İçeriğe Yönlendir

Mercedes W221 S Serisi 4Matic Arka Diferansiyel Bilya Değişimi (Uğultu Sesi Çözümü)


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Evet,

370.000 de C de başıma gelmeyen bir durum yine 200.000 km deki S de başıma geldi :)

 

Geçen kasım ayında memlekete gittim geldim yazmıştım, giderken artık varmama yakın bir uğultu sesi duymaya başladım. Bu durumu 2019 Ekim ayında yaşamıştım ve sorun ön teker porya bilyalarından çıkmıştı, her ikisini değiştik düzelmişti.

Acaba yine bilyalara mı bir haltlar oldu dedim ama sesi iyice dinleyince önden gelmediğine kanaat getirdim.

Elazığ'dan dönüşte direk ustama uğradım kısa bir test yaptık arkadan geldiğine emin olduk, geniş bir yerde sert sağ sol yaptık ses azalır gibi olmasına rağmen kesilmedi.

 

Lifte kaldırıp arabayı dyno modunda yürüttük, steteskop ile dinledik arka teker porya bilyalarında evet ses vardı ama belli belirsizdi. Yinede sipariş verdik arka teker poryalarını değiştik. Ama sesde değişen bir şey olmadı. Asıl ses arka diferansiyelden geliyordu bu sefer. %90 ihtimalle bilyalardan geldiği teşhisini koyduk çünkü dif ötme sesi değil, hemen mercedes parça programından baktık, o da ne bilyalar için herhangi bir parça kodu vermiyor :shok: (C için meslea direk parça koduyla sipariş geçebiliyorsun) )hal böyle olunca ustam bunların bilya tamir kiti yok ya da yapan yer varsa benim bilgim yok dedi. 

Ne yapacağız, ya çıkma bulacağız ya da sıfır alınacak (bu sadece sözde, neden mi 4.840 € evet evet eyroooo, C nin de 2 bin küsür €).

Araştırmalara başladım başta Gürcistan'dan aradık, pandemi vs yüzünden geçte olsa bir yerden haber geldi 55.800 km de bir 4matic den çıkmış var bir tane, 3.750 TL dif + 750 kar ve getirme parası dediler, sonra bir öğrendik ki dişli oranı 2.65 imiş, benim aracın 3.27

Ertesi gün bir tane daha buldular oran tamam. Dedim az bekleyin.

 

Aklıma mercedes'in mudavimi @Mustafa Tüfekçi geldi, kendisini aradım sordum bir iki saat sonra bir numara ile döndü.

Aradım ustayı, usta elimde tamir kiti var, gelirsin dinleriz eğer bilyalardan ise herşey dahil 3.000 olur, baktık ayna-mahruti problemli ise elimde senin difin aynısı revizyonlusu var onuda 4.500 e (gurcistan fiyatı) veririm işimi de garantili yaparım diyince, sözleştik.

 

Firma ismini burda paylaşacağım çünkü bu konuda pek bilgi yok hep çıkma arayışına giriyor sorun yaşayanlar (w212 E de bir kaç diğer modelde bu diferansiyel var) İki Tellide Diferansiyel Garage Hakan ustaya dün gittim.

s350_dif_bilya_6.jpg

 

Lifte kaldırdık, evet bilyalardan geliyor dedi ses ama açıp bakacağız ayna-mahrutiye ona göre son kararı verelim.

Sonra bayağı zorlu bir süreçten sonra dif yerinden söküldü.

 

s350_dif_bilya_1.jpg

 

Karpuz ve ayna-mahruti meydanda,

s350_dif_bilya_2.jpg

 

usta; ayna-mahruti güzel sıkıntı yok dedi ama bilyalar :elveda:

 

s350_dif_bilya_3.jpg

 

s350_dif_bilya_4.jpg

 

Tamir takımı ile tüm bilyalar, ve ayar borusu sıfır olarak değişti

s350_dif_bilya_5.jpg

 

Sonrasında aracı teslim aldım ve yolların çok kalabalık olması sebebiyle birde görelim diyerekten 3. köprüden otobandan Darıca'ya dönerken dinlediğim kadarıyla ses tamamen gitti (gerçi psikolojikmidir nedir yine inceden bir ses duyuyorum gibi geliyor ama anlayamadım :) ) ama 120 km/s den sonra araba zangır zangır titriyor, ama direksiyonda hissediyorum. Dedim arka tekerin orayı dağıttılar salıncak falan acaba mı? şaft mı yamuldu vs derken @Servet Aydın King'i aradım, rot-balans nerede yapılabilir diye; Gebze'de Aydemir oto lastik diye bir yeri söyledi geç kalınca dün gidemedim.

 

Bugün öğlen fırsat bulunca uğradım Servet abinin selamı ile. mesele şuymuş :

Geçen hafta hanımın doktor kontrol vs durumları için 3 kez Ankara'ya gidip geldim, gidişte de dönüşte de karlı/yağışlıydı ve yollar tuzlanmıştı.
Bizim araba yoldaki tozları/tuzları muntazam bir şekilde jantların iç yüzeyine toplamış yine muntazam bir şekilde homojen sıvamış.

Darıca ya gelene kadar bir türlü vakit kalmadığı için yıkatamamıştım arabayı, diferansiyelin işi bitince toz tuz çamur gitsin diye İkitelli de yıkattım arabayı ama bu seferde jantın dışa yakın yerlerindeki tuz uçmuş ama iç taraflar kalmış. Ve bazı kurşunlar bildiğin yıpranmış, sanırım tuzdan.

neyse 4 lastiğin hepsine (yaklaşık 40 gr çıktı her birinde 20-25 gr ikilisi şeklinde, abartmıyorum her janttan en az 10-15 gr tuz/kir kazıdık) yeniden balans yapıldı. Bu arada ilk defa bu şekilde bir rot-balans makinesi gördüm, fotoğrafını çekmeyi unuttum ama dynodaki gibi bir silindirde vardı alette, lastik havalarınıda ekrandan ölçüyorlardı, balans yapılacak noktaya kendisi döndürüyordu lastiği falan..

Arkadaşa dedim benim yolda çekme yok ama direksiyon çok az sağa dönük düz giderken ona da bakalım mı, rot ayarına geçtik, arka tarafında TOE si kaymış onuda düzelttiler. Söylemeden geçemeyeceğim. 

Rot ayarına geçmeden önce usta arabayı yükseltti, sonra tekrar indirip 5 dakika bekledi sonra rot ayarına geçti, bu ince detayı yakalayan usta Eskişehir'de görmedim ben. Söyledim usta detayı ince gördün diye, Abi lifte aldık amörtisörlerin dengesi kaymış olabilir tekrar sıfırlamak lazım ayardan önce.

Vesileyle yakın olsa bütün işimi burda yaptırırdım.

İşlem bittikten sonra denedim, direksiyon düz, balans gitti. Ama ince bir ses kulaklarımda var hala :D :D konudan haberi olmayan birine kullandırıp sormam lazım 😛

 

Buraya kadar okuduysanız, keyifli yazabilmişim demek, teşekkürler....
Allah başka dert/kaza/arıza/ceza/bela vermesin diyerek duam ile bitireyim.

  • Beğen 38
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, işin rast gitmiş her yerde. Bizde de tuz var mı jantlarda acaba aklıma gece gece girdi şimdi 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun, işin rast gitmiş her yerde. Bizde de tuz var mı jantlarda acaba aklıma gece gece girdi şimdi 😁

Çok şükür, inşallah duyduğum/duyduğumu zannettiğim ses hayalidir de uğraştırmaz daha fazla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

O arabada ancak başka bir S sahibi ses duyabilir bence ;)

Geçmiş olsun bu arada. Yürütmek nispeten maliyetliymiş bu arabaları. Boşuna demiyorlar KM önemli değil, önemli olan bakım diye...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Recep Selim Kaya yazdı:

O arabada ancak başka bir S sahibi ses duyabilir bence ;)

Geçmiş olsun bu arada. Yürütmek nispeten maliyetliymiş bu arabaları. Boşuna demiyorlar KM önemli değil, önemli olan bakım diye...

Bizim usta sonuçta şu kanaate vardı ön bilyalar, arka bilyalar, fren kaliperi ve son olarak difde de böyle problem olunca,  araba bir dönem yatmış sanırım, ona bağlı olabilir dedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Geçmiş olsun balansla ilgili benzer durumu ben de kuma batınca yaşadım, sonradan aklıma geldi, ustaya da sorunca balans yaptırmadan temizleyerek hallettik. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mustafa Yanar yazdı:

Geçmiş olsun balansla ilgili benzer durumu ben de kuma batınca yaşadım, sonradan aklıma geldi, ustaya da sorunca balans yaptırmadan temizleyerek hallettik. 

