İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4 TDCI Kızdırma Bujisi


Şehmuz Mert Temizer

Recommended Posts

Şehmuz Mert Temizer

Öncelikle merhabalar. Forumda yeniyim. Sizlere danışmak istediğim bir konu var. 

2010 ford fiesta 1.4 tdci kullanıcısıyım. Geçenlerde arabamda tekleme şikayetinden dolayı sanayiye gittim ve usta kızdırma bujilerinin 4 ününde bozuk olduğunu söyledi ve bujiler sıkışıp kaynama yapmış dedi. Üst kapak sökülmesi gerekiyormuş ve ortalama 2000 civarı maliyet çıkardı. Ben de elim biraz bu işlere yatkın olduğundan bujileri kendim değiştirme kararı aldım. Gerekli lokma takımını alıp wd40 ı bujilere sıktım ve üstünden bir hafta geçmesini bekliyorum. Bugün bujileri sökmeyi denedim ve bir tık yerinden oynasalar da bir yerde sıkışıyorlar ve zorlamaya korkuyorum. Bu konuda tecrübeli olan arkadaşlardan yardım ve tavsiye bekliyorum. Ayrıca bir iki sorum daha olacak ;

1- Bujilerde kesme olursa fiestaların bujileri arka tarafta olduğundan tornacıda çıkarabiliyor mı ?

2- Bu işlemler bitince bir obd cihazı almak istiyorum ufak tefek işlerimi görebilmek için tavsiye ettiğiniz ürünler neler ?

Şimdiden teşekkür eder iyi forumlar dilerim..

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

https://youtu.be/CKZf-OOEqbM

 

Tork anahtarı yoksa biraz riskli bir işlem. Her gün ileri geri yapıp yağlama yaparak deneyebilirsiniz. Focus da da arkada ama çıkaran duydum kırılsa bile.

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Kızdırma bujilerinin fabrikasyon sıkma değeri 2 nm. Doğal olarak aynı değerle sökülmesi beklenir. Ancak zamanla kaynadığı için zorlanıyor haliyle. 

 

Araç kaç binde ve hiç değişmiş mi? Arızalı bujilerde göstergede arıza işareti yanar, hele 4 ü de arızalı olan araç kışın sabah tek marşta hatta 2 3 marşta dahi zoraki çalışır. 

 

Sökme konusunda 1 hafta bekletmeye gerek yok, araç sıcak iken sökmeyin, wd40 sıkın 2 saat bekletin gevşetmeye başlayın zorlandığı yerde az birşey geri sıkıp tekrar wd40 sıkın tekrar takıldığı yere gelip yine sıkın ve bekletin 2 saat kadar. Böyle böyle zorlamadan çıkar. Kırılır ise tornacı çıkarır ancak hem yerinden dolayı uğraştırıcı hem de içinde parça kalma ihtimali var. 

 

Araçta arıza lambası yanmıyorsa(kızdırma işareti sabit kalır) sabah tek marşta çalışıyorsa soğukta sorun başka yerde. 

Yorum bağlantısı
Şehmuz Mert Temizer
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

https://youtu.be/CKZf-OOEqbM

 

Tork anahtarı yoksa biraz riskli bir işlem. Her gün ileri geri yapıp yağlama yaparak deneyebilirsiniz. Focus da da arkada ama çıkaran duydum kırılsa bile.

 

 

Teşekkür ederim. Maalesef tork anahtarım mevcut değil. Kırılsa dahi ustaların elinde kırılacağına benim elimde kırılmasını isterim. Malum ustalarımız pek sabırlı değiller. :)

Ü.Emre Kartal yazdı:

Kızdırma bujilerinin fabrikasyon sıkma değeri 2 nm. Doğal olarak aynı değerle sökülmesi beklenir. Ancak zamanla kaynadığı için zorlanıyor haliyle. 

 

Araç kaç binde ve hiç değişmiş mi? Arızalı bujilerde göstergede arıza işareti yanar, hele 4 ü de arızalı olan araç kışın sabah tek marşta hatta 2 3 marşta dahi zoraki çalışır. 

 

Sökme konusunda 1 hafta bekletmeye gerek yok, araç sıcak iken sökmeyin, wd40 sıkın 2 saat bekletin gevşetmeye başlayın zorlandığı yerde az birşey geri sıkıp tekrar wd40 sıkın tekrar takıldığı yere gelip yine sıkın ve bekletin 2 saat kadar. Böyle böyle zorlamadan çıkar. Kırılır ise tornacı çıkarır ancak hem yerinden dolayı uğraştırıcı hem de içinde parça kalma ihtimali var. 

 

Araçta arıza lambası yanmıyorsa(kızdırma işareti sabit kalır) sabah tek marşta çalışıyorsa soğukta sorun başka yerde. 

Öncelikle teşekkür ederim. Dediğiniz gibi lambası takılı kalmıyor ve aracı obdye bağladığımızda kızdırma bujisi hatası veriyor. Araç 250 binde daha önce değişti mi bilmiyorum. Aracın sıcak olması gerekmiyor mu sökme işlemi yapılırken wd40 sıkıp 2 saat beklersek araç soğur malum.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yanlış anlamayın ama çok yanlış bilgi var mesajınızda.

1. Bir hafta beklemek iyidir zarar gelmez.

2. 15-20 nm den başlar genelde torklari, 2 çok küçük bir değer.

3. Benim focus da 3 buji bozuktu hata vermiyordu araç ve kışın tek marşta çalışıyordu (-2-3)

4. Araç sıcakken sökmek tavsiye ediliyor.

Yorum bağlantısı
Şehmuz Mert Temizer

Ayrıca araç sabah en soğuk haliyle bile tekte marş alıyor fakat biraz uzun tutmak gerekiyor.

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yanlış anlamayın ama çok yanlış bilgi var mesajınızda.

1. Bir hafta beklemek iyidir zarar gelmez.

2. 15-20 nm den başlar genelde torklari, 2 çok küçük bir değer.

3. Benim focus da 3 buji bozuktu hata vermiyordu araç ve kışın tek marşta çalışıyordu (-2-3)

4. Araç sıcakken sökmek tavsiye ediliyor.

Kesinlikle katılıyorum bende de arza lambası yakmıyor.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yanlış anlamayın ama çok yanlış bilgi var mesajınızda.

1. Bir hafta beklemek iyidir zarar gelmez.

2. 15-20 nm den başlar genelde torklari, 2 çok küçük bir değer.

3. Benim focus da 3 buji bozuktu hata vermiyordu araç ve kışın tek marşta çalışıyordu (-2-3)

4. Araç sıcakken sökmek tavsiye ediliyor.

Bu araçtaki tip geçmeli, sadece kafadaki somun kısmı sıkıyor. Montaj bilgisinde görünen değer o (sadece +90 derece gibi bir ek olması lazım) , 10 nm gibi değerler saplama civatası gibi yerler için. Misal üst kapak, karter vdaları gibi. Standart benzinli bujisinin sıkma değeri 10 nm civarda, kızdırma bujisi için fazla gelebilir. 

 

1 hafta bekletmek sadece boşa zaman kayıbı ve üzerine toz vs yapışıp daha da sıkışmasına sebebiyet yaratır. Bu tarz çözücü kimyasallar o kadar bekletilmemeli. 

 

Sıcak iken sıkışmış malzemede hataya iter, çalışan kişi sıcaktan etkileneceği için acele eder.  Sıcak iken sökebilirsiniz bazı durumlarda daha da sıkışma yapabileceği durumunu göze alarak. 

4 bujinin hepsi arızalı olursa araç zor çalışır, 1 tanesi sağlam olduğu ve 2 3 derece olması sebebi ile çalışmıştır. 10 derece ve altında çalışmaz 🙂 Arıza kodu yinede vermesi gerekirdi, tam olarak kopmamış kısmi ısıtma yapıyor olma ihtimali olabilir mi? Bazen yarısı ısınır kalır, ölçümde de sağlam görünür direnç çıktığı için. 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bu araçtaki tip geçmeli,

Geçmeli yada vidalı olması montajı değiştirmiyor ki sadece elektrik bağlantısı değişiyor. Ngk 8,5-23 Nm demiş sıkma için. 1,5-3 Nm olan dediğim gibi elektrik bağlantısı için.

https://youtu.be/8fwqyb9lL18

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
(düzenlendi)

sokmeden once araba ılık olsun ve uzerlerine hidrolik yağ dokun ve 20 dk bekleyin bi ihtimal gevşeme yapar

tarihinde Muhammed Orak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şehmuz Mert Temizer
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bu araçtaki tip geçmeli, sadece kafadaki somun kısmı sıkıyor. Montaj bilgisinde görünen değer o (sadece +90 derece gibi bir ek olması lazım) , 10 nm gibi değerler saplama civatası gibi yerler için. Misal üst kapak, karter vdaları gibi. Standart benzinli bujisinin sıkma değeri 10 nm civarda, kızdırma bujisi için fazla gelebilir. 

 

1 hafta bekletmek sadece boşa zaman kayıbı ve üzerine toz vs yapışıp daha da sıkışmasına sebebiyet yaratır. Bu tarz çözücü kimyasallar o kadar bekletilmemeli. 

 

Sıcak iken sıkışmış malzemede hataya iter, çalışan kişi sıcaktan etkileneceği için acele eder.  Sıcak iken sökebilirsiniz bazı durumlarda daha da sıkışma yapabileceği durumunu göze alarak. 

4 bujinin hepsi arızalı olursa araç zor çalışır, 1 tanesi sağlam olduğu ve 2 3 derece olması sebebi ile çalışmıştır. 10 derece ve altında çalışmaz 🙂 Arıza kodu yinede vermesi gerekirdi, tam olarak kopmamış kısmi ısıtma yapıyor olma ihtimali olabilir mi? Bazen yarısı ısınır kalır, ölçümde de sağlam görünür direnç çıktığı için. 

 

teşekkür ederim hocam. Diyelim ki bujilerden biri kırıldı bu şekilde aracı en azından sanayiye yetiştirecek kadar kullanabilir miyim :)

Çağlar Bayur yazdı:

kızdırmalar kaynamışsa fena, çıkmıyor

Doğrudur fakat bir tık geliyorlar da bir noktada tıkanıyorlar bundan dolayı şansımı denemek istiyorum. Aynı soruyu size de yönelteyim sizce eğer kızdırmalardan biri kırılırsa bu şekilde sanayiye gidecek kadar aracı kullanabilir miyim ? 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim arabada sökülemeyen bi saplamayı bununla sökmüştü usta. Motor kısmında kullanmakta bir sorun olur mu bilmiyorum. Malzemeyi soğutuyor çünkü.

 

https://eshop.wurth.com.tr/tam-katalog/Rost-Off-Ice-pas-soekuecue/31313008050105.cyid/3131.cgid/tr/TR/TRY/

 

Teşekkür ederim fakat öyle bir yola başvuracağımı sanmıyorum.

Muhammed Orak yazdı:

sokmeden once araba ılık olsun ve uzerlerine hidrolik yağ dokun ve 20 dk bekleyin bi ihtimal gevşeme yapar

Wd40 kullanmayı düşünüyorum hidrolik yağ olması şart mı ?

Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
Şehmuz Mert Temizer yazdı:

teşekkür ederim hocam. Diyelim ki bujilerden biri kırıldı bu şekilde aracı en azından sanayiye yetiştirecek kadar kullanabilir miyim :)

Doğrudur fakat bir tık geliyorlar da bir noktada tıkanıyorlar bundan dolayı şansımı denemek istiyorum. Aynı soruyu size de yönelteyim sizce eğer kızdırmalardan biri kırılırsa bu şekilde sanayiye gidecek kadar aracı kullanabilir miyim ? 

Teşekkür ederim fakat öyle bir yola başvuracağımı sanmıyorum.

Wd40 kullanmayı düşünüyorum hidrolik yağ olması şart mı ?

büyük ihtimalle yarar ama wd40 orijinal olsun cakmalari ise yaramıyor, dikkat edin wd40 hidrolik falan yanıcıdir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şehmuz Mert Temizer yazdı:

Doğrudur fakat bir tık geliyorlar da bir noktada tıkanıyorlar bundan dolayı şansımı denemek istiyorum. Aynı soruyu size de yönelteyim sizce eğer kızdırmalardan biri kırılırsa bu şekilde sanayiye gidecek kadar aracı kullanabilir miyim ? 

kullanırsınız birşey olmaz , en en en olacak olan basınç ile kızdrıma yerinden fırlar, %1 ihtimal. fırlarsa da zaten sökülmüş olur :)

Yorum bağlantısı
Şehmuz Mert Temizer
Çağlar Bayur yazdı:

kullanırsınız birşey olmaz , en en en olacak olan basınç ile kızdrıma yerinden fırlar, %1 ihtimal. fırlarsa da zaten sökülmüş olur :)

İçine düşme gibi sorun olmaz yani :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...