İçeriğe Yönlendir

Volvo 850 T5 Aracıma Vanalı Egsoz


Ulaş Akduman

Recommended Posts

Ulaş Akduman
Talha Bilgi yazdı:

Peki bir şeyi merak ediyorum ; Bu vanalı egzozlarda vana kapatılınca sessiz modda aracın performansı düşermi ? 

Hocam sessize alındığı zaman orjinalinde nasıl ise öyle olcak tekrardan susturuculara dönücek vana kapanınca 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Rica ederim Ulaş kardeşim, Erdem abinin attığı Y kelebek şeklinde olanlar çok güzel tatlı bir ses verir, aslında bu kadar işlem yapmışken bide flowu yüksek, spor katalizör koysan çok güzel ses alırsın. Eski arabamda 2.5 5 silindirli idi, o sıralı 5 silindirin sesinin verdiği zevk çok yüksek, seni çok iyi anlayabiliyorum. Bende yaptıramadan sattım arabayı. Bu arada egzozu yaptırırken bide güzel bi açık filtre yap, egzoz sesi ile beraber gazı bırakınca psss diye turbo boşaltma sesi geliyor blow off a benzeyen bir ses :)

Yorum bağlantısı
Ulaş Akduman
Ebrar Tüfek yazdı:

Rica ederim Ulaş kardeşim, Erdem abinin attığı Y kelebek şeklinde olanlar çok güzel tatlı bir ses verir, aslında bu kadar işlem yapmışken bide flowu yüksek, spor katalizör koysan çok güzel ses alırsın. Eski arabamda 2.5 5 silindirli idi, o sıralı 5 silindirin sesinin verdiği zevk çok yüksek, seni çok iyi anlayabiliyorum. Bende yaptıramadan sattım arabayı. Bu arada egzozu yaptırırken bide güzel bi açık filtre yap, egzoz sesi ile beraber gazı bırakınca psss diye turbo boşaltma sesi geliyor blow off a benzeyen bir ses :)

Katalizör için araştırmamı yapacağım fakat açık hava filtresi konusunda biraz kararsız kalıyorum bir sıkıntı yaşarım veya onca mühendisin ölçtüğü veriyi berbat ederim diye sonuçta sıcak hava almaması lazım ve kaput altıda bir hayli sıcak oluyor sıkıştırmalarda işin ses kısmına gelirsek eğer bir abimde de 850 serisinin otomatik versiyonu var blow off yaptı fakat zevk alamadı borusuna kadar hazır direk alıp onu koymayı düşünüyorum. Evet dediğin gibi 5 silindir sesi bir başka oluyor arkadaşlarım motordan çıkan sesi duyduklarında ilk başta v6 falan mı var diye sormuştu insanın hoşuna gidiyor hazır elimizdeyken yapalım sonra satıpta pişman olmak var. Umarım bir gün elinize tekrardan geçer ve içinizde kalanları yapıp bunuda yaptım diyebilirsiniz 😌

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

1.7Dti Corsa aracımda vanalı eksoz kullanmıştım ancak eksoz kapalıyken arabayı kullanmaktan nefret ediyordum, aracı çok sıkıyordu yani egsoz kapalıyken en ufak gazlamada muhtemelen turbo kırabilirdim. Aracı satmasaydım orijinal susturucuma geri dönecektim. Benzinli araçta bu durum değişir mi  bilmiyorum ve  bende merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Emre Öğüt yazdı:

1.7Dti Corsa aracımda vanalı eksoz kullanmıştım ancak eksoz kapalıyken arabayı kullanmaktan nefret ediyordum, aracı çok sıkıyordu yani egsoz kapalıyken en ufak gazlamada muhtemelen turbo kırabilirdim. Aracı satmasaydım orijinal susturucuma geri dönecektim. Benzinli araçta bu durum değişir mi  bilmiyorum ve  bende merak ediyorum.

 

Benimde duyduğum bu idi... Kapalı iken aracın performansının dibe düşmesi 

Yorum bağlantısı
Ulaş Akduman
Emre Öğüt yazdı:

1.7Dti Corsa aracımda vanalı eksoz kullanmıştım ancak eksoz kapalıyken arabayı kullanmaktan nefret ediyordum, aracı çok sıkıyordu yani egsoz kapalıyken en ufak gazlamada muhtemelen turbo kırabilirdim. Aracı satmasaydım orijinal susturucuma geri dönecektim. Benzinli araçta bu durum değişir mi  bilmiyorum ve  bende merak ediyorum.