Kurşunların halini görünce, birde makine güzel olunca hadi bir sıfırlayalım dedim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
(düzenlendi)

Geçmiş olsun, Yozgat'ta ara ara olsa da kar yağışı oldu, jantların içi de dışı da berbat oldu, her ne kadar yıkasam da titreme alıyorum gibi, şubat ortası yine bir yağış beklendiği için o zamanı bekleyeceğim sonrasında yıkatıp ayarlamalar düşünüyorum. 

tarihinde Ramazan Turan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Geçmiş olsun abi.

Yaşlı, premium, hacimli ve dört çeker kullanıcılarının problemleri isimli yeni grup açalım. :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İstanbul tavaf edilmiş. Güngören bağcılar sanayi sitesinde birinin bir şeye çözüm bulacağına ihtimal vermezdim ben. Ümidimi yitirmiştim oradan :) 

 

inş ses kesilmiştir. Geçmiş olsun. 

Maslak’ta hunter servis de iyidir rot balans konusunda. Ama sizin gittiğiniz yerde lazerle rot yapıyorlar sanırım. Bazı ustalar lazer ile çok doğru olmadığını, daha zor olduğunu söylüyor nedense. 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Selim Bilgin yazdı:

Geçmiş olsun abi.

Yaşlı, premium, hacimli ve dört çeker kullanıcılarının problemleri isimli yeni grup açalım. :D 

Eyvallah.
Dur hele bu son olsun de... :) 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İstanbul tavaf edilmiş. Güngören bağcılar sanayi sitesinde birinin bir şeye çözüm bulacağına ihtimal vermezdim ben. Ümidimi yitirmiştim oradan :) 

 

inş ses kesilmiştir. Geçmiş olsun. 

Valla hocam Ankara'ya sordum: buraya gelince içinden çıkacak bilyaları bulabiliyormuyuz bakacağız, bulmazsak söktükten sonra çıkma bulmamız gerekir.
Bursa'ya sordum: içinden çıkan bilyalara göre bakacağız ona göre fiyat vereceğiz vs.
İki telli Hakan Usta: O diferansiyelin tüm parçaları bende sıfır olarak var 3 bin tutar, eğer ayna-mahruti çıkarsa o değişmez, revizyonlusu elimde hazır 4.500 e veririm.

net ve kesin tek burası konuştu, bende gittim. Evet umarım ses tamamen kesilmiştir de daha fazla uğraşmayız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Furkan Avcı yazdı:

Buraya kadar okuduysanız, keyifli yazabilmişim demek, teşekkürler....
Allah başka dert/kaza/arıza/ceza/bela vermesin diyerek duam ile bitireyim.

Ben okudum. Keyifli yazılmış ve keyifle okunuyor. Bizde duanıza amin diyelim. Nazar değmesin. :nazar:

Duyduğunuz ince sese gelince ; ıslık sesi gibi tiz bir sestir ve harcama yüksek olduğu zamanlar 3-5 gün kulakta kalır. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gittiğiniz rot balanscıyı bende ziyaret etmek isterim. Paylaşırmısınız. 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ersin Gökdemir yazdı:

Ben okudum. Keyifli yazılmış ve keyifle okunuyor. Bizde duanıza amin diyelim. Nazar değmesin. :nazar:

Duyduğunuz ince sese gelince ; ıslık sesi gibi tiz bir sestir ve harcama yüksek olduğu zamanlar 3-5 gün kulakta kalır. :)

Teşekkür ederim, son paragrafı dikkatle okuyordum ki, ufaklığı uyandırıyordum nerdeyse gülerek :D

Ali Darbaz yazdı:

Gittiğiniz rot balanscıyı bende ziyaret etmek isterim. Paylaşırmısınız. 

