Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Herkese merhaba hararet problemi hakkında danıştığım bir tamirci aracımda subabların sıkı çalıştığını söyledi ayar yapılması gerekiyor dedi normal araçlardaki gibi yapılmıyormuş komple üst kapak sökülüp yapılıyor falan dedi bu subab sıkı ne demek fiesta da subab ayarı nasıl yapılıyor bu araçta şim mi var tepet mi var bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum aracım benzinli olmasına rağmen biraz sesliymis ve titreşimli çalışıyor rolantide tamirci araban salak çalışıyor dedi ne demekse artık bu yüzden bu işlemin yapılması gerektiğini söyledi yardımlarınızı bekliyorum Araç lpg li aynı zamanda Yorum bağlantısı
Ümit Türk 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Abdullah Said Ösün yazdı: salak çalışıyor Ne biçim kelime söylemiş ya böyle ifade şekli mi olur ? Sarsıntılı demek istemiş olabilir mi? Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Subap ayarı aslında dikkat edilmesi gereken bir konu ancak herustanın da bu işi yapamadığı bilinen bir gerçek. Sattığım Fiesta'mda subap zamanlama sıkıntısı vardı. Alıcıya bunu belirttim ve tüm onarım masrafını da satış fiyatından düştüm. Alan adam yaptırmadan üstüne bir de tüp taktırmış. 2 ay sonra motoru yemişti. Bazen ihtimalleri de göz önünde bulundurmak gerekiyor. İlinizdeki ustaları bir araştırın, soruşturun. Bu konuda iyi olan birine daha aracınızı gösterin. 1500-2500 tl arasında masraf çıkabilir (parça değişirse, yayları mutlaka değiştirtmekte fayda var) Rölantideki problemlerin kaynağı kayışın dişli atlaması da olabilir. Trigerden başlayıp bir kontrol ettirin. Hararet probleminiz için de öncelikle soğutma suyu sisteminizi bir kontrol ettirin. LPGli bir araç olduğu içn zaten daha sıcak çalışması normaldir. Motor üst kapak contanıza baktırın, kullandığınız yağı, yağ soğutucuyu kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Ümit Türk yazdı: Ne biçim kelime söylemiş ya böyle ifade şekli mi olur ? Sarsıntılı demek istemiş olabilir mi? Bu sanayiciler bir acayip. Nasıl beceriyorlarsa acayip tabirlerle anlatıyorlar her şeyi. Anlamıyorsun bile ne dediğini hocam 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Murat Sahın yazdı: Bu sanayiciler bir acayip. Nasıl beceriyorlarsa acayip tabirlerle anlatıyorlar her şeyi. Anlamıyorsun bile ne dediğini hocam ben o yüzden uzak duruyorum gider çince birşey der anlamam :):) Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Ümit Türk yazdı: Ne biçim kelime söylemiş ya böyle ifade şekli mi olur ? Sarsıntılı demek istemiş olabilir mi? Büyük ihtimalle öyle demek istedi Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Deniz Kom yazdı: Subap ayarı aslında dikkat edilmesi gereken bir konu ancak herustanın da bu işi yapamadığı bilinen bir gerçek. Sattığım Fiesta'mda subap zamanlama sıkıntısı vardı. Alıcıya bunu belirttim ve tüm onarım masrafını da satış fiyatından düştüm. Alan adam yaptırmadan üstüne bir de tüp taktırmış. 2 ay sonra motoru yemişti. Bazen ihtimalleri de göz önünde bulundurmak gerekiyor. İlinizdeki ustaları bir araştırın, soruşturun. Bu konuda iyi olan birine daha aracınızı gösterin. 