Hocam ben bunun için güzel bir sistem düşünüyorum öyle aracı sıkacağını bende tahmin ediyordum çıkış sağlanamadığı için boğulmalar yaşanıcak önümüzde ki hafta büyük ihtimal egsozcum ile işlemler hakkında konuşup bir şeyler deneyeceğiz sonuçları sizler ile paylaşırım ve aracımda ki tepkileri

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bende yarıya kadar dp sonra cut out sonrasında orjinal susturucu var. 

Yani olmayan kat ile dpf yok. 

Egzoz kapalı iken alt devirler güzel geliyor, Açık iken üst devirler. 

Kapalı iken gözlemlediklerim;

EGT 600 dereceleri geçebiliyor ama açıkken 450 civarı dolaşıyor. 

Bende 2 bar üzerinde basınç oldugu için egzoz basıncı yükseliyor ve sadece son sustucu bulunsada egzoz u sıkıyor. Aslında açınca sıcaklığın düşmeside bunun kanıtı.

Aklımda olan exup gibi motor devrine yada turbo basıncına bağlı bir sistem yapmak buraya. 

2500 e kadar kapalı kalacak, 2500 sonrası açacak ardunio ile basitce yapılabilir bence.

Yorum bağlantısı
Ulaş Akduman
Erdem Dertsiz yazdı:

Bende yarıya kadar dp sonra cut out sonrasında orjinal susturucu var. 

Yani olmayan kat ile dpf yok. 

Egzoz kapalı iken alt devirler güzel geliyor, Açık iken üst devirler. 

Kapalı iken gözlemlediklerim;

EGT 600 dereceleri geçebiliyor ama açıkken 450 civarı dolaşıyor. 

Bende 2 bar üzerinde basınç oldugu için egzoz basıncı yükseliyor ve sadece son sustucu bulunsada egzoz u sıkıyor. Aslında açınca sıcaklığın düşmeside bunun kanıtı.

Aklımda olan exup gibi motor devrine yada turbo basıncına bağlı bir sistem yapmak buraya. 

2500 e kadar kapalı kalacak, 2500 sonrası açacak ardunio ile basitce yapılabilir bence.

Hocam şimdi siz biraz ilgilisiniz egsoz bölümünde ben sizden aldığım fikirler ile şunu düşündüm katalizör ile orta susturucunun arasına vanalı egsoz yerleştirilicek bu vanalı egsozun 2 boru çıkışı var bi boru orta susturucudan aynı şekilde devam ederken vanalı kısım arkaya doğru gidicek son susturucunun gerisinden yine kesilip son susturucudan y boru çıkılıcak. Orta susturucu ve vanadan devam eden hem sesli hem sessiz borular son susturucuya giricek y boru sayesinde çünkü vanayı koyduktan sonra ben yine de son susturuculu ses almak istedim yoksa sesi dahada abartı çıkıyor ama son susturucu biraz olsun dengeliyor. Ne dersiniz olur mu bu şekilde ? Bu arada dp ve cut out gibi terimleri fazla bilmediğim için sizi anlamakta bazı yerlerde zorluk çekiyorum kusura bakmayın 😬😊

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Ulaş Akduman yazdı:

Hocam şimdi siz biraz ilgilisiniz egsoz bölümünde ben sizden aldığım fikirler ile şunu düşündüm katalizör ile orta susturucunun arasına vanalı egsoz yerleştirilicek bu vanalı egsozun 2 boru çıkışı var bi boru orta susturucudan aynı şekilde devam ederken vanalı kısım arkaya doğru gidicek son susturucunun gerisinden yine kesilip son susturucudan y boru çıkılıcak. Orta susturucu ve vanadan devam eden hem sesli hem sessiz borular son susturucuya giricek y boru sayesinde çünkü vanayı koyduktan sonra ben yine de son susturuculu ses almak istedim yoksa sesi dahada abartı çıkıyor ama son susturucu biraz olsun dengeliyor. Ne dersiniz olur mu bu şekilde ? Bu arada dp ve cut out gibi terimleri fazla bilmediğim için sizi anlamakta bazı yerlerde zorluk çekiyorum kusura bakmayın 😬😊

 :)

dp = DownPipe = manifold sonrası susturucuya kadar olan ekipmanların sökümesi

Cut Out = Araya girme, kesme anlamında

dpf= dizel partükül filtresi

EGT= Egzoz gaz sıcaklığı

 

Kusura bakma direk terimler kafa karıştırabiliyor :)

Bu dediğin gibi bir dene eama bence istediğin ses gelmeyebilir çünkü susturucu sesi kesecektir onuda rezonatör ile değiştirebilirsin.

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...