Yazmıştım aslında, Gebze Aydemir oto lastik. Google haritalarda çıkıyor direk. 

https://g.co/kgs/KHnbbS

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçay

Maşallah işilerin rast gitmiş. Bu sanayide işi rast giden nadir insanlardansınız:) Okurken onu cozduk su oldu bunu dozduk bu oldu gibi birşey bekliyordum. Nokta atışı yapan usta sayısı çok az maalesef. 3000 tl nin icinde işçilikte var sanırım. Allah kaza bela vermesin. Keyifli sürüşler aracın detay fotoğrfları da varsa özellikleri ile paylasırsanız dıştan da görmek isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Furkan geçmiş olsun. Sende benim gibisin araba binince radyonun sesini kısıyorum başlıyorum ses varmı diye. Benim ustanın psikolojisini bozdum. En son arabada birşey çıkarıp rahat edeceksin diyor benim usta. [emoji4] aslında en güzeli aracı dinlememek bozulduğu yerde bırakıp yaptırmak. Ama işte bizde hastalık araba işi.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ses var sanki diyorsun.. Bence vardır😔 

Çünkü ses olmasaydı, duyamazdın.

Duyduğuna göre ses, vardır.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun, o sesi duyuyorsanız ses vardır. Herkes duyamaz muhtemelen, gidermesi de zor olur. İlla ki sizin sesin kaynağını bulmanız lazım. Ya da psikolağa giden ishal hastası misali artık takmamak lazım.

 

Bahsettiğiniz balans makinesi de bu herhalde. Ben de hatalı lastiği tespit etmişti. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Fatih Keskin yazdı:

Desene bi tur atayım silindirlerin basınç oranlarını bile söylerdim sana

Seni zaten boş yere meşgul ettim abi ya hakkını helal et. Yoksa turlar senin olaydı...

Bu sabah Sabiha Gökçen'e baldızı bırakmaya giderken yine otobana çıktım, ses mes yok ya, bendeki paranoya, lastik sesinide artık bir ses mi var diye duyuyorum sanırım. Radyoyu çatımda KAFA radyoyu dinledim daha iyiymiş :D 

Alpay Sumer yazdı:

Ses var sanki diyorsun.. Bence vardır😔 

Çünkü ses olmasaydı, duyamazdın.

Duyduğuna göre ses, vardır.

Ses varda, sorun değil sanırım, çokta takyacağım kafaya :D 

 

Cem Işık yazdı:

Geçmiş olsun Furkan, çok masraf açmamış şükür:)

Çok şükür abi, bununla geçmiş olur inşallah.

 

Arda Bülent Güzel yazdı:

Furkan geçmiş olsun. Sende benim gibisin araba binince radyonun sesini kısıyorum başlıyorum ses varmı diye. Benim ustanın psikolojisini bozdum. En son arabada birşey çıkarıp rahat edeceksin diyor benim usta. emoji4.png aslında en güzeli aracı dinlememek bozulduğu yerde bırakıp yaptırmak. Ama işte bizde hastalık araba işi.

Maalesef aynı kafadanız, bende göze batmaya başladım içişleri tarafından, yeter artık başlayacam arabasına da arızasına da sesinede manasına gelen bakışları yakalamaya başladım 😛  :D 

Mustafa Akçay yazdı:

Maşallah işilerin rast gitmiş. Bu sanayide işi rast giden nadir insanlardansınız:) Okurken onu cozduk su oldu bunu dozduk bu oldu gibi birşey bekliyordum. Nokta atışı yapan usta sayısı çok az maalesef. 3000 tl nin icinde işçilikte var sanırım. Allah kaza bela vermesin. Keyifli sürüşler aracın detay fotoğrfları da varsa özellikleri ile paylasırsanız dıştan da görmek isterim.

Çok şükür hocamaslında 2 ay boyunca uğraştık problem ile ama sonu iyi oldu. İşçilik dahil ödedim.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Geçmiş olsun abi.

Yaşlı, premium, hacimli ve dört çeker kullanıcılarının problemleri isimli yeni grup açalım. :D 

neyseki premium değilizde o gruba girmedik. o bilyalar neden bozulmuş olabilir? çok anlamsız. hele mercedes te.

2.65 oranlıyı taksaydın 2 sn filan hızlanırdı arabanın 0-100 ü ama ön tekerleri sürüklerdin :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

frene basınca çıkan ses diferansiyel sesimiymiş yoksa bu başkamıydı 

 

geçmiş olsun  

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Gök yazdı:

frene basınca çıkan ses diferansiyel sesimiymiş yoksa bu başkamıydı 

 

geçmiş olsun  

Konular ayrı o başka :)

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

frene basınca çıkan ses diferansiyel sesimiymiş yoksa bu başkamıydı 

 

geçmiş olsun  

egzos bilyasındanmış o. 😛

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...