İçeriğe Yönlendir

EGR ve Emme Manifold Temizliği


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın
Bahadır Taşpolat yazdı:

yazılımdan kapalı mı açık mı o şekilde de anlaşılabilir yada temizlemek için sistemi ufak bir yerden söküp bakabilirseniz o şekilde de olabilir zaten borunun içindeki kurumdan ziftten kesin anlaşılır, soba bacası gibi düşünün 

 

https://youtu.be/nX8I2E6pqVc?t=172       2:52

Aklıma geldi, bu işleri yapan bir arkadaşım dükkan açmıştı. Ona sordum, "gel kahve ısmarlayım, hem de bakalım, iptal değilse iptal edelim" dedi. Bütün işlemler için de 300 tl fiyat verdi. Yarın gideceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

 

Multijetlerde "egr valfi konum hatası" diye bir hata veriyormuş egr tıkandığında. Körlersek yine hata verir diye tahmin ediyorum. 

 

Abi bugün dolduysa yine dolar, direk körle kurtul mis gibi. :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi bugün dolduysa yine dolar, direk körle kurtul mis gibi. :)

Aslında herhangi bir arıza uyarısı yok benim araçta. Belirgin bir sorun da yok. Ufak bir çekişten düşme hissediyorum özellikle yüke bindiğinde. Bir de egzozdan çok yüke bindiğinde hafif siyah duman atıyor. Bu ikisini araştırdığımda iki seçenek çıktı karşıma; EGR-manifold ya da enjektörler. EGR-manifold daha mantıklı geliyor ve mantıklı gelmesinin yanında kontrolü ve tamiratı daha ucuz. EGR ile ilgili gerekenler yapılarak emme manifoldu ve boğaz kelebeği temizliğinden sonra, düzelme gözlemlemezsem geriye enjektörler kalıyor, gidip onları da yaptıracağım :)

 

Tabi DPF seçeneği de mevcut ama onun siyah dumana sebep olması çok olası değil, olsa olsa çekiş düşüşüne sebep olur. Onun içinde yüksek devirli sürüş gerçekleştireceğim, egr ve enjektörlerden sonra da düzelme gözlemlemezsem pc'ye bağlatıp rejenerasyon yaptıracağım araca. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Aslında herhangi bir arıza uyarısı yok benim araçta. Belirgin bir sorun da yok. Ufak bir çekişten düşme hissediyorum özellikle yüke bindiğinde. Bir de egzozdan çok yüke bindiğinde hafif siyah duman atıyor. Bu ikisini araştırdığımda iki seçenek çıktı karşıma; EGR-manifold ya da enjektörler. EGR-manifold daha mantıklı geliyor ve mantıklı gelmesinin yanında kontrolü ve tamiratı daha ucuz. EGR ile ilgili gerekenler yapılarak emme manifoldu ve boğaz kelebeği temizliğinden sonra, düzelme gözlemlemezsem geriye enjektörler kalıyor, gidip onları da yaptıracağım :)

 

Tabi DPF seçeneği de mevcut ama onun siyah dumana sebep olması çok olası değil, olsa olsa çekiş düşüşüne sebep olur. Onun içinde yüksek devirli sürüş gerçekleştireceğim, egr ve enjektörlerden sonra da düzelme gözlemlemezsem pc'ye bağlatıp rejenerasyon yaptıracağım araca. 

 

Cihaza bağlanıp rejenerasyon yaptırmayın, daha doğrusu ben yaptırmazdım. Serviste çalışırken rejenerasyona soktuğumuz 1.6 tdi lerin yanına yangın tüpü koyardık.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Cihaza bağlanıp rejenerasyon yaptırmayın, daha doğrusu ben yaptırmazdım. Serviste çalışırken rejenerasyona soktuğumuz 1.6 tdi lerin yanına yangın tüpü koyardık.

Yerine ne tavsiye edersiniz peki? Devirli sürüş tamam, peki daha fazlası gerekirse tek çözüm yıkattırmak mı DPF'i?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Yerine ne tavsiye edersiniz peki? Devirli sürüş tamam, peki daha fazlası gerekirse tek çözüm yıkattırmak mı DPF'i?

 

Aynen öyle, sökülüp özel dpf temizleme makinasında basınçlı kaynar su verilerek temizletmeniz daha sağlıklı olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

ama egr'yi iptal ettiğimizde egzoz muayenesinden geçiyorsa sebep salt çevrecilik olamaz diye düşünüyorum.

En önemli özelliği motorun etkin bir şekilde soğumasını sağlamak. Soğukkende çabucak ısınmasını sağlamak. Zaten EGR genelde Rolantide ve alt devirlerde çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...