İçeriğe Yönlendir

Beygir Ve Tork Yükseltme


Ufuk Memiş

Recommended Posts

Ufuk Memiş

herkese merhaba, 2011 focus 2.5 kasa 1.6 dizel 90 beygir aracım var. Aracı biraz daha hızlandırmak için yazılım ile bunu yapan firmalar var. Yaklaşık yüzde 30 artış sağlanır diyorlar. Sizlerin bu konuda önerisini dinlemek isterim. Özellikle aracına bunu yaptıran var ise eksileri artıları nelerdir.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ufuk Memiş yazdı:

 

herkese merhaba, 2011 focus 2.5 kasa 1.6 dizel 90 beygir aracım var. Aracı biraz daha hızlandırmak için yazılım ile bunu yapan firmalar var. Yaklaşık yüzde 30 artış sağlanır diyorlar. Sizlerin bu konuda önerisini dinlemek isterim. Özellikle aracına bunu yaptıran var ise eksileri artıları nelerdir.

 

Ben yaptırmadım lakin babamla 110luk tdci'yi ortak kullandığımız dönem tamircimizde mk2,5 vardı. O yazılım attırmıştı. Bir kaç yıl kullandılar ve bahsettiğim araç işyerinin aracı, yani yolda kalana falan o araba ile gidildiği için ortalık malı olan bir araba olmasına rağmen sorun yaşamadı. Sorduğumda düzgün bir yerde yaptırmak ve abartmamak kaydı ile tavsiye etmişti.

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Soft bir yazılımdan hiçbirşey olmaz lakin bakımları 10 bin yerine 7-8 binde yapılmalı..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Taşcı yazdı:

ekleme: bakımlarınıda senede bir 20-25bin kmde bir kendim yapıyorum, 7-8bin kmde değiştirilen yağlar 20 sene önceydi.

 

Satarken bunu derseniz ben almam ama.. 

Sonuçta üretici ne önermişse onun yapılmasını isterim. 

 

Son yağ değişimimde yağı 15 binde değiştirdim.. Ustam yağ bozulmuş, 15 bini beklemeyelim bundan sonra dedi. 

 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Metin Taşcı yazdı:

blok yönünden sıkıntı olmaz ancak turboya çok fazla güç bindiriyor ve ömrünü kısaltıyor onun dışında hiçbirşey olmaz.

ek:2012 1.4tdci euro5 70bg aracımı 120bin kmdir yazılımlı kullanıyorum araç 220bin kmde ve hiçbir sıkıntı yaşamadım.

ekleme: bakımlarınıda senede bir 20-25bin kmde bir kendim yapıyorum, 7-8bin kmde değiştirilen yağlar 20 sene önceydi.

Asla bir yağ 20-25 bin km de bir değişmez.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Satarken bunu derseniz ben almam ama.. 

Sonuçta üretici ne önermişse onun yapılmasını isterim. 

 

Son yağ değişimimde yağı 15 binde değiştirdim.. Ustam yağ bozulmuş, 15 bini beklemeyelim bundan sonra dedi. 

 

Abi komiğime gitti valla o mantığa göre hareket edersek o zaman performans aracı sahiplerine diyelim ki boşa 5 binde yağ değiştirmeyin o devran 20 sene önceymiş :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Aracımı satmayı düşünmüyorum maalesef sıfır kmden beri benimle bi parçam gibi oldu. 
 
ustanız tabi ki 15bini beklemeyelim der elinde gelse 5binde bir değiştirelim der. Ayrıca yağın bozulduğunu nerden biliyor götürüp yağa analiz mi yaptırdı ? 

Ustam öyle bir usta değil.
Benim değişelim dediğim çoğu şeyi gereksiz görürse değişmeyen bir usta.

E adam usta
Her gün en az 20 yağ değişiyor. Bilir hangisinin bozulduğunu.

Nasıl test ettiğini bana tarif etti ve gösterdi. Örnekledi de ama size anlamsız gelebilir. O sebeple açıklamayacağım.


