KorayYıldız 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 Cümleten selam aleyküm ustalar araçlar ilk çalıştırmada rolanti hafif yükseltir motor ısınıncada düşer ya işte benim sorunumda burda başlıyor yani motor 1200 devirde iken hiç bir sıkıntı yok motor saat gibi fakat rolanti deviri normale düşünce motor sarsılmaya başlıyor Max sarsıntı 1500 de oluyor 2000 devirden sonra ise sarsıntı azalıyor vitesin boşta veya parkta olması farketmiyor şanzımanda bir şikayetim yok vites geçişleri sarsıntısız ve zamanında yapıyor aracı yaklaşık 6 aydır kullanıyorum alırkende bu sorunu farketmiştim az buçuk bir sanayi geçmişim var kendim çözerim diyerek aracı satın aldım fakat evdeki hesap çarşıya uymadı Yapılan işlemler -boğaz kelebeği ve maf sensörü sprey ile temizlendi -Ateşleme bobini Bujiler ve kabloları değiştirildi -Hava hortumu ve sızdırmazlığı kontrol yapıldı -Hava filtresi değişti -Yakıt deposuna enjektör temizleyici yakıt kalitesini artırıcı benzeri kimyasallar atıldı Not: bu işlemler kendim yaptım aracı her hangi bir ustaya görmedim henüz motor takozları veya volanta bir sorun olabilirmi yardımlarınız için teşekkürler Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 kompresyon testi yaptırdınızmı? belki bir pistonun kenarında kırık vardır. açıp bakmak lazım. Yorum bağlantısı
KorayYıldız 22 Ocak 2021 Yazar Paylaş 22 Ocak 2021 Dogan Arsiray yazdı: kompresyon testi yaptırdınızmı? belki bir pistonun kenarında kırık vardır. açıp bakmak lazım. Yok hocam kompresyon testi yapılmadı 2000 devirden sonra titreme hisedilmiyor bu nedenle seyir halindeyken rahatsız olmuyorum keza aracın performansı ve çekişinden memnunum Behlül Baş yazdı: Map sensörüne baktınız mı?e Evet temizledim ayrıca bilgisayar da herhangi bir arıza kodu yok Yorum bağlantısı
Yasin Demircioğlu 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 KorayYıldız yazdı: Cümleten selam aleyküm ustalar araçlar ilk çalıştırmada rolanti hafif yükseltir motor ısınıncada düşer ya işte benim sorunumda burda başlıyor yani motor 1200 devirde iken hiç bir sıkıntı yok motor saat gibi fakat rolanti deviri normale düşünce motor sarsılmaya başlıyor Max sarsıntı 1500 de oluyor 2000 devirden sonra ise sarsıntı azalıyor vitesin boşta veya parkta olması farketmiyor şanzımanda bir şikayetim yok vites geçişleri sarsıntısız ve zamanında yapıyor aracı yaklaşık 6 aydır kullanıyorum alırkende bu sorunu farketmiştim az buçuk bir sanayi geçmişim var kendim çözerim diyerek aracı satın aldım fakat evdeki hesap çarşıya uymadı Yapılan işlemler -boğaz kelebeği ve maf sensörü sprey ile temizlendi -Ateşleme bobini Bujiler ve kabloları değiştirildi -Hava hortumu ve sızdırmazlığı kontrol yapıldı -Hava filtresi değişti -Yakıt deposuna enjektör temizleyici yakıt kalitesini artırıcı benzeri kimyasallar atıldı Not: bu işlemler kendim yaptım aracı her hangi bir ustaya görmedim henüz motor takozları veya volanta bir sorun olabilirmi yardımlarınız için teşekkürler Benzinli 1.6 motorlu 2015 focus da bende farketmistim 1550 1600 devir bandinda sarsinti yapiyor vites bosta gaza basinca . Arkadasiminkindede denemistik oda ayni sarsintiyi o devirlerde yapmisti oda 2016 modeldi. Ayni seyi kastediyorsaniz sorun yok 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 Rolantiyi bozabilecek onlarca sebep var.. Rolanti valfinden başlayın. manifolt üstündeki hortumarı kontrol edin. 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 2012 Focus 1.6 powershift aracimda motor takozu degistikten sonra titresim kalmadi. Hatta motor cok sessiz ve bir kac sefer calisan arabaya mars bastim. Motora onden bakarken sol taraftaki takoz degisti. 1 Yorum bağlantısı
KorayYıldız 22 Ocak 2021 Yazar Paylaş 22 Ocak 2021 Sami Demirpaz yazdı: 2012 Focus 1.6 powershift aracimda motor takozu degistikten sonra titresim kalmadi. Hatta motor cok sessiz ve bir kac sefer calisan arabaya mars bastim. Motora onden bakarken sol taraftaki takoz degisti. Umarım öyledir ilk fırsatta takozları kontrol etireceyim Yorum bağlantısı
KorayYıldız 22 Ocak 2021 Yazar Paylaş 22 Ocak 2021 Yasin Demircioğlu yazdı: Benzinli 1.6 motorlu 2015 focus da bende farketmistim 1550 1600 devir bandinda sarsinti yapiyor vites bosta gaza basinca . Arkadasiminkindede denemistik oda ayni sarsintiyi o devirlerde yapmisti oda 2016 modeldi. Ayni seyi kastediyorsaniz sorun yok Hocam benimkisi normal rolanti devirinde iken rahatsız edecek kadar titriyor devri 1200 e biraz yükseltince düzeliyor 1200 den sonra yavaş yavaş tekrar sarılmalar başlıyor taki 2000 deviri geçince ye kadar Yorum bağlantısı
Yasin Demircioğlu 22 Ocak 2021 Paylaş 22 Ocak 2021 KorayYıldız yazdı: Hocam benimkisi normal rolanti devirinde iken rahatsız edecek kadar titriyor devri 1200 e biraz yükseltince düzeliyor 1200 den sonra yavaş yavaş tekrar sarılmalar başlıyor taki 2000 deviri geçince ye kadar Motor takozu gibi kontrol edilebilir 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts