İçeriğe Yönlendir

C-Max 2012 Titanium X Elektrikli Direksiyon Tamiri


Umut Sam

Recommended Posts

Umut Sam

Merhaba,

2012 Model C max aracımda bozuk yollarda lokurtu sesi yapıyor, alt takımı kontrol ettirdiğimde sorun olmadığını söylüyor usta.

Ufak bir araştırma yaptığımda elektrikli direksiyon tamirinin sıkıntılı olduğunu yazan çok insan olmuş.

youtube da dolaşırken bir firmaya rastladım, whatsapp hattından şikayetimi yazdım.

Sağolsunlar ertesi gün öğlen gibi aradılar, uzun uzun konuştuk tamiri olma durumu söz konusu ise 800tl değişmesi gerekiyor ise 5500 tl dedi 

 

Lokurtu sesi ile ilgili olarak bu tarz bir işlem yaptıran oldu mu aranızda?

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Direksiyona gelinceye kadar lokurtu yapacak çok parça var, ucuzdan başlayarak yürüyen aksamla başlayın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Melesef focus dizel de öyle. Alt takımı yenilemek işe yaramıyor direksiyondan geliyorsa ses. 2 sene önce 599 TL civarıydı, ustam yaptırma boşuna yine başlar dedi öyle duruyor. Özellikle daha dönüşte bozuk yolda geliyor ses.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Aynı ses  2013 c max aracımda da var. Kronik diye bahsedilmişti bir ara.  Kışlık lastikle daha belirgin bu ses. Aracı sıfır almıştık ama  ilk yıllarından beri var aynı ses. Şu an 150 bin km.de. Gelişmelerle ilgili bilgilendirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Bendeki 2011 modelde sol on tekerde bir ses var ancak her zaman gelmiyor. Ani bir cukur yada tumsekte az bir ses geliyor.
Yetkili servis ve sanayide lastikleri degistirdigim yerde (rot balans da var) gosterdim alt takimlar saglam dediler.
Direksiyon yada amontisor kulemi acaba diye aklimdan geciyor ancak her zaman denk gelmedigim icin problem olmuyor.
Hatta gosterdigim yerlerde sesi yakalamak icin ugrastik ses gelmemisti.

Yorum bağlantısı
Can Tuncay

Herkese iyi akşamlar,

Benim aracımda da aynı durum mevcut. 17inch orjinal jant ile yaz  lastiklerimi kullanıyorum. 16 inch jant takımı ile de kışlıkları.  16 inch jantlarda ses daha az ve direksiyondaki takırtı bitiyor (lastik ebadı 205.55.16) orjinal ebata( 215.50 17) ye geçince ses tekrar başlıyor. Servisteki ustama sorduğum da yanak kısmının dar olması bu tarz sesler çıkarmasına sebep olur demişti.

Birde aracınızda otomatik park etme var ise bu tamir işini iyin düşünün derim. Bende oluşan sesi ön viraj lastiklerinin değişimi ile baya azaltmıştık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Can Tuncay yazdı:

Herkese iyi akşamlar,

Benim aracımda da aynı durum mevcut. 17inch orjinal jant ile yaz  lastiklerimi kullanıyorum. 16 inch jant takımı ile de kışlıkları.  16 inch jantlarda ses daha az ve direksiyondaki takırtı bitiyor (lastik ebadı 205.55.16) orjinal ebata( 215.50 17) ye geçince ses tekrar başlıyor. Servisteki ustama sorduğum da yanak kısmının dar olması bu tarz sesler çıkarmasına sebep olur demişti.

 

 

16" olan lastik yol kusurlarını sönümlüyor kendi üstünde yok ediyor. 

17" bunu başaramıyor.

Lastik havası da etkendir. Lastik markası da etkendir. 

Ama asıl olan, arabada bozuk parça olduğudur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Tuncay
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

16" olan lastik yol kusurlarını sönümlüyor kendi üstünde yok ediyor. 

17" bunu başaramıyor.

Lastik havası da etkendir. Lastik markası da etkendir. 

Ama asıl olan, arabada bozuk parça olduğudur. 