Sonuç, toz toprak çamur içinde bir ülkeyiz. Almanya gibi bir ülkede değiliz. Almanya kurallarını bizde uygulamayı doğru bulmuyorum ben.
Üretici ne önerdiyse uyulmalı.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu toz toprak çamur için hava filtreleri mevcut, sizin araçta yoksa bilemem tabi.

Filtreyi hiç düşünmemiştim. Bakayım bi belki de yoktur.

Hava filtresinide 6ayda bir değiştiririm, yerli üretim otosan markanın kalitesini dahi beğenmeyip daha pahalı olmasına rağmen mann marka kullanırım.
ek: otosan etiketli hiçbir ürünü aracımda kullanmam.


Bu kadar şeyi yapıyorsun da yağla neden inatlaşıyorsun.
Sonuçta senede 200 lira fark edecek.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zatem her yıl veya km ye bakılır. yıl geçtikçe yağ içinde su birikiyor

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Metin Taşcı yazdı:

Bu toz toprak çamur için hava filtreleri mevcut, sizin araçta yoksa bilemem tabi.

 

Hava filtresinide 6ayda bir değiştiririm, yerli üretim otosan markanın kalitesini dahi beğenmeyip daha pahalı olmasına rağmen mann marka kullanırım.

ek: otosan etiketli hiçbir ürünü aracımda kullanmam.


Otosan neden daha kalitesiz? Bilimsel bir çalışma var mı bu konuda? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kesinlikle fiyatında değilim zaten kendim değiştiriyorum ve benim için 10dklık bi işlem ancak gerek görmüyorum, milli servete zarar. Ben herkesede 20-25bin km kullanın demiyorum zaten, benim %80 uzun yol olduğu için yağ fazla bozulmuyor.

Aksine uzun yolda bozuluyor yağ.
Tamircim bana ilk defa yağın bozulmuş dedi.
Tamamı uzun yoldu.
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yağı bozan nedir? En çok hangisi etkili?

Sıcaklık

Yüksek devir

Yoğun dur-kalk trafik

Soğuk motor ile çok çalışma

Kurum

 

Benim 1,5 dci için renault 20 bin km ya da 1 yıl diyor. Kısa mesafem yok, yüksek devir yok. Yoğun dur-kalk trafik yok. Hava 6 derece iken yarım saatlik sürüşte yağ sıcaklığı en çok 84 derece oldu. Bu şartlarda kullanılan yağ için 20 bin km normal. Ben yılda 15-20 bin arası yaparım, yılı gelince bakımı yapıyorum. 

Ancak aynı motora nissan 10 bin km diyor. Bence gereksiz erken. Milli servet, çevreye zarar, cebe zarar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ankara-ayvalık 750km 7-8saatte gidiyorum, git gel 1500km 14-16saat.
 
şehir içi trafikli kullanım olsa bu 1500kmyi belki 3ayda anca yaparım, şimdi siz 15 saat uzun yol yapmak, 3 ay hergün dur kalk yapmaktan daha mı kötü diyorsunuz, ilginç.

Aynen öyle diyorum.
Kısa mesafede yağ ısınmıyor ki bozulsun.

Uzun yolda sürekli yüksek devir sürekli sıcak motor.
Yağı bozan nedir? En çok hangisi etkili?
Sıcaklık
Yüksek devir
Yoğun dur-kalk trafik
Soğuk motor ile çok çalışma
Kurum
 
Benim 1,5 dci için renault 20 bin km ya da 1 yıl diyor. Kısa mesafem yok, yüksek devir yok. Yoğun dur-kalk trafik yok. Hava 6 derece iken yarım saatlik sürüşte yağ sıcaklığı en çok 84 derece oldu. Bu şartlarda kullanılan yağ için 20 bin km normal. Ben yılda 15-20 bin arası yaparım, yılı gelince bakımı yapıyorum. 
Ancak aynı motora nissan 10 bin km diyor. Bence gereksiz erken. Milli servet, çevreye zarar, cebe zarar. 

Bunda hem fikirim seninle.

Aynı motor için Türkiye için daha uzun menzil veren varsa ona uyarım.

Benim motorum için 15 binden daha uzun menzil yok. Uyarım buna.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

O aracı yanınızda mezara götürmeyi planlamıyorsanız eğer, ben de Mehmet abi gibi düşünüyorum. Kitapçıkta ne denmişse o. Bende sizden araç almam. İyi ya da kötüdür diye değil, tercih meselesi. Hele dizel motorda ben yağ değişimlerinin kitapçığa ve kitapçıkta tavsiye edilen speclere uyulması konusunda katıyımdır. Size anlamsız gelebilir, bana da 20-25 bin km aynı yağı kullanmak anlamsız geliyor. 

Metin Taşcı yazdı:

Mühendisler bu durumuda düşünmüşler yağ soğutucusu eklemişler :) 

 

aracıda tam gaz yüksek devir kullanmadığım için ısındığını hiç sanmıyorum, 2bin devir anlık tüketim 3.5-4 lt/100km ile yağın olması gereken sıcaklıktan daha fazla yükseleceğini hiç sanmıyorum. 

Aynı mühendisler yağ değişim aralığını da kitapçığa yazmışlar ki millet kafasına göre karar vermesin. 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yazılım olayına sıcak bakmıyorum. Biraz Kralcılık gibi oluyor bu dediğim ancak. Fabrika ne dediyse o. Sonuçta o yazılım yapan yerler hiç bir motor üzerinde yoğunlaşıp araştırma yapmıyor her motorun kendine ait bir karakteristiği var. Her Kelleye aynı traş gibi bir olay oluyor. Takdir edersiniz ki Motor bir aracın en önemli komponenti 10-20 beygir için riske atmaya gerek yok. Benim aracımda 100 beygir halk arasında adı çıkmış hantal diye sanki Haftada 1 Ralli yapacağız gibi. :D 

 

1.6 180 BG EcoTec Motor 0-100 Değeri -> 9 Saniye

 

1.6 100 BG EcoTec Motor 0-100 Değeri -> 11.5 Saniye. 

 

Arada 80 BG olmasına rağmen 2 -3 saniye oynuyor. 10-20 Beygirlik yazılımlar motoru öldürmek,siyah duman attırmak dışında performansını değiştirir mi bilmiyorum. Elbette yaptırana lafım yok herkesin kendi malı sadece şahsi fikrim. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Yazılım olayına sıcak bakmıyorum. Biraz Kralcılık gibi oluyor bu dediğim ancak. Fabrika ne dediyse o. Sonuçta o yazılım yapan yerler hiç bir motor üzerinde yoğunlaşıp araştırma yapmıyor her motorun kendine ait bir karakteristiği var. Her Kelleye aynı traş gibi bir olay oluyor. Takdir edersiniz ki Motor bir aracın en önemli komponenti 10-20 beygir için riske atmaya gerek yok. Benim aracımda 100 beygir halk arasında adı çıkmış hantal diye sanki Haftada 1 Ralli yapacağız gibi. :D 

 

1.6 180 BG EcoTec Motor 0-100 Değeri -> 9 Saniye

 

1.6 100 BG EcoTec Motor 0-100 Değeri -> 11.5 Saniye. 

 

Arada 80 BG olmasına rağmen 2 -3 saniye oynuyor. 10-20 Beygirlik yazılımlar motoru öldürmek,siyah duman attırmak dışında performansını değiştirir mi bilmiyorum. Elbette yaptırana lafım yok herkesin kendi malı sadece şahsi fikrim. 

