İçeriğe Yönlendir

2013 Powershift Vuruntu ve Titreme


KorayYıldız

Recommended Posts

KorayYıldız

Cümleten selam aleyküm ustalar araçlar ilk çalıştırmada rolanti hafif yükseltir motor ısınıncada düşer ya işte benim sorunumda burda başlıyor yani motor 1200 devirde iken hiç bir sıkıntı yok motor saat gibi fakat rolanti deviri normale düşünce motor sarsılmaya başlıyor Max sarsıntı 1500 de oluyor 2000 devirden sonra ise sarsıntı azalıyor vitesin boşta veya parkta olması farketmiyor şanzımanda bir şikayetim yok vites geçişleri sarsıntısız ve zamanında yapıyor aracı yaklaşık 6 aydır kullanıyorum alırkende bu sorunu farketmiştim az buçuk bir sanayi geçmişim var kendim çözerim diyerek aracı satın aldım fakat evdeki hesap çarşıya uymadı

Yapılan işlemler -boğaz kelebeği ve maf sensörü sprey ile temizlendi

-Ateşleme bobini Bujiler ve kabloları değiştirildi

-Hava hortumu ve sızdırmazlığı kontrol yapıldı 

-Hava filtresi değişti 

-Yakıt deposuna enjektör temizleyici yakıt kalitesini artırıcı benzeri kimyasallar atıldı 

Not: bu işlemler kendim yaptım aracı her hangi bir ustaya görmedim henüz motor takozları veya  volanta bir sorun olabilirmi yardımlarınız için teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kompresyon testi yaptırdınızmı? belki bir pistonun kenarında kırık vardır. açıp bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
KorayYıldız
Dogan Arsiray yazdı:

kompresyon testi yaptırdınızmı? belki bir pistonun kenarında kırık vardır. açıp bakmak lazım.

Yok hocam kompresyon testi yapılmadı 2000 devirden sonra titreme hisedilmiyor bu nedenle seyir halindeyken rahatsız olmuyorum keza aracın performansı ve çekişinden memnunum 

Behlül Baş yazdı:

Map sensörüne baktınız mı?e

Evet temizledim ayrıca bilgisayar da herhangi bir arıza kodu yok 

Yorum bağlantısı
Yasin Demircioğlu
KorayYıldız yazdı:

Cümleten selam aleyküm ustalar araçlar ilk çalıştırmada rolanti hafif yükseltir motor ısınıncada düşer ya işte benim sorunumda burda başlıyor yani motor 1200 devirde iken hiç bir sıkıntı yok motor saat gibi fakat rolanti deviri normale düşünce motor sarsılmaya başlıyor Max sarsıntı 1500 de oluyor 2000 devirden sonra ise sarsıntı azalıyor vitesin boşta veya parkta olması farketmiyor şanzımanda bir şikayetim yok vites geçişleri sarsıntısız ve zamanında yapıyor aracı yaklaşık 6 aydır kullanıyorum alırkende bu sorunu farketmiştim az buçuk bir sanayi geçmişim var kendim çözerim diyerek aracı satın aldım fakat evdeki hesap çarşıya uymadı

Yapılan işlemler -boğaz kelebeği ve maf sensörü sprey ile temizlendi

-Ateşleme bobini Bujiler ve kabloları değiştirildi

-Hava hortumu ve sızdırmazlığı kontrol yapıldı 

-Hava filtresi değişti 

-Yakıt deposuna enjektör temizleyici yakıt kalitesini artırıcı benzeri kimyasallar atıldı 

Not: bu işlemler kendim yaptım aracı her hangi bir ustaya görmedim henüz motor takozları veya  volanta bir sorun olabilirmi yardımlarınız için teşekkürler 

Benzinli 1.6 motorlu 2015 focus da bende farketmistim 1550 1600 devir bandinda sarsinti yapiyor vites bosta gaza basinca . Arkadasiminkindede denemistik oda ayni sarsintiyi o devirlerde yapmisti oda 2016 modeldi. Ayni seyi kastediyorsaniz sorun yok 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolantiyi bozabilecek onlarca sebep var.. 

Rolanti valfinden başlayın. manifolt üstündeki hortumarı kontrol edin. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

2012 Focus 1.6 powershift aracimda motor takozu degistikten sonra titresim kalmadi. Hatta motor cok sessiz ve bir kac sefer calisan arabaya mars bastim. 
 

Motora onden bakarken sol taraftaki takoz degisti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
KorayYıldız
Sami Demirpaz yazdı:

2012 Focus 1.6 powershift aracimda motor takozu degistikten sonra titresim kalmadi. Hatta motor cok sessiz ve bir kac sefer calisan arabaya mars bastim. 
 

Motora onden bakarken sol taraftaki takoz degisti. 

Umarım öyledir ilk fırsatta takozları kontrol etireceyim

Yorum bağlantısı
KorayYıldız
Yasin Demircioğlu yazdı:

Benzinli 1.6 motorlu 2015 focus da bende farketmistim 1550 1600 devir bandinda sarsinti yapiyor vites bosta gaza basinca . Arkadasiminkindede denemistik oda ayni sarsintiyi o devirlerde yapmisti oda 2016 modeldi. Ayni seyi kastediyorsaniz sorun yok 

Hocam benimkisi normal rolanti devirinde iken rahatsız edecek kadar titriyor devri 1200 e biraz yükseltince düzeliyor 1200 den sonra yavaş yavaş tekrar sarılmalar başlıyor taki 2000 deviri geçince ye kadar 

Yorum bağlantısı
Yasin Demircioğlu
KorayYıldız yazdı:

Hocam benimkisi normal rolanti devirinde iken rahatsız edecek kadar titriyor devri 1200 e biraz yükseltince düzeliyor 1200 den sonra yavaş yavaş tekrar sarılmalar başlıyor taki 2000 deviri geçince ye kadar 

Motor takozu gibi kontrol edilebilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...