Doğru söze diyecek bir şey yok Mehmet Bey. Sorun yaşayan bunca kullanıcı varken üretici firmanın geçiştirici cevaplar vererek olayı yokmuş gibi değerlendirmesi de olayın bir üzücü boyutu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bulent Ilgin

Merhaba,

 

Benim sorunum tam olarak ayni olmasa da, direksiyonla ilgili oldugundan basima gelenleri paylasmak isterim. 

 

Benim sorunum, oncelikle direksiyonun araba calistiktan 4-5 saniye sonra acilmasi, yumusamasi seklinde basladi. `Daha once de escort ta direksiyon problemi yasadigimizdan, Ford un bu konuda sabikali oldugunu bildigim icin tedirgin olmaya baslamistim ama sorun cok ender gozuktugunden uzerinde durmadim, ta ki birgun arabayi calistirdigimda direksiyonun yumusamamasi ve ekranda elektrikli direksiyon destek arizasini gorene kadar. Sonra kontagi kapatip tekrar actigimda sorun duzeldi. Ben de biraz arastirdiktan sonra, pahaliya mal olacagini gordum ve cogu kisinin yaptigi gibi, sorun oldugunda kapatip acar devam ederim diyerek cok uzerine dusmedim. Birgun esim 3 katli otoparktan elektrik destegi olmadan cikmak zorunda kalinca artik kacamayacagimizi anlayip, sanayinin yolunu tuttum. Ozel Ford servisine gittim, illaki bu problemi daha once yasamislardir diye, ben anlatmaya baslayinca usta direk beni direksiyon servisine yonlendirdi. Orada yapilan incelemede, elektrik motorunun bozuldugu, maalesef tamir edilecek durumda olmadigi soylendi. cikma, tamir edilmis motor degisimi ve iscilik toplam 1500 liraya maloldu. 

Ustaya bu sorunun neden oldugunu sordum, oncelikle senin direksiyonunda ses problemi yok dedi, sonuna kadar sag ve sola cevirdiginde ses yapiyorsa, cok buyuk ihtimalle alt korukleri yirtilmis ve oradan su almistir, bu da direksiyon miline kadar pas yapmistir ve o yuzden de ses yapar dedi, bahsettiginiz lokurtu sesleri bu olsa gerek.  Bu durumda eger pas mili bozacak, yer yapacak  kadar kotu olduysa direksiyon kutusunu komple degistirmekten baska caren yok demisti, o da elinde tamir edilmis, cikma dedigimiz parca olarak 3500 lira, yan sanayi sifir parca olarak da 6000 tl idi. bu arada yan sanayi dedigi parcada da bizim direksiyon kutusunun markasi yaziyor orasi enteresan geldi bana. Serviste orjinali muhtemelen 15000 civarlarinda bu parcanin sifiri. Koruklerin degisimi de parca dahil 300-400 lira gibi birsey demisti ama ben de sikinti olmadigindan degismedi.

Elektrik motorunun bozulmasinda da zayiflamis akunun buyuk payi vardir dedi. Ordan cikinca akuyu olcturdum ve onun da ustanin tahmin ettigi gibi zayifladigini gordum, 74luk Varta akuyu de 580 liraya aldim. bugune kadar aldigim ikinci el arabalarin hepsinde ilk sene de aku bir sekilde su koyverip degisti, bundan sonra bunu da kendime not ettim :)

 

Cikma motor icin 6 ay garanti veriyor. Bu sorundan cikardigim ders su, on takim korukleri surekli kontrol etmek ve aku cok zayiflamadan degistirmek. Sizlere de fikir verebilir amaciyla paylasmak istedim.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Zayıf akünün direksiyon pompası bozmasi saçma geldi bana. 

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Aynen suçu direk aküye bağlaması garip; araç çalışmadan direksiyon devreye girmiyor, çalıştığında alternator devreye girip besleme yapıyor.
Sanki bu mantikta, alternator daha şüpheli.

Ama etki edecek bir çok şey vardır; rot ayarı bilyeler vs.

