İçeriğe Yönlendir

Vosvos Kırık Direksiyon Göbek Tırnağı ve Sıfırdan Üretim


Burak Kuşçu

Recommended Posts

Burak Kuşçu

Herkese Merhaba, 

 

Bir kendin yap projesi oluşturdum ve sizlerle paylaşmak istedim.

Aslında daha kaliteli ve detaylı görsellerde çıkardı ama bir işi yapmaya başladığım zaman gözüm daha sonra ki aşamasını görüyor. 

Haliyle fotoğraf video çekmek gibi adımları da unutuyorum. 

 

Burada konusunu açmadığım bir aracımız var 1973 Model Volkswagen 1303 S 1.6 AS Motor versiyonu. 

1 senedir bizde son 4 aydır muayenesi bitik şekilde garajda duruyordu.

Havaların ısınacağı dönem gelene kadar eksiklerini tamamlamak ve yasakları değerlendirmek üzere garajda ön sıralarda yerini aldı. 

Muayene öncesi gördüğüm basit eksiklerini tamamlamaya başladım. 

 

Aracın İçine geçmeden önce dıştan bir görselini paylaşıyorum :)

 

YUg9UH.jpg

 

Küçük Adımlar ile sökülmeye başlandı rahat çalışma ve onarım amaçlı sağ ön koltuğu yerinden aldım. 

 

bLsx0K.jpg

 

Biz aldığımızda aracın direksiyonu cırt kelepçe ile bağlanmış ve kornası aktif çalışmıyordu. Bir süre bu şekilde kullandık fakat artık gözümüzü rahatsız etmeye başlamıştı. Cırt kelepçeyi keserek söküme başladım. Zaten kestiğim anda her şey kucağıma geldi :) 

 

FdLaQW.png

 

Direksiyonun sabit durmasını engelleyen arkadaşlar bunlarmış. 4 Adet tırnak ve bulması da oldukça zor. Daha sonra araştırdım ve parçayı buldum. Tanesi 73 TL Takımı değiştirmek istediğim zaman 292 TL bir fiyat ödemem gerekecekti.

 

L1c1HU.jpg

 

 

Daha sonra parçanın işlevsel özelliklerini göz önünde bulundurarak 3 boyutlu olarak solidworks ile çizdim. 

STL formatında kayıt ederek. 3D printer ile 4 adet bastım. Tahmini olarak 10-15 TL gibi 4 adet paçanın maliyeti oldu. 

 

cKOP6e.jpg

 

Parçaların montajını yaptım gayet sorunsuz birebir olarak yerine oturdu. 

 

ifsB62.jpg

 

 

Son olarak kapağı da yerine yerleştirdim ve sonuç. 

 

L6sbcg.jpg

 

Direksiyon göbeğini cırt kelepçe ile bağlama sorunu tamamen çözülmüş oldu. ve gayet kusursuz şekilde de çalışıyor. 

 

İlerleyen etapta vosvos toplarken bu parçaya ihtiyacı olanlara parçanın STL uzantısını gönderebilirim :) 

 

 

  • Beğen 17
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Eline sağlık, çok güzel iş çıkmış ortaya. İmrendim gerçekten.. Devamını bekliyoruz bu güzel kaplumbağanın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Ellerinize sağlık mükemmel bir iş çıkartmışsınız

 

Mert Gulkokan yazdı:

Eline sağlık
En büyük pişmanlığım 3dprintera yatırım yapmamak

hiç bir şey için geç kalmış sayılmazsın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Mert Gulkokan yazdı:

Eline sağlık
En büyük pişmanlığım 3dprintera yatırım yapmamak

 

Bende bu kadar geç tanıştığım için pişmanım aslında bizzat benim değil ama ailemizin printerı diyebiliriz :) Eski mesleğimden ötürü 3D tasarım konusuna epey hakimim aklıma gelen her şeyi basabiliyorum. 

 

Tek dezavantajı baskı süreleri epey uzun olabiliyor. Bununla alakalı da bir kaç çalışma araştırıyorum aslında büyük nozzle kullanarak bu süreleri biraz daha düşürebiliyorlar. 

 

sıfır ayarında ki ikinci elleri 1500-1700 TL civarında.

Cem Işık yazdı:

Eline sağlık, çok güzel iş çıkmış ortaya. İmrendim gerçekten.. Devamını bekliyoruz bu güzel kaplumbağanın :)

Teşekkürler aşama kaydettikçe paylaşacağım sonrasında genel bir konu düşünüyorum :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Gulkokan yazdı:

Eline sağlık
En büyük pişmanlığım 3dprintera yatırım yapmamak

1500 1600 tl ye iyi çalışacak aletler var artık. benim gibi debelenmenize gerek yok. 5 sene önce böyle değildi.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Ellerinize sağlık.

