İçeriğe Yönlendir

VW Golf MK3 1.8'i 4 Nokta Enjeksiyona Çevirme


Enes Kapar

Recommended Posts

Enes Kapar

1994 model Golf MK3 1.8 sahibiyim . Karbüratör sistemi sıkıntılı olan bir araç . Karbüratör sistemini 4 nokta enjeksiyon sistemine çevirmek için neler gereklidir ? Performansta kazanır mıyım ?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Enes Kapar yazdı:

1994 model Golf MK3 1.8 sahibiyim . Karbüratör sistemi sıkıntılı olan bir araç . Karbüratör sistemini 4 nokta enjeksiyon sistemine çevirmek için neler gereklidir ? Performansta kazanır mıyım ?

Aracınızı enjeksiyonlu bir araç ile değiştirmek daha ucuza mal olur. 

Yorum bağlantısı
Enes Kapar
Murat Sahın yazdı:

Aracınızı enjeksiyonlu bir araç ile değiştirmek daha ucuza mal olur. 

Satarken üstüne ekleyemeyeceğim kadar masraf ettim arabaya , üniversitem bitene kadar satmayı düşünmüyorum ( 4 yıl ) ondan araç elimdeyken bişeyler yapabileceksem yapmak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Enes Kapar yazdı:

Satarken üstüne ekleyemeyeceğim kadar masraf ettim arabaya , üniversitem bitene kadar satmayı düşünmüyorum ( 4 yıl ) ondan araç elimdeyken bişeyler yapabileceksem yapmak istiyorum. 

Bir sürü sensör gerekecek, bu verileri işleyecek ecu, boğaz gelebeği, enjektörler, yeni yakıt besleme sistemi, yakıt pompası vs vs maalesef yapılabilir değil. O yüzden karbüratör'e çare bulmak daha evla bir çözüm olacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O motorun hiç 4 nokta enjeksiyonlusu var mıydı? Öyle ise, beyinden tesisata, belki üst kapağa kadar değişim yapılması gerekebilir. Astarı yüzünü geçer diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben 2011 yılında aynı araçtan kullanmıştım. 1.8 gl, 90 beygir tek nokta enjeksiyonlu. Karbüratörle ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Rolanti ile ilgili sorunlarım olmuştu onu da ankara Şaşmaz da Özdem volkwagen de ibrahim usta çözmüştü. Çok problemli ve çözülemez karmaşık bir sistemi yok bildiğim kadarıyla, iyi bir ustayla sorunlarınızı halledebilirsiniz. Eski ustalar daha faydalı olabilir karbüratör sorunlarında.

Ben 2011 yılında aynı araçtan kullanmıştım. 1.8 gl, 90 beygir tek nokta enjeksiyonlu. Karbüratörle ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Rolanti ile ilgili sorunlarım olmuştu onu da ankara Şaşmaz da Özdem volkwagen de ibrahim usta çözmüştü. Çok problemli ve çözülemez karmaşık bir sistemi yok bildiğim kadarıyla, iyi bir ustayla sorunlarınızı halledebilirsiniz. Eski ustalar daha faydalı olabilir karbüratör sorunlarında. Ordu da yaşıyorsunuz sanırım. Trabzonda bir dönem çok mk3 golf vardı. Trabzonda usta araştırabilirsiniz. Ben ankara yazdım ama size uzak olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

SSworks Serhat bahsettiğiniz dönüşüm işini yapıyor. Google'da arayarak bulabilirsiniz.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Arıkan yazdı:

SSworks Serhat bahsettiğiniz dönüşüm işini yapıyor. Google'da arayarak bulabilirsiniz.

O projeci, çok güzel işler yapıyor ama hepsi proje. Masrafı çok olur :) Aracın kendi değerinden bile çok olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Murat Sahın yazdı:

O projeci, çok güzel işler yapıyor ama hepsi proje. Masrafı çok olur :) Aracın kendi değerinden bile çok olabilir.

Sadece enjeksiyona dönüş işini de yapıyor. İlla oraya yaptırmak şart değil. Olup olmayacağını veya neler gerektiği sorulabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Mustafa Arıkan yazdı:

Sadece enjeksiyona dönüş işini de yapıyor. İlla oraya yaptırmak şart değil. Olup olmayacağını veya neler gerektiği sorulabilir. 

Yine proje hocam işte. Maddi olarak verimli değil. Harcadığınızı asla geri alamazsınız böyle bir işte. Çok paranız vardır, arabanıza aşıksınızdır, duygusal bir bağ vardır araçla, ne bileyim, çocukluk hayalidir, baba-oğul projesidir, maliyetine masrafına bakılmaz yapılır, o ayrı. Ancak işte, projedir. Asla maddi verim alınmaz.

Yani motor bloğu hariç motorda varolan hemen her şeyi değiştirmekten bahsediyoruz. Motor rektefesi bile 10 bin liraya yapılıyor, gerisini siz düşünün. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Murat Sahın yazdı:

Yine proje hocam işte. Maddi olarak verimli değil. Harcadığınızı asla geri alamazsınız böyle bir işte. Çok paranız vardır, arabanıza aşıksınızdır, duygusal bir bağ vardır araçla, ne bileyim, çocukluk hayalidir, baba-oğul projesidir, maliyetine masrafına bakılmaz yapılır, o ayrı. Ancak işte, projedir. Asla maddi verim alınmaz.

Yani motor bloğu hariç motorda varolan hemen her şeyi değiştirmekten bahsediyoruz. Motor rektefesi bile 10 bin liraya yapılıyor, gerisini siz düşünün. 

Tamam işte birinci ağızdan fiyat alır, işine gelirse yaptırır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zaman içinde enjeksiyon sorunları yüzünden tam tersine karbüratöre geçerler, karbüratör kolay bir mekanizmadır? tamiri olmayan arızası olmaz da ustayuı bulmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...