İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araçlara ÖTV Zammı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Bu gece resmi gazete ile öğrendiğimiz zam. Teşvik olması gereken yere köstek olunuyor

 

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/02/20210202-8.pdf

 

Kararla;

 

- motor gücü 85 kilowatt olan elektrikli araçlarla ÖTV oranı yüzde 3'ten yüzde 10'a

- motor gücü 85 kilowatt ile 120 kilowatt arasındaki elektrikli araçlarla ÖTV oranı yüzde 7'den 25'e

- motor gücü 120 kilowatı geçen elektrikli araçlarda ise ÖTV oranı yüzde 15'den yüzde 60'a yükseltildi.

 

hepsine bir de kdv var tabi. geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Teslası olanlar bir gecede %60 prim yapmış oldu. :(

 

Toyotalar ne kadar zam yedi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Teslası olanlar bir gecede %60 prim yapmış oldu. :(

 

Toyotalar ne kadar zam yedi. 

Sadece elektrikliler yedi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Motor gücü ile ötv alınmasıda acayip olmuş. Barı epa elektrik tüketim verisine göre alınsaydı 

Yalnız devlet motor gücünü arabanın 1 saat boyunca üretebildiği güç üzerinden vergilendiriyor. Yani bataryası küçük ise 1 saat 85 kw veremeyeceği için 45 kw olarak baz alır

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Benim bildiğim elektrikli araba motor gücü hesaplamasını anlatayım. Sizde beni teyit edin. 

Tüvtürk arabaların motor gücünü 1 saat çalışmaı koşulu ile hesaplar. 

Arabanın batarya kapasitesi, 1 saat boyunca tam güç çalışmasına yetmiyor ise, yettiği kadar hesaplar. 

Mesela 58 kw bataryası olan Volkswagen id 3 202 beygir motoru var. 150 kw motor gücü anlamına geliyor

Fakat bataryası 150 kw gücü 1 saat sağlayacak kadar büyük değil. 

Bu durumda 58 kw batarya ile 1 saat boyunca ürete bileceği maksimum güç 55 kw gibi bir rakam çıkıyor. 

 

Bu durumda Volkswagen İd3 vergi dilimi 85 kw kadar olan %10 ötv içine giriyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Devlet öyle hesaplamıyor. Nereden biliyorum? Ötv hesabında; “motor gücü 50kw’ı geçip termik motoru 1800cm3’ü geçmeyen otomobiller” diyor mesela. Corolla hybrid mevcut bataryası 1.3kwh hatta bunun %60-65’ini kullanabiliyor. Motor gücü ise 53kw. Ama devlet elektrik motor gücüne odaklanıyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Devlet öyle hesaplamıyor. Nereden biliyorum? Ötv hesabında; “motor gücü 50kw’ı geçip termik motoru 1800cm3’ü geçmeyen otomobiller” diyor mesela. Corolla hybrid mevcut bataryası 1.3kwh hatta bunun %60-65’ini kullanabiliyor. Ama devlet elektrik motor gücüne odaklanıyor. 

 

Emir beye sordum. Artık anlık güç ile vergilendirme yapılacakmış. :(

 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu gece resmi gazete ile öğrendiğimiz zam. Teşvik olması gereken yere köstek olunuyor

 

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/02/20210202-8.pdf

 

Kararla;

 

- motor gücü 85 kilowatt olan elektrikli araçlarla ÖTV oranı yüzde 3'ten yüzde 10'a

- motor gücü 85 kilowatt ile 120 kilowatt arasındaki elektrikli araçlarla ÖTV oranı yüzde 7'den 25'e

- motor gücü 120 kilowatı geçen elektrikli araçlarda ise ÖTV oranı yüzde 15'den yüzde 60'a yükseltildi.

 

hepsine bir de kdv var tabi. geçmiş olsun. 

Haberi duyunca benimde aklıma sen geldin.  Şu anda sen avantajlı durumda mısın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Evcin yazdı:

Haberi duyunca benimde aklıma sen geldin.  Şu anda sen avantajlı durumda mısın?

Sadece elektrikli otomobillere geldi bu ötv zammı. Hibritleri etkilemiyor. Etkilese nolur. Şu an bayide sıfır 2020 corolla hybrid 315 bin tl. O kadar satılmıyor ki, Eylül ekimde alıp stokçuluk yapan galeriler sıfır hibriti 250’ye kadar düşürdüler. Satılmıyor. Sahibinden’de görüyorum. 2021’ler ise 330 bin tl. O da satılmıyor. Bi değişiklik yok arabada

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bu fikri düşünenleri, teklif edenleri, kabul edenleri tebrik ediyorum. Farklı bir şey beklemiyordum zaten. Şaşırmadım.

