İçeriğe Yönlendir

Yeni Araçlar Neden Sürekli Adblue Arızası Veriyor?


Mehmet DÖRT

Recommended Posts

Mehmet DÖRT

Kıymetli forum üyeleri bir konuda bilgilerinizi almak istiyorum. İnternete adblue yazdım neymiş biraz öğreneyim diye en üst sıralarda şikayet var çıktı. Girdim sayfaya bir çok markadan şikayet var. Sürekli arıza verdiğinden, yüksek servis ücreti çıkardıklarından bahsetmişler.  Sorularım;

1)Bu adblue SCR sistemi bu kadar çok  sıkıntılı bir şey mi?

2) Avrupa'da da acaba böyle çok sıkıntı var mı ve servisler bizdeki gibi işi kullanıcıya mı yüklüyor?

3) Courier, combo (2020) gibi araçları çevremize tavsiye edebilir miyiz? ( Özellikle Courier de 2018 sonrası için çok şikayet var)

4) SCR sistemli Courierler neden çok dpf arızası veriyor?

 

Şimdiden çok teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Birkaç yıldır dizel araçların az satmaya başlama sebebi bu tarz emisyon azaltma sistemleri zaten. Hem üretici için hem kullanıcı için sıkıntı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

2. el aldığımız hemen hemen tüm tırlarda adblue arızası oldu. Genelde kolayına kaçılıp iptal ettirilmiş.

Ama sıfır aldıklarımızda yaşamadık ( tüm bakımları yetkili servislerde yapıldı , ad blue olarak da sertifikalı ürün kullanıldı).

Ben Türkiye'de usulüne uygun kullanılmadığından dolayı sorun yaşandığını düşünüyorum.

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Aslında son kullanıcı olarak ülkemizdekiler yeni nesil dizel araçların teknik bilgisinden epey yoksun. Dizel üniteler epey karmaşık bir yapıya sahip ve üstüne emisyon değerlerini tutturabilmek adına üreticinin kısıtlamaları yeni teknolojiler geliştirmeleri bunu kullanıcı için daha komplike hale getiriyor. Tasarruf edebilmek için courier alan bir şahıs düşük devirde sıkışık trafikte kullanıyor sonuçta dpf sıkıntısı oluyor. Bu tür araçları kullananlar genelde ticaret için değil de binek amaçlı kullanınca ortaya bu durumlar çıkıyor. En basitinden stop etmeden önce motordan gelen fan sesine kulak asmadan kontağı kapatıp çıkıyor. Adblue katkısının yakıtla doğru orantılı olarak tüketildiğini bilmiyor. Her şeyden önce bilinçli olmak lazım. Sistemi iyi tanımak lazım. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

DPF kadar gereksiz birşey görmedim. anca masraf çıkartsın. kırılsın çatlasın vs. performansı da törpülüyor namussuz.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Adblue yapısı itibariyle katılaşıp, kireçlenme gibi beyaz tortular bırakıyor. Adblue kapağında gözlemledim. Adblue iptaliyle tüvtürk'ten geçebiliyor mu?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kullanılan adblue'ların çoğu merdiven altı üretimi. Ben buna da bağlıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Kullanılan adblue'ların çoğu merdiven altı üretimi. Ben buna da bağlıyorum. 

Servislerin kendi koyduğu adblue ya güvenilir mi?

Çağatay Kılınç yazdı:

Aslında son kullanıcı olarak ülkemizdekiler yeni nesil dizel araçların teknik bilgisinden epey yoksun. Dizel üniteler epey karmaşık bir yapıya sahip ve üstüne emisyon değerlerini tutturabilmek adına üreticinin kısıtlamaları yeni teknolojiler geliştirmeleri bunu kullanıcı için daha komplike hale getiriyor. Tasarruf edebilmek için courier alan bir şahıs düşük devirde sıkışık trafikte kullanıyor sonuçta dpf sıkıntısı oluyor. Bu tür araçları kullananlar genelde ticaret için değil de binek amaçlı kullanınca ortaya bu durumlar çıkıyor. En basitinden stop etmeden önce motordan gelen fan sesine kulak asmadan kontağı kapatıp çıkıyor. Adblue katkısının yakıtla doğru orantılı olarak tüketildiğini bilmiyor. Her şeyden önce bilinçli olmak lazım. Sistemi iyi tanımak lazım. 

Nasıl kullanım önerirsiniz? Nelere dikkat etmeli

Ahmet Ekici yazdı:

Adblue yapısı itibariyle katılaşıp, kireçlenme gibi beyaz tortular bırakıyor. Adblue kapağında gözlemledim. Adblue iptaliyle tüvtürk'ten geçebiliyor mu?

Ablue olmadan araç çalışmıyor diye biliyorum ama

tarihinde Mehmet DÖRT tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
Fatih Evcin yazdı:

2. el aldığımız hemen hemen tüm tırlarda adblue arızası oldu. Genelde kolayına kaçılıp iptal ettirilmiş.

Ama sıfır aldıklarımızda yaşamadık ( tüm bakımları yetkili servislerde yapıldı , ad blue olarak da sertifikalı ürün kullanıldı).

Ben Türkiye'de usulüne uygun kullanılmadığından dolayı sorun yaşandığını düşünüyorum.

Sertifikalı ürünlerden nasıl emin olabiliriz? Shell den alınanda bile problem yaşayan olmuş. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Birkaç yıldır dizel araçların az satmaya başlama sebebi bu tarz emisyon azaltma sistemleri zaten. Hem üretici için hem kullanıcı için sıkıntı

Yeni karışık sistemlerden korktuğum için atmosferik motor Corolla aldım 😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Mehmet DÖRT yazdı:

Sertifikalı ürünlerden nasıl emin olabiliriz? Shell den alınanda bile problem yaşayan olmuş. 

Marka olarak bilemem ama biz ayda bir kaç defa 1er tonluk olarak toptan alıyoruz. Hep aynı yerden alıyoruz. Sertifikalarını ve kalite belgelerini istedim mail olarak attılar :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

adblue ve dpf sıvısı ve dpf parçası ve çalışma sistemi tam anlaşılmadığı için, servis çalışanları ve sürücü tarafından, birçoğu sağda solda gereksiz mıncıklattığı için başa dert olmakta, birisi dpf dese, karşıdan derhal tam gazda uzun yol yap tavsiyesi gelir mesela, uzun yolu neden yap dediğini bilmez ama.

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
Çağlar Bayur yazdı:

adblue ve dpf sıvısı ve dpf parçası ve çalışma sistemi tam anlaşılmadığı için, servis çalışanları ve sürücü tarafından, birçoğu sağda solda gereksiz mıncıklattığı için başa dert olmakta, birisi dpf dese, karşıdan derhal tam gazda uzun yol yap tavsiyesi gelir mesela, uzun yolu neden yap dediğini bilmez ama.

Nasıl kullanım önerirsiniz. Söylediğiniz gibi devirli kullan diyorlar. Bu yeterli bir çözüm mü?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Gulkokan yazdı:
Dogan Arsiray yazdı:
DPF kadar gereksiz birşey görmedim. anca masraf çıkartsın. kırılsın çatlasın vs. performansı da törpülüyor namussuz.

İçini boşattırayım mı ?

tıkalı ise ve yazılım ile rejenerasyon kapatılabilirse tabi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet DÖRT yazdı:

Nasıl kullanım önerirsiniz. Söylediğiniz gibi devirli kullan diyorlar. Bu yeterli bir çözüm mü?

o bir çözüm değil, yani bol portakal yiyerek az grip olmaya çalışmak gibi. dpf li bir araç, devamlı hep şehir içi ev-iş arası kısa mesafe kullanılıyorsa, dpf nin içi partikül ile dolar, belli periyotta cihaza bağlatıp manuel rejenerasyon yaptırmalı,

vesile ile dpf hakkında 50 kişiye doğru teknik tavsiyeyi vermişsem, 1 i sadece uydu ve uzun süre sıkıntısız kullandı, zirvedekei örenk: neyi yapma, nasıl temizletme dediğim onları yaptı, en son dpf i sıfırladı mecburen

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gulkokan yazdı:

tam gaz uzun yol yap diyorlar ama kimse depoda dpf sıvısı var mı ki demiyor sıvı olmadığı sürece istediğin kadar yüksek devir çevir

 

pejo e-hdi için 3. viteste 3 bin devirde sabit bir şekilde gidip rejenerasyon yapılması isteniyor

aslında üretimsel bir hata var , hinlik te olabilir: dpf rejenerasyona başlayınca sürücüye bilgi vermeli, stop etmeden sürsün de iş bitsin diye, böyle bir bildirim olmayınca , yüksek devir düşük vits ile hızlanıyor temizlik, her zaman temizlik yapmıyor ama, yani durmadan 3binke gideyim iş bitsin diye bir sistem yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet DÖRT yazdı:

Kıymetli forum üyeleri bir konuda bilgilerinizi almak istiyorum. İnternete adblue yazdım neymiş biraz öğreneyim diye en üst sıralarda şikayet var çıktı. Girdim sayfaya bir çok markadan şikayet var. Sürekli arıza verdiğinden, yüksek servis ücreti çıkardıklarından bahsetmişler.  Sorularım;

1)Bu adblue SCR sistemi bu kadar çok  sıkıntılı bir şey mi?

2) Avrupa'da da acaba böyle çok sıkıntı var mı ve servisler bizdeki gibi işi kullanıcıya mı yüklüyor?

3) Courier, combo (2020) gibi araçları çevremize tavsiye edebilir miyiz? ( Özellikle Courier de 2018 sonrası için çok şikayet var)

4) SCR sistemli Courierler neden çok dpf arızası veriyor?

 

Şimdiden çok teşekkür ederim.

 

 

Arıza mı adblue ekleme mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Mehmet DÖRT yazdı:

Nasıl kullanım önerirsiniz? Nelere dikkat etmeli

Özellikle 1 ve 2. Viteste düşük devirde değil de 3binde vites değiştirmek, birkaç ayda bir ya da birkaç bin km de bir bilgisayar ile rejenerasyon, uzun yolda ise ara ara 10 15 dk devirli kullanım ister. Kışın bu süreç daha kısa aralıklarla faydalı olur. Şu bir gerçek ki ne kadar dikkat ederseniz edin o dpf 100binleri geçince dolacak ve rejenerasyon işe yaramayacak. Maalesef modern dizel motorların bakım maliyetleri ya da bu tip parçaları oldukça tuzlu. Ben LPG de kullandım dizel de kullandım. Artık benzin kullanıyorum. Senede yaptığım maksimum 15k km ne dizel in tasarrufu için maliyetli bakımlarına değer ne de LPG kullanıp motor aksaklıklarına değer. Kafa rahat ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağatay Kılınç yazdı:

Özellikle 1 ve 2. Viteste düşük devirde değil de 3binde vites değiştirmek, birkaç ayda bir ya da birkaç bin km de bir bilgisayar ile rejenerasyon, uzun yolda ise ara ara 10 15 dk devirli kullanım ister. Kışın bu süreç daha kısa aralıklarla faydalı olur. Şu bir gerçek ki ne kadar dikkat ederseniz edin o dpf 100binleri geçince dolacak ve rejenerasyon işe yaramayacak. Maalesef modern dizel motorların bakım maliyetleri ya da bu tip parçaları oldukça tuzlu. Ben LPG de kullandım dizel de kullandım. Artık benzin kullanıyorum. Senede yaptığım maksimum 15k km ne dizel in tasarrufu için maliyetli bakımlarına değer ne de LPG kullanıp motor aksaklıklarına değer. Kafa rahat ediyor.

 

Bilmeden yorum yapmamak lazım. 3 binde vites değişecek diye bir durum yoktur. (araçlar zaten artık otomatik ve 3binde değiştirmiyorlar) Önemli olan SCR nin ısınması operasyone geçebilecek sıcaklığa gelmesidir. O şekil kullanırsanız hele ki soğuk motorda daha başka sorunlara neden olursunuz. önemli olan uzun yol yapmak diye özetlenebilir. Ya da yol uzun değilse bile uzun süre binmek ki motor ısınsın.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Arıza mı adblue ekleme mi?

Aslında ikisi de.

1) Adblue ekleme kaynaklı arızalardan nasıl uzak durulur? (Servisten dolum yaptırmak sertifikalı sağlam ürün müdür her zaman)

Adblue depo,pompa vs arızası neden kaynaklanıyor? İnsanlar genellikle şikayetlerinde servislerin "Arıza aldığın adblue kaynaklı , garantiye girmez" yazmışlar. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İsteyen varsa uygun fiyata DPF'siz, AdBlue'suz 3.0 TDI ayarlayabilirim. Duman = Randuman modunda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Bilmeden yorum yapmamak lazım. 3 binde vites değişecek diye bir durum yoktur. (araçlar zaten artık otomatik ve 3binde değiştirmiyorlar) Önemli olan SCR nin ısınması operasyone geçebilecek sıcaklığa gelmesidir. O şekil kullanırsanız hele ki soğuk motorda daha başka sorunlara neden olursunuz. önemli olan uzun yol yapmak diye özetlenebilir. Ya da yol uzun değilse bile uzun süre binmek ki motor ısınsın.

Bol ışıklı trafikte start stop sistemi egzoz sıcaklığının bir miktar düşmesine neden olur mu? Bu da dpf çalışmasını etkiler o zaman

 

 

tarihinde Mehmet DÖRT tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

mehmet bey mesajınızı bozdum yanıtlarken. düzeltebilir misiniz?

vesile ile DPF rejen yaparken start stop devreden çıkıyor. arabanın kodunu stajyer yazmadıysa.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet DÖRT
(düzenlendi)
Sefa Çelik yazdı:

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/301230-audi-a6-s-tronic-20-tdi-190-ps/?do=findComment&comment=3600686

 

Satıp kurtulmayı ve bir daha adblue'lu araç kapıya koymamayı düşünüyorum.

Bir ara niyetlendim Euro6 dizel almaya. Aracı da çok beğenmiştim. Cesaret edemedim 🤔

tarihinde Mehmet DÖRT tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İşin kolayı var. Turbo beslemesiz atmosferik benzinli küçük hacim araba almak. Sonra masraf felan olmaz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...