İçeriğe Yönlendir

Fazla Motor Yağının Kolay Yoldan Tahliye Edilmesi ;


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

Opel Vectra C 1.6 Gri Kapaklı motoruma en son yağ değişiminde 4 Litre Yağ eklendi. Fabrika verisi 3.5 Litre kadar yani Fazladan 0.5 Litre kadar Yağ vardı aracımda. Aslında sanayiye gidip ustama 5 dakikada yaptırır 1 kuruş vermeden hallederdim ancak pazar günleri can sıkıntısı malum insan uğraş istiyor. Önceleri internette Şırınga ile çekenleri gördüm ama serum hortumu aşırı dar olduğu ve yağın yoğunluğunun aşırı fazla olduğu için Kartel içerisinde ki Yağ basıncına vakum etkisi yapacak kadar basınç oluşturamıyordu. İlk Başta yağ çubuğundan içeri 4X2'lik Kablo Muhafazası sallamak geçti ama fazla bir yağ çekmeyecektim bende Buhar Makinası hortumu ile işlem yapmaya karar verdim. Serum hortumuna göre kalın Muhafazaya göre ince tam arada bir şey. 

 

Evden basmalı sabunluk başını çıkardım Buhar makinasının Hortumuna bağladım Hortumun Motora sallanacak kısmında ki başlığı da yan keski ile kestim içeri doğru salladım. Ben Sabun sıkar gibi bastıkça dışarı yağ gelmeye başladı yavaş yavaş. 15-20 dakikalık işlem sonucunda yarım litre kadar fazla yağı aracımdan tahliye ettim. (Bunun sonucunda 0.1 Puanlık Yakıt Tüketiminde azalma oldu. Önceden Yol bilgisayarı 0,8 ile çalışıyordu şu an 0,7 ile gösteriyor. ) Ayrıca Psikolojik mi bilmiyorum ancak aracımı 1 tık daha hızlı devir tırmandığını hissettim.

 

  Dikkat edilmesi gereken hususlar ->  Normalde motor sıcakken bu işlem yapılırsa Yağ Viskozitesi artacaktı ve yoğunluk azalacaktı daha hızlı işlem yapabilecektim ama Bunu motor sıcakken yapmadım zira Opel EcoTEC Motor sıcak çalışıyor Motor 90 derece iken yağ ısı tutucu bir polimer olduğu için belki kaynama sıcaklıklarına kadar gelebiliyor. İçeride Hortumun erimesini ve kartelin temizlik aşamalı sökülmesini istemeyiz. 

 

-> Burada tüm abilerim bilinçli kişiler ama ben yine de hatırlatmakta zarar görmüyorum. Bu Tahliye olan yağ SU, TOPRAK ve HAVA için inanılmaz ölçüde zararlıdır. Hele ki Yağ Deterjan özelliği sayesinde Motor kurumlarını kendi içerisinde toplamış ve kararmış ise bu zarar 10 katına çıkar. Lütfen Tahliye olan yağı Plastik ve sızdırmaz Kutular - Şişeler içerisinde itina ile saklayın. Ya da Ustanıza verin o imha edilmek üzere Yağ toplayıcalara veriyor. 

 

-> İşlem Şırıngadan daha hızlı ancak Vakumlu Yağ makinası kadar hızlı değil Hortumun çağını artırırsanız daha hızlı vakum etkisi yakalarsınız ancak her halükarda biraz sabır gerekiyor. Ben Aracın Ön Şasisine oturdum müzik dinleye dinleye 15-20 dakika dolaylarında hallettim.

 

 

      GfRgt7.jpg                                                                       rK6M8c.jpg

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bende de oldu eski arabamda. Alttan yağı boşaltıp aynı yağı üstten doldurmuştum fazlalığı ayırarak. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bende de oldu eski arabamda. Alttan yağı boşaltıp aynı yağı üstten doldurmuştum fazlalığı ayırarak. 

 

Bagajda duran cılız krikoya pek güvenemedim hocam önde ağırlık çok Kasa zaten ağır daha sakin bir yol tercih ettim güzel de bir mantık ürünü çıktı gibi ^^

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Ben de 200-250 ml kadar şırınga ile çekmiştim. Sabır işi...Ayrıca yağı fazla koyan ustayı da minnetle anmıştım. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Korhan Şenörer yazdı:

Ben de 200-250 ml kadar şırınga ile çekmiştim. Sabır işi...Ayrıca yağı fazla koyan ustayı da minnetle anmıştım. 

Bizim ustalar bir acayip.

Astra G araçta neredeyse kavga edecektik yağcı ile. Aracın kitapçığı filtre değiştiğinde 3,5 litre yağ koyulması gerektiğini yazıyor. Bizim yağcı tutturdu, 4 litre bunların kapasitesi, ben hep 4 litre koyuyorum diye. Kitapçığı gösterdim, "olsun, motor fazlasını atar" dedi. Hangi contayı patlatarak attığını da söyle tam olsun dedim, yüzünün rengi değişti. Hayır bu kadar zor mu yarım litre az koymak, bidon 4 litre olunca hepsini koyma çabası neden :unsure2:Fazlasını atar ne demek, kapalı bir sistem bu, nereden atacak? 

En güzeli bakımları bizzat yapmak, ama ona da garaj lazım...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Benim aracımda 4.6 lt yağ alır 5 lt lik bidonu ustanın elinde almak için yalvaracağım nerdeyse " usta ben eksik olursa doldururum " diyerek alıyorum.
Usta : bunlar 5 lt de alır birsey olmaz o kadardan " desede o yağı KOY DUR MAM [emoji3]

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Bizim ustalar bir acayip.

Astra G araçta neredeyse kavga edecektik yağcı ile. Aracın kitapçığı filtre değiştiğinde 3,5 litre yağ koyulması gerektiğini yazıyor. Bizim yağcı tutturdu, 4 litre bunların kapasitesi, ben hep 4 litre koyuyorum diye. Kitapçığı gösterdim, "olsun, motor fazlasını atar" dedi. Hangi contayı patlatarak attığını da söyle tam olsun dedim, yüzünün rengi değişti. Hayır bu kadar zor mu yarım litre az koymak, bidon 4 litre olunca hepsini koyma çabası neden :unsure2:Fazlasını atar ne demek, kapalı bir sistem bu, nereden atacak? 

En güzeli bakımları bizzat yapmak, ama ona da garaj lazım...

Bu sefer baltayı sağlam taşa vurmuş ustanız 😂

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Bu sefer baltayı sağlam taşa vurmuş ustanız 😂

Hocam astra g'lerde kronik denir üst kapak contasının yağ terletmesine. Aslında aracın öyle bir kronik sorunu yok. Hep 4 litre koyalım, araç fazlasını atar diyen ustaların işi. Kapalı bir sistem motor, fazlasını atar ne demek :) Fazlasını atabileceği bir yer olsa zaten hepsini oradan atar çalıştıkça. Fazlasını ya yakacaktır ya da contayı en zayıf yerinden bozup oradan terlemeye başlayacaktır. Yazık günah, bir sürü para verip araç alıyoruz, bir sürü para verip usta diye emanet ediyoruz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Hocam astra g'lerde kronik denir üst kapak contasının yağ terletmesine. Aslında aracın öyle bir kronik sorunu yok. Hep 4 litre koyalım, araç fazlasını atar diyen ustaların işi. Kapalı bir sistem motor, fazlasını atar ne demek :) Fazlasını atabileceği bir yer olsa zaten hepsini oradan atar çalıştıkça. Fazlasını ya yakacaktır ya da contayı en zayıf yerinden bozup oradan terlemeye başlayacaktır. Yazık günah, bir sürü para verip araç alıyoruz, bir sürü para verip usta diye emanet ediyoruz...

Benim anlamadığım ehliyeti yeni alan meraklı bi adam 1 ayda bu kavramları öğreniyor motor nasıl çalışır ne zararlıdır vs vs. Bu ustalar senelerdir neden bilmiyorlar ? Acaba biliyorlar da ileride motor indirtmek için mi böyle yapıyorlar ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Benim anlamadığım ehliyeti yeni alan meraklı bi adam 1 ayda bu kavramları öğreniyor motor nasıl çalışır ne zararlıdır vs vs. Bu ustalar senelerdir neden bilmiyorlar ? Acaba biliyorlar da ileride motor indirtmek için mi böyle yapıyorlar ?

İşlerine gelmiyor. Açıklayayım, her aracın farklı kapasitesi var. 3 lt'den 5 lt'ye kadar farklı farklı ama büyük çoğunluğu 3 ila 4 litre arasında yer alıyor. Adam hangisinin ne kadar aldığını lütfedip bilmek ve yap koyarken onunla uğraşmak yerine düz mantıkla hepsini dolduruyor. Ona göre motor fazla yağı tolere edebilir. Zaten terlese ne olur? Araç eski. Zaten terliyordur ona göre. Sonuç olarak mal bizim. Ona bir zararı yok. Umursamıyorlar yani hocam. Hem niye umursasın ki? Yoksa herkeste akıllı telefon, internet mevcut. Bilmiyorsa bile, bir bilene sorabilir (google diye bir dost var, hem her şeyi biliyor, hem herkese yetişip cevap da veriyor) istese ama niye lütfedip internetinin bir kaç kb'sini bize ayırsın ki?

 

Bizim ülkemizin problemi bu, kimse işini sevmiyor, sevmediği için de düzgün yapmıyor. Kendini geliştirmeye çalışmıyor, yeniliklere ve öğrenmeye aşırı kapalı.

Bir de bizde denetim yok. Bilgisayar kullanmayı bilmeyen memur gördüm, 1,75 boyunda 120 kilo asker (astsubay kademeli kıdemli başçavuş) gördüm, XXL ebatın bile küçük geldiği, özel dikim gömlek pantolon giyen polis gördüm, güvenlik gördüm. Daha çok örneklerim bunu. Evimin yanında inşaat var. Geçenlerde beton döktüler, daha beton dökerlerken kar yağmaya başladı. Sonra kar durdu hava ayaz yaptı. Benim kombinin bacasında iki karış buz oluştu, birinin kafasına düşmesin diye kırdım :) O havada adam beton döküyor, inşaat mühendisi değilim ama, betonun en azından kurumadan öyle ciddi soğuk görmemesi, donmaması gerektiğini ben biliyorum. Üstelik kar yağacağını meteoroloji günler öncesinden söyledi. İnşaatı yapan müteahit de biliyordu yani. Peki umurunda mı? Hayır. Neden? Denetim yok. Halbuki doğru düzgün denetlense, don gören kat betonu için gerekiyorsa yıkma talimatı verilse ya da inşaatı durdurulsa bak bakalım bir daha yapıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Google diye bir dost var, hem her şeyi biliyor, hem herkese yetişip cevap da veriyor

 

Şimdilerde Motul ve LM markalarının sitesine giriyorsun araç model ve yılını giriyorsun ne kadar aldığını söylüyor zaten abi. Hatta Honlanmış motora bile ilkin ne kalınlıkta ne kadar koyacağını bile söylüyor. Sık kullanılanlara ekle telefondan bak hemen atıyorum 2008 Model Astra. 3.5 Litre. Adama da de abi bak senin araba bu kadar alıyor bu kadar koydum al bu da yarım litren. Hem adam memnun olur hoşuna gider hem o adam bir daha gelir kendisi daha çok kazanır. Bilgi Çağındayız yani.

 

Murat Sahın yazdı:

Zaten terlese ne olur? Araç eski. Zaten terliyordur ona göre

400.000 Km'de 5W30 yağ kullanan araba da gördüm. Aynı arabayı 160.000 Km'de 10W60 ile kullananıda. Hocam bizde sadece iş yapanlar değil. İşe gidenler de bilgisiz. Halk işi yapanlara biraz tepki gösterse o usta o müteahhit o polis anlar yanlışta olduklarını. Hiç bir şey yoksa tepki görmemek için işi usulüne göre yaparlar. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Şimdilerde Motul ve LM markalarının sitesine giriyorsun araç model ve yılını giriyorsun ne kadar aldığını söylüyor zaten abi. Hatta Honlanmış motora bile ilkin ne kalınlıkta ne kadar koyacağını bile söylüyor. Sık kullanılanlara ekle telefondan bak hemen atıyorum 2008 Model Astra. 3.5 Litre. Adama da de abi bak senin araba bu kadar alıyor bu kadar koydum al bu da yarım litren. Hem adam memnun olur hoşuna gider hem o adam bir daha gelir kendisi daha çok kazanır. Bilgi Çağındayız yani.