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Elektrikli araba fiyatları nereye gidiyor?

Elektrikli araba fiyatlarının arkasındaki güç kim?

Galericiler stok mu yapıyor?

Marketlerdeki elektrikli araba oyunu

Fabrikada 1000 euro Markette 10000 euroooyy

 

azzzzzzzzzzz sonraaaaaaaaa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Elektrikli araba fiyatları nereye gidiyor?

Elektrikli araba fiyatlarının arkasındaki güç kim?

Galericiler stok mu yapıyor?

Marketlerdeki elektrikli araba oyunu

Fabrikada 1000 euro Markette 10000 euroooyy

 

azzzzzzzzzzz sonraaaaaaaaa.

Magazin spikeri ağzı ile okudum :):)

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

devlet ,gelecekteki elektrikli araçlar teknolojisini  "nasıl daha fazla vergi" alırım diye görüyor

işte yatırım budur.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Yok öyle ÖTV 'siz gazlamak, 2 saniyede 0-100 yapmak demişler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

İstanbulda porsche taycan alanların buluşması vardı

Benzinli porsche araca ötv ödemektense elektrikli taycan alırım diyenler varmış ama ona da engen oldular

Adamların arabası bir gecede ciddi değerlendi. Ama kim alır :) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mert Gulkokan yazdı:

İstanbulda porsche taycan alanların buluşması vardı

Benzinli porsche araca ötv ödemektense elektrikli taycan alırım diyenler varmış ama ona da engen oldular


Neticede çok küçük bi kesim olsa da, diğer her vergiye zam yapıldı buna yapılmaması haksızlık olurdu, doğru karardır olması gereken yapılmıştır. :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sami Demirpaz yazdı:

Yok öyle ÖTV 'siz gazlamak, 2 saniyede 0-100 yapmak demişler. 

tüplü s500 alacağım... 20 senelik olsada mercedes hep mercedes. ötv vs bunlar boş işler. 😛

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Dogan Arsiray yazdı:

tüplü s500 alacağım... 20 senelik olsada mercedes hep mercedes. ötv vs bunlar boş işler. 😛

ciddi diyorum. paran olmasın mercedesin olsun. bankaya bilmemneye parayı koysan da birşey değişmiyor. en fazla değerini koruyor emeğinin.

bakış açımı değiştirdim sanırım. artık malı olan kraldır. ben diyeyim.

Sami Demirpaz yazdı:

Yok öyle ÖTV 'siz gazlamak, 2 saniyede 0-100 yapmak demişler. 

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

ciddi diyorum. paran olmasın mercedesin olsun. bankaya bilmemneye parayı koysan da birşey değişmiyor. en fazla değerini koruyor emeğinin.

bakış açımı değiştirdim sanırım. artık malı olan kraldır. ben diyeyim.

 

 

Malı olan kral tabiki, bankadaki para böyle değerlenmiyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Devlet öyle hesaplamıyor. Nereden biliyorum? Ötv hesabında; “motor gücü 50kw’ı geçip termik motoru 1800cm3’ü geçmeyen otomobiller” diyor mesela. Corolla hybrid mevcut bataryası 1.3kwh hatta bunun %60-65’ini kullanabiliyor. Motor gücü ise 53kw. Ama devlet elektrik motor gücüne odaklanıyor. 

Bizim vergi sistemimiz komik zaten. 2000 modelde 2000 cc mondeo mk2 de aynı mtv'yi ödüyor, e200 kompressor avangart'da. Birinin diğerinin 4 katı fiyata sahip olması dışında sorun yok :) 

Sıfır alırken de durum aynı olmasa da benzerlik arz ediyor. Baktığınızda aynı vergi dilimine giren araçlara, arada saçma sapan farklar var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Adamların arabası bir gecede ciddi değerlendi. Ama kim alır :) 

