur. Uzun yola çıkacaksanız yanınızda lastik tamir spreyi olsun. Bir çok lastikçi motosiklet lastiğini ya hiç sökmez, ya da çok para ister. 

20- Kimse sizi görmeyecek, bu yüzden siz herkesi ve her şeyi görün.

 

İyi sürüşler :) 

8.madde de ki 1100 sanırım benim 1100 :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet Said Avşar yazdı:

8.madde de ki 1100 sanırım benim 1100 :)

Atasözü ile cevap vereyim. 

"At binenin kılıç kuşananın."

Toplasan 10 kere binmişsindir hala benim diyon, Hasan bile senden çok bindi lem 😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

21- Trafik kurallarına harfiyen uyun. (Sinyal verin, şeridinizde seyretmeye dikkat edin, araçların arasından veya sağından (!) geçmeyin, takip mesafesine uyun, kırmızı ışıkta yavaş yavaş kontrollü bir şekilde geçmeyi kendinize mutlak hak olarak görmeyin, seyir halinde telefonla oynamayın vs…)

Yanlış anlaşılmasın. Motor sürücülerini trafikte fark ediyor ve önemsiyoruz aynı saygıyı onlardan da bekleriz. 😊

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Özellikle ş.içinde sağ şeritte giden arabanın sağında seyderip adam sağa söndüğünde arka kapı altına girip sonra "NAPIYON YHAA" demeyin. Adam zaten sağ şeritte neden sağ aynaya baksın sağa dönecekken? Senin ne işin var orada?
Kaska kamera taktın diye kendinizi trafik polisi zannetmeyin. Karşına ne çıkacağı belli olmaz trafikte. Telef ediverirler adamı. Ş.arası yollarda trafiğin 10 km üzerinde bir hızda efendi gibi sürün. S.içi trafikte vitesinizi herzaman maks tork devrinde olacak şekilde ayarlayın. Az yakacağım diye 6.vites 3000 devirde giderseniz gerektiğinde kaçamayıp ezilebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar

22-Siz motorlu taşıtsınız,şeridi ortalayın, bisiklet gibi gitmeyin,sizi sollamak isteyen şeridini değiştirmek zorunda kalsın,sizin şeride girmesine izin verecek kadar kenardan gitmeyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Toptan

Ben de PCX kullanan motosiklet kullanıcılarından biriyim. Yazınız çok güzel olmuş. Bu maddelere ne eklenebilir diye düşündüm aklıma gelen tek şey bence 1. maddeye motorisk.net sitesini ekleyebilirsiniz. Çok profesyonel kask incelemeleri yapıyorlar. Ben kaskımı oraya bakarak seçmiştim. Bunun dışında forumdaşlar da oldukça bilgi eklemiş zaten. Umarım faydam olmuştur :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...