1500-2500 tl arasında masraf çıkabilir (parça değişirse, yayları mutlaka değiştirtmekte fayda var) Rölantideki problemlerin kaynağı kayışın dişli atlaması da olabilir. Trigerden başlayıp bir kontrol ettirin. Hararet probleminiz için de öncelikle soğutma suyu sisteminizi bir kontrol ettirin. LPGli bir araç olduğu içn zaten daha sıcak çalışması normaldir. Motor üst kapak contanıza baktırın, kullandığınız yağı, yağ soğutucuyu kontrol ettirin. Zaten 2000 2500 civarı bi fiyat söyledi harareti de genelde her ustanın söylediği gibi termostata delik açacağız dedi 4mm üst kapak contasinin sağlam olduğunu düşünüyor çünkü araçta şu anda su eksiltme dahi yok yağ ve su karışımı duman atma yok . Usta kapak sökülürse trigere de bakılır dedi 2500 bulur zaten dedi. Triger dişli kaçırmış ise araçta titreme ve hararet olur mu peki Ümit Türk yazdı: ben o yüzden uzak duruyorum gider çince birşey der anlamam :):) Uzak durmak mümkün olmuyor ki 3 4 aydır aracın hararet problemiyle uğraşıyorum su ile alakalı her parça değişti son çare üst kapak contası o da sağlam dediler ustalar emin olmak için sökmek lazım diyorlar ama araçta çekiş düşüklüğü yok bastım mı gidiyor son susturucu dağılmış değişimi yapıldı çekişte artış oldu araç rahatladı ama kalkışlarda hafif bi zorlanma var gibi buji(orjinal),buji kablosu (yan sanayi),bobin(delphi) olarak değiştirildi. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Deniz Kom yazdı: kullandığınız yağı, yağ soğutucuyu kontrol ettirin. Kullanilan yağ 10w40 ama fordun tavsiyesi 5w30 araç 287 bin km de daha önce hangi yağ kullanıldı bilmiyorum 5w30 a dönmek istiyorum ama sıkıntı ne olur Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Bobininiz ve buji kablonuz yan sanayi. Bu parçalar ile verim beklemeyin. Termostat a delik açaçak ustadan uzaklaşın. Aracın evveliyatı bilinmiyor. Km görece yüksek. En temizi şehrinizde nam salmış bir ustada aracın tüm motor soğutma sorunlarını temelli hallettirmeniz. Gerekirse motor açılsın. Yarım tamirler ile uzun vadede cebinizden daha çok para çıkacak. Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Abdullah Said Ösün yazdı: Kullanilan yağ 10w40 ama fordun tavsiyesi 5w30 araç 287 bin km de daha önce hangi yağ kullanıldı bilmiyorum 5w30 a dönmek istiyorum ama sıkıntı ne olur Bahsettiğiniz yağ daha kalın olduğundan, ısının artması normal. Yağ kaçağı durumunda engellemek için 5-30 yerine 10-40 koyuyorlar. Siz 5-30 koydurun, eğer kaçak olursa önce onu bulursunuz. Termostata delik açtırmayın. O ustadan kaçın. 200 liraya yenisini alıp takın. Diş attıysa titreşim olur. Araba düzensiz çalışır. Yakıt da artar. Çok zorlarsanız da piston kırarsınız. Triger için de üst kapağın açılmasına gerek yok. Siz ustayı değiştirin. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Tolgahan Doğru yazdı: Bobininiz ve buji kablonuz yan sanayi. Bu parçalar ile verim beklemeyin. Termostat a delik açaçak ustadan uzaklaşın. Aracın evveliyatı bilinmiyor. Km görece yüksek. En temizi şehrinizde nam salmış bir ustada aracın tüm motor soğutma sorunlarını temelli hallettirmeniz. Gerekirse motor açılsın. Yarım tamirler ile uzun vadede cebinizden daha çok para çıkacak. Teşekkür ederim dediğiniz gibi sağlam bir ustaya gösterip herşeyi tam tamına yaptırmak Deniz Kom yazdı: Bahsettiğiniz yağ daha kalın olduğundan, ısının artması normal. Yağ kaçağı durumunda engellemek için 5-30 yerine 10-40 koyuyorlar. Siz 5-30 koydurun, eğer kaçak olursa önce onu bulursunuz. Termostata delik açtırmayın. O ustadan kaçın. 200 liraya yenisini alıp takın. Diş attıysa titreşim olur. Araba düzensiz çalışır. Yakıt da artar. Çok zorlarsanız da piston kırarsınız. Triger için de üst kapağın açılmasına gerek yok. Siz ustayı değiştirin. Yağı değiştirmekle başlayabilirim belki problem bundandır bilemiyorum. Termostat 3 kez değişti 3 ü de orijinal diye alındı ben kendim aldım 75 liraya ama bence açma problemi vardı bunların orjinalini nasıl elde edebilirim elimdekilerin orjinal olmama durumunu nasıl anlarım Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 https://senellerotomotiv.business.site/ orj. ford parçaları satıyorlar sadece. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Deniz Kom yazdı: https://senellerotomotiv.business.site/ orj. ford parçaları satıyorlar sadece. Teşekkür ederim arayıp soracağım Aradım 90 lira dediler orjinal termostata Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Bu modellerde subap ayarı yoktu diye hatırlıyorum @Çağlar Bayur iyi bilir. Abdullah Said Ösün yazdı: 3 4 aydır aracın hararet problemiyle uğraşıyorum Neler yapıldı bu iş için? Yorum bağlantısı