Mesele 0-100 değil ki :) Mesela rampada ne yapacak araç? Benim linea'nın 0-100'ü 14 saniye sayılır. Uyuz eşek gibi bir şey kalkışta. Ama rampada sorun yaşamıyorum, 5. viteste rahat çıkıyorum rampaları. Sizdeki Vectra'dan çok araştırdım, çok niyetlendim. Arkadaşımda var, kullandım, denedim, kalkışta değil de rampada sorun teşkil ediyor. Bagaj tıka basa dolu ve içinde 4 yolcu ile denedim, vitesten düşüyor sürekli. 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-arabam-aile-arabasi-olarak-kullaniliyor-kislik-bakamlari-yapild-839157208/detay

Rampada bayılmasa bunu almamak için hiç bir neden göremiyorum mesela :) 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Mesele 0-100 değil ki :) Mesela rampada ne yapacak araç? Benim linea'nın 0-100'ü 14 saniye sayılır. Uyuz eşek gibi bir şey kalkışta. Ama rampada sorun yaşamıyorum, 5. viteste rahat çıkıyorum rampaları. Sizdeki Vectra'dan çok araştırdım, çok niyetlendim. Arkadaşımda var, kullandım, denedim, kalkışta değil de rampada sorun teşkil ediyor. Bagaj tıka basa dolu ve içinde 4 yolcu ile denedim, vitesten düşüyor sürekli. 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-arabam-aile-arabasi-olarak-kullaniliyor-kislik-bakamlari-yapild-839157208/detay

Rampada bayılmasa bunu almamak için hiç bir neden göremiyorum mesela :) 

Abi haklısınız Rampa da ölçüt birimi Vectra'nın bazı modelleri var 1800 KG 4 Adam 1 Bagaj nerden baksan 500 KG gelse eder 2300 KG Motor 1.6 Tork 200 lerde yakıt tüp bence viteste düşmesi normal 😅 Ama 1. Ve 2. Viteste aktarma oranı çok yüksek hiç bir zaman yolda bırakmadı beni. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Taşcı yazdı:

artık mesaj atmayın, sadece konu için fikir vermesi acısından yazdım, uzatmayalım.

Ben zaten sizin mesajınızla alakalı tek bir mesaj attım, yukarıda alıntıladığım ifadeyi kullanabilmeniz için sizin bütün mesajlarınıza bir şeyler yazıyor olmam gerek ki öyle bir durum yok. Bu üslupla bir yere de varamazsınız. Eleştiriye açık değilseniz ki üslubunuz öyle olmadığınızı gösteriyor, gelip bu tarz insanların bilgi edindiği platformlarda böyle uç tavsiyeler vermeyin ki eleştirmeyelim.

Selametle...

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Abi haklısınız Rampa da ölçüt birimi Vectra'nın bazı modelleri var 1800 KG 4 Adam 1 Bagaj nerden baksan 500 KG gelse eder 2300 KG Motor 1.6 Tork 200 lerde yakıt tüp bence viteste düşmesi normal 😅 Ama 1. Ve 2. Viteste aktarma oranı çok yüksek hiç bir zaman yolda bırakmadı beni. 

Çağrı kardeşim, daha önce de konuşmuştuk, keşke vectra B'de yer alan 2.0 ecotec motoru geliştirip bu kasada da kullansalardı. O zaman hiç düşünmezdim. Ama senin de dediğin gibi, o kütleye o motor hele lpg ile yetersiz gelir. Bir dönem araştırmıştım ne yapılabilir diye, bazı platformlarda rektefe isteyen motorlarda pistonların daha büyük olanlarla değiştirenler okudum lakin yakıt haritasına müdahale edilmezse, enjektörlere ayar yapılmazsa sadece piston değiştirmek ile ne kadar verim alınır bilemiyorum. Yoksa şakülü düzgün bir örnek alınıp rektefe ettirilip, bu aşamada silindir hacmi büyütülüp keyifle kullanılabilir. Araç çok güzel. Gerçekten çok başarılı bence model yılına göre. Ama işte motor seçenekleri ya çok performanssız, ya anlayanı yok, ya da otobüs gibi yakıyor :elveda:

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Metin Taşcı yazdı:

Anlatamadım sanırım siz istesenizde ben satmam diyorum, hala sizden araç almam diyorsunuz. Evet mezera götürmeye düşüyorum. araç benim mal benim istediğim gibi binerim. Hedefim 500bin km. 


artık mesaj atmayın, sadece konu için fikir vermesi acısından yazdım, uzatmayalım.