Üreten güçlüdür! Her zaman..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Burak Kuşçu yazdı:

Herkese Merhaba, 

 

Bir kendin yap projesi oluşturdum ve sizlerle paylaşmak istedim.

Aslında daha kaliteli ve detaylı görsellerde çıkardı ama bir işi yapmaya başladığım zaman gözüm daha sonra ki aşamasını görüyor. 

Haliyle fotoğraf video çekmek gibi adımları da unutuyorum. 

 

Burada konusunu açmadığım bir aracımız var 1973 Model Volkswagen 1303 S 1.6 AS Motor versiyonu. 

1 senedir bizde son 4 aydır muayenesi bitik şekilde garajda duruyordu.

Havaların ısınacağı dönem gelene kadar eksiklerini tamamlamak ve yasakları değerlendirmek üzere garajda ön sıralarda yerini aldı. 

Muayene öncesi gördüğüm basit eksiklerini tamamlamaya başladım. 

 

Aracın İçine geçmeden önce dıştan bir görselini paylaşıyorum :)

 

YUg9UH.jpg

 

Küçük Adımlar ile sökülmeye başlandı rahat çalışma ve onarım amaçlı sağ ön koltuğu yerinden aldım. 

 

bLsx0K.jpg

 

Biz aldığımızda aracın direksiyonu cırt kelepçe ile bağlanmış ve kornası aktif çalışmıyordu. Bir süre bu şekilde kullandık fakat artık gözümüzü rahatsız etmeye başlamıştı. Cırt kelepçeyi keserek söküme başladım. Zaten kestiğim anda her şey kucağıma geldi :) 

 

FdLaQW.png

 

Direksiyonun sabit durmasını engelleyen arkadaşlar bunlarmış. 4 Adet tırnak ve bulması da oldukça zor. Daha sonra araştırdım ve parçayı buldum. Tanesi 73 TL Takımı değiştirmek istediğim zaman 292 TL bir fiyat ödemem gerekecekti.

 

L1c1HU.jpg

 

 

Daha sonra parçanın işlevsel özelliklerini göz önünde bulundurarak 3 boyutlu olarak solidworks ile çizdim. 

STL formatında kayıt ederek. 3D printer ile 4 adet bastım. Tahmini olarak 10-15 TL gibi 4 adet paçanın maliyeti oldu. 

 

cKOP6e.jpg

 

Parçaların montajını yaptım gayet sorunsuz birebir olarak yerine oturdu. 

 

ifsB62.jpg

 

 

Son olarak kapağı da yerine yerleştirdim ve sonuç. 

 

L6sbcg.jpg

 

Direksiyon göbeğini cırt kelepçe ile bağlama sorunu tamamen çözülmüş oldu. ve gayet kusursuz şekilde de çalışıyor. 

 

İlerleyen etapta vosvos toplarken bu parçaya ihtiyacı olanlara parçanın STL uzantısını gönderebilirim :) 

 

 

 

Başarılı bir çalışma. thingiverse yükleyebilirsiniz ihtiyacı olanlar kullanır.

https://www.thingiverse.com/

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ooo direksiyonda da Wolfsburg amblemi varmış severim kendisini. Tabi orijinalinde mi bilmiyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Metin Akbal yazdı:

Ooo direksiyonda da Wolfsburg amblemi varmış severim kendisini. Tabi orijinalinde mi bilmiyorum :)

Evet orjinaldir :) Bildiğim kadarıyla tüm vosvosların direksiyon göbeklerinde bulunuyor. Wolfsburg amblemi olsa da Kale gibi sağlam,Köpek kadar sadık,Su gibi akıcı diye bazı tanımlamalar yapılıyor :) 

Aydın Sert yazdı:

Ellerinize sağlık.

Üreten güçlüdür! Her zaman..

Teşekkürler :)

Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Başarılı bir çalışma. thingiverse yükleyebilirsiniz ihtiyacı olanlar kullanır.

https://www.thingiverse.com/

Evet düşünüyorum, Geçen gün keşfettim bende siteyi :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

LS modeli vardı bizde, deri direksiyon , analog saat, orijinal radyo vardı. 1973 modeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Harika, elinize sağlık. Bizde de 74 model 1303 S vardı. Masrafı ederinden çok ve uğraşacak ne imkan ne de beceri olunca hurda takası fiyatına birine verdik. Alan kişi komple boya, kaporta, mekanik, kozmetik derken epey masraf etti sanırım. Ya da elinden bazı işler geliyordur masrafı az olmuştur bilemiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Harika ül überr :)  vallahi gıpta ettim, çok iyi, hem iş hem program bilgisi vs. işi bilen adamları çok severim :good1:

 

Not: tostosunda tek sevdiğim modelidir bu arada...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Elinize sağlık. Bu parçanın dosyasısını thingiverse.com sitesine yüklerseniz dünyanın her bir köşesine ulaşabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Burak Kuşçu
(düzenlendi)

Konuyu forum harici okuyup sosyal medyadan ismimi aratıp parça datasını isteyen çok fazla arkadaş vardı. Bir platform üzerinden kayıt ettim. İsteyen herkes faydalanabilir. STL formatında hazır data aşağıda ki linktedir.