Yorum bağlantısı
Bulent Ilgin

Ben biraz yanlis ifade etmisim sanirim, usta akudendir muhtemelen degistir anlaminda birsey soylememisti, sadece akuye de bi baktir istersen demisti, zaten aklimdaydi, daha onceki arabada hic uyari vermeden birden bitip de beni 1 saat ugrastirdigindan, bunda da  ic isiklarda zayiflama hissettigimden, akuye baktirmayi dusunuyordum, usta da oyle deyince, sanayiye de gitmisken, garanti olsun diyerek degistirdim. 

 

Akuyu olcen yer, alternatore de bakmisti, bir iki olcum yapti ve sikinti gormemisti ama ne kadar dogrudur bilemem, elektrikten cok anlamiyorum.

 

Direksiyon arizasiyla ilgili anladigim kadariyla en buyuk suclu, alttaki korukler, zamanla yirtilmasi, iceri su almasi komple kutunun degismesine kadar gidebiliyor. hatta ordayken pasli ve asinmis bir ornek de gosterdi. 2-3 kaucuk parca yuzunden boyle bir arizanin olabilmesi ve halen de bunun kronik olarak dile getirilmesi ve net bir sekilde cozulmemesi bence cok kabul edilir bir durum degil ama aractan cok memnun oldugumdan, artik gulu seven dikenine katlanir felsefesiyle yasiyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mustafa Tul

Direksiyondan kaynaklı ses ve hafif boşluk sorunu vardı. İşin ehli olmayan bir yerde revizyona soktum boşluk azaldı ama direksiyon sertleşti. Revizyon çok iyi sonuç vermiyor. Muadili de şimdiye 7 8bin olmuştur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Bulent Ilgin yazdı:

Ben biraz yanlis ifade etmisim sanirim, usta akudendir muhtemelen degistir anlaminda birsey soylememisti, sadece akuye de bi baktir istersen demisti, zaten aklimdaydi, daha onceki arabada hic uyari vermeden birden bitip de beni 1 saat ugrastirdigindan, bunda da  ic isiklarda zayiflama hissettigimden, akuye baktirmayi dusunuyordum, usta da oyle deyince, sanayiye de gitmisken, garanti olsun diyerek degistirdim. 

 

Akuyu olcen yer, alternatore de bakmisti, bir iki olcum yapti ve sikinti gormemisti ama ne kadar dogrudur bilemem, elektrikten cok anlamiyorum.

 

Direksiyon arizasiyla ilgili anladigim kadariyla en buyuk suclu, alttaki korukler, zamanla yirtilmasi, iceri su almasi komple kutunun degismesine kadar gidebiliyor. hatta ordayken pasli ve asinmis bir ornek de gosterdi. 2-3 kaucuk parca yuzunden boyle bir arizanin olabilmesi ve halen de bunun kronik olarak dile getirilmesi ve net bir sekilde cozulmemesi bence cok kabul edilir bir durum degil ama aractan cok memnun oldugumdan, artik gulu seven dikenine katlanir felsefesiyle yasiyoruz.

Direksiyon körüklerindeki yırtıklar önemsenmeyince pahalı sonuçlar doğuruyor, direksiyondaki sorunlar da ucuzdan pahalıya doğru masrafa başlanmalı, önce rot başı, rot mili, direksiyon yağı, kesinlikle orjinal olmalı atf koydurmayın, yırtıksa körükler değişmeli, ve direksiyon adaptasyonu orjinal bir cihazla yapılmalı, bunlardan sonra boşluk varsa o zaman tamir yoluna gidilebilir. rot başı ve rot milindeki boşluğu çoğu rot balansçı önemsemiyyor, bir de araç çalışmazken boşluğa bakıyorlar çoğunlukla, elektirikli direksiyonlarda araç çalışırken kontrol edilmeli, edindiğim tecrübeler, belki işe yarar. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Bulent Ilgin yazdı:

Ben biraz yanlis ifade etmisim sanirim, usta akudendir muhtemelen degistir anlaminda birsey soylememisti,

Aslında Usta Akü düşük ise arıza gelir demek istemiş.Bu kış benim arabanın aküsü boşalınca Hidrolik Direksiyon arızası gelmeye başlamıştı aküyü yenileyince düzeldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...