Ümit Türk 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Sani Gerşon yazdı: Bu modellerde subap ayarı yoktu diye hatırlıyorum ben öyle hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Abdullah Said Ösün yazdı: bunların orjinalini nasıl elde edebilirim elimdekilerin orjinal olmama durumunu nasıl anlarım Orjinalini üzerinde Fomoco veya Motorcraft yazar yetkili servisten veya güvenilir bir yerden temin etmeniz önemli. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Sani Gerşon yazdı: Bu modellerde subap ayarı yoktu diye hatırlıyorum @Çağlar Bayur iyi bilir. Neler yapıldı bu iş için? Subab ayari sıkı diyen tamirci ne demek istedi peki abi. Sani abi hararet problemiyle alakalı bi konu açmıştım ama burda da belirteyim belki hepsinin birbiriyle bağlantısı vardır. Yapilan islemler devirdaim, yedek su deposu kapağı , radyatör, eski hortumlar ve termostat(3 kez) değişti. Termostatlari orjinal olarak aldım 75 e almıştım 90 TL olmuş şu an orjinaldir diye düşünüyorum @Deniz Kom bir adres vermisti orjinal malzeme satiyorlarmis onlarda 90 lira dediler Koray Demir yazdı: Orjinalini üzerinde Fomoco veya Motorcraft yazar yetkili servisten veya güvenilir bir yerden temin etmeniz önemli. Aldığım 3 termostatda da fomoco yazıyordu Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Konunuzu şimdi okudum. Aracınız hararet görmüş. Bana sorarsanız sorununuz subap değil sanki. Daha kötü gibi geliyor. Üst kapak eğrildiyse sistem sürekli hava yapabiliyor. Bence ehil bir usta bulun derim. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Sani Gerşon yazdı: Konunuzu şimdi okudum. Aracınız hararet görmüş. Bana sorarsanız sorununuz subap değil sanki. Daha kötü gibi geliyor. Üst kapak eğrildiyse sistem sürekli hava yapabiliyor. Bence ehil bir usta bulun derim. İzmirde var mi acaba bildiğiniz iyi bir tamirci Yorum bağlantısı
Behlül Baş 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Değişken zamanlı subap varsa üstten egzantrikli ise sübap mesafelerinin ayarlanması diye bir şey yoktur diye biliyorum. Ustanın demek istediği sübaplar ilk takılırken rektefecide yanlış bir şekilde takılması sıkılığını iyi ayarlayamamaları. Ama bu durumda araba rektefeden çıktıktan sonra ilk çalışmada belli olur heralde diye düşünüyorum. Sorununuz belki de sübap değil. Yorum bağlantısı
Abdullah Said Ösün 21 Ocak 2021 Yazar Paylaş 21 Ocak 2021 Behlül Baş yazdı: Değişken zamanlı subap varsa üstten egzantrikli ise sübap mesafelerinin ayarlanması diye bir şey yoktur diye biliyorum. Ustanın demek istediği sübaplar ilk takılırken rektefecide yanlış bir şekilde takılması sıkılığını iyi ayarlayamamaları. Ama bu durumda araba rektefeden çıktıktan sonra ilk çalışmada belli olur heralde diye düşünüyorum. Sorununuz belki de sübap değil. Motor yağı aracın titreşimli çalışmasına sebeb olur mu peki Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ocak 2021 Paylaş 21 Ocak 2021 Abdullah Said Ösün yazdı: İzmirde var mi acaba bildiğiniz iyi bir tamirci Hayır maalesef. Abdullah Said Ösün yazdı: Motor yağı aracın titreşimli çalışmasına sebeb olur mu peki Hayır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts