İçeriğe Yönlendir

Ford Fusion Asm Şanzıman Sorunu


Furkan ÜNLÜ

Recommended Posts

Furkan ÜNLÜ

Öncelikle herkese iyi akşamlar diliyorum. Malum bu araçlarda genel olarak söylendiği üzere şanzıman sorunları yaşanmaktadır. Aracı bu durumu bilerek kullanıyordum ve aracımdan gayet memnunum. Ancak son bir haftadır şanzımanla ilgili farklı bir sorun yaşıyorum. Özellikle kalkışlarda veya çok hafif rampalarda bile hatta bazen düz yolda  şanzıman hatası uyarısı veriyor. Bu uyarı geldiğinde araçta klasik vuruntu vitesin düşmesi sallantı gibi birşey olmuyor. Araç hangi vitesteyse o viteste yola devam ediyor. Ancak bu sorun yaşandığında ne otomatik ne de manuel vites geçişi yapılamıyor. Açıkçası vitesi geçirmek için de arabayı hiç zorlanmadım ama normal birndurum değil. Araç hangi vitesteyse o viteste takılı kalıyor. Bu durum aracı manuel kullanırken de otomatik kullanırken de yaşanıyor. Mesela frene bastım durdum araç yine hiçbir vuruntu yapmadan kalkış yapıp yola devam ediyor. Bu sorun yaşanırken aracı N den geri vitese de geçiremiyorum. 

Kontak kapatıp 10 dk 20 dk hiç vakit geçirmeme  bile gerek olmadan aracı tekrar çalıştırdığımda herhangi bir hata gözükmüyor. Fakat belli bir kullanım sonucunda hafif rampa veya dur kalk halinde yine aynı hatayı verip başa sarıyor. Başlarda bu kadar sık olmuyordu ama iki gün önce iş yolu üzerinde üç kere aynı sorunu yaşadım. Trabzon da yaşıyorum ustayla görüştüm aracı bir cihaza takıp hata kodlarına bakmalıyız. Bu yaşananları ustaya da anlattım elektronik bir sorun da olabilir dedi. Sizin düşünceniz nedir. Ayrıca forumda asm şanzımanla ilgili ne varsa hatmettim dün gece :) teşekkür ederim şimdiden iyi akşamlar

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Fusion da ASM şanzıman yok biliyorum. Kaç modelden bahsediyoruz?

profilden baktım 2016.. emin misiniz olduğuna?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Sorununuzdan bağımsız olarak, tork konvertörlü şanzıman sevme sebebim bu işte. 50 yıllık teknoloji. Biraz çok yaktırsa ve performansı törpülese de akarı yok kokarı yok. Yeni nesil şanzımanlar genelde arızalar ile anılıyor. Umarım sorununuzun çözümünü kolay yoldan bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Sorununuzdan bağımsız olarak, tork konvertörlü şanzıman sevme sebebim bu işte. 50 yıllık teknoloji. Biraz çok yaktırsa ve performansı törpülese de akarı yok kokarı yok. Yeni nesil şanzımanlar genelde arızalar ile anılıyor. Umarım sorununuzun çözümünü kolay yoldan bulursunuz.

 

70 yıl olcaktı sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Şanzıman arıza ışığı yanıyorsa, muhakkak bir hata kodu üretiyordur. Obd cihazınız varsa bağlanıp hata koduna kendiniz de bakabilirsiniz. Hata kodunu internette arattığınızda sebebini ve çözüm yolunu kolayca bulabilirsiniz. En azında hata kodunu burda paylaşabilseniz daha kolay yorumlayabiliriz.

Anlattığınıza göre sıcaklık kaynaklı elektronik bir sorun gibi geldi bana. Dediğim gibi hata kodu ile daha kolay yorumlayabiliriz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

70 yıl olcaktı sanırım. 

Lafın gelişi o, yoksa daha bile eski olabilir :)

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Fusionlar bildiğim kadarı ile 2011 sonrası yok. Bir yerde hata var.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

@Furkan ÜNLÜ selam. Konu basligi alakasiz bir konudaydi.. Aracin modeli nedir? Profile bakilarak biraz duzenlenmeye calisildi.. 

Arac model belirtilmemis. Bilgiler eklendiginde tekrar uygun alana alınacak.

Yorum bağlantısı
Furkan ÜNLÜ

Merhaba arkadaşlar ve değerli büyüklerim öncelikle hoşbulduk. Hemen bir yanlışımı düzelteyim. 2006 yerine yanlışlıkla 2016 yazmışım. Aracım 2006 model Ford fusion.

Burak Uzel yazdı:

Şanzıman arıza ışığı yanıyorsa, muhakkak bir hata kodu üretiyordur. Obd cihazınız varsa bağlanıp hata koduna kendiniz de bakabilirsiniz. Hata kodunu internette arattığınızda sebebini ve çözüm yolunu kolayca bulabilirsiniz. En azında hata kodunu burda paylaşabilseniz daha kolay yorumlayabiliriz.

Anlattığınıza göre sıcaklık kaynaklı elektronik bir sorun gibi geldi bana. Dediğim gibi hata kodu ile daha kolay yorumlayabiliriz.

Maalesef dediğiniz cihazdan bende yok. Usta da cihaza bağlayıp bakmamız lazım dedi. Bu hafta yoğun olduğu için ilgilenemeyecegini söyledi. Önümüzdeki pazartesi tekrar arayacağım. Daha büyük bir soruna yol açmamak için aracı kullanmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Furkan ÜNLÜ
Alpay Sumer yazdı:

@Furkan ÜNLÜ selam. Konu basligi alakasiz bir konudaydi.. Aracin modeli nedir? Profile bakilarak biraz duzenlenmeye calisildi.. 

Arac model belirtilmemis. Bilgiler eklendiginde tekrar uygun alana alınacak.

Merhaba ford fusion bölümüne soruyu sormaya çalıştım. Model yılını sehven yanlış yazmışım. Şimdi düzelttim. 2006 model Ford fusion ASM şanzıman aracım var. Siz uygun bir şekilde düzeltebilirsiniz bir hata varsa. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.4 olan fusionlarda asm şanzıman var ve yorulunca kilitleme olayı mevcuttu. Sizde baskı balatası eskimiş olabilir. Değişir düzelir. Ehil usta olduğundan emin olun. Önce tabi arıza kodunu öğrenin ama arıza kodunda da şanzıman arızası diyor olabilir :) Şanzıman olduğunu biliyorsunuz.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bir dönem @Servet Aydın abimiz kullanmıştı aynı araçtan. Bilgisi vardır muhakkak. Gördüğünde müdahil olacaktır mevzuya.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan ÜNLÜ
Mehmet Göktürk yazdı:

1.4 olan fusionlarda asm şanzıman var ve yorulunca kilitleme olayı mevcuttu. Sizde baskı balatası eskimiş olabilir. Değişir düzelir. Ehil usta olduğundan emin olun. Önce tabi arıza kodunu öğrenin ama arıza kodunda da şanzıman arızası diyor olabilir :) Şanzıman olduğunu biliyorsunuz.

 

Evet Mehmet bey yorulunca kilitleme olayı oluyor. Özellikle sıkışık trafikte veya manuel almadan yokuş çıkma esnasında gerçekleşiyor ve arabayı 15 20 dk dinledirmek gerekiyor. Bende ise düz yolda bile sorun vermeye başladı ve farklı olarak arabada vuruntu silkelenme olmuyor. Hangi viteste bu uyarıyı verdiyse o viteste sürüş devam ediyor. Ustaya durumu anlattım o da elektronik veya baskı balata dedi. Arıza kodunu tespit etmemiz gerekir önce dedi. Arıza kodunda şanzıman hatası yazacaksa cihaz bağlantısına gerek yok. Zaten ekranda yazıyor😃

 

Cem Işık yazdı:

Bir dönem @Servet Aydın abimiz kullanmıştı aynı araçtan. Bilgisi vardır muhakkak. Gördüğünde müdahil olacaktır mevzuya.

Evet Cem bey. Servet Bey'in bu konuyla ilgili ancak Fiesta başlığında açılan mesajlarını okumuştum. Onun da yorumlarını bekliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Savulun ben geldim :)

 

Mevzubahis arızayı yaşamadım. Yorumlamak istiyorum. Elektronik olayı unutun. İşin içinden çıkamayan elektronik der kaçar. Kalibrasyon ki yetkili serviste yapılacak. Hata kodları zaten yönlendirir teknisyeni. Debriyaj hidroliği değişimi yapılmalı. 

Bir ilave olarak. Mutlaka yazılım yaptırın motora. 68 bg yerine 90 bg olunca motor, asm nedense çok kararlı çalışıyor

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan ÜNLÜ
Servet Aydın yazdı:

Savulun ben geldim :)

 

Mevzubahis arızayı yaşamadım. Yorumlamak istiyorum. Elektronik olayı unutun. İşin içinden çıkamayan elektronik der kaçar. Kalibrasyon ki yetkili serviste yapılacak. Hata kodları zaten yönlendirir teknisyeni. Debriyaj hidroliği değişimi yapılmalı. 

Bir ilave olarak. Mutlaka yazılım yaptırın motora. 68 bg yerine 90 bg olunca motor, asm nedense çok kararlı çalışıyor

Öncelikle vakit ayırdığınız için teşekkür ederim Servet Bey. Birkaç sorum olacaktı tavsiyeniz ile ilgili yanıtlayabilirseniz memnun kalırım. Trabzon'da amcam sanayide esnaf yol göstermesi için onun yanına gittim. Sanayiden arkadaşları bir usta tavsiye etti ve ustanın bu şanzımanlar o hakkında bilgisi olduğu söylendi. Tabi siz de ben de bilemeyiz ustanın ne kadar bilgili olduğunu. Sorum şu olacaktı. Kesinlikle Ford servisine götürün ustaya götürmeyin der misiniz. Gereken işlemler sadece Ford servisinde mi yapılabilir? Bir sorum da şu olacak. Kalibrasyon dediğinizi anlatabilir misiniz? Sadece yazılım atma mıdır? Yoksa ekstre yapılacak bir işlem var mı? Araç sürülüp vites geçişi yapılmaya veya başka ek bir işleme gerek olacak mı? Sadece bilgisayar ve yazılımla olacak bir iş mi onu öğrenmek istedim. Debriyaj hidroliği konusuna aklımda. Motor beygir gücünün arttırılması konusunda ise endişelendim. Aracın orijinal yapısı bozulacak bu husus korkuttu biraz ama siz yapmışsınız ki tavsiye ediyorsunuz. 😃

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu arada bi hukukçumuz daha gelmiş oldu:   https://avesis.ktu.edu.tr/furkan.unlu

 

BMAX mı acaba araç?

Hukuk ktü’den ayrılmış. Trabzon üni olmuş. Vesileyle baktım da 2 arkadaşımı gördüm kadroda :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Furkan ÜNLÜ yazdı:

1 Sorum şu olacaktı. Kesinlikle Ford servisine götürün ustaya götürmeyin der misiniz. Gereken işlemler sadece Ford servisinde mi yapılabilir?

2 Bir sorum da şu olacak. Kalibrasyon dediğinizi anlatabilir misiniz? Sadece yazılım atma mıdır? Yoksa ekstre yapılacak bir işlem var mı? Araç sürülüp vites geçişi yapılmaya veya başka ek bir işleme gerek olacak mı? Sadece bilgisayar ve yazılımla olacak bir iş mi onu öğrenmek istedim.

3 Debriyaj hidroliği konusuna aklımda.

4 Motor beygir gücünün arttırılması konusunda ise endişelendim. Aracın orijinal yapısı bozulacak bu husus korkuttu biraz ama siz yapmışsınız ki tavsiye ediyorsunuz. 😃

1: Oem cihaz ile kalibrasyon yapılıyor. Gidilecek yer ehil ise yapabilir

2: Şanzıman içindeki 3 adet servo motor konumları ayarlanıyor. Vites değişimi debriyaj baskı oranı ve vites kolu pozisyonları yapılıyor. Yazılım atma olayı yok. 

3: İhmal edilmesin

4: Ehil yerde yazılım ile hiçbir sorun olmaz ancak, nasılsa harama bulaştık ve araba deli fişek oldu diyip Akcaabat'ın her ışığında dip gaz kalkarsan illaki motorun ömründen yersin. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

araba deli fişek oldu diyip Akcaabat'ın her ışığında dip gaz kalkarsan illaki motorun ömründen yersin. 

Akabinde 100m ileride duracağı için balatalar da erken biter 😁

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Akabinde 100m ileride duracağı için balatalar da erken biter 😁

Kısa mesafede kesinlikle 😎

Yorum bağlantısı
Furkan ÜNLÜ
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hukuk ktü’den ayrılmış. Trabzon üni olmuş. Vesileyle baktım da 2 arkadaşımı gördüm kadroda :) 

Evet olaylı bir şekilde ayrıldı :) Ancak hala eski binamızda eğitime devam ediyoruz. Pandemi sonrası beklerim tanışırız hem de arkadaşlarınızı görmüş olursunuz.

Servet Aydın yazdı:

1: Oem cihaz ile kalibrasyon yapılıyor. Gidilecek yer ehil ise yapabilir

2: Şanzıman içindeki 3 adet servo motor konumları ayarlanıyor. Vites değişimi debriyaj baskı oranı ve vites kolu pozisyonları yapılıyor. Yazılım atma olayı yok. 

3: İhmal edilmesin

4: Ehil yerde yazılım ile hiçbir sorun olmaz ancak, nasılsa harama bulaştık ve araba deli fişek oldu diyip Akcaabat'ın her ışığında dip gaz kalkarsan illaki motorun ömründen yersin. 

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Akabinde 100m ileride duracağı için balatalar da erken biter 😁

Gaza basayım patinaj çekeyim bu gibi hareketlere pek hevesim yok. Beşirli sahilden denizin keyfini süre süre aheste aheste giderim.😃😃

tarihinde Furkan ÜNLÜ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...