Bu gerginliğin özel bir sebebi var mı? 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Çağrı kardeşim, daha önce de konuşmuştuk, keşke vectra B'de yer alan 2.0 ecotec motoru geliştirip bu kasada da kullansalardı. O zaman hiç düşünmezdim. Ama senin de dediğin gibi, o kütleye o motor hele lpg ile yetersiz gelir. Bir dönem araştırmıştım ne yapılabilir diye, bazı platformlarda rektefe isteyen motorlarda pistonların daha büyük olanlarla değiştirenler okudum lakin yakıt haritasına müdahale edilmezse, enjektörlere ayar yapılmazsa sadece piston değiştirmek ile ne kadar verim alınır bilemiyorum. Yoksa şakülü düzgün bir örnek alınıp rektefe ettirilip, bu aşamada silindir hacmi büyütülüp keyifle kullanılabilir. Araç çok güzel. Gerçekten çok başarılı bence model yılına göre. Ama işte motor seçenekleri ya çok performanssız, ya anlayanı yok, ya da otobüs gibi yakıyor :elveda:

 

Baktığımda 2004 Yılında 3 Büyük dışında rakibi yoktu diyebilirim. Eksiden Passat yoktu Vectra ötüyordu. //

 

Honlarken ne kadar CC kazanabiliriz bilmiyorum. Bu şekilde hacim artırmak dediğiniz gibi uğraşlı bir durum. CC Büyük Patlama Sabit kalacak belki Silindirin her noktasında Patlama basıncı aynı olmayacak.  Bu Proje çok su kaldırır.  Diğer konuşmamızda da demiştim. En iyisi Z20Net Motor kodlu 2.0 Turbo 175 BG Vectra. Eğer Otobüs gibi yakmasın denirse Çelik Sübap atıldıktan sonra Bilgisayarlı AFR ayarı. Sıfır Prroblem. Hem kasa ağır oturaklı hem hızlı hem rahat hem performanslı ancak bu şekilde sağlanır bu arabada bence.  //

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

 

Baktığımda 2004 Yılında 3 Büyük dışında rakibi yoktu diyebilirim. Eksiden Passat yoktu Vectra ötüyordu. //

 

Honlarken ne kadar CC kazanabiliriz bilmiyorum. Bu şekilde hacim artırmak dediğiniz gibi uğraşlı bir durum. CC Büyük Patlama Sabit kalacak belki Silindirin her noktasında Patlama basıncı aynı olmayacak.  Bu Proje çok su kaldırır.  Diğer konuşmamızda da demiştim. En iyisi Z20Net Motor kodlu 2.0 Turbo 175 BG Vectra. Eğer Otobüs gibi yakmasın denirse Çelik Sübap atıldıktan sonra Bilgisayarlı AFR ayarı. Sıfır Prroblem. Hem kasa ağır oturaklı hem hızlı hem rahat hem performanslı ancak bu şekilde sağlanır bu arabada bence.  //

 

 

Araştırmışsın belli ki, şu işi detaylandıralım bir ara :)  Bir sonraki aracımı 2021 içinde almam gerekecek gibi, ve tercihen dizel olmayacak :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Araştırmışsın belli ki

Doğduğumda Kapının önünde Vectra varmış abi :D 

 

Murat Sahın yazdı:

Bir sonraki aracımı 2021 içinde almam gerekecek gibi, ve tercihen dizel olmayacak :D

Haydi İnşallah bekliyoruz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Taşcı yazdı:

Çünkü aynı şeyi 2 kere söyledim, sanki ben ona aracımı satıyormuşum gibi sizden araba almam demesi kızdırdı. konu benim aracımın yağ bakımı değil. Kimseyide ilgilendirmez. İstersem 10w40 yarı sentetik kullanır, 2 sene değiştirmem. Sanki ben bilmiyorum 100 liraya mobil 3000 alıp 10bin kmde değiştirmeyi. Aldığım lm mollygen 319 lira.

Sizi engelliyorum, ancak engellemeden önce söylemek isterim, konu sizin aracınızın yağ bakımı değilse konuyu oraya getirmeyin. Konu yağ bakımı bile değilken çıkıp ben 20-25 bin km'de bir yağ değiştiriyorum diyen sizsiniz. İkincisi, tekrar söylüyorum, bu üslupla bir yere varamazsınız. Üçüncüsü, genel kullanıcı için done oluşturan böyle bir platformda insanların yanlış yönlenmesine sebep olacak tavsiyelerde bulunmanız doğru değil. Son olarak, kendiniz "mühendisler onu düşünmüş" deyip kendinizi haklı çıkarmaya çalışırken yine mühendislik ürünü olan bir aracın kitapçığını umursamıyorsunuz. Bu bir çelişkidir. Yoksa isterseniz margarini tencerede ısıtıp onu dökün motora yağ diye, bana ne? Benim derdim birilerinin bir gün görüp bu yazdıklarınıza kimse itiraz da etmezse doğru bilgi zannedip kendi aracına uygulamasın. Yoksa isterseniz benzin döküp yakın, bana ne?

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Sizi engelliyorum, ancak engellemeden önce söylemek isterim, konu sizin aracınızın yağ bakımı değilse konuyu oraya getirmeyin. Konu yağ bakımı bile değilken çıkıp ben 20-25 bin km'de bir yağ değiştiriyorum diyen sizsiniz. İkincisi, tekrar söylüyorum, bu üslupla bir yere varamazsınız. Üçüncüsü, genel kullanıcı için done oluşturan böyle bir platformda insanların yanlış yönlenmesine sebep olacak tavsiyelerde bulunmanız doğru değil. Son olarak, kendiniz "mühendisler onu düşünmüş" deyip kendinizi haklı çıkarmaya çalışırken yine mühendislik ürünü olan bir aracın kitapçığını umursamıyorsunuz. Bu bir çelişkidir. Yoksa isterseniz margarini tencerede ısıtıp onu dökün motora yağ diye, bana ne? Benim derdim birilerinin bir gün görüp bu yazdıklarınıza kimse itiraz da etmezse doğru bilgi zannedip kendi aracına uygulamasın. Yoksa isterseniz benzin döküp yakın, bana ne?

 

Aynen.. Dilediğini yapabilir..

Ayrıca herkes de Metin Bey gibi fikrini söyleyebilir. 

Bizler kalkıp gidip 25 binde bir yağı değişen arabayı alma meraklısı zaten değiliz. 

Ben sadece kendi görüşümü belirtmek istedim, herkes 10-15 binde yağ değişirken, mühendisler 15 binde değişin derken, 25 binde bir yağı değişen arabayı almam.

Çünkü 15 binde bir değişen yağın motordan ne halde çıktığını görüyorum. 

 

 

 

 

 

 

Muradım sana cevap verdim. yanlış olmasın.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Aynen.. Dilediğini yapabilir..

Ayrıca herkes de Metin Bey gibi fikrini söyleyebilir. 

Bizler kalkıp gidip 25 binde bir yağı değişen arabayı alma meraklısı zaten değiliz. 

Ben sadece kendi görüşümü belirtmek istedim, herkes 10-15 binde yağ değişirken, mühendisler 15 binde değişin derken, 25 binde bir yağı değişen arabayı almam.

Çünkü 15 binde bir değişen yağın motordan ne halde çıktığını görüyorum. 

 

 

 

 

 

 

Muradım sana cevap verdim. yanlış olmasın.. 

Ben anladım abi sorun yok :) 

 

Vesile ile, engelle butonunu işlevsel buldum. Bu kadar işlevsel yapmayı kim düşündüyse sağ olsun :) 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...