 

400.000 Km'de 5W30 yağ kullanan araba da gördüm. Aynı arabayı 160.000 Km'de 10W60 ile kullananıda. Hocam bizde sadece iş yapanlar değil. İşe gidenler de bilgisiz. Halk işi yapanlara biraz tepki gösterse o usta o müteahhit o polis anlar yanlışta olduklarını. Hiç bir şey yoksa tepki görmemek için işi usulüne göre yaparlar. 

Gösteremezsin ki hocam. Ben sanayide ustayla tartıştım bir keresinde. Sesler yükseldi falan, hemen komşu dükkanlardan koşan geldi. 2 yıl oluyor, araçta arıza ışığı yandı. Gittim, eksantirik mi krank mı ne sensörü dedi. Emin misin? diye sordum, "kesinlikle eminim, değiştirince düzelir" dedi. Değiştirdi, aracın arıza kodunu sildi, "bak yanmıyor" dedi. Bende anahtar sende, bir tur atalım mı? dedim. Daha dükkandan 100 metre uzaklaşmadan yandı arıza ışığı, dönüp bağladı, aynı hata. Tekrar sildi, "kullandıkça düzelir" dedi. 500 lira sensör, 150 lira işçilik istedi. Bende vermedim haliyle, dedim "arızamı gideremedin, al sensörünü. Benim kendi sensörümü tak geri. Para falan da vermem. Önce tamir et sonra para iste." Tartıştık, komşu dükkanlardakiler bile toplandı geldi. Sonra yaşlı olan usta işler kötüye gidiyor diye araya girdi de, adam sensörümü geri taktı, çıktım gittim. Adam hem yapamıyor arızayı, hem de para istiyor. Vermeyince de üzerine yürüyor. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Gösteremezsin ki hocam. Ben sanayide ustayla tartıştım bir keresinde. Sesler yükseldi falan, hemen komşu dükkanlardan koşan geldi. 2 yıl oluyor, araçta arıza ışığı yandı. Gittim, eksantirik mi krank mı ne sensörü dedi. Emin misin? diye sordum, "kesinlikle eminim, değiştirince düzelir" dedi. Değiştirdi, aracın arıza kodunu sildi, "bak yanmıyor" dedi. Bende anahtar sende, bir tur atalım mı? dedim. Daha dükkandan 100 metre uzaklaşmadan yandı arıza ışığı, dönüp bağladı, aynı hata. Tekrar sildi, "kullandıkça düzelir" dedi. 500 lira sensör, 150 lira işçilik istedi. Bende vermedim haliyle, dedim "arızamı gideremedin, al sensörünü. Benim kendi sensörümü tak geri. Para falan da vermem. Önce tamir et sonra para iste." Tartıştık, komşu dükkanlardakiler bile toplandı geldi. Sonra yaşlı olan usta işler kötüye gidiyor diye araya girdi de, adam sensörümü geri taktı, çıktım gittim. Adam hem yapamıyor arızayı, hem de para istiyor. Vermeyince de üzerine yürüyor. 

 

Hocam ustanın da ahlaklısı lazım. Geçmiş olsun kullandıkça düzelir demesi pek yabancı gelmedi. Şu an ki aracımı yeni aldığımda daha önce de aynısından kullanma şansım olduğundan huyunu biliyordum. Direksiyonu çevirdikçe direksiyona vurma ve sağ teker kulesinden tıngırtı geliyordu. Gittim bi mekanikçiye bana dedi Amortisör Bilyaları lazım tamam dedim Amortisör Bilyalarını almaya gidiyorum arkamdan geldi. Ya dedi sana başka parça verirler şimdi orjinal parça alalım ben seni götüreyim dedi eyvallah abi haydi gidelim dedik adam seçti ben parasını ödedim çıktık parçacıdan adam taktı parçaları ses azalır gibi oldu ama hala var. 1 Hafta sonra gittim yanına bu dedim geçmiyor. O alışıyor hala dedi. Allah Allah Orjinal GM marka parça nasıl alışır  yeri belli girişi belli diyorum içimden gel zaman git zaman arabayı öylece kullandım sonra dayanamadım arkadaşlara dedim bana nolur başka bir usta bulun diye.

