İçeriğe Yönlendir

Boyasız Araba Hastalığı


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

Evet abiler genç bir kardeşiniz olarak merak ediyorum. Hadi değişen neyse ancak boyasız olmasına alıcı iken takılıyor musunuz ? Takılmak lazım mı ? Ben kozmetik olarak beğenmediğim Hatasız Boyasız Değişensiz aracımı komple istediğim renge boyatıp şeffaf kaplama çekeyim diyorum bana dost meclisinde enayi muamelesi yapıyolar. "Yahu severek bineyim ne güzel ben satıcı değilim daha bu araba ile uzun yıllarım var." diyorum "yok yok yarın satarken yarı fiyatına düşer." diyorlar. Ben cebimden servet ödeyip arabayı gıcır gıcır yaptıktan sonra fiyatının düşmesi aşamasında bir saçma dümen var. Ben Boyanırken videolarını çeksem kaporta işlerini kayıt altına alsam yine de fiyat düşer mi ? Boya neden kötü bir imaj bırakmış insanlara ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

çok önemsemem. hatta çamurluk değişenleri falan da olabilir. Hocam verdiğin para ile alakalı bir durum da var. Adam o kadar para verip hasar kayıtlı yada komple boyalı araba almak istemiyor olabilir. Yüksek profilli arabalar için konuşuyorum..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o boyalı boyasız alım satımın doğduğu yıllar şöyle oldu: 2000 yılına kadar filo pek yoktu piyasada, dolayısı ile galerilere bir gün de 1000-10000 araç girip çıkmazdı. arabalar daha net incelenir ve fiyatlanırdı.99 da komple boyalı crx imi cillop gibi olduğu için misli rakamına satmıştım (mekanik te hatasız sıfır gibi bakımlı idi ayrıca)

2000 den sonra filo lardan günde binlerce araba alım satıma çıkınca, karpuz alan satanlar da galerici mekanı açınca, boyalı şöyle boyasız böyle diye bir algı oluşturdular, müşteri de bunu yedi, öyle gitti gidiyor bizim piyasada.

vesile ile boyalı bir tavan ileride masraf açmaz, en çok verniği atar 500 TL ye boyanır yeniden, bakımsız bir tdci motor ise öksürdüğü an 5000 den başlar, 25000e gider sonu yok hatta

  • Beğen 14
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

her türlü üçkağıtçılık döndüğü için piyasada öyle bir kanı oluşmuş. arkadaşım takla attı araçla, kasko yoktu diye hurda olarak sattı. almaya gelen adamlar günahı boynuna düzeltip güneş yanığından komple boyalı deyip satabilirler. şahsen serviste yapıldığını, kazasının ne olduğunu bildiğim taktirde boyaya da değişene de takılmam. sizin meseleye gelince de sağlam arabayı komple boyatma konusunda maddi durumunuzu bilmiyorum ama malesef ki uzun yıllar boyunca binecek olsanız dahi yanlış bir adım olacağı kanısındayım. ülkemizde bu kadar boyasız olsun takıntısı ile araç fiyatlarının bu denli yüksek olduğu bi durumda yani. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

tdci motor ise öksürdüğü an 5000 den başlar, 25000e gider

Buraya epey güldüm :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Zincirkıran yazdı:

her türlü üçkağıtçılık döndüğü için piyasada öyle bir kanı oluşmuş. arkadaşım takla attı araçla, kasko yoktu diye hurda olarak sattı. almaya gelen adamlar günahı boynuna düzeltip güneş yanığından komple boyalı deyip satabilirler. şahsen serviste yapıldığını, kazasının ne olduğunu bildiğim taktirde boyaya da değişene de takılmam. sizin meseleye gelince de sağlam arabayı komple boyatma konusunda maddi durumunuzu bilmiyorum ama malesef ki uzun yıllar boyunca binecek olsanız dahi yanlış bir adım olacağı kanısındayım. ülkemizde bu kadar boyasız olsun takıntısı ile araç fiyatlarının bu denli yüksek olduğu bi durumda yani. 

 

Hocam benim ki biraz manevi nedenlerden ötürü. Zaten acelesi de yok sadece fikir olarak söylüyorum. Değişensiz Ama Komple boyalı aracımın fiyatını ne diyerek kıracaklarını merak ediyorum sadece. 

 

Muhtemelen şöyle bir diyalog dönecek.

 

-Bu araba boyalı

 

+ Evet ama değişensiz Trameri de yok Geçmişi çok güzel. Alt takımları sıfır. Triger seti ve Balata takımları çok iyi durumda. İçinde sigara içilmedi. 

 

- Ama Boyalı 

 

+ Bakın 5 Bin Km'de bir yağını değiştirdim Motor Hiç 5 Bin Devri geçmedi. Sıvı bakımları Tam. Yağ ve Su kaçağı yok.

 

- Ama Boyalı 

 

+ Çelik Sübaplı olduğu için LPG'de sorun çıkarmaz. Kapılara Sünger atıldı Trim sesi Tarih oldu. Multimedya sistemi sıfır. 

 

- Ama Boyalı kardeşim araban pert işte ne tatava yapıyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim aldığım arabanın, 5 tane tramer kaydı var. Tamponların rengi gövde ile tutmuyor bile. 40 bin dediler expertize bile sokmadan aldık. Ucuzdu, bizdede para yoktu. Aldık biniyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Olay boya değil aslında. Kaza. Kazalı araçlar, kazasız diye satıldığına millet uyandı. Zincirleme algı buraya kadar geldi. Boyaya takılmam. Ama kazaya takılırım. Boyalar, kaynaklar da kazayı işaretler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Olay boya değil aslında. Kaza. Kazalı araçlar, kazasız diye satıldığına millet uyandı. Zincirleme algı buraya kadar geldi. Boyaya takılmam. Ama kazaya takılırım. Boyalar, kaynaklar da kazayı işaretler

Hatasız boyasız bir arabaya bakmaya gittim vaktinde. Araba hakikaten boyasızdı. Güneşte kavrula kavrula resmen astar açığa çıkmış, hatta bazı yerlerde sac görünüyor. Adam halen övünüyor şöyle boya yok böyle boya yok diye. Bence boyadan ziyade neden boyandığı mühim. Aslında bunu anlamak kolay. Gerçi @Çağlar Bayur üstad bizden iyi bilir ama, ekspertizlerin boya makineleri boya kalınlığını ölçüyor. Boyanın altında macun varsa anlaşılıyor. Benim temel mantık şu, arabadır, çizilir, güneşten yanar, kuş pisler verniği atar vs. sebeple boyanabilir. Baktırırım, zaten iyi bir kaportacı gözü ile anlıyor. Baktırırım, gerçekten temizlik boyası ise takılmam.

 

Örnek de vereyim. Önceki aracım astra g'nin kaput boyalıydı. Önceki sahibi samimi arkadaşım. Takıntılı. Arabaya pasta cila çektirmiş, kaputu nasıl ettilerse rengi bozulmuş, böyle bildiğin kaput arabanın kalanından eski duruyordu. Ama pasta ciladan önce öyle değildi. Arkadaş komple zımparalattı, astar, boya vernik falan. Tamam kaput boyalı, ama kaza yok. Niye almayım ki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

boya varmı boyaaaa derler adama :D  boyasız araba daha pahalı olur varsa paran al bin sorun yok

boyasız araba keyfi boyatmak keyfe kalmış vardır yapan illaki de normal şartlarda yapılmaz

 

boyasız arabamı bir sabah aşağı indim biri arka çamurluktan ön fara kadar çizmişti  noldu araba öldümü ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Hatasız boyasız bir arabaya bakmaya gittim vaktinde. Araba hakikaten boyasızdı. Güneşte kavrula kavrula resmen astar açığa çıkmış, hatta bazı yerlerde sac görünüyor. Adam halen övünüyor şöyle boya yok böyle boya yok diye. Bence boyadan ziyade neden boyandığı mühim. Aslında bunu anlamak kolay. Gerçi @Çağlar Bayur üstad bizden iyi bilir ama, ekspertizlerin boya makineleri boya kalınlığını ölçüyor. Boyanın altında macun varsa anlaşılıyor. Benim temel mantık şu, arabadır, çizilir, güneşten yanar, kuş pisler verniği atar vs. sebeple boyanabilir. Baktırırım, zaten iyi bir kaportacı gözü ile anlıyor. Baktırırım, gerçekten temizlik boyası ise takılmam.

 

Örnek de vereyim. Önceki aracım astra g'nin kaput boyalıydı. Önceki sahibi samimi arkadaşım. Takıntılı. Arabaya pasta cila çektirmiş, kaputu nasıl ettilerse rengi bozulmuş, böyle bildiğin kaput arabanın kalanından eski duruyordu. Ama pasta ciladan önce öyle değildi. Arkadaş komple zımparalattı, astar, boya vernik falan. Tamam kaput boyalı, ama kaza yok. Niye almayım ki :) 

alın zaten :) ben insanlardaki boya kaygısının başlangıcı anlatmaya çalıştım biraz. sac bu. üstündeki boya da aşınır yani. tekneler yıllarca suda. zaman zaman kızağa çekilip boyanır. boyalı bu denip de alınmayan tekne görmedim. ama sen şaşesi yamulmuş arabayı boyatıp kusursuz diye satmaya çalışırsan millet de boya takıntısı başlar normal olarak. 

 

bu arada hasarlı yere macun çekilmeden boya yapılabiliyor, dikkat edin :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu arada hasarlı yere macun çekilmeden boya yapılabiliyor, dikkat edin :) 

İşte bunu gözü ile anlayabilen bir kaportacıya gitmek gerek. Ben öyle yapıyorum. Tanıdık bir kaportacım var, baba dostu. Ona gidiyorum, her yerini inceliyor. 

Yorum bağlantısı
Emrah Taşpınar
Ali Darbaz yazdı:

Ben böyle yazıları okuyunca hayattan soğutuyorlar.https://forum.donanimhaber.com/dogus-otomotivden-sifir-arac-aldim-camurluk-ve-kaput-sokulmus-takilmis-cikti--139103528

 

Böyle saçma şeyler, amaçsızlıktan, boşta kalmaktan oluyor. 

Geçen gün tarcanlarda bu konu işlendi , bazı experler vidada iz varsa direk değişmiş diyor yada çıkma takılmış , bu tarz araç sahipleri zor durumda kalıyor adam 0 almış satacak değişmiş deniyor gel çık işin içinden , nissan grubunda her vidada iz olur filan diyordu vw grubundada örnekler gösteriyordu , benim araçta aynı kaput vidası ile servis oynamış çamurluk değişirken ben ikna oldum aldım ama satarken kimlerle ne muhabbetler dönecek acaba

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emrah Taşpınar yazdı:

Geçen gün tarcanlarda bu konu işlendi , bazı experler vidada iz varsa direk değişmiş diyor yada çıkma takılmış , bu tarz araç sahipleri zor durumda kalıyor adam 0 almış satacak değişmiş deniyor gel çık işin içinden , nissan grubunda her vidada iz olur filan diyordu vw grubundada örnekler gösteriyordu , benim araçta aynı kaput vidası ile servis oynamış çamurluk değişirken ben ikna oldum aldım ama satarken kimlerle ne muhabbetler dönecek acaba

 

Alırsa alır almazsa almaz. Bunu niye kafaya takayımki. Yazarım sahibinden ilanının içine. Bakmaya gelen öyle bilip gelir.  Uğraşmaya deymez. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Benim kırmızı arabayı satarken adamın biri bu yaştaki araba bu kadar parlak boyalı olmaz komple boyalı demişti. Sık sık cilalamış iyi bakmış olacağım adamın aklına bile gelmedi. 

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben umursamam.. 

Çoğu arabamda sattıktan sonra veya satarken öğrenmişimdir nerelerinin boyalı olduğunu.. 

 

Geçmişte Çağlar bana bir mondeo vermişti.. 3 kasa benzinli. Ok gibi giderdi yolda ama sağ tarafı boyalı imiş.. öyle demişti. 

4 yıl ben kullandım. Benden sonra 3-4 yılda eski personelim kullandı..

Satlığa çıktı, forumdan bir arkadaşımız müşteri oldu. 

Her şeyini anlattım. 

Sağ taraf boyalı bariyere sürtmüş dedim. Bende ve personelimde kazası olmadı dedim.

İzmir'den geldi aldı.. 

Giderken lpg'si bozuldu. 

Sonra kapı menteşesini değiştirmek için sağ kapıyı söktürmüş, kapı altında işlen yapıldığını görmüş.. Bana demediğini bırakmadı. 

Boyalı olduğunu söylemiştim dedim. Direkte işlem olduğunu söylemiştin dedi. 

Ne bileyim ben direğini dedim. Araba alırken soyup bakıyor muyuz. Basınca gider basınca dururdu.. Ok gibi de giderdi. 

Bir keresinde eşim bile 200 km hızlara ulaşmıştı farkına varmadan.. 

O gün bu gündür foruma da girmez.. 

 

Sonra yine Çağlar dizel mondeoyu getirmişti.. galiba tavan bagaj hariç boyalı idi.. 

Görüp görebileceğim en düzgün mondeolardan biriydi. 

 

Qashqaiyi sattım. 

Hala görüşüyorum alanla. 

Sordu nesi var diye. Sağ arka boyalı muhtemelen bagaj da ya sökülmüş ya değişmiş, bilmiyorum dedim.. 

Baktı beğendi aldı gitti. 

Çok da memnun.. 

 

Focusu sattım. 

Adam almasın diye neler ettim. 

Bak dedim, arkadan birine çarptım, kaput bile değişti bunun.. çamurluk boyandı dedim.. 

Olsun alacağım dedi. 

Aldı gitti mutlu mesut yıllarca bindi. 

 

Şimdi C5 var

Sol sürücü kapı sacı değişmiş, sol çamurluğu boyanmış.. Boyandıktan sonra sol çamurluğu tekrar çarpmışlar. 

Bana bir zararı yok. Mis gibi araba. 

 

Düzgün boyansın, akşam güneşinde Ali'nin ön tampon gibi ala bula durmasın yeter.. 

 

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 10
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Çağlar Bayur yazdı:

o boyalı boyasız alım satımın doğduğu yıllar şöyle oldu: 2000 yılına kadar filo pek yoktu piyasada, dolayısı ile galerilere bir gün de 1000-10000 araç girip çıkmazdı. arabalar daha net incelenir ve fiyatlanırdı.99 da komple boyalı crx imi cillop gibi olduğu için misli rakamına satmıştım (mekanik te hatasız sıfır gibi bakımlı idi ayrıca)

2000 den sonra filo lardan günde binlerce araba alım satıma çıkınca, karpuz alan satanlar da galerici mekanı açınca, boyalı şöyle boyasız böyle diye bir algı oluşturdular, müşteri de bunu yedi, öyle gitti gidiyor bizim piyasada.

vesile ile boyalı bir tavan ileride masraf açmaz, en çok verniği atar 500 TL ye boyanır yeniden, bakımsız bir tdci motor ise öksürdüğü an 5000 den başlar, 25000e gider sonu yok hatta

Her şey fakirler kredi vs ile araba almaya başladıktan sonra oldu, Bir çok kişinin derdi satarken değeri kaybolmasın biraz da kar edeyim. Araba çok çok pahalı birşey olsa kimse boyaya vs bakmaz. Geçen aylarda olduğu gibi araba fiyatları çok artınca millet neler aldı valla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sonra yine Çağlar dizel mondeoyu getirmişti.. galiba tavan bagaj hariç boyalı idi.. 

Görüp görebileceğim en düzgün mondeolardan biriydi. 

bana geldiğinde yarısı boyalı idi, kalan yarıyı da ben boyattım, ok gibi mekaniği vardı, vesile ile polat  ın bile binmişliği vardı yani

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

bana geldiğinde yarısı boyalı idi, kalan yarıyı da ben boyattım, ok gibi mekaniği vardı, vesile ile polat  ın bile binmişliği vardı yani

 

Evet görmüştüm o videoyu, kurtlar vadisinde oynamıştı :)

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Çağrı Alaf yazdı:

 

Hocam benim ki biraz manevi nedenlerden ötürü. Zaten acelesi de yok sadece fikir olarak söylüyorum. Değişensiz Ama Komple boyalı aracımın fiyatını ne diyerek kıracaklarını merak ediyorum sadece. 

 

Muhtemelen şöyle bir diyalog dönecek.

 

-Bu araba boyalı

 

+ Evet ama değişensiz Trameri de yok Geçmişi çok güzel. Alt takımları sıfır. Triger seti ve Balata takımları çok iyi durumda. İçinde sigara içilmedi. 

 

- Ama Boyalı 

 

+ Bakın 5 Bin Km'de bir yağını değiştirdim Motor Hiç 5 Bin Devri geçmedi. Sıvı bakımları Tam. Yağ ve Su kaçağı yok.

 

- Ama Boyalı 

 

+ Çelik Sübaplı olduğu için LPG'de sorun çıkarmaz. Kapılara Sünger atıldı Trim sesi Tarih oldu. Multimedya sistemi sıfır. 

 

- Ama Boyalı kardeşim araban pert işte ne tatava yapıyorsun.

Boyatmazsan da şöyle bir diyalog dönecek.

 

-Bu araba boya istiyor

 

+ Evet ama değişensiz Trameri de yok Geçmişi çok güzel. Alt takımları sıfır. Triger seti ve Balata takımları çok iyi durumda. İçinde sigara içilmedi. 

 

- Ama Boya istiyor

 

+ Bakın 5 Bin Km'de bir yağını değiştirdim Motor Hiç 5 Bin Devri geçmedi. Sıvı bakımları Tam. Yağ ve Su kaçağı yok.

 

- Ama Boya istiyor 

 

+ Çelik Sübaplı olduğu için LPG'de sorun çıkarmaz. Kapılara Sünger atıldı Trim sesi Tarih oldu. Multimedya sistemi sıfır. 

 

- Ama Boya istiyor kardeşim arabanın boya masrafı var işte ne tatava yapıyorsun.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selçuk Bakış yazdı:

Kurşun izi de vardır onda 😅

 

Kurşun yok.. kurşun yok :)

Masum bir roldeydi. Korumalar biniyordu :)

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...