 

https://grabcad.com/library/volkswagen-beatle-1973-steering-wheel-hub-repair-1

 

 

tarihinde Burak Kuşçu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Yeni fark ettim konuyu, noldu vosvos duruyor mu :) 

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Sami Demirpaz yazdı:

Yeni fark ettim konuyu, noldu vosvos duruyor mu :) 

1 sene içerisinden en fazla 4 veya 5 defa kullandım, kullanmayınca satma kararı aldım haziran ayında sattım. Eski araba kullanmayı severim aslında ama bu pek bana hitap etmedi.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Burak Kuşçu yazdı:

1 sene içerisinden en fazla 4 veya 5 defa kullandım, kullanmayınca satma kararı aldım haziran ayında sattım. Eski araba kullanmayı severim aslında ama bu pek bana hitap etmedi.

 

Eski araba kondisyonu güzel ise iyi, diğer türlü her an arıza vermeye sorun çıkartmaya gebe. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Elinize sağlık devamını görmek isteriz bu arabaların 60 lı yıllardaki versiyonlarına bayılıyorum gerçek ikonik arabalar bunlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Sami Demirpaz yazdı:

 

Eski araba kondisyonu güzel ise iyi, diğer türlü her an arıza vermeye sorun çıkartmaya gebe. 

 

Aslında araba kondisyon olarak çok iyi konumdaydı, ben bir iş insanından aldım kaporta boyasını 1 sene önce sıfır yaptırmıştı. ben kendisinden mekanik arızalı olarak aldım komple motor yaptırmıştım. Ama ısınamadım araca, belki motor yaptırdığım tamirci beni çok bekletti diye de soğumuş olabilirim. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Burak Kuşçu yazdı:

Aslında araba kondisyon olarak çok iyi konumdaydı, ben bir iş insanından aldım kaporta boyasını 1 sene önce sıfır yaptırmıştı. ben kendisinden mekanik arızalı olarak aldım komple motor yaptırmıştım. Ama ısınamadım araca, belki motor yaptırdığım tamirci beni çok bekletti diye de soğumuş olabilirim. 

 

Bekleme olayı gerçekten arabayı soğutuyor ve olabilecek her arızada o bekleyiş süreci göz önüne gelip insan soğuyor araçtan. 

 

Ben yazın bir tane 5.2 ZJ aldım komple kendim evde soyup topladım, illallah ettim. Keyfini sürmeye başlayacak zaman sıkılıp sattım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aaaa yeni gördüm, vosvos alıp toplamadım ya pişmanım, ne yaparsa yap kolayca ve herşeyi kabul eden bir tasarımı var, satılmış ama olsun. düz ön camlı olacak  kesik basık tavanlı...farlar çakma porşeli kia dan  kısmet..

bunları toplamanın en pratik tarafı: kaporta ve mekaniği ayrı tükkanlarda aynı anda yapılabilir olması

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Sami Demirpaz yazdı:

 

Bekleme olayı gerçekten arabayı soğutuyor ve olabilecek her arızada o bekleyiş süreci göz önüne gelip insan soğuyor araçtan. 

 

Ben yazın bir tane 5.2 ZJ aldım komple kendim evde soyup topladım, illallah ettim. Keyfini sürmeye başlayacak zaman sıkılıp sattım :) 

Sizinki epey zorlayıcı olmuş. 4 yıl önce jeep cj8 im vardı. Amerikanın olabildiğince toplu alınmasına karar verdim o arabadan sonra :)  

Çağlar Bayur yazdı:

aaaa yeni gördüm, vosvos alıp toplamadım ya pişmanım, ne yaparsa yap kolayca ve herşeyi kabul eden bir tasarımı var, satılmış ama olsun. düz ön camlı olacak  kesik basık tavanlı...farlar çakma porşeli kia dan  kısmet..

bunları toplamanın en pratik tarafı: kaporta ve mekaniği ayrı tükkanlarda aynı anda yapılabilir olması

 

Birde tüm parçaları rahatlıkla bulunuyor ve klasik sınıfında ki otomobillere göre gerçekten ekonomik. Aynı dönemde '88 wrangler kullanıyordum. Wranglerin debriyaj alt merkez parasına vosvosun baskı balata, komple egzoz piston segman takımlarını almıştım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Kuşçu yazdı:

Wranglerin debriyaj alt merkez parasına

amerikan parçacıları fena parçalar :rofl:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...