Şey ilginç geliyor bana, bu tam elektrikli otomobillerin bireysel kullanıcı tarafından tercih edilebiliyor olması. Biraz araştırdığımda 150 bin liraya ikinci el bir ZOE alınabildiğini gördüm ki temiz ve modeli yüksek bir zoe için 200 bin lirayı gözden çıkmak gerekiyor. Ortalamanın üzerinde yer alan bir kullanıcıyı hesap ettim. Ayda 2000 km yapsa dedim, dizel km'de 40 kuruş yaksa, elektrikli de 10 kuruş elektrik maliyeti ile yürüse (kuruşlu hesap yapmayınca kafada tam oturmuyor.) elektrikli araç kullanıcısı ayda 600 lira kar etmiş oluyor. Fakat uzun yol hesabı yapınca zoe'nin reelde 350 km menzili ve 15 saat normal, 2 buçuk saat hızlı şarj süresi vaat ettiğini gördüm. Bu durumda bu araç ile söz gelimi Ankara'dan Antalya'ya gitmek istesem, full şarj ile başlasam, 2 kez şarj ederek istediğim yere gitmek, ya da bir kez şarj edip Antalya'ya girince gittiğim otel vb. her neyse oraya sıfır şarj ile ulaşmak (ki muhtemelen ulaşmayacaktır) seçenekleri çıkıyor. Bu çok da kullanışlı gelmedi. Peki bunu ikinci otomobil olarak mı almak mantıklı diye hesap ettim. Hani söz gelimi, uzun yol için dizel ya da hibrit, şehir içi ve gündelik kullanım için elektrikli. Burada da şu devreye giriyor, mevcut vade oranları ile, yakıt harcamamak için zoe'ye vermem gereken 200 bin lirayı bankaya vadeli hesaba koyarsam ayda 3 bin liraya yakın getirisi oluyor. Elektrikli-dizel farkından 600 lira kar etmiştik. Bu durumda 2400 lira içerdeyim. Atmosferik benzinliye binsem, 1000 lira yaksa 2000 km'de, yine elektrikliden bin lira kar ettiğimi bile var saysam 2000 lira aylık zarar hanesine yazılıyor. 

Bir de bu hesabı en ucuz 4 kişilik elektrikli ile yapmış olmam da cabası. 

 

Bu durumda elektrikli halen mantıklı gelmiyor bana. Hibrit tamam, o en azından yolda kalmıyor elektriğim bitti diye. Gündelik de kullanılabilir, uzun yola da çıkılabilir. :) 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Motor gücü yüksek olan asfaltı ağlatoyor diye mi ona göre vergi alıyorlar ilgin. bunun yerine ÖTV siz fiyat listesine göre vergi uygulasalar daha iyi olurdu.

Murat Sahın yazdı:

Şey ilginç geliyor bana, bu tam elektrikli otomobillerin bireysel kullanıcı tarafından tercih edilebiliyor olması. Biraz araştırdığımda 150 bin liraya ikinci el bir ZOE alınabildiğini gördüm ki temiz ve modeli yüksek bir zoe için 200 bin lirayı gözden çıkmak gerekiyor. Ortalamanın üzerinde yer alan bir kullanıcıyı hesap ettim. Ayda 2000 km yapsa dedim, dizel km'de 40 kuruş yaksa, elektrikli de 10 kuruş elektrik maliyeti ile yürüse (kuruşlu hesap yapmayınca kafada tam oturmuyor.) elektrikli araç kullanıcısı ayda 600 lira kar etmiş oluyor. Fakat uzun yol hesabı yapınca zoe'nin reelde 350 km menzili ve 15 saat normal, 2 buçuk saat hızlı şarj süresi vaat ettiğini gördüm. Bu durumda bu araç ile söz gelimi Ankara'dan Antalya'ya gitmek istesem, full şarj ile başlasam, 2 kez şarj ederek istediğim yere gitmek, ya da bir kez şarj edip Antalya'ya girince gittiğim otel vb. her neyse oraya sıfır şarj ile ulaşmak (ki muhtemelen ulaşmayacaktır) seçenekleri çıkıyor. Bu çok da kullanışlı gelmedi. Peki bunu ikinci otomobil olarak mı almak mantıklı diye hesap ettim. Hani söz gelimi, uzun yol için dizel ya da hibrit, şehir içi ve gündelik kullanım için elektrikli. Burada da şu devreye giriyor, mevcut vade oranları ile, yakıt harcamamak için zoe'ye vermem gereken 200 bin lirayı bankaya vadeli hesaba koyarsam ayda 3 bin liraya yakın getirisi oluyor. Elektrikli-dizel farkından 600 lira kar etmiştik. Bu durumda 2400 lira içerdeyim. Atmosferik benzinliye binsem, 1000 lira yaksa 2000 km'de, yine elektrikliden bin lira kar ettiğimi bile var saysam 2000 lira aylık zarar hanesine yazılıyor. 

Bir de bu hesabı en ucuz 4 kişilik elektrikli ile yapmış olmam da cabası. 

 

Bu durumda elektrikli halen mantıklı gelmiyor bana. Hibrit tamam, o en azından yolda kalmıyor elektriğim bitti diye. Gündelik de kullanılabilir, uzun yola da çıkılabilir. :) 

Akaryakıttan bu kadar çok vergi alınırken , elektrikli araçları kullanmak için teşvik tabiki gelmeyecek ve ekonomik olmayacaktır. Öncelikle üretimi arttırıp, ülkenin gelirinin vergilerin yanında üretilip satılanlardan da gelmesi gerekli:.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...