 

Otomotiv Mühendisi bir arkadaşım gel sana kaliteli iş yapan bir yer göstereyim dedi. Gittik dükkana girdik Abi dedim böyle böyle. Adam açtı kaputu motorun arkasında bir kapak söktü. Senin aracın Elektrohidrolik direksiyona sahip ve Bunun Direksiyon pompasında yağ kalmamış tabi direksiyon vurur dedi beynimden vurulmuşa döndüm önce ki usta orada öyle bir hazne olduğunu bile bilmiyordu sanırım. Hemen Direksiyon yağı aldı koydu çalıştırdı arabayı geçti direksiyona sağ sol sağ sol derken birden yumuşadı direksiyon bildiğim Opel direksiyonu gibi oldu. Abi dedim Eyvallah buldun sıkıntıyı. ( Bunu derken de nasıl utandım Gözümüzün önündeymiş.) Dur dedi daha işim bitmedi Bu arabanın direksiyonu hala vuruyor dedi. Pompa çalışıyor sökün tekerleri dedi çıraklarına. Amortisörleri de kendisi söktü çıkardı Kule Bilyalarını bir de ne görsün?  1 Ay önce usta ile beraber aldığım bilyaların pestili çıkmış :D Kardeşim bunu sana kim aldırdı diye sormuyorum benim kimsenin ekmeğinde gözüm yok ama bak gör şu parçanın halini dedi. Orjinal parası verip aldığım korsan parçayı bir daha almak zorunda kaldım onu da taktı hadi dedi Kazasız Belasız zaten tekrar görüşürüz elime düştün diye de bir latifede bulundu yolcu etti. O gün ustamı buldum işte :D 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

 

Hocam ustanın da ahlaklısı lazım. Geçmiş olsun kullandıkça düzelir demesi pek yabancı gelmedi. Şu an ki aracımı yeni aldığımda daha önce de aynısından kullanma şansım olduğundan huyunu biliyordum. Direksiyonu çevirdikçe direksiyona vurma ve sağ teker kulesinden tıngırtı geliyordu. Gittim bi mekanikçiye bana dedi Amortisör Bilyaları lazım tamam dedim Amortisör Bilyalarını almaya gidiyorum arkamdan geldi. Ya dedi sana başka parça verirler şimdi orjinal parça alalım ben seni götüreyim dedi eyvallah abi haydi gidelim dedik adam seçti ben parasını ödedim çıktık parçacıdan adam taktı parçaları ses azalır gibi oldu ama hala var. 1 Hafta sonra gittim yanına bu dedim geçmiyor. O alışıyor hala dedi. Allah Allah Orjinal GM marka parça nasıl alışır  yeri belli girişi belli diyorum içimden gel zaman git zaman arabayı öylece kullandım sonra dayanamadım arkadaşlara dedim bana nolur başka bir usta bulun diye.

 

Otomotiv Mühendisi bir arkadaşım gel sana kaliteli iş yapan bir yer göstereyim dedi. Gittik dükkana girdik Abi dedim böyle böyle. Adam açtı kaputu motorun arkasında bir kapak söktü. Senin aracın Elektrohidrolik direksiyona sahip ve Bunun Direksiyon pompasında yağ kalmamış tabi direksiyon vurur dedi beynimden vurulmuşa döndüm önce ki usta orada öyle bir hazne olduğunu bile bilmiyordu sanırım. Hemen Direksiyon yağı aldı koydu çalıştırdı arabayı geçti direksiyona sağ sol sağ sol derken birden yumuşadı direksiyon bildiğim Opel direksiyonu gibi oldu. Abi dedim Eyvallah buldun sıkıntıyı. ( Bunu derken de nasıl utandım Gözümüzün önündeymiş.) Dur dedi daha işim bitmedi Bu arabanın direksiyonu hala vuruyor dedi. Pompa çalışıyor sökün tekerleri dedi çıraklarına. Amortisörleri de kendisi söktü çıkardı Kule Bilyalarını bir de ne görsün?  1 Ay önce usta ile beraber aldığım bilyaların pestili çıkmış :D Kardeşim bunu sana kim aldırdı diye sormuyorum benim kimsenin ekmeğinde gözüm yok ama bak gör şu parçanın halini dedi. Orjinal parası verip aldığım korsan parçayı bir daha almak zorunda kaldım onu da taktı hadi dedi Kazasız Belasız zaten tekrar görüşürüz elime düştün diye de bir latifede bulundu yolcu etti. O gün ustamı buldum işte :D 

Opel ile, Ankara'nın diğer ucunda yer alan opel garage Hakan usta'ya gidiyordum. Resmen şehrin öteki ucu. Üstelik 20 yıldan uzun zamandır var olan, piyasada da çokça bulunan 1.6 ecotec motor için. Linea'ya geçince yeni usta ihtiyacı hasıl oldu ama henüz bulamadım. Yapacaklarım var ama usta bulamadığımdan sürekli erteliyorum.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Opel ile, Ankara'nın diğer ucunda yer alan opel garage Hakan usta'ya gidiyordum. Resmen şehrin öteki ucu. Üstelik 20 yıldan uzun zamandır var olan, piyasada da çokça bulunan 1.6 ecotec motor için. Linea'ya geçince yeni usta ihtiyacı hasıl oldu ama henüz bulamadım. Yapacaklarım var ama usta bulamadığımdan sürekli erteliyorum.

Murat hocam inşallah bulursun.  Bu kadar şeyi yaşayıp insan tecrübe sahibi olunca deli gibi usta araması çok normal. Ben Ford ustamın yanına giderim hala.  elimde Dacia var ağır ve sıvı bakımlarını ona yaptırdım. Bildiğini yapar bilmediğini yapmaz. Deneme yanılma yoktur yani. Net olmak lazım bu işlerden. Çok şükür bu zamana kadar yaşadığım arıza için 2. kez gitmedim hiç. Dediğiniz gibi usta çok önemli.  Empati kurarak kendi aracı gibi onarım yapan ustalar çok azdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan
(düzenlendi)

Aracımda arıza ışığı yanıyordu.ford mondeo.

Bostancıda servise bıraktım.parça değişmesi gerektiğini söylediler.şu an hatırlamıyorum.parçayı 500 tl ye aldık.

Sorun çözülmüş.Ertesi gün arabayı teslim ettiler.

Aracı aldım yarım saat sonra tekrar arıza ışığı yandı.tekrar servise götürüp bıraktım.

Sorun kablodan çıkmış.takılan parçayı söküp benim eski parçayı takmışlar.ve ücret iadesi yapıldı.

isteseler parça parası zaten alınmış, yalandan yere bana bi şeyler söyleyip para iadesi yapmadan aracı teslim  edebilirlerdi.

Allah iyi insanlarla karşılaştırsın.

En önemlisi güvenilir usta bulmak.

 

tarihinde İsa Erdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Murat hocam inşallah bulursun.  Bu kadar şeyi yaşayıp insan tecrübe sahibi olunca deli gibi usta araması çok normal. Ben Ford ustamın yanına giderim hala.  elimde Dacia var ağır ve sıvı bakımlarını ona yaptırdım. Bildiğini yapar bilmediğini yapmaz. Deneme yanılma yoktur yani. Net olmak lazım bu işlerden. Çok şükür bu zamana kadar yaşadığım arıza için 2. kez gitmedim hiç. Dediğiniz gibi usta çok önemli.  Empati kurarak kendi aracı gibi onarım yapan ustalar çok azdır. 

Ümit hocam, iyi bir ford tamircim ve iyi bir opel tamircim var. Bu fiat sanırım hep filo aracı şirket aracı falan olduğundan olsa gerek, gerçekten kaliteli bir usta tavsiye edemiyor kimse.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Ümit hocam, iyi bir ford tamircim ve iyi bir opel tamircim var. Bu fiat sanırım hep filo aracı şirket aracı falan olduğundan olsa gerek, gerçekten kaliteli bir usta tavsiye edemiyor kimse.

Mevcut tanıdığınız ustalara bıraksanız bakmıyorlar mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...