İçeriğe Yönlendir

IIHS 2021 Raporu


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Koray Demir

Hondaların şasi teknolojileri özeldir 1964’ten beri kendileri yapıyor. Çarpışma testlerinde bir modeli mutlaka en üst top safety pick + ödülünü alıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Yanar yazdı:

Türkiye'de de aynı kriterlerde üretiliyormu,

Her marka için bilemem ama vw’nin çin arabaları testlerde dağılıyordu. Uzakdoğu markaları daha az tavizli bu konuda. Avrupa araçları standart donanımda bir-iki sene önceye kadar 2 hava yastığı veriyordu yani. 

 

Evren Erakçora yazdı:

Avrupa'ya baksak daha iyi olur. 

Hepsine bakmak lazım. Avrupa markaları amerika’da da var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dün izmir istanbul otoyolu’nda zincirleme kaza olmuş. Bu olaylarda takdiri ilahi de var tabi. Araç yanlış görmediysem corolla hybrid. İkiye bölünmüş ama içindekiler yara almadan çıkmış. Lastik patlamış olabilir. Sürücü tekerlekler bir şeye takıldı demiş. 
 

https://www.manisakulishaber.com/m/asayis/zincirleme-kazada-ikiye-ayrilan-otomobilden-yara-almadan-kurtuldu-h86710.html

 

a_2918.jpga_4212.jpga_8025.jpg

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Her marka için bilemem ama vw’nin çin arabaları testlerde dağılıyordu. Uzakdoğu markaları daha az tavizli bu konuda. Avrupa araçları standart donanımda bir-iki sene önceye kadar 2 hava yastığı veriyordu yani. 

 

Hepsine bakmak lazım. Avrupa markaları amerika’da da var

Bazı donanım ve kalite farkları olabiliyor. VW Avrupa daha kaliteli mesela. Plastik aksam vs daha iyi. ABD'de fiyatlar daha uygun olduğu için de farklı olabilir.  Daha çok büyük motor istiyor orada tüketici. Avrupalı gibi çevreci ve az yakan araç talebi o kadar yüksek değildir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Bazı donanım ve kalite farkları olabiliyor. VW Avrupa daha kaliteli mesela. Plastik aksam vs daha iyi. ABD'de fiyatlar daha uygun olduğu için de farklı olabilir.  Daha çok büyük motor istiyor orada tüketici. Avrupalı gibi çevreci ve az yakan araç talebi o kadar yüksek değildir. 

Güvenlik testi yav :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Mustafa Yanar yazdı:

Türkiye'de de aynı kriterlerde üretiliyormu,

Honda, Civic için  bildiğim kadarıyla metal malzemeyi İskenderun ya da Karabük Demir Çelik fabrikasından tedarik ediyordu. Mukavemet konusunda aynı testlere tabii mi bilemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Güvenlik testi yav :) 

Aynı araba olmayabilir demek istiyorum. :) Eski hyundai accentler ABDde ve Avrupada farklı derlerdi. 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Ortadan ikiye bölünen birkaç Japon arabası daha görmüştüm. Öndekilere birşey olmuyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sefa Çelik yazdı:

 

İçindekiler demeyelim de şoför diyelim. Zira arkada başka yolcular, çocuklar falan olsaydı bu kazayı farklı konuşuyor olabilirdik. 

Şöförü de farklı konuşuyor olabilirdik. Bu tip kazaların sonucunu öngörmek çok zordur. Artık şans ilahi güç vb şeyler söylenebilir. Ama başlığı açmamdaki esas gaye, kaportası zayıf denilip teneke muamelesi yapan algıyla ilgiliydi. 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)

Aslında ülke standartları önemli burada. ABD mesela kendine göre standartlar oluşturuyor. Japonya her konuda dünyanın koyduğu standartların daha üstü standart koyuyor. Fukuşima santrali belgeselinde o kadar hayranlıkla izledim ki Japonları.. Okyanusa bırakılan normalde Dünya normlarında olan atık suyu bile kendi içlerinde yetersiz güvenlikte bulup bir daha bir daha temizliyorlar.. Ülkemizin de bu konuda normu olmalı. Ülkeye girecek araçlarda özellikler belirlenmeli. Donanım standartı belirlenmeli. Kafasına göre üretici araba sokmamalı diye düşünüyorum. Burada esas sorun dünyaya güvenliği ile nam salmış markaların bu testlerde ön plana çıkamaması.(Volvo hariç) En azından vw 3-4 ödül alsa iyi olurdu en azından Türk halkı biraz rahat ederdi :) :)

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ülkemizde teneke muamelesi görse de en güvenli araçlarda japon ve kore markaları üstün farkla yine önde

 

https://www.iihs.org/news/detail/choices-expand-for-safety-conscious-consumers-as-90-vehicles-earn-iihs-awards

Teneke muamelesi görüyor ülkemizde çünkü teneke. Çünkü vergi sistemimiz sağolsun, sadece teneke olanlarını alabiliyoruz. 

Baktım listeye, toyota'dan camry gördüm. Honda accord. C segmentinde bir tek mazda var. Yani toyota'nın, honda'nın teneke modellerini alabildiğimiz için teneke diyoruz :) 

Yani japonlar kötü araba yapmıyor, biz kötü olanlarını alabiliyoruz maalesef. Chevroletin daewoo olanını alabildiğimiz gibi tıpkı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Fedai Özoğlu yazdı:

Ortadan ikiye bölünen birkaç Japon arabası daha görmüştüm. Öndekilere birşey olmuyor.

kuyruğunu bırakıyor işte